Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Discokungen
Skrivet av P-NILZ:

Absolut, jag låste upp min one x där, men garantin är helt körd om du gör det.

Inte hårdvarugarantin. De har inte rätt att neka dig garantiärenden angående det. Men visst, brickra du den får du ju skylla dig själv. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Inte hårdvarugarantin. De har inte rätt att neka dig garantiärenden angående det. Men visst, brickra du den får du ju skylla dig själv. ^^

Klart de har, garanti är frivillig och kan upphöra på vilka grunder de än vill.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av P-NILZ:

Klart de har, garanti är frivillig och kan upphöra på vilka grunder de än vill.

Ja. Eller hur var det nu? Det heter garanti av en anledning. Och som sagt, det låser bara upp mjukvaran, har du fått ett hårdvarufel som garantin täcker så har de inte rätt att neka dig eftersom de gav garantin från början.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja. Eller hur var det nu? Det heter garanti av en anledning. Och som sagt, det låser bara upp mjukvaran, har du fått ett hårdvarufel som garantin täcker så har de inte rätt att neka dig eftersom de gav garantin från början.

Du har fel.

Du kan lätt orsaka hårdvarufel med upplåst bootloader, så hårdvarugarantin gäller bara om de anser att du inte har gjort något med mjukvaran som påverkat hårdvaran.

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

550*6= 3300? Högt räknat 4000:- i Sverige då? Känns lite väl billigt för en toppmodell.

Byter lätt upp mig till en sån här i Maj när mitt abonnemang är över

Här är den prisad runt 500 pund, så jag gissar att den hamnar på runt 5000 i Sverige. Ska skaffa ny telefon så det är bra timing också, var sugen på en Nexus 4... Tills nu!

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt den.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Nu har jag beställt den.

Var?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av trä:

Du har fel.

Du kan lätt orsaka hårdvarufel med upplåst bootloader, så hårdvarugarantin gäller bara om de anser att du inte har gjort något med mjukvaran som påverkat hårdvaran.

Vilket i princip begränsar sig till ökat ljud och ökat klockfrekvens. Du menar alltså att wifi/bluetooth-problemet på One X:en inte skulle täckas av garantin, till exempel?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Vilket i princip begränsar sig till ökat ljud och ökat klockfrekvens. Du menar alltså att wifi/bluetooth-problemet på One X:en inte skulle täckas av garantin, till exempel?

Kan inträffa många mer fel än vad du tror. Och så menar jag att garantin täcks på en del, även om man påverkat en annan som inte har något med saken att göra.

Du kan ju själv kolla upp det innan du fortsätter med ditt värdelösa tjatande.

Permalänk
Avstängd

Tre, Komplett och Dustin har börjat te emot förbokningar.

Kom ihåg att om ni beställer av Tre får ni en brandad version och kommer få vänta extra länge på uppdaterad mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Dustin för 5990, precis efter jag la ordern så höjdes priset till 6290.

Permalänk
Medlem

Troligtvis kommer priset gå ner till runt 5000kr vid lansering, då Clove i England har den för 5100 inkl. frakt till Sverige. Och vad jag vet så brukar mobiler vara aningen billigare här.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av trä:

Kan inträffa många mer fel än vad du tror. Och så menar jag att garantin täcks på en del, även om man påverkat en annan som inte har något med saken att göra.

Du kan ju själv kolla upp det innan du fortsätter med ditt värdelösa tjatande.

Tack för ett trevligt bemötande i alla fall, det är skönt att du anstränger dig! Jag ska inte skriva mer om saken, då jag inte har någon anledning till det. Men de enda som faktiskt har garanti för rootade telefoner är Google och Sony. Samsung är lite gråzon då det går att få dem att verka orootade innan man lämnar in dem. Det är mest därför jag påpekar detta.

Sen att HTC borde släppa tyglarna lite, ja det är en annan femma. S-ON är inget de verkar vilja släppa på, alls.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Men fast wildfire s var ju en budget mobil...

Skrivet av Flamso:

Kan ju bero på att Wildfire-serien var riktigt usla. Köper du en telefon som inte är jättebillig så får du inte bättre kvalitet än HTC i dagsläget!

Skrivet av jOnÄTÄn:

Känner samma om Nokia efter att ha använt deras Nokia 100. Du förstår nog vad jag menar om du funderar lite.

Nu menade jag absolut inte att jämföra min förra firmtelefon med denna lur. Men jag har pillat på nyare varianter av HTC också, och dom har dom jag sa, alltid känts som lite kina-budget för mig. Det är som sagt min åsikt, och den bygger på mycket lite efterforskning. Jag ser verkligen fram emot recensioner på denna, då den ser gedigen och välgjord ut. Kan säkert ändra min bild av HTC, skulle den visa sig vara en värdig motståndare i klassen.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Discokungen
Skrivet av TobX:

Nu menade jag absolut inte att jämföra min förra firmtelefon med denna lur. Men jag har pillat på nyare varianter av HTC också, och dom har dom jag sa, alltid känts som lite kina-budget för mig. Det är som sagt min åsikt, och den bygger på mycket lite efterforskning. Jag ser verkligen fram emot recensioner på denna, då den ser gedigen och välgjord ut. Kan säkert ändra min bild av HTC, skulle den visa sig vara en värdig motståndare i klassen.

Antar att du inte upptäckt One-serien alls. Den kvalitén är svår att slå alltså. Den här telefonen kanske gör det!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det borde vara ett enkelt val. Den här äger Xperia Z på alla punkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kenny88g:

Gör den?

Skrivet av anon99339:

Mer högupplöst skärm, nyare SoC från Qualcomm. Dessutom är den i aluminium. Sonys telefoner är ganska plastiga till känslan.

