Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_dell_u2412m_ultrasharp...
och
http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_dell_tft_dell_24%22_u2...
är samma vara. Ena är fraktfri medans andra är fraktklass A på. Det är väll ingen skillnad på dem?

Permalänk

Hej, jag undrar ifall ni vet hur spikad tillgången är på Wii U bundlen med zombie u och classic controller? Finns det en chans att det kommer fler enheter så man kan förboka den hos cdon igen?

Permalänk
Medlem

Tack för snabb leverans!!!

Tack CDON för den snabba leveransen!!!
Beställde några grejer på onsdag eftermiddag:

Arctic Cooling MX-4 Thermal C 4g
Asus Radeon HD7770 1GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe
Noctua NH-D14 CPU-kylare S1155/1156/1366/775/AM2/AM3
Corsair Vengeance Dual C DDR3 16GB Kit, 1600MHz, 4x4GB, LP
Asus Sabertooth 990FX Rev 2.0 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX
OCZ Agility 3 240GB SSD R:525/W:500 2.5" SATA-3

Fractal Design 140mm Silent Series R2

Fick de på fredag faktiskt! HAr fortfarande inte hämtat ut de men de har stått på postens utlämningsställe sedan fredag morgon. Riktigt bra priser och riktigt snabb leverans

Jag gjorde samtidigt en beställning på INET samt på clickOK
Inets leverans kom direkt nästa dag och clickOK har inte ens behandlat min order än.

Riktigt bra service både vid leverans samt på eran chat(fick kontakta er och ändra lite saker efter att jag lade ordern)

Kan inget annat än att starkt rekommendera er till alla !!!

Det som kändes lite märkligt var att alla delar förutom Fractal Design 140mm Silent Series R2 skickades från Malmö.
Fractal Design 140mm Silent Series R2 skickades från Göteborg

MVH

Permalänk

Är säkert svarat på 50 gånger i tråden innan men den börjar bli svår överskådlig så frågar igen.

Vad har CDON for policy med garantiärenden i andra hand.

Köpte nämligen en Crusial V4 256GB ssd oöppnad av en användare här på forumet och den har stora problem med att det går segt som kall sirap om man öppnar mer än ett program åt gången på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Är säkert svarat på 50 gånger i tråden innan men den börjar bli svår överskådlig så frågar igen.

Vad har CDON for policy med garantiärenden i andra hand.

Köpte nämligen en Crusial V4 256GB ssd oöppnad av en användare här på forumet och den har stora problem med att det går segt som kall sirap om man öppnar mer än ett program åt gången på den.

Det är väl egentligen ingen policyfråga utan har du kvittot kvar är det ju en ren reklamationsfråga tror jag. Vad jag vet så kan inte säljare avsäga sig rätten till reklamation/garanti då en vidareförsäljning sker om alla dokument är intakta. I så fall vore det väldigt jobbigt att köpa begagnade bilar =P

Dock kan det vara intressant att se hur CDON hanterar ett sådant ärende då förstahandsköparen förmodligen kommer stå som ansvarig, så hur man ska skicka in ärendet för att varan inte sen ska skickas till ursprungsägaren är intressant!

Hoppas min åsikt/syn på saken hjälper så länge till Josefin kan besvara den ifrån CDONs håll.

Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Medlem

CDON har tidigare sagt att köp i andra hand har exakt samma rättigheter som den ursprungliga köparen så länge du har kvitto.
Tyvärr så har det visat sig både här på swec och fairshopping,prisjakt att det inte är direkt ovanligt att CDON försöker smita undan denna policy ganska ofta. (vilket inte bara gäller CDON utan alla andra större webbutiker med).
Med anrda ord så är det EXTREMT osäkert om man kan utnyttja ånger,rek,garanti trots att företagen säger sig ha en policy att ånger,rek,garanti följer varan och inte kunden som lagen säger.

Och NEJ Reklamation,ångerrätt,garanti gäller enligt svensk lag enbart för den ursprungliga köparen och detta gäller oberoende om du vänder dig till butiken,tillverkaren,etc (så länge inget annat är avtalat).
Samma sak om du tex stog utanför elgiganten och köpte nåt från någon som nyss köpt en vara och går in för att reklamera,ångra,etc 2min efter köpet så kan dom lagligen neka dig att göra detta med anledningen att du ej är ursprungskunden.

