Permalänk
Medlem

Hej!

Har jag missat något, eller är Thor Einride och Thor Jords exakt samma dator, fast med en prisskillnad på 1000kr? För övrigt, hur kommer det sig att ni kombinerat en processor som specifikt utmärker sig genom att den har olåst multipel (3570K) med ett moderkort som inte stödjer det (H77)?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Genomresa:

Hej!

Har jag missat något, eller är Thor Einride och Thor Jords exakt samma dator, fast med en prisskillnad på 1000kr? För övrigt, hur kommer det sig att ni kombinerat en processor som specifikt utmärker sig genom att den har olåst multipel (3570K) med ett moderkort som inte stödjer det (H77)?

Hej hej

Du missade en 120GB SSD och +8GB DDR3 i Einride.

K-processorer vs H77 har redan varit på tapeten här, det kommer att fixas i nästa lineup.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag lägger till ett Asus GeForce GTX 670 2GB i kundvagnen så blir totalen 3990kr trots att kortet kostar 3339kr. Sa åt en polare att testa och blir samma för honom, så något för webbfolket att kolla på kanske

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av TriNitro:

När jag lägger till ett Asus GeForce GTX 670 2GB i kundvagnen så blir totalen 3990kr trots att kortet kostar 3339kr. Sa åt en polare att testa och blir samma för honom, så något för webbfolket att kolla på kanske

Hej hej

Det kostar 3990:- och blir 3990:- i kundvagnen. Ett helt gäng Asuspriser som fick en uppdatering idag (hos Asus och då även hos oss), skulle gissa på att du kom strax efter uppdateringen och hade ett cachat pris på kortet.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha, ja det måste blivit precis när jag kollade. Tror dock inte det var cachat pris eftersom polaren hade samma fenomen med det lägre priset på kortet och högre i kassan, var nog sidan som inte hängde med riktigt. Men då vet jag, och Asus lär inte få många 670 sålda med dom priserna

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobjumik:

Japp, testade med SWECNOV12 för att få 5% iaf men den funkade inte.
Avaktar lite så får vi se om det händer något! Tack för info iaf!

koden är som det står på sidan SWEC1212

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det kostar 3990:- och blir 3990:- i kundvagnen. Ett helt gäng Asuspriser som fick en uppdatering idag (hos Asus och då även hos oss), skulle gissa på att du kom strax efter uppdateringen och hade ett cachat pris på kortet.

MVH Josefin

Har inget med cache att göra. Den visar fel tills man lägger den i kundvagnen

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2x...

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2x...

Permalänk
Medlem

Kommer det något schema för de olika händelserna på CDON Expo snart? Kollar man på "Aktuellt" på exposidan så går det inte komma vidare där det ska vara en länk till aktiviteterna.

Måste ju planera vilken dag man ska dit så man kan boka hotell för rätt natt

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Vill absolut inte klaga men visst är det lustigt hur alla grafikkort speciellt GTX 680 och HD7970 som finns i lager skjutit i höjden med flera hundra, i vissa fall 5-600kr. Veckan som ni ska ha expo ;).

Kan iofs vara så att ni bara tagit bort vissa kampanjer som varit aktuella.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vill absolut inte klaga men visst är det lustigt hur alla grafikkort speciellt GTX 680 och HD7970 som finns i lager skjutit i höjden med flera hundra, i vissa fall 5-600kr. Veckan som ni ska ha expo ;).

Kan iofs vara så att ni bara tagit bort vissa kampanjer som varit aktuella.

Kollade nyss för att se om det stämmer. Stämmer väldigt bra tyvärr. Otroligt tråkigt och se.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Varken vi eller leverantören har något bekräftat datum på den än tyvärr, men vi jobbar såklart på att få in kortet.

MVH Josefin

Hmm... Helt plötsligt kostar kortet 4690kr, vadan denna massiva prishöjning?

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk

Gjorde en order på total över 5kkr i fredags och utnyttjade sweclockersrabatten på 15% av utvalda produkter.
Nu idag när jag går in och kollar hur det går har ni spärrat mitt konto för inköp och annullerat min order helt utan att ha skickat ett mail eller någonting (detta gjordes idag).

Jag mailar kundtjänst och frågar vad som försiggår, och de berättar att jag blivit spärrad och frågar om det är jag som bett om det?! (jag som inget hellre vill ha mina grejer?)
jag svara självklart inte och får följdfrågan om jag blivit utsatt för bedrägerier på sistone. Nej inte ens i närheten och jag handlar väldigt ofta på nätet och har i princip aldrig haft problem när jag beställt produkter och dylikt tills nu.

Jag ser det här som ett otroligt irritationsmoment då jag borde haft mina prylar i morgon, dessutom, har november-rabatten på vissa produkter försvunnit nu och ni har höjt priset på grafikkortet jag beställde med 491kr.

För övrigt finns det ingen anledning till att jag skulle bli spärrad, ni har ju dessutom reserverat beloppet på min mastercard. Jag har tagit skärmdumpar på allting.

/förbannad, frustrerad, irriterad

Permalänk
Medlem
Skrivet av toalettborsten:

Gjorde en order på total över 5kkr i fredags och utnyttjade sweclockersrabatten på 15% av utvalda produkter.
Nu idag när jag går in och kollar hur det går har ni spärrat mitt konto för inköp och annullerat min order helt utan att ha skickat ett mail eller någonting (detta gjordes idag).

Jag mailar kundtjänst och frågar vad som försiggår, och de berättar att jag blivit spärrad och frågar om det är jag som bett om det?! (jag som inget hellre vill ha mina grejer?)
jag svara självklart inte och får följdfrågan om jag blivit utsatt för bedrägerier på sistone. Nej inte ens i närheten och jag handlar väldigt ofta på nätet och har i princip aldrig haft problem när jag beställt produkter och dylikt tills nu.

Jag ser det här som ett otroligt irritationsmoment då jag borde haft mina prylar i morgon, dessutom, har november-rabatten på vissa produkter försvunnit nu och ni har höjt priset på grafikkortet jag beställde med 491kr.

För övrigt finns det ingen anledning till att jag skulle bli spärrad, ni har ju dessutom reserverat beloppet på min mastercard. Jag har tagit skärmdumpar på allting.

/förbannad, frustrerad, irriterad

Så så lugn och fin, du kommer säkert få en 50kr rabattkod som plåster på såren ;). Men får säkert betala hela nya priset utan 15% rabatt varorna

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Så så lugn och fin, du kommer säkert få en 50kr rabattkod som plåster på såren ;). Men får säkert betala hela nya priset utan 15% rabatt varorna

Det skulle innebära en förlust i tid och på drygt 700-800kr. Då jag gjort en beställning och varpå dom gjort fel.
Men ja, det skulle vara skrattretande:P men tyvärr verkar många företag fungera så nuförtiden.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bozzeta:

Hej hej

Tryck F5.

MVH Josefin

Skrivet av Trazer:

Kommer det något schema för de olika händelserna på CDON Expo snart? Kollar man på "Aktuellt" på exposidan så går det inte komma vidare där det ska vara en länk till aktiviteterna.

Måste ju planera vilken dag man ska dit så man kan boka hotell för rätt natt

Hej hej

Jag ber Expoansvarig att kolla på det.

MVH Josefin

Skrivet av Devil May Cry:

Vill absolut inte klaga men visst är det lustigt hur alla grafikkort speciellt GTX 680 och HD7970 som finns i lager skjutit i höjden med flera hundra, i vissa fall 5-600kr. Veckan som ni ska ha expo ;).

Kan iofs vara så att ni bara tagit bort vissa kampanjer som varit aktuella.

Skrivet av Nzt:

Kollade nyss för att se om det stämmer. Stämmer väldigt bra tyvärr. Otroligt tråkigt och se.

Skrivet av Flight:

Hmm... Helt plötsligt kostar kortet 4690kr, vadan denna massiva prishöjning?

Hej hej

Svar till er alla 3 ovan: Som jag skrev igår så gick just Asus igenom en prishöjning igår, det är tyvärr inget vi kan styra över då det är tillverkarna som sätter priserna. Hittar ni något grafikkort utöver Asus som höjts på det viset så får ni gärna PMa mig så kollar jag på det.

MVH Josefin

Skrivet av toalettborsten:

Gjorde en order på total över 5kkr i fredags och utnyttjade sweclockersrabatten på 15% av utvalda produkter.
Nu idag när jag går in och kollar hur det går har ni spärrat mitt konto för inköp och annullerat min order helt utan att ha skickat ett mail eller någonting (detta gjordes idag).

Jag mailar kundtjänst och frågar vad som försiggår, och de berättar att jag blivit spärrad och frågar om det är jag som bett om det?! (jag som inget hellre vill ha mina grejer?)
jag svara självklart inte och får följdfrågan om jag blivit utsatt för bedrägerier på sistone. Nej inte ens i närheten och jag handlar väldigt ofta på nätet och har i princip aldrig haft problem när jag beställt produkter och dylikt tills nu.

Jag ser det här som ett otroligt irritationsmoment då jag borde haft mina prylar i morgon, dessutom, har november-rabatten på vissa produkter försvunnit nu och ni har höjt priset på grafikkortet jag beställde med 491kr.