De är ju 1920x1080 på bägge! Men antar du menar att den har något högre ppi i förhållande till den 0.3 tum större xperia z!?

Värdesätter man att runka till porr i duschen så är ju xperia Z att föredra, de är ju ett som är säkert;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Mer högupplöst skärm, nyare SoC från Qualcomm. Dessutom är den i aluminium. Sonys telefoner är ganska plastiga till känslan.
Skickades från m.sweclockers.com

Xperia Z är allt annat än plastig. Glas på fram och baksidan, sidorna är visserligen plast, men känns som premium-plast.

HTC One ser riktigt intressant ut, men är det bara jag som är lite orolig för batteri kapaciteten? Kraftig hårdvara och stor högupplöst skärm i kombination med ett fast batteri på kanske inte allt för massiva 2300mAh.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om storleken på den då? För stor? FÖör liten? Kanske perfekT?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Svårt att svara på innan man provat den, hur många tum är ju bara en fingervisning, beror ju helt på hur mycket död yta man upplever och ser och hur den är formad.

Permalänk
Medlem

4.7 är helt okej. Fast frågan är, är hela luren så stor eller bara själva skärmen?

Det var bra beslut av HTC att inte köra med 5 tum.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Tycker också att 4.7 tum skärm låter bra speciellt med den höga upplösningen
Frågan är bara vad kommer Samsung och Apple med nu?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk

Hur brukar HTC vara med uppdateringar, kommer de ut rätt så snabbt eller tar det lite tid? Eller kommer de inte alls?

Permalänk
Avstängd

Ett stort sådär skulle jag vilja svara på alla frågorna där

Ibland går det lite snabbare ibland tar det lite längre tid, vissa äldre modeller har uppdaterats långt fram medans andra knappt får någon alls.

Skrivet av Szajda:

Frågan är bara vad kommer Apple med nu?

Ska man gissa på 0.1"-0.3" tum mer och kanske NFC och ett ännu bättre Apple2500XXXXsuperduper chip

(DVS inget nytt/vettigt men den korkade massan slänger pengar på dom ändå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Tycker också att 4.7 tum skärm låter bra speciellt med den höga upplösningen
Frågan är bara vad kommer Samsung och Apple med nu?

Samsung kommer antagligen med en "S4" eller något som har 8 kärnor eller något. Apple fortsätter antagligen med designen de har nu och gör den snabbare. Känns som att Apple behöver börja fundera på vad de ska göra med iOS mer än telefonen just nu då telefonen redan är snabb och har det mesta

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kenny88g:

De är ju 1920x1080 på bägge! Men antar du menar att den har något högre ppi i förhållande till den 0.3 tum större xperia z!?

Värdesätter man att runka till porr i duschen så är ju xperia Z att föredra, de är ju ett som är säkert;)

Ursäkta, jag menade naturligtvis högre pixeltäthet. Det medför också att storleken enligt mig är bättre. Det är en personlig preferens.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HTC har verkligen lyckats med designen, var först inte så förtjust i grillhålen på framsidan. Men efter att man har kollat på lite bilder på den så har man vant sig med dem. Riktigt vacker telefon, nästan lika vacker som Lumia 800. Hoppas inte S4an får mycket bättre specs, men med samma fula design som S3/Note II har. För hårdvaran är en stor dealbreaker när folk väljer mobiltelefoner.

Lite off-topic, men jag är så taggad på One att jag modellerade och renderade den i 3D ;P :

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

HTC har verkligen lyckats med designen, var först inte så förtjust i grillhålen på framsidan. Men efter att man har kollat på lite bilder på den så har man vant sig med dem. Riktigt vacker telefon, nästan lika vacker som Lumia 800. Hoppas inte S4an får mycket bättre specs, men med samma fula design som S3/Note II har. För hårdvaran är en stor dealbreaker när folk väljer mobiltelefoner.

Lite off-topic, men jag är så taggad på One att jag modellerade och renderade den i 3D ;P :
http://nukeaduke.com/img/htcOneFinal2.jpg

A
Jag tycker också att denna telefonen är skitsnygg och för en gångs skull så är det en Android telefon som inte är byggd i plast.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

A
Jag tycker också att denna telefonen är skitsnygg och för en gångs skull så är det en Android telefon som inte är byggd i plast.

Finns en hel del som varit byggda i alu, kanske inte helt i alu utan skravar som HTC One dock.

Här är kameratest mot iPhone 5 vilket HTC One utklassar. Första gången jag är riktigt, riktigt sugen på en HTC mobil.
http://www.phonearena.com/news/HTC-One-camera-compared-with-A...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Finns en hel del som varit byggda i alu, kanske inte helt i alu utan skravar som HTC One dock.

Här är kameratest mot iPhone 5 vilket HTC One utklassar. Första gången jag är riktigt, riktigt sugen på en HTC mobil.
http://www.phonearena.com/news/HTC-One-camera-compared-with-A...

Tycker du verkligen att den utklassar? Jag tycke rbara det ser ut som att de har satt skev fokus på många av bilderna :/ Men ja, kameran är bra!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Tycker du verkligen att den utklassar? Jag tycke rbara det ser ut som att de har satt skev fokus på många av bilderna :/ Men ja, kameran är bra!

I mobilkamera sammanhang där alla kameror har liknande kvalitet och skillnaderna är ytters små för vilken kamera som presterar bättre eftersom många har liknande eller samma moduler.
Här kan man så en direkt skillnad vilken kamera som är mest kompetent, det här är ju inte riktat mot just IP5s utan resten av alla toppkameramobiler idag.
Dessutom är det inte slutgiltiga mjukvaran så det lär finnas rum för förbättringar.

Skulle vara kul med Lumia 920 VS HTC One.