Video: Sverigelanseringen av Call of Duty: Black Ops II på Webhallen

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Jag har inte ägt ett CoD spel sedan tvåan, vilket var kul, men sen efter det har jag inte fastnat för de andra. Men det jag tycker är lustigt är hur de flesta här klagar över att det finns massor med folk som gillar spelen. Vad är det som är så hämskt med andra åsikter än era egna?

Det är dessutom skitkul att köa med en massa folk som alla brinner för vad man nu än väntar på, oavsett om det är ett spel, en konsert eller Ullared, även om jag inte förstår den sistnämnda

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag tror folk blir upprörda över är hur spelutvecklare kan ta samma spel och slå in det i nytt omslagspapper och år efter år tjäna mängder av pengar på i stort sett inget arbete, och hur det påverkar spelmarknaden negativt. Var det så att alla andra speltillverkare var helt oberörda av detta så skulle det inte göra något om man ser andra köpa spelen, och tycker att det är bortslängda pengar att köpa till synes samma spel år efter år, men nu är det inte så.

Lyckas en utgivare tjäna så mycket pengar på så lite arbete så kommer andra utgivare vara på sina utvecklare att de ska försöka med samma sak.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av masse70:

Vad sägs om en ny spelmotor till att börja med?

Det kommer troligtvis först när Xbox 720 och PS4 har släppts.

Majoriteten som spelar COD sitter på konsoll, skulle Treyarch/IW byta spelmotor skulle kanske inte konsollerna klara av spelet. Det skulle innebära en extrem minsking i försäljning.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Banorna ! vapnen ! unlocked FPS !

Jag har sett minst en bana "mellan två hus och en lastbil i mellan" som är precis likadan som i mw2. Vapnen är givetvis mer utrustade och kanske en finslipning i grafiken, men AK är ju fortfarande AK, M4A1 är fortfarande M4A1. Unlocked FPS..vad är det? var man tvungen att lira med V-Sync i tidigare spel?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Hehe ni är roliga...så att spelutvecklarna släpper något som inte är revolutionerande är alltså ett problem, trots att vi spelare som köper de här nya spelen som är så likadana varandra, faktiskt är nöjda med det? Vi borde strejka (låta bli att göra något vi gillar) för att tvinga fram bättre produkter då alltså. Det får någon annan göra. Nu ska jag lira Black Ops 2.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av White.By.Design:

DAMN vad skönt det kändes att avinstallera BF3 så man fick plats att "Äntligen" få installera ett "RIKTIGT" spel !!!! Black OPs 2

trololol skön lirare du är... Nu får du äntligen lite "easyP12modegameplay"

Cod 1 och 2 Var riktiga langames det

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag