Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Någon som vet hur man kan streama filmer från datorn till nexus 7?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Någon som vet hur man kan streama filmer från datorn till nexus 7?

Jag använder Emit, fungerar fint. Finns säkert bättre, men emit fungerar med alla filformat jag hittat.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Någon som vet hur man kan streama filmer från datorn till nexus 7?

Själv kör jag Es File explorer som jag tycker är bra när jag ska hämta filer från nätverket. Den streamar även media lätt. Finns som tidigare sagt troligen något smidigare program men jag tycker det funkar bra.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.an...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Någon som vet hur man kan streama filmer från datorn till nexus 7?

ES file xplorer sedan delar du ut din window disk/diskar eller från linux med samba sedan kör du BS player så klarar du både DD och DTS och h246 mm i mkv kontainer etc. Bästa kombinationen jag hittat hittills.

Bara hålla inne figret på filen du vill öppna i ES player sedan väljer du open as sedna video sedan BS player. Du kan även göra BS player default spelaren för den filtypen om du kryssar i rutan nere i hörnet innan du trycker ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Någon som vet hur man kan streama filmer från datorn till nexus 7?

Kör Serviio och det funkar klockrent!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Skrivet av Duca:

Kör Serviio och det funkar klockrent!

Hur gör man för att sätta upp server?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Funderar om det är dumt att skaffa nexus då det inte finns många Tablet appar på andrioid?

Sen om man skaffar sig tex en iphone, då bllir det svårt att utnyttja prylarna optimalt anar ajg då det inte går att synca dom .... hmm

Permalänk
Medlem

Fick min nexus idag och är helnöjd! Tycker dock att färgerna är lite bleka jämfört med min One X. Någon som upplever liknande?

Permalänk

Ni som har nexus 7. Behöver ni ofta zooma in för att kunna läsa texten på websidor?

Permalänk
Medlem

Fick min igår, inget släpp utan känns riktigt stabil. Den känns helt klockren faktiskt, framförallt iom lanseringen av Netflix igår (tråkiga hotellvistelser blev genast mycket bättre).

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Ni som har nexus 7. Behöver ni ofta zooma in för att kunna läsa texten på websidor?

Nej inte i landskapsläge i alla fall som jag föredrar. Har nya glasögon så ska se 100%. Men man kan ju ändra under inställningar på accessibility om man vill ha större text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Fick min nexus idag och är helnöjd! Tycker dock att färgerna är lite bleka jämfört med min One X. Någon som upplever liknande?

Du jämför ju en budget platta med en top of the line telefon... Skärmen är en av sakerna man sparar pengar på. Jag tror aldrig jag sett nån review prisa Nexus skärmen - tvärtom, dom har beskrivit den precis som du gör.

Permalänk

Är storleken bra till att läsa pdf-filer? Tänkte använda den till skolan

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Hur gör man för att sätta upp server?

Inga större svårigheter, kolla http://www.serviio.org/component/content/article/10-uncategor...

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Någon som vet hur man kan streama filmer från datorn till nexus 7?

Plex kanske?

http://www.plexapp.com/android/index.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yadu:

Min skärm har redan lossnat lite. För väl se vad Webhallen säger imorgon...

Liten uppdatering.

Webhallen hade inga Nexus 7 kvar. Så jag fick helt enkelt åka hem med min "trasiga" Nexus. Skulle återkomma om någon månad då de kanske får in flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Är storleken bra till att läsa pdf-filer? Tänkte använda den till skolan

Bäst är att testa själv. Jag tycker det funkar utmärkt för normala pdfer och serietidningar, men jag stod också ut med att läsa det i landskapsläge på en ipod touch 4g. Bra mycket trevligare på nexusen dock.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yadu:

Liten uppdatering.

Webhallen hade inga Nexus 7 kvar. Så jag fick helt enkelt åka hem med min "trasiga" Nexus. Skulle återkomma om någon månad då de kanske får in flera.

Så du lämnade inte in den för utbyte hos Asus? Då var det väl inte så farligt/stort fel på den... Har väl gått lite hysteri i DOA beteenden senaste året.
Men det är ju bara min åsikt...
Mvh

Permalänk
Medlem

Letar efter ett fodral, någon som köpt något redan? Asus egna är dyrt och sladdrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Letar efter ett fodral, någon som köpt något redan? Asus egna är dyrt och sladdrigt.

Kolla ebay, där kryllar det av billiga fodral, bra att köpa några och testa, så billiga är dom. Sen bara att sälja på tradera.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av airhead:

Letar efter ett fodral, någon som köpt något redan? Asus egna är dyrt och sladdrigt.

Jag haffade en sådan här:
http://www.ebay.co.uk/itm/310450570970?ssPageName=STRK:MEWNX:...

Fungerar prima, finns dessutom en magnet inbyggd i den, varje gång du lyfter skalet tänds skärmen!

Permalänk
Medlem

Kanske lite offtopic, men jag söker en app som är en alarmklocka (helst anpassad efter Nexusen/tablets). Det jag vill ha är hyffsat "simpelt":
När alarmet går, spela ljudfil (en podcast i det här fallet). Hade även varit bra om skärmen slås på då (den behöver inte, eller snarare ska helst inte vara igång hela tiden) som visar tiden.

Permalänk
Medlem

Nån som vet något oim Nexus 7 3g varianten (om den kommer)? Testade googla runt lite men hittade bara gamla grejer från september och rykten.

Jag har fått tag i en nexus 7, men funderar på att returnera och vänta in en med 3g.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

NU KOM ANDROID 4.1.2 TILL MIN NEXUS 7:a!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

ES file xplorer sedan delar du ut din window disk/diskar eller från linux med samba sedan kör du BS player så klarar du både DD och DTS och h246 mm i mkv kontainer etc. Bästa kombinationen jag hittat hittills.

Bara hålla inne figret på filen du vill öppna i ES player sedan väljer du open as sedna video sedan BS player. Du kan även göra BS player default spelaren för den filtypen om du kryssar i rutan nere i hörnet innan du trycker ok.

Du behöver inte gå omvägen via es fileexplorer. Du kan lägga till ditt lan ip direkt i bs player.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Jo jag vet sa det innan om du kollar tidigare inlägg.
#12785627
Kanske skulle lagt till det i min förklaring med.

Därimot föredrar jag en vettigare filhanterare då det bara är intresant med BS egna filhanterare för just format den klarar av.
Fins mycket annat man kan öppan med ES Explorer också men visst jag kunde nämt det. Kom på det sedan men glömde uppdatera posten.

Finns även möjlighet att öka bufferten i BS player och nåt prestanda läge för Vlan för just streaming. Doc kinte provat hur det står sig mot ES Explorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Nån som vet något oim Nexus 7 3g varianten (om den kommer)? Testade googla runt lite men hittade bara gamla grejer från september och rykten.

Jag har fått tag i en nexus 7, men funderar på att returnera och vänta in en med 3g.

Har du ingen androidmobil som du kan använda som surfport? Så gör väl de flesta och även jag.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Monarchy:

Funderar om det är dumt att skaffa nexus då det inte finns många Tablet appar på andrioid?

Sen om man skaffar sig tex en iphone, då bllir det svårt att utnyttja prylarna optimalt anar ajg då det inte går att synca dom .... hmm

vad är för appar du saknar?

Permalänk
Medlem

http://www.neowin.net/news/32gb-nexus-7-is-inbound-price-stay...

Spännande att det ryktas om att den nya storleken får samma pris som den nuvarande 16 GB. Surt för oss som köpt den! Även om jag hellre har en med 16 GB än väntat på denna nya storleken.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305