Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Jag har inte själv använt en Ipad Mini men jag har svårt att tro att den skulle vara bättre rent hårdvarumässigt(bortsett från kameran). Nexus har exempelvis bättre upplösning och pixeltäthet än Ipaden. Jag skulle ha väldigt väldigt svårt att motivera varför jag i teorin skulle lägga EXTRA pengar för att få en Ipad istället för en N7.

Efter några första timmar med Nexus 7 så får jag håller jag med dig, och då har jag ändå kört iPad i flera år.
Nexusen gav ett mycket bra första intryck, fin bild, bra respons, lätt att komma igång och den hade redan Android 4.2 från fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Hej.

Haft min Nexus 7 i någon dag nu och har stött på ett problem. Mp3 uppspelningen skrapar/hackar när jag har headset in kopplat. Jag får skrap/hack när jag klickar runt i menyer (laddnings lägg). Utan headset rullar musiken problemfritt. Headsettet funkar i min Samsung galax telefon/i datorn så tror headsettet är helt. Nån som upplevt samma? (4.2)

Hade du inte fått lagg när du klicka runt i menyerna hade du haft samma problem som jag hade med min n7a.

Man behövde trycka ned 3.5mm kontakten typ mer än vad jag trodde. x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av scared:

Eftersom plattan kostar ungefär lika i alla på alla ställen undrar jag vilken butik ni skulle föredragit att köpa den i? Jag tänker främst på vilken butik ni anser sköter garantiärenden etc bäst.

Jag köpte min på netonnet just för att lätt kunna lämna tillbaka den vid några problem jämfört med att beställa från nätet. Har även hört att de är rätt snälla med att ta emot dem vid problem.

Skrivet av sirlen:

Har inte läst igenom alla 23 sidor i denna tråd men jag är besviken på min Nexus 7 32GB. Touchen är helt kass ibland. Vid senaste uppdateringen till 4.2.1 så blev det ännu sämre och för att ens kunna köra vidare ibland tvingas jag stänga av skärmen och starta den igen för att den ska "nollställa" sig. Vet inte om fler av er har detta fenomen men irriterande som fan är det iaf.

Det finns vissa modeller som har haft problem med touchen. Om du låser upp utvecklaralternativen i inställningar så kan du slå på "visa tryckningar". Om du ser att nexusen registrerar tryckningar fast du inte rör skärmen så är den troligen paj. Om inte så vet jag inte, kanske kan vara nån bug. Du kan ju då alltid prova reseta hela plattan och se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hade du inte fått lagg när du klicka runt i menyerna hade du haft samma problem som jag hade med min n7a.

Man behövde trycka ned 3.5mm kontakten typ mer än vad jag trodde. x)

Har som sagt bara haft den ett par dagar men mitt problem försvinner om jag rensar aktiva appar och det återkommer sen om jag har många appar igång igen så det verkar vara lagg? Nåt jag aldrig upplevt på min samsung telefon (S advance)..?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Finns det en bra app som visar vädret på startskärmen? De flesta appar på Google Play måste man starta appen men jag orkar inte med det.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Finns det en bra app som visar vädret på startskärmen? De flesta appar på Google Play måste man starta appen men jag orkar inte med det.

Man använder en widget ju till programmet så är det där

Finns hur många som helst.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Finns det en bra app som visar vädret på startskärmen? De flesta appar på Google Play måste man starta appen men jag orkar inte med det.

Aix weather kör jag med. Kanske inte den snyggaste, men lättöverskådlig och väldigt exakt prognosmässigt.

Permalänk
Medlem

Behöver köpa en ny display till en av mina nexusar. Är Kina det bästa alternativet? Skulle gå på en tusenlapp inkl. allt...
nån som är sugen på en nexus 7 med sprucken skärm annars ;)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur pass bra är denna? Skulle den passa min ca 10 årige syrra som fyller år snart?

Skall användas till spel och säkerligen en del musik:) Skall ju såklart bara användas här hemma.

Permalänk

Går det att strömma ljud (Spotify) från N7 till Raspbmc?

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Nybörjarguide för Android 4.2 eller 4.1?

Min gamla far fick en Nexus 7 att leka med, men han har ingen Androidvana alls och jag bor för långt bort för att hjälpa till.
Finns det nån bra nybörjarguide för Android 4.2 eller 4.x som han kan studera och prova sig fram med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HW/SW:

Min gamla far fick en Nexus 7 att leka med, men han har ingen Androidvana alls och jag bor för långt bort för att hjälpa till.
Finns det nån bra nybörjarguide för Android 4.2 eller 4.x som han kan studera och prova sig fram med?

Manualen till Nexus 7 kanske?

Eller Google Nexus 7 supportsidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Hej.

Haft min Nexus 7 i någon dag nu och har stött på ett problem. Mp3 uppspelningen skrapar/hackar när jag har headset in kopplat. Jag får skrap/hack när jag klickar runt i menyer (laddnings lägg). Utan headset rullar musiken problemfritt. Headsettet funkar i min Samsung galax telefon/i datorn så tror headsettet är helt. Nån som upplevt samma? (4.2)

Som någon påpekat tiddigare; kolla så hörlurskontakten gått i botten. Man får första sätta i det som man tror det ska sitta, och sedan trycka till ett klick till.

Jag upplevde exakt samma tills jag märkte detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen74:

Tack, det borde räcka.

Permalänk
Medlem

Letat runt både i tråden och google, men jag hittar inte det jag söker.

Vet ni någon verkstad som reparerar skärmen på Nexus 7?
(Klåfingrig systerson skickade tonårig syterdotters platta i golvet... lite akut mao!)

Permalänk

Jag beställde en nexus idag. Ville bara berätta detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Jag beställde en nexus idag. Ville bara berätta detta.

Gott, slå till på denna också https://www.inet.se/produkt/2903276/targus-nexus-7-vuscape-ca...
Fruktansvärt bra och stiligt fodral.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Jag beställde en nexus idag. Ville bara berätta detta.

Varför väntar du inte på 1080p skärmen som ska komma i maj? Sure den som finns ute nu är bra nog, men skadar ju inte med högre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Varför väntar du inte på 1080p skärmen som ska komma i maj? Sure den som finns ute nu är bra nog, men skadar ju inte med högre upplösning.

Det beror på vilket pris den kommer få eller om dom kommer ersätta gamla modellen för samma pris. Men känslan i kroppen säger att dom kommer fortsätta sälja gamla modellen eftersom den säljer enormt bra och 1080p-modellen blir lite dyrare.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Det beror på vilket pris den kommer få eller om dom kommer ersätta gamla modellen för samma pris. Men känslan i kroppen säger att dom kommer fortsätta sälja gamla modellen eftersom den säljer enormt bra och 1080p-modellen blir lite dyrare.

Enligt källor till taiwanesiska Digitimes släpper Google och Asus en ny version av Nexus 7 redan i maj månad. En av nyheterna är en ny, tunnare skärmpanel på sju tum med upplösningen 1920 x 1080 pixlar, vilket kan jämföras mot dagens 1280 x 800 pixlar. Den uppdaterade varianten ska dessutom pricka in samma prispunkt på 199–249 dollar (beroende på utförande).

http://www.sweclockers.com/nyhet/16461-google-nexus-7-uppgrad...

Något som är oroande är att den ska få enl uppgift tunnare panel och det brukar innebära större risk för backlight bleeding.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Varför väntar du inte på 1080p skärmen som ska komma i maj? Sure den som finns ute nu är bra nog, men skadar ju inte med högre upplösning.

Jag är egentligen bara nyfiken på begreppet surfplatta och vill testa för en liten peng.

Permalänk
Skrivet av Ziwe:

Gott, slå till på denna också https://www.inet.se/produkt/2903276/targus-nexus-7-vuscape-ca...
Fruktansvärt bra och stiligt fodral.

Hade fodral på min iphone ett tag. Tycker mest det är bökigt. Kör helst natural med eventuellt screenfilm på

Permalänk
Medlem

ladda hem till en plats på nätverket

Tjena.
Har ett litet önskemål som jag inte lyckats lösa själv. Skulle vilja kunna ladda hem torrents via min Nexus 7 till en hårddisk på nätverket. Går detta?
Ska inom en snar framtid köpa en media extender och en extern hdd. Tanken är då att kunna styra mina nedladdningar via plattan och även via en macbook, men att filerna ska skickas till den externa större hårddisken.

Har funderat på en NAS men tycker det bli för mycket pengar.

Någon smart själ som har en bra lösning?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nortish:

Tjena.
Har ett litet önskemål som jag inte lyckats lösa själv. Skulle vilja kunna ladda hem torrents via min Nexus 7 till en hårddisk på nätverket. Går detta?
Ska inom en snar framtid köpa en media extender och en extern hdd. Tanken är då att kunna styra mina nedladdningar via plattan och även via en macbook, men att filerna ska skickas till den externa större hårddisken.

Har funderat på en NAS men tycker det bli för mycket pengar.

Någon smart själ som har en bra lösning?
Tack på förhand.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.utorrent.we.....

Nått sånt kanske?

Permalänk
Skrivet av nortish:

Tjena.
Har ett litet önskemål som jag inte lyckats lösa själv. Skulle vilja kunna ladda hem torrents via min Nexus 7 till en hårddisk på nätverket. Går detta?
Ska inom en snar framtid köpa en media extender och en extern hdd. Tanken är då att kunna styra mina nedladdningar via plattan och även via en macbook, men att filerna ska skickas till den externa större hårddisken.

Har funderat på en NAS men tycker det bli för mycket pengar.

Någon smart själ som har en bra lösning?
Tack på förhand.

Denna guide: http://reviewlagoon.com/nexus-7-tutorial-mount-network-share-...
+ en valfri torrentklient till din Nexus borde göra jobbet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Någon med Danske Bank som har lyckats logga in från sin Nexus 7 (Android 4.2) med nån browser (vilken?) eller deras Mobilbank SE app?

Permalänk

Är det någon mer än jag som har problem med att 3.5mm anslutningen glappar?

Visa signatur

||PC: Asus M5A78L LE||Amd fx 8320 ||Asus DirectCUII TOP R9 280X||Antec DF-35||Corsair TX650w||500 GB WD caviar blue 7200rpm HDD||Samsung 830 120 GB SSD ||8 GB DDR3|| TABLET: Nexus 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av wgustavsson:

Är det någon mer än jag som har problem med att 3.5mm anslutningen glappar?

Har du tryckt till ordentligt? Trodde min var paj innan jag förstod att våld var lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

Har du tryckt till ordentligt? Trodde min var paj innan jag förstod att våld var lösningen.

Hade samma lösning mot min N7a.. Det känns lite sketchy men det fungerar!

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Hade samma lösning mot min N7a.. Det känns lite sketchy men det fungerar!

Samma här med men inte så jag behövde vålda. Sista 'knäppet' var lite trögare än normalt bara. Det sliter nog in sig

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM