Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3Johan:

Det enda negativa med one just nu är väl hoten om att den inte kommer uppdateras så mycket längre. I övrigt är det en kanontelefon. Visst, den är inte snabbast på marknaden men hur mycket kraft behövs egentligen? Tycker min one x är tillräckligt bestyckad processormässigt till och med, ändå är den bara drygt hälften så snabb som one.

O/T
Det blir lite väl mycket show off med toppmodeller. Vem behöver alla finesser som fingeravtrycksläsare, ögonskanner mm mm. Bara en massa tramsfunktioner och bling bling. Lägg hellre kraft och energi på att ta fram batterier som håller länge eller skärmar som drar betydligt mindre. Det tycker jag är viktigare än att kunna styra skärmen med ögonen.

Jag klagar inte, vi ska ju få Sense 6.0 i alla fall Gott och väl om du frågar mig.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

HTC M8 lanserad

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Jag gillar min htc one fortfarande.. Inget fel på den den duger att ett bra tag till

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Är sugen på en htc, vet inte om man ska skaffa sig den nya eller den gamla haha

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnke:

Är sugen på en htc, vet inte om man ska skaffa sig den nya eller den gamla haha

Det beror helt på hur mycket pengar du är villig på att lägga ut. Jag älskar min One jag har idag men har funderat mycket på att skaffa den nya, men det är nog för få skillnader för att jag ska hoppa på den. Jag gillar dock designen måste jag säga, jag gillar det faktum att baksidan/metallen går runt hela ända fram till fronten istället för de extra plattorna man har emellan på dagens One.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Denna nya htc är inget jag kommer skaffa iaf.. Jag är nöjd med min htc one.. Få se hur nästa htc ser ut efter denna som påväg nu Om några år

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nnke:

Är sugen på en htc, vet inte om man ska skaffa sig den nya eller den gamla haha

Den nya är bra mycket större än den gamla, bra så du vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Den nya är bra mycket större än den gamla, bra så du vet.

Jag vet, det är det som är grejen! Hade den vart samma storlek som innan hade jag inte tvekat!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Jaha då blir det nog säkert en fin tråd för HTC M8 straxt!

Vem ska få äran att skapa den? Dvs "Den stora tråden om HTC One"
Någon som vill ta för sig?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Jaha då blir det nog säkert en fin tråd för HTC M8 straxt!

Vem ska få äran att skapa den? Dvs "Den stora tråden om HTC One"
Någon som vill ta för sig?

Ärligt talat så planerade jag det förut, men sen tänkte jag att de har gott som samma namn, det är kodnamnet som skiljer dem åt. Så det kanske bara är att tuta och köra på denna tråd?

EDIT: Skapat tråd: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1289042-den-stora-traden-om-htc-one-m8/

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Så vad tycker ni, vilken telefon var störst utveckling, (revolution), mellan One och M8? Jag tycker att den första HTC One hade mest att tillföra, den visade vilken väg HTC ville gå och att de kan bygga extremt kvalitativa och gedigna telefoner.

För övrigt, här kommer lite fakta om denna tråden. Jag vet inte om "Den stora tråden om HTC One", Alternativt "Den stora tråden om HTC One (M7) som sskludde föreslog kommer att dö ut eller fortsätta, men vi har vart ganska flitiga här.

640 kommentarer och 64 637 "visningar", det måste jag säga är ganska bra jobbat allihopa. Jag hoppas att vi kan fortsätta med lika trevliga diskussioner i denna, samt "Den stora tråden om HTC One (M8) nu i fortsättningen också!

Edit: Detta kan vara en av de största trådarna under mobiltelefoner förutom "Den stora tråden om Windows Phone", det är starkt jobbat HTC användare/älskare!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Så vad tycker ni, vilken telefon var störst utveckling, (revolution), mellan One och M8? Jag tycker att den första HTC One hade mest att tillföra, den visade vilken väg HTC ville gå och att de kan bygga extremt kvalitativa och gedigna telefoner.

För övrigt, här kommer lite fakta om denna tråden. Jag vet inte om "Den stora tråden om HTC One", Alternativt "Den stora tråden om HTC One (M7) som sskludde föreslog kommer att dö ut eller fortsätta, men vi har vart ganska flitiga här.

640 kommentarer och 64 637 "visningar", det måste jag säga är ganska bra jobbat allihopa. Jag hoppas att vi kan fortsätta med lika trevliga diskussioner i denna, samt "Den stora tråden om HTC One (M8) nu i fortsättningen också!

Edit: Detta kan vara en av de största trådarna under mobiltelefoner förutom "Den stora tråden om Windows Phone", det är starkt jobbat HTC användare/älskare!

Det är klart att M7 var mer revolutionerande än M8, då man nästan bytt koncept helt och hållet i och med klivet från One X till One. Nu har man hittat en väg som leder någonstans och det är självklart att man väljer att följa den. Du behöver inte vara orolig för mig i alla fall, kommer hålla mig aktiv på båda trådarna. Jag själv var lite tveksam till behovet av en ny tråd faktiskt, men efterfrågan fanns ju tydligen.

Du ska även ha beröm för att ha skapat en sån fin och lyckad tråd!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

Har beställt en One M7, kände att jag vill tillbaka till HTC, tillverkaren jag varit mest nöjd med och som gav mig wow känslan med Desire HD.
Hade sedan en Samsung Galaxy Nexus och därefter en Sony, Samsung köper jag aldrig igen (plastskräp) och Sonyn är en mycket bra telefon men gav mig inte den där wow känslan som DHD gav mig en gång i tiden...

Får se vad One M7 kan leverera !
(Kände inte att jag ville ge 2000 mer för M8)

Permalänk

Hejsan! har fått en skumt problem med min htc one som jag inte lyckas lösa. När jag startar kameran på telefonen så får jag ingen "live view" i skärmen, utan det enda jag ser är det som kameran är riktad på första sekunden kameran är startad.
Om jag tar en bild så får tas bilden precis på det jag håller kameran mot men jag kan inte se på skärmen vad kameran riktar sig mot.
Detta gäller både fram och bak kameran men ifall jag ska börja spela in video så ser jag allting live på skärmen.
Någon som har nån aning vad som är knas?

Edit*

Löste det genom att ta bort cacheminnet i kamera appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Har beställt en One M7, kände att jag vill tillbaka till HTC, tillverkaren jag varit mest nöjd med och som gav mig wow känslan med Desire HD.
Hade sedan en Samsung Galaxy Nexus och därefter en Sony, Samsung köper jag aldrig igen (plastskräp) och Sonyn är en mycket bra telefon men gav mig inte den där wow känslan som DHD gav mig en gång i tiden...

Får se vad One M7 kan leverera !
(Kände inte att jag ville ge 2000 mer för M8)

Känner samma sak. HTC är enda bolaget där jag känt att "här kan jag komma tillbaka och spendera mina pengar och få bra prylar".
Så nu 4 dagar efter dit inlägg gav One M7'an dig ett wow?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arazand:

Känner samma sak. HTC är enda bolaget där jag känt att "här kan jag komma tillbaka och spendera mina pengar och få bra prylar".
Så nu 4 dagar efter dit inlägg gav One M7'an dig ett wow?

Såhär 4 dagar senare har jag ännu inte fått telefonen...

Permalänk
Medlem

någon som vet om det kommit någon RUU ännu till norden? fanns inte för ett år sedan, men kanske hänt något sen dess?

Visa signatur

---

Permalänk

Att uppdatera genom HTC var nog ingen höjdare... Men det kanske var lika bra egentligen.
Nästan fyra år senare, uppdaterade en gång 2013 och kört på den uppdateringen fram tills för två veckor sedan och för mina behov har denna mobil fungerat fram tills dess. Det är i år hemsidor slutar fungera och se mer och mer förjävliga ut så den har gjort sitt jobb. Förutom laddningen som ibland bråkat lite, bytte laddare förra året sen funkat helt okej. Batteritid för mig har varit 24-48 timmar för det behov jag har men tanken på ny mobil har funnits ett tag då den ändå är några år och nu när jag uppdaterade mobilen för andra gången så förstördes den helt och hållet. Tanken var att uppdatera så att jag skulle lägga in Bankid men efter några telefonsamtal så behövdes inte det så jag uppdaterade mobilen helt i onödan.

ca 10% batteritid slukas varje timme på standby nu, mobilen blir varm vid användning, den blev inte varm före uppdateringen.
Från att ha haft på mobilen i 24/7 sedan 2013 måste jag exempelvis stänga av den på jobbet för att ens kunna ha batteritid lunch och efter jobbet, eller då jag inte använder den, tyvärr så är ju dagens mobiler så efterblivna så de kan inte startas till en väckarklocka(vad jag vet iaf) så jag måste ladda den på natten.
Nya finesser som gör det besvärligare att byta från kameraläge till filmläge, och annat skit.
Bilderna i Galleri swipe'as åt ett annat håll helt plötsligt, varför byta håll???
Färgtema på allting, men man kan inte välja bort det alls.
Jag kan inte hitta den ringsignal, sms signal, alarmsignal eller ens bakgrundsbild jag hade tidigare så efter uppdateringen har de bytt ut allting bara för att...

