Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Radiotjänst jagar datorägare – kräver tv-avgift för internetanslutna enheter

Permalänk
Skrivet av Leatherface75:

Fakturorna skickas till kronofogden och då kommer varje faktura kosta över 1000:-/st i slutändan.

Skrivet av cider123:

Vad händer om man varken öppnar när dom plingar på dörren och slänger bort alla papper dom skickar?

Får man bara papper om att anmäla TV innehav till dom, är det lugnt att slänga det (alltså om det inte är en faktura då):) Om du inte öppnar när dom plingar och du hörs inte så är det lugnt (du har ju inget krav på dig att vara hemma, när dom kommer).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tråkigt detta. Blir det ännu fler "felanmälda". Spelar ingen roll vad du säger till en kontrollant. Chansen är överhängande att denne rapporterar innehav ändå. Detta för att få dig att betala oavsett. Även för att skrämma folk att betala som inte vågar bestrida en felaktig anmälan.

Under en tid då jag hade hemtelefon ringde en kontrollant upp mig. Frågade om jag hade en TV. Svarar helt ärligt nej. Bodde i en 1a och använde en dator med 24" skärm som media enhet. Denne tackar för sig och avslutar konversationen.
Inom loppet av ett par dagar dimper det ner en faktura och lapp om att jag medgivit TV innehav. Öh? Jag blev direkt smått irriterad och kontaktade Radiotjänst angående detta "misstag" som deras kontrollant gjort.
Efter ytterligare ett par dagar kommer svaret. Dom har haft en undersökning av mitt ärende och jag har medgivit per telefon att jag äger en TV och är skyldig betala fakturan.
Nu är jag förbannad och skriver igen att jag vill ha en kopia på bevisen (inspelningen av vår konversation).
Efter ett par dagar kommer det ett svar att mitt ärende är avslutat/annullerat och jag behöver inte betala fakturan.

Jag har inget förtroende överhuvudtaget för Radiotjänst eller någon anställd för detta företag längre. Detta är ju bara så larvigt. Jag kan tänka mig "skaffa" SVT om det sänds endast nyheter/reportage/natur och vetenskapliga program/ och dylikt. Jag ser inte sport/melodifestivalen/barnprogram som samhällsviktigt. Anser även att priset är väldigt högt för vad man "får" och skulle vilja se hur deras budget sprids mellan nyheter/melodifestivalen osv.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Jag betalar min tevelicens så jag behöver inte oroa mig. Jag tillhör nog de ca 10% av sweclockers medlemmar som betalar för sig.

Tänk dig för innan du uttalar dig.

För det första så är nog väldigt många sweclockers medlemmar fortfarande bosatta hos sina föräldrar. Och betalar deras "päron" tv-licensen, så gör dom det med per automatik, då man betalar per hushåll.

Sen kan ju lite googlande och grävande i siffror få dig på andra tankar, då 9 av 10 svenskar betalar tv-licensen idag.

Tack för mig.

Permalänk
Skrivet av hulkenstrong:

Tråkigt detta. Blir det ännu fler "felanmälda". Spelar ingen roll vad du säger till en kontrollant. Chansen är överhängande att denne rapporterar innehav ändå. Detta för att få dig att betala oavsett. Även för att skrämma folk att betala som inte vågar bestrida en felaktig anmälan.

Under en tid då jag hade hemtelefon ringde en kontrollant upp mig. Frågade om jag hade en TV. Svarar helt ärligt nej. Bodde i en 1a och använde en dator med 24" skärm som media enhet. Denne tackar för sig och avslutar konversationen.
Inom loppet av ett par dagar dimper det ner en faktura och lapp om att jag medgivit TV innehav. Öh? Jag blev direkt smått irriterad och kontaktade Radiotjänst angående detta "misstag" som deras kontrollant gjort.
Efter ytterligare ett par dagar kommer svaret. Dom har haft en undersökning av mitt ärende och jag har medgivit per telefon att jag äger en TV och är skyldig betala fakturan.
Nu är jag förbannad och skriver igen att jag vill ha en kopia på bevisen (inspelningen av vår konversation).
Efter ett par dagar kommer det ett svar att mitt ärende är avslutat/annullerat och jag behöver inte betala fakturan.

Jag har inget förtroende överhuvudtaget för Radiotjänst eller någon anställd för detta företag längre. Detta är ju bara så larvigt. Jag kan tänka mig "skaffa" SVT om det sänds endast nyheter/reportage/natur och vetenskapliga program/ och dylikt. Jag ser inte sport/melodifestivalen/barnprogram som samhällsviktigt. Anser även att priset är väldigt högt för vad man "får" och skulle vilja se hur deras budget sprids mellan nyheter/melodifestivalen osv.

Sa att jag sålt TV:n har bara kommit hem ett papper om att man ska anmäla tv innehav om man skaffar sig en Tv (eller liknande). Ringer gör dom till mobiler med (kanske inte lika vanligt dock).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hade varit sjukt kul om någon orkade ringa runt till cheferna som bestämt detta och försöka kräva dom på pengar typ 1ggn i veckan.

"Hej är detta Bengt Bengtsson?"
"aah?"
"Jo det är så att jag ringer från BesteN Service. Jag ser att du har en postlåda, stämmer det?"
"uhm aaaaah?"
"Okey suveränt! Då skickar jag hem en faktura till dig då jag erbjuder fina teckningar jag ritat och du har tillgång att ta emot dom med postlådan du innehar. Ha en fortsatt trevlig kväll!"

Permalänk
Medlem

Gissar att de flesta som klagar på licensen inte ens är i närheten av att BEHÖVA betala då de bor hemma hos mamma o pappa. Det verkar som de flesta vill dissa SVT och de icke kommersiella radiokanalerna för att verka tuffa och att de minsann aldrig ser vare sig på tv (svt) eller lyssnar på Px radio. Sen vad är det att gnälla över? det är ju småpengar det handlar om.

Ja jag är vuxen, 30+ och betalar tv-licens och hör och häpna, jag har råd med både nytta och nöjen utöver det.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Dem ringde mig i lördags :s
Hej vi ser att du har flyttat och har internet, vi kommer skicka en faktura till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Gissar att de flesta som klagar på licensen inte ens är i närheten av att BEHÖVA betala då de bor hemma hos mamma o pappa. Det verkar som de flesta vill dissa SVT och de icke kommersiella radiokanalerna för att verka tuffa och att de minsann aldrig ser vare sig på tv (svt) eller lyssnar på Px radio. Sen vad är det att gnälla över? det är ju småpengar det handlar om.

Ja jag är vuxen, 30+ och betalar tv-licens och hör och häpna, jag har råd med både nytta och nöjen utöver det.

Anser du att 2000kr om året är "småpengar" får du gärna betala min tv/radio avgift, jag anser att det är för mycket pengar att betala för min internetuppkoppling som jag redan betalar pengar för månadsvis.

Permalänk
Medlem

Jag betalar och det gör majoriteten av svenska folket också. Så länge det är så kommer inget att förändras. Jag ser själv inte på det som man tvingas att betala för då innehållet är så fruktansvärt dåligt och meningslöst.

Hade man inte haft råd att betala tv licensen hade man nog blivit arg men så länge det inte direkt påverkar ens ekonomi så skiter nog de flesta i det och bara betalar för att slippa risken för betalnings anmärkningar. Är förvånad över att de inte tar mer betalt. De skull nog kunna komma undan med det dubbla eller mer då de enda konsekvenserna är några arga inlägg på internetforum.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem

någon som vet nummret dom ringer ifårn så jag kan lägga det i min spärrlista, eller är det ett skyddat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

någon som vet nummret dom ringer ifårn så jag kan lägga det i min spärrlista, eller är det ett skyddat?

Senaste gångerna dom ringt och trakasserat mig så har det varit med skyddat nummer.

Permalänk
Medlem

Hur kan man få göra så här?
Lösningen är ju så jävla enkel, börja sälja abonnemang.
Tänker inte betala för SVT, det är ingenting jag använder.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Gissar att de flesta som klagar på licensen inte ens är i närheten av att BEHÖVA betala då de bor hemma hos mamma o pappa. Det verkar som de flesta vill dissa SVT och de icke kommersiella radiokanalerna för att verka tuffa och att de minsann aldrig ser vare sig på tv (svt) eller lyssnar på Px radio. Sen vad är det att gnälla över? det är ju småpengar det handlar om.

Ja jag är vuxen, 30+ och betalar tv-licens och hör och häpna, jag har råd med både nytta och nöjen utöver det.

Men varför har alla ni som förespråkar TV-licensen svårt och se vad det egentligen handlar om, dvs. licens på datorer?
Verkar som att de som betalar TV-licens inte gick klart skolan då de har lässvårigheter, lika absurt utlåtande som ditt om att de flesta bor hos mamma och pappa.

Skrivet av golom:

någon som vet nummret dom ringer ifårn så jag kan lägga det i min spärrlista, eller är det ett skyddat?

De ringer med dolt nummer, så tyvärr går inte och blockera.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Undra ifall man kan få barnbidrag även fast man inte har varken flickvän eller unge. Jag har ju en pung och det betyder ju
att jag KAN få barn, då borde ju jag rimligtvis få ta del av barnbidraget.

Naturligtvis inte, det låter ju helt galet eller hur?

Precis som hela tv-avgift grejen. Jag