Problemet kommer ju sen när du har lämnat in (om den du lämnar till vill ta imot det) något och EN av alla personer som råkar ta i ditt paket,ärende någongång kan vara sur,ha en dålig dag,vill jävlas,etc då helt enkelt kan neka med anledningen att du ej är ursprungsköparen och skickar tillbaks det du lämnat in.
Och allt detta även fast företaget har en policy att så länge man har kvittot så är allt lungt du har då inga lagliga rättigheter alls att luta dig tillbaks på och det enda du kan göra är att prova igen (och hoppas på att samma person inte ser dig,din vara och ingen annan som är sur för tillfället heller), klaga till företaget (vilket = tala till en stenvägg) och då först efter att du lagt mycket tid och möda på att ta dig en bit högre upp i heirakin på företaget för den vanliga kundtjänsten har ju inga befogenheter att göra något och ofta är ju dom lika sura med, heller klaga på nätet som tex swec,fairshopping.
Något annat vapen mot denna felbehandling har du ej.

Detta är det stora problemet när man handlar beg varor på blocket,tradera, ska man ta den risken så behöver tex elektronik vara minst 50% av nuvarande nypris (för en vara med samma prestanda).
Så ett grafikkort som är en heller två generationer gammalt så ska det prissättas mot den ny generationens kort som har samma prestanda så tex ett kort som då kostade 3000:- kostar ett nytt med samma prestanda nu under 1500:- och sen minst 50% av 1500:- vilket då blir 750:- som det gammla kortet är värt och det är absolut max helst ska det ner nån,några hundringar till enligt mig.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Datum och pris på LG Nexus 4 8/16GB?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Har ni någon närmare inlev tid på detta New Super Mario Bros 2 (Nintendo 3DS) ?

http://cdon.se/spel/new_super_mario_bros_2-19229419

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Jag såg att Cdon har höjt priset på wii u premium till 5000kr och sen låtsas ha rabatt på det för att få riktpriset(olagligt om jag inte har fel), alltså runt 3500kr, den kostar nu 3790kr. Jag bokade det för 3499kr för en månad sen och tänkte bara kontrollera att jag faktiskt kommer få konsolen för priset jag har bokat för.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_dell_u2412m_ultrasharp...
och
http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_dell_tft_dell_24%22_u2...
är samma vara. Ena är fraktfri medans andra är fraktklass A på. Det är väll ingen skillnad på dem?

Hej hej

Vad jag kan se är det exakt samma skärm, jag ber ansvarige kolla på det.

MVH Josefin

Skrivet av Thompa Bompa:

Hej, jag undrar ifall ni vet hur spikad tillgången är på Wii U bundlen med zombie u och classic controller? Finns det en chans att det kommer fler enheter så man kan förboka den hos cdon igen?

Hej hej

Tillgången kommer att vara riktigt dålig vid lansering tyvärr. Gissar på att det gäller för alla svenska distar, men föreslår att du kollar runt hos de andra för säkerhets skull.

MVH Josefin

Skrivet av docky30:

Tack CDON för den snabba leveransen!!!
Beställde några grejer på onsdag eftermiddag:

Arctic Cooling MX-4 Thermal C 4g
Asus Radeon HD7770 1GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe
Noctua NH-D14 CPU-kylare S1155/1156/1366/775/AM2/AM3
Corsair Vengeance Dual C DDR3 16GB Kit, 1600MHz, 4x4GB, LP
Asus Sabertooth 990FX Rev 2.0 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX
OCZ Agility 3 240GB SSD R:525/W:500 2.5" SATA-3

Fractal Design 140mm Silent Series R2

Fick de på fredag faktiskt! HAr fortfarande inte hämtat ut de men de har stått på postens utlämningsställe sedan fredag morgon. Riktigt bra priser och riktigt snabb leverans

Jag gjorde samtidigt en beställning på INET samt på clickOK
Inets leverans kom direkt nästa dag och clickOK har inte ens behandlat min order än.

Riktigt bra service både vid leverans samt på eran chat(fick kontakta er och ändra lite saker efter att jag lade ordern)

Kan inget annat än att starkt rekommendera er till alla !!!

Det som kändes lite märkligt var att alla delar förutom Fractal Design 140mm Silent Series R2 skickades från Malmö.
Fractal Design 140mm Silent Series R2 skickades från Göteborg

MVH

Hej hej

Kul att du är nöjd! Anledningen till att Fractalfläkten skickades från Göteborg är att vi har olika lager.

MVH Josefin

Skrivet av lanbonden:

Är säkert svarat på 50 gånger i tråden innan men den börjar bli svår överskådlig så frågar igen.

Vad har CDON for policy med garantiärenden i andra hand.

Köpte nämligen en Crusial V4 256GB ssd oöppnad av en användare här på forumet och den har stora problem med att det går segt som kall sirap om man öppnar mer än ett program åt gången på den.

Hej hej

Garantin gäller för den ursprungliga köparen, det är enligt lag ett avtal mellan köparen och säljaren, och den medföljer inte varan.
Däremot brukar vi hjälpa till där vi kan förutsatt att du har kvitto, kontakta då vår kundtjänst.

MVH Josefin

Skrivet av ericsundell2:

Datum och pris på LG Nexus 4 8/16GB?

Hej hej

I slutet av november. Priset är visst inte spikat än.

MVH Josefin

Skrivet av ante_ante:

Har ni någon närmare inlev tid på detta New Super Mario Bros 2 (Nintendo 3DS) ?

http://cdon.se/spel/new_super_mario_bros_2-19229419

Hej hej

Spelavdelningen hälsar att det beräknas komma in under dagen.

MVH Josefin

Skrivet av flyawaynille:

Jag såg att Cdon har höjt priset på wii u premium till 5000kr och sen låtsas ha rabatt på det för att få riktpriset(olagligt om jag inte har fel), alltså runt 3500kr, den kostar nu 3790kr. Jag bokade det för 3499kr för en månad sen och tänkte bara kontrollera att jag faktiskt kommer få konsolen för priset jag har bokat för.

Hej hej

Har du bokat det för 3499:- så är det det du ska betala. Anledningen till att priset har gått upp till 3790:- är den bristande tillgången, därmed har Nintendo höjt till oss och det påverkar självklart priset ut till kund. Den har haft 4999:- som originalpris så länge den legat uppe, det är alltså inte som vi höjt och nu "låtsas" ha rea.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Akta er för CDON världens sämsta support..

Jag betällde igår lite saker från cdon när jag skulle betala med mitt visa skrev jag fel på en siffra o slussades tillbaka till "kassan" där hade betalningsalternativ ändrats till "faktura" vilket jag inte såg.
utan klickade på nästa o vips va beställningen gjord.. 2 sek senare då jag fattat vad som hänt , vände jag mig till deras kontaktformulär för stryka ordern o göra en ny med visa kort som betalning. Detta sker alltså en söndag kl 12.05 på dagen.

Idag kl 8.28 får jag ett mail att det redan gått för långt i processen!!!! hur är det ens möjligt liksom..
jag kontaktar deras "live-chatt"

Du pratar nu med Christina
Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Du skrev: hej
Christina: Hej Jörgen, vad kan jag hjälpa dig med`?
Du skrev: jag fick detta svar från er nyss
Du skrev: att min beställning inte gick stryka
Du skrev: jag gjorde den igår kl 12.05 o märkte direkt efter att jag valt fel betalningsalternativ
Du skrev: direkt skrev jag att jag ville stryka den för att göra en annan
Du skrev: men fick svar att den redan gått för lång i eran process?? hur är det ens möjligt
Du skrev: ordernr; 35516098
Du skrev: ärende nr 798790C268
Du skrev: jag vill liksom ha grejjerna men inte på faktura
Christina: Vi försöker hålla våra leveranstider så kort som möjligt och det innebär att många ordrar som finns i lager packas redan samma dag och därför har din order redan hunnit gå för långt i vårt system.
Du skrev: de kan ju inte packas på dagar ni inte arbetar
Christina: När varorna väl packas kan vi tyvärr inte ändra, avbeställa eller göra något med ordern.
Du skrev: det kan ni visst
Du skrev: eftersom detta skedde igår
Du skrev: o jag meddelade 2 sekunder efter
Du skrev: jag skrev fel på en siffra i visa korts nr så jag kom tbx till betal sidan o då hade det ändrats till faktura vilket jag inte såg utan tryckte nästa
Christina: Nej tyvärr, det kan vi ej. Det enklaste är om du meddelar ditt postkontor att du inte hämtar ut paketet och låter det gå till retur. Efter det kan du lägga en ny order.
Du skrev: varför ska jag göra erat jobb?
Du skrev: kommer bli massa dåligt skrivet om er på sweclockers
Du skrev: o jag kommer varken hämta ut paketet eller betala en krona extra
Du skrev: eller ens ödsla energi på detta
Du skrev: det kan ju inte ha gått för långt i eran process efter en sekund
Du skrev: du hör ju själv hur dumt det låter
Christina: Tyvärr är det så läget ser ut. Ordern hann gå vidare i systemet och det är tyvärr inget varken jag eller mina kollegor kan göra något åt.
Du skrev: om inte annat så kan det knappast vara omöjligt o ändra det så jag kan få betala via visa nu
Du skrev: vill inte ha kreditupplysningar o skit på mig
Du skrev: o sen behöver jag grejjorna nu..
Christina: Vi får tyvärr inte ändra betalningsalternativ på det sättet och det är fortfarande för sent att ändra något i din order.
Du skrev: hur kan det vara för sent direkt?
Du skrev: det fattar jag inte
Du skrev: kan ju inte vara den första som begår detta misstaget
Christina: Vi får ej ändra betalningsalternativen från faktura till direktbetalning, tyvärr.
Du skrev: klart ni får
Du skrev: finns ingen lag på det
Christina: Nej tyvärr.
Christina: Vi får inte.
Du skrev: men visst allt detta kommer jag skriva på sweclockers..
Du skrev: hoppas ni blir nöjda med det
Christina: Något mer jag kan hjälpa dig med?
Du skrev: du har inte hjälp mig met ett skit
Du skrev: inkompetenta människa

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av joejjeman:

Akta er för CDON världens sämsta support..

Jag betällde igår lite saker från cdon när jag skulle betala med mitt visa skrev jag fel på en siffra o slussades tillbaka till "kassan" där hade betalningsalternativ ändrats till "faktura" vilket jag inte såg.
utan klickade på nästa o vips va beställningen gjord.. 2 sek senare då jag fattat vad som hänt , vände jag mig till deras kontaktformulär för stryka ordern o göra en ny med visa kort som betalning. Detta sker alltså en söndag kl 12.05 på dagen.

Idag kl 8.28 får jag ett mail att det redan gått för långt i processen!!!! hur är det ens möjligt liksom..
jag kontaktar deras "live-chatt"

Du pratar nu med Christina
Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Du skrev: hej
Christina: Hej Jörgen, vad kan jag hjälpa dig med`?
Du skrev: jag fick detta svar från er nyss
Du skrev: att min beställning inte gick stryka
Du skrev: jag gjorde den igår kl 12.05 o märkte direkt efter att jag valt fel betalningsalternativ
Du skrev: direkt skrev jag att jag ville stryka den för att göra en annan
Du skrev: men fick svar att den redan gått för lång i eran process?? hur är det ens möjligt
Du skrev: ordernr; 35516098
Du skrev: ärende nr 798790C268
Du skrev: jag vill liksom ha grejjerna men inte på faktura
Christina: Vi försöker hålla våra leveranstider så kort som möjligt och det innebär att många ordrar som finns i lager packas redan samma dag och därför har din order redan hunnit gå för långt i vårt system.
Du skrev: de kan ju inte packas på dagar ni inte arbetar
Christina: När varorna väl packas kan vi tyvärr inte ändra, avbeställa eller göra något med ordern.
Du skrev: det kan ni visst
Du skrev: eftersom detta skedde igår
Du skrev: o jag meddelade 2 sekunder efter
Du skrev: jag skrev fel på en siffra i visa korts nr så jag kom tbx till betal sidan o då hade det ändrats till faktura vilket jag inte såg utan tryckte nästa
Christina: Nej tyvärr, det kan vi ej. Det enklaste är om du meddelar ditt postkontor att du inte hämtar ut paketet och låter det gå till retur. Efter det kan du lägga en ny order.
Du skrev: varför ska jag göra erat jobb?
Du skrev: kommer bli massa dåligt skrivet om er på sweclockers
Du skrev: o jag kommer varken hämta ut paketet eller betala en krona extra
Du skrev: eller ens ödsla energi på detta
Du skrev: det kan ju inte ha gått för långt i eran process efter en sekund
Du skrev: du hör ju själv hur dumt det låter
Christina: Tyvärr är det så läget ser ut. Ordern hann gå vidare i systemet och det är tyvärr inget varken jag eller mina kollegor kan göra något åt.
Du skrev: om inte annat så kan det knappast vara omöjligt o ändra det så jag kan få betala via visa nu
Du skrev: vill inte ha kreditupplysningar o skit på mig
Du skrev: o sen behöver jag grejjorna nu..
Christina: Vi får tyvärr inte ändra betalningsalternativ på det sättet och det är fortfarande för sent att ändra något i din order.
Du skrev: hur kan det vara för sent direkt?
Du skrev: det fattar jag inte
Du skrev: kan ju inte vara den första som begår detta misstaget
Christina: Vi får ej ändra betalningsalternativen från faktura till direktbetalning, tyvärr.
Du skrev: klart ni får
Du skrev: finns ingen lag på det
Christina: Nej tyvärr.
Christina: Vi får inte.
Du skrev: men visst allt detta kommer jag skriva på sweclockers..
Du skrev: hoppas ni blir nöjda med det
Christina: Något mer jag kan hjälpa dig med?
Du skrev: du har inte hjälp mig met ett skit
Du skrev: inkompetenta människa

Hej hej

För det första så har vi personal på plats under helgen, både på kundtjänst och lager. Självklart är de inte lika välbemannade som under kontorstider, men här är folk som betar av mail och kan en order skickas till lagret och packning påbörjas så görs det. Att de inte hunnit med ditt mail under helgen är beklagligt, dock verkar det som om din order hunnit gå vidare. Har den gått till packning så går det tyvärr inte att avbeställa.

För det andra ändras inte betalningssätt per automatik och sedan går iväg ifall du skriver in fel kontonummer. När man går in under kundvagnen är alltid det första betalningssättet förhandsmarkerat, dvs faktura.
Om du väljer att betala med kort istället så händer det lite olika saker om du skriver fel, beroende på vilken läsare du kör:
- Chrome får en helt vit sida och det enda som visar att något gått fel (förutom det uppenbara med en helt vit sida) är att det nämns "failure" i adressraden. Då får man alltså trycka sig tillbaka till sin ursprungskundvagn (ursprungskundvagnen har alltid det första betalningssättet förhandsmarkerat enligt ovan).

- I både FF och IE får man upp texten "Kortbetalningen misslyckades. Vänligen kontrollera dina uppgifter och försök igen eller välj annat betalsätt." och precis under det står det "Något gick fel med betalningen. Vänligen prova igen eller välj ett annat betalningssätt, alternativt kontakta kundtjänst för mer information."

Den hoppar alltså inte magiskt över direkt från kort till faktura för att du skrivit in fel nummer och vips så har du beställt. Du har fått ett felmeddelande och tryckt dig tillbaka till kundvagnen som stått i sitt ursprungsläge och då har du tyvärr inte uppmärksammat det.

Jag har ingen möjlighet att stoppa din order, utan föreslår att du gör som kundtjänst tipsade om och säger till ditt utlämningsställe att du vägrar paketet alternativt PMar ditt kundnummer så försöker jag fixa så det kommer tillbaka till oss.

Utav ren nyfikenhet - vad är problemet med att betala via faktura vs betala med kort? Du kan ju betala så fort fakturan kommer och det kostar dig inget extra.

Mvh Josefin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jag kanske använde bakåt knappen.. skitsamma det är inte det som är relevant..

grejjen än att jag kom tillbaka till "kassan" o då hade det ändrats till faktura iallafall.. men det är inte DEEET jag stör mig på

utan att jag 2 sekunder efter försökte åtgärda detta förbannade fel men det verkar fan va omöjligt med er vilket du kanske märker..

stryk orderjävlen o låt mig göra en ny.. nått kan ni väl för helvete göra manuellt

problemet är att jag troligen är i Norge då om den inte dimper in exakt samma dag.. o då kan jag missa den då jag kommer vara där ganska länge

andra webbutiker tex webhallen kan man till o med ringa o ändra ordrar manuellt så jag fattar inte vad som är så svårt hos er