För övrigt finns det ingen anledning till att jag skulle bli spärrad, ni har ju dessutom reserverat beloppet på min mastercard. Jag har tagit skärmdumpar på allting.

/förbannad, frustrerad, irriterad

Hej hej

Om du skickar ditt kundnummer eller ordernummer i ett PM till mig så kan jag ta en titt på det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fick precis svar från spelavdelningen att det tydligen går ut idag istället. Jag ligger på dem och dubbelkollar igen i eftermiddag.

MVH Josefin

Jag har fortfarande inte fått något sånt mejl. Iofs tycker jag inte ni är sena med leverans (än), men lovar man att komma med information så får man se till att göra det också.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag har fortfarande inte fått något sånt mejl. Iofs tycker jag inte ni är sena med leverans (än), men lovar man att komma med information så får man se till att göra det också.

Hej hej

Fick precis uppdaterad information av spelavdelningen här. Anledningen till att de inte gått ut med informationen än är att de troligtvis får in konsoler under morgondagen som täcker 95% av beställningarna som väntar just nu. Som det ser ut kommer endast ett fåtal att bli utan då och man har därför valt att avvakta med informationsmailet.
Jag försöker hålla er uppdaterade i ärendet under morgondagen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni går ut med att ordinariepriset på http://cdon.se/hemelektronik/thor_oden_-_intel_i3_3220_-_4gb_... är 9919:- och att den har 44% rabatt just nu, men datorn har kostat 7000:- sedan oktober. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1432937

Sketen marknadsföring som bl.a. Dustin kör med, har sumpat dem helt pga detta och kommer göra detsamma med er, skärp er!

Permalänk
Medlem

Hej!

Såg imorse att ni hade följande dator med i julkalendern: http://cdon.se/hemelektronik/thor_oden_-_intel_i3_3220_-_4gb_...

Det ingick en fin skärm i erbjudandet. Men nu plötsligt när jag kom hem och hade beslutat mig för att beställa så ändras inte priset till 0 kr längre för skärmen när jag lägger datorn samt skärmen i kassan?

Länk till skärmen: http://cdon.se/hemelektronik/thor_display_ips_led_by_fujitsu_...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SayZk:

Ni går ut med att ordinariepriset på http://cdon.se/hemelektronik/thor_oden_-_intel_i3_3220_-_4gb_... är 9919:- och att den har 44% rabatt just nu, men datorn har kostat 7000:- sedan oktober. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1432937

Sketen marknadsföring som bl.a. Dustin kör med, har sumpat dem helt pga detta och kommer göra detsamma med er, skärp er!

Hej hej

Jag ber ansvarig för Thordatorer kolla över det.

MVH Josefin

Skrivet av Potatissallad:

Hej!

Såg imorse att ni hade följande dator med i julkalendern: http://cdon.se/hemelektronik/thor_oden_-_intel_i3_3220_-_4gb_...

Det ingick en fin skärm i erbjudandet. Men nu plötsligt när jag kom hem och hade beslutat mig för att beställa så ändras inte priset till 0 kr längre för skärmen när jag lägger datorn samt skärmen i kassan?

Länk till skärmen: http://cdon.se/hemelektronik/thor_display_ips_led_by_fujitsu_...

Hej hej

Den hade tyvärr felaktigt hamnat i erbjudandet tillsammans med skärm denna veckan.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Den hade tyvärr felaktigt hamnat i erbjudandet tillsammans med skärm denna veckan.

MVH Josefin

Då var det ju bättre att köpa datorn innan erbjudandet i julkalendern eftersom man då fick skärmen på köpet och endast behövde betala 1000 kr mer. Alltså förstår jag inte vitsen med erbjudandet eftersom det var betydligt mer fördelaktigt innan. Vad skulle hänt om jag beställt lite tidigare? Kommer ni att annullera samtliga beställningar?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Potatissallad:

Då var det ju bättre att köpa datorn innan erbjudandet i julkalendern eftersom man då fick skärmen på köpet och endast behövde betala 1000 kr mer. Alltså förstår jag inte vitsen med erbjudandet eftersom det var betydligt mer fördelaktigt innan. Vad skulle hänt om jag beställt lite tidigare? Kommer ni att annullera samtliga beställningar?

Hej hej

Ja, vill man ha den skärmen till så är erbjudandet mer fördelaktigt med skärm. Vill man inte ha den skärmen så är det bättre utan. Som jag sa var det tyvärr ett misstag att den hamnat med skärm denna veckan, det upptäcktes och rättades till idag.

Nej, vi kommer inte att annullera dem.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte nhl 13 igår via eran julkalender. och redan idag så var den i brevlådan, otroligt snabb leverans !! 10 tummar upp

Permalänk

Asus gtx 670 4GB för ca 2900 kr. Är detta en felsättning av pris eller stämmer det? Samt kommer korten in igen? Står just nu att de är slut i lager.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk

Hej Cdon!
köpte min dator av er förra julen och nu på senare dagar har jag börjat få stötar av mitt chassi? Det är inte alltid när man tar på chassit man får stötar men om man håller handen på det känner man att det är "statiskt". Vad ska jag göra? Det lär ju vara nått fel med nätagget så är det bara att skicka inn det till er eller hur ska man göra?
jag har jordade el uttag och det har aldrig varit såhär förut :S

Mvh Alex

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Vill återigen påpeka att postförskott vore en stor förbättring bland betalningsalternativen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HSTD Benji:

Svårt att avbeställa grejer från CDON? Inte ens lite omständigt..

Fråga 2012-12-01 08:03
Ordernummer: ********

avbeställ order ********
Svar 2012-12-01 15:11
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

På grund av att du beställt en order på ett så högt belopp måste den godkännas. på grund av säkerhetsskäl. Vi kan tyvärr inte ändra eller avbeställa den förrän den har blivit godkänd, och därför måste vi be dig återkomma på måndag, så ska vi hjälpa dig vidare.
______

Jag personligen struntar i om en order måste godkännas, men måste den det så fine, men blanda inte in mig i era rutiner. Om den inte är godkänd så låter det som ett perfekt tillfälle att ta bort den innan den hinner bli godkänd. Varför skall jag återkomma? Ni har redan fått all information ni behöver från mig. Men jag orkar inte tjafsa så jag återkommer på måndag morgon.

______

Fråga 2012-12-03 07:25
Ordernummer: ********

avbeställ *********
Svar 2012-12-03 10:54
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Tyvärr har din beställning redan kommit så pass långt i behandlingen att vi inte har möjlighet att avbeställa- eller ändra i den.

Istället för att hämta ut försändelsen på ditt utlämningsställe ber du personalen att skicka tillbaka försändelsen till avsändaren, det vill säga vårt lager.

När lagret har mottagit försändelsen kommer din beställning att returregistreras och din faktura att makuleras. Om du har beställt med kreditkort eller direktbetalning kommer beloppet att återbetalas inom 5 bankdagar från att returen registrerades hos oss.

Skulle försändelsen levereras direkt till din brevlåda/brevinkast så återkom till oss i detta ärende så hjälper vi dig att skicka tillbaka försändelsen till vårt lager. Skicka inte tillbaka försändelsen på egen hand, utan invänta våra instruktioner för snabbare hantering.

_____

Trots att jag återkom på måndag så hjälpte det inte och de skickade iväg ordern trots att de redan sedan tidigare hade all information om min avbeställning. Jag kunde lika gärna ringt till min mamma och bett henne avbeställa ordern och jag hade fått samma resultat och hon jobbar inte ens på cdon.

Nu antar jag att jag måste betala porto och annat kul för å skicka tillbaka ordern.

haha detta var jag med om också från cdon.. försökte avbeställa 2 sekunder efter jag la ordern.. stället suger verkligen o jag handlar hellre från en från en postorderfirma med adress thailand än dessa skojjare..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Avstängd

Hej cdon, beställde fifa 13 igår och undrar hur länge det tar till att få det skickat?
Tycker ni borde hunnit skicka efter 1 dag

Permalänk

99987a;12963289]Hej cdon, beställde fifa 13 igår och undrar hur länge det tar till att få det skickat?
Tycker ni borde hunnit skicka efter 1 dag :)[/QUOTE]

Jag beställde också fifa 13 den 3e då den va på rea beställde även 2st hårdiskar när jag ändå behövde, såg igår att dom skickat hårddiskarna men inte spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Jag beställde också fifa 13 den 3e då den va på rea beställde även 2st hårdiskar när jag ändå behövde, såg igår att dom skickat hårddiskarna men inte spelet.

Mitt paket har suttit nere i Malmö i 3 dagar nu, misstänker att vädret eventuellt sätter stopp för en del leveranser.

Visa signatur

Spel: Fractal Design R5 | Corsair AX850 | MSI Z170 KRAIT GAMING | Intel Core i7-6700K | Corsair Hydro H100i | Corsair 16GB DDR4 2400MHz | MSI GTX 970 GAMING | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 1TB | Western Digital Green 1TB

Lagring: QNAP TS-419P II | 4xWestern Digital Red 2TB (RAID5)