Varför ska jag då uppdatera en mobil(eller så är HTC unik) när det är solklart att de saboterar ens upplevelse för att de vill att man ska köpa nytt. Pratar jag med andra så finns det folk som reagerar på dessa förändringar och håller med, även ungdomar på twitch en helt slumpvis kommentar i en spelsession.

De mobiler jag funderar på är Honor 8, 1+ 5 och LG G6 och hållbarhetsmässigt så är de ganska lika så då faller det på funktioner där batteritid, 1080p och FM radio är det största plusset, och då siktar jag på Honor 8, hoppas den håller kommande 4 år bara.
Synd bara att det är förra årets modell.
http://www.phonearena.com/phones/compare/Honor-8,LG-G6,OnePlu...
Sony Xperia XZ går helt bort då jag ogillar designen helt och hållet, och Samsung och Iphone är det bojkott på då de är för stora.

JerryRigEverything
Honor 8 Durability Test - Scratch test - BEND test https://youtu.be/htaULhRYKpE
LG G6 Durability Test - Scratch BURN and BEND tested!! https://youtu.be/mJ9rQ6yI04c
OnePlus 5 Durability Test! Scratch - Burn - BEND Tested https://youtu.be/oUdYRw6DV38

Priset är inget problem det är hållbarheten jag vill åt och 4 år känns rimligt: "Svenska Miljöinstitutet visar bland annat att tillverkningen av en enda mobiltelefon skapar 86 kilo avfall."

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Att uppdatera genom HTC var nog ingen höjdare... Men det kanske var lika bra egentligen.
Nästan fyra år senare, uppdaterade en gång 2013 och kört på den uppdateringen fram tills för två veckor sedan och för mina behov har denna mobil fungerat fram tills dess. Det är i år hemsidor slutar fungera och se mer och mer förjävliga ut så den har gjort sitt jobb. Förutom laddningen som ibland bråkat lite, bytte laddare förra året sen funkat helt okej. Batteritid för mig har varit 24-48 timmar för det behov jag har men tanken på ny mobil har funnits ett tag då den ändå är några år och nu när jag uppdaterade mobilen för andra gången så förstördes den helt och hållet. Tanken var att uppdatera så att jag skulle lägga in Bankid men efter några telefonsamtal så behövdes inte det så jag uppdaterade mobilen helt i onödan.

ca 10% batteritid slukas varje timme på standby nu, mobilen blir varm vid användning, den blev inte varm före uppdateringen.
Från att ha haft på mobilen i 24/7 sedan 2013 måste jag exempelvis stänga av den på jobbet för att ens kunna ha batteritid lunch och efter jobbet, eller då jag inte använder den, tyvärr så är ju dagens mobiler så efterblivna så de kan inte startas till en väckarklocka(vad jag vet iaf) så jag måste ladda den på natten.
Nya finesser som gör det besvärligare att byta från kameraläge till filmläge, och annat skit.
Bilderna i Galleri swipe'as åt ett annat håll helt plötsligt, varför byta håll???
Färgtema på allting, men man kan inte välja bort det alls.
Jag kan inte hitta den ringsignal, sms signal, alarmsignal eller ens bakgrundsbild jag hade tidigare så efter uppdateringen har de bytt ut allting bara för att...

Varför ska jag då uppdatera en mobil(eller så är HTC unik) när det är solklart att de saboterar ens upplevelse för att de vill att man ska köpa nytt. Pratar jag med andra så finns det folk som reagerar på dessa förändringar och håller med, även ungdomar på twitch en helt slumpvis kommentar i en spelsession.

De mobiler jag funderar på är Honor 8, 1+ 5 och LG G6 och hållbarhetsmässigt så är de ganska lika så då faller det på funktioner där batteritid, 1080p och FM radio är det största plusset, och då siktar jag på Honor 8, hoppas den håller kommande 4 år bara.
Synd bara att det är förra årets modell.
http://www.phonearena.com/phones/compare/Honor-8,LG-G6,OnePlu...
Sony Xperia XZ går helt bort då jag ogillar designen helt och hållet, och Samsung och Iphone är det bojkott på då de är för stora.

JerryRigEverything
Honor 8 Durability Test - Scratch test - BEND test https://youtu.be/htaULhRYKpE
LG G6 Durability Test - Scratch BURN and BEND tested!! https://youtu.be/mJ9rQ6yI04c
OnePlus 5 Durability Test! Scratch - Burn - BEND Tested https://youtu.be/oUdYRw6DV38

Priset är inget problem det är hållbarheten jag vill åt och 4 år känns rimligt: "Svenska Miljöinstitutet visar bland annat att tillverkningen av en enda mobiltelefon skapar 86 kilo avfall."

Honor 9 spekuleras att släppas under sommaren annars om du vill ha årets version.

Permalänk

@BoneZ87:
OK, då är det bara att hålla ut ett tag till.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!