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av joejjeman:

jag kanske använde bakåt knappen.. skitsamma det är inte det som är relevant..

grejjen än att jag kom tillbaka till "kassan" o då hade det ändrats till faktura iallafall.. men det är inte DEEET jag stör mig på

utan att jag 2 sekunder efter försökte åtgärda detta förbannade fel men det verkar fan va omöjligt med er vilket du kanske märker..

stryk orderjävlen o låt mig göra en ny.. nått kan ni väl för helvete göra manuellt

problemet är att jag troligen är i Norge då om den inte dimper in exakt samma dag.. o då kan jag missa den då jag kommer vara där ganska länge

andra webbutiker tex webhallen kan man till o med ringa o ändra ordrar manuellt så jag fattar inte vad som är så svårt hos er

1. SweClockers är ingen chatt/twitter/sms, alltså är det mindre lämpligt med tre inlägg på rad som du lika gärna kunde redigerat till ett. * inlägg sammanfogade*

2. Ditt språkbruk lämnar mycket övrigt att önska. CDON väljer frivilligt att hjälpa till här, då är det inte för mycket begärt att ni hyfsar till attityden och språkbruket.

3. Att hota supporten med att du ska snacka skit om CDON på SweClockers om de inte fixar ditt problem är anmärkningsvärt och så beter man sig inte helt enkelt. Vill du få hjälp är ett generellt tips att vara trevlig och inte hota med olika saker. Du vinner ingenting på att vara otrevlig, absolut ingenting.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

jag vann inget på att va trevlig heller vilket jag var i början som du kanske märkte!

om jag nu istället hade velat stryka ordern helt.. 2 sek efter var det också omöjligt.. vilket nästan borde anses som olagligt, den kan ju knappast varit packad då...

har fortfarande inte fått nått mail på att produkterna är skickade så bevisligen har de ju ljugit

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av joejjeman:

jag vann inget på att va trevlig heller vilket jag var i början som du kanske märkte!

om jag nu istället hade velat stryka ordern helt.. 2 sek efter var det också omöjligt.. vilket nästan borde anses som olagligt, den kan ju knappast varit packad då...

har fortfarande inte fått nått mail på att produkterna är skickade så bevisligen har de ju ljugit

Hej hej

Hmm, jag provar att förklara igen då.
När ordern gått vidare till lagret och fått status "Order Packas" så kan vi _inte_ påverka den, då är det helt enkelt försent att avbeställa eller ändra den. Lösningen är istället att man vägrar paketet enligt beskrivning ovan. Självklart hade både jag och vår kundtjänst hellre sett att vi kunde påverka den hela vägen fram till precis innan postbilen faktiskt plockar upp paketet, det hade ju sparat oss en del pengar i frakt - men i dagsläget fungerar det inte så. Är den skickad till lagret (dvs allting finns i lager och den är redo för packning) så är det försent för eventuella ändringar.

Om du mailar 2 sekunder efter att du upptäckt misstaget innebär det inte att vi får mailet, läser det och svarar 2 sekunder efteråt. Det togs om hand så fort kundtjänst var fullbemannade igen på måndag morgon.

Jag anser att jag förklarat det så tydligt jag kan och vi alla vet nu varför du har fått din order mot faktura istället för kortbetalning och varför du inte kan avbeställa/ändra i ordern. Med anledning av det kommer jag inte att svara vidare i detta ärende här i tråden utan hänvisar till PM om du fortsatt vill diskutera det. Glöm då inte att skicka med ditt kundnummer alternativt ordernummer så att jag kan kolla på DIN specifika order.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

varför har ni inte så man kan gå in på "sin order" o avbeställa den då? ni påstår ju tex på prisjakt att ordern kan stoppas innan den blivit packad.. har läst flera som varit "arga" över detta där (Nu i efterhand)

har iallafall beställt grejjorna från en mer seriös firma så känner ni att ni vill skicka iväg paket i onödan är det upp till er.. jag tänker inte säga till nått postombud att det ska tillbaka utan det får ligga där o ruttna i 2v eller vad det tar innan det går tillbaka.. jag har gjort allt i min makt för att stoppa detta iallafall..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Har beställt 3 saker den senaste veckan från cdon, ett streacom aggregat, ett dinovo tangetbord och ett esd arband. Alla 3 sakerna beställdes enskilt under förra veckan och jag fick allt dagen efter beställning.

Jag är helt klart nöjd med er och kommer fortsättningsvis att beställa andra saker av er.

och det skadar jhu inte att jag varit anställd av aditro

Permalänk

Hej!

Jag beställde under helgen diverse saker till min laptop, en av dem http://cdon.se/hemelektronik/targus_targus_15%2f16%27%27_limi... som enligt produktbilden är blå, vad jag såg efter beställning var att det står "pink" längre ner, alltså rosa, skapade ett ärende och fick verifierat att den var rosa.

Öppnade paketet nyss och ojdå, den var visst grå!(föredras över både blått och rosa.. så det klagar jag inte på)

Musen som visas i ena produktbilden kom däremot inte med, ni får gärna korrigera och få in rätt produktbild och information då den säljs för liknande priser inklusive mus hos bland annat Inet.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är besviken på bemötandet jag fick från er kundtjänst här om sistone. Otrevlig och oengagerad, och det har definitivt lämnat en bitter eftersmak i munnen, jag får ju inte direkt lust att beställa från er fler gånger.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Fick precis en skrivare från er leverad (LBP6000B) och i all hast så struntade jag i att skriva ut dokument till skolan eftersom jag nu kan göra det hemma!... eller inte

Tydligen så ingår inte usb kabeln till skrivaren och ingen information fanns med på hemsidan om det, varit i kontakt med er kundtjänst och han skulle lägga till informationen. Han gav mig en länk till en skrivare på hemsidan (Och chatten tog slut där då något buggade ur) men den är tydligen inte i lager... Hur kan man länka en produkt, som jag behöver fort, som inte finns i lager?

Tyvärr kommer jag gå till en konkurrent till er och inhandla det, för jag vill absolut inte vänta 3-5 dagar extra för en kabel.

Jag hoppas ni går över alla era produkter och lägger till vital information om tillbehör som kan behövas köpas in extra, och inte enbart den skrivaren som jag nu köpte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

varför har ni inte så man kan gå in på "sin order" o avbeställa den då? ni påstår ju tex på prisjakt att ordern kan stoppas innan den blivit packad.. har läst flera som varit "arga" över detta där (Nu i efterhand)

har iallafall beställt grejjorna från en mer seriös firma så känner ni att ni vill skicka iväg paket i onödan är det upp till er.. jag tänker inte säga till nått postombud att det ska tillbaka utan det får ligga där o ruttna i 2v eller vad det tar innan det går tillbaka.. jag har gjort allt i min makt för att stoppa detta iallafall..

Som du själv sade så var det helg. Det är väl inte så konstigt att de bemannat lagren som kan ta emot beställningar och börja packa/förbereda medan den avedlning som tar emot mail och agerar kundtjänst inte har lika stor bemanning helger.
Det är väl inget dåligt för din del att bara strunta i ordern och låta paketet gå tillbaka?

Känns lite väl överdramatiserat när du helt enkelt kan ignorera allt och låtsas som om du aldrig lagt en beställning.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fick precis en skrivare från er leverad (LBP6000B) och i all hast så struntade jag i att skriva ut dokument till skolan eftersom jag nu kan göra det hemma!... eller inte

Tydligen så ingår inte usb kabeln till skrivaren och ingen information fanns med på hemsidan om det, varit i kontakt med er kundtjänst och han skulle lägga till informationen. Han gav mig en länk till en skrivare på hemsidan (Och chatten tog slut där då något buggade ur) men den är tydligen inte i lager... Hur kan man länka en produkt, som jag behöver fort, som inte finns i lager?

Tyvärr kommer jag gå till en konkurrent till er och inhandla det, för jag vill absolut inte vänta 3-5 dagar extra för en kabel.

Jag hoppas ni går över alla era produkter och lägger till vital information om tillbehör som kan behövas köpas in extra, och inte enbart den skrivaren som jag nu köpte.

I princip alla skrivare skickas utan någon sorts datakabel då någon kommit på en gång i tiden att det går att spara pengar där, och nu gör alla tillverkare så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

I princip alla skrivare skickas utan någon sorts datakabel då någon kommit på en gång i tiden att det går att spara pengar där, och nu gör alla tillverkare så.

Men hur ska jag veta det? När det är min första skrivare jag köper?

Permalänk

Det verkar inte fungera att beställa just nu. Får följande felmeddelande när jag trycker på genomför köp:

500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad*

Rabattkoder och tiggeri hör inte hemma här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

har varit med om att man får betala returfrakt på ett par hundra kronor om man inte hämtat ut..

sen är ju bemötandet katastrof.. inte har de 1000 mil mellan supporten o lagret? måste ju liksom gå stoppa då jag försökte avbeställa direkt.. nu handlade jag grejjorna på Alina Systems istället där jag alltid blivit superbt bemött.. även kunnart ändra ordrar via tel.. dessutom har de en länk man kan trycka om man råkar beställa fel eller ångrar sig..

jag säger inget om jag försökt ångra detta köpet idag.. men jag startade med denna procedur efter en sek.. att de inte skulle ha bemannat? de påstod själva tidigare i tråden att de var bemannat även på helgerna..
fick mail om att grejjerna skickades idag runt 17.00 tiden då har de haft hela dagen på sig att makulera den..

allt går om man vill.. men deras support är väldigt otrevlig o är i klass med metalls a-kassa i arjeplog

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av edasvangen:

Hej!

Jag beställde under helgen diverse saker till min laptop, en av dem http://cdon.se/hemelektronik/targus_targus_15%2f16%27%27_limi... som enligt produktbilden är blå, vad jag såg efter beställning var att det står "pink" längre ner, alltså rosa, skapade ett ärende och fick verifierat att den var rosa.

Öppnade paketet nyss och ojdå, den var visst grå!(föredras över både blått och rosa.. så det klagar jag inte på)

Musen som visas i ena produktbilden kom däremot inte med, ni får gärna korrigera och få in rätt produktbild och information då den säljs för liknande priser inklusive mus hos bland annat Inet.

Hej hej

Jag ber ansvarig kolla på det och se till att rätt bild och färg specas upp. Om du skickar mig ditt kundnummer i ett PM så kan vi säkert hitta nån mus åt dig.

MVH Josefin

Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag måste säga att jag är besviken på bemötandet jag fick från er kundtjänst här om sistone. Otrevlig och oengagerad, och det har definitivt lämnat en bitter eftersmak i munnen, jag får ju inte direkt lust att beställa från er fler gånger.

Hej hej

Tråkigt att du har den uppfattningen om vår kundtjänst. Kan du PMa mig vad som hände och vad som sades så vi vet vad vi ska jobba på?

MVH Josefin

Skrivet av Reyintaz:

Fick precis en skrivare från er leverad (LBP6000B) och i all hast så struntade jag i att skriva ut dokument till skolan eftersom jag nu kan göra det hemma!... eller inte

Tydligen så ingår inte usb kabeln till skrivaren och ingen information fanns med på hemsidan om det, varit i kontakt med er kundtjänst och han skulle lägga till informationen. Han gav mig en länk till en skrivare på hemsidan (Och chatten tog slut där då något buggade ur) men den är tydligen inte i lager... Hur kan man länka en produkt, som jag behöver fort, som inte finns i lager?

Tyvärr kommer jag gå till en konkurrent till er och inhandla det, för jag vill absolut inte vänta 3-5 dagar extra för en kabel.

Jag hoppas ni går över alla era produkter och lägger till vital information om tillbehör som kan behövas köpas in extra, och inte enbart den skrivaren som jag nu köpte.

Hej hej

Som någon nämnde är det standard att kabeln inte följer med, men som du själv säger kan det såklart vara svårt att veta som kund. Jag ber ansvarig för skrivare lägga till infon och tips på kabel.

MVH Josefin

Hej hej

Processorn har vi i lager och moderkortet är på väg till oss, borde vara här inom ett par dagar.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har ett Gigabyte GTX 670 OC som har ett väldigt jobbigt coil-whine när jag belastar (främst genom Folding@Home). Dock har jag ett P67-moderkort och vill inte vara utan bild på skärmen i flera veckor (vilket det tar ibland). Finns det något bra sätt att lösa detta Josefin? Annars så får jag skicka in det och hoppas att det går relativt fort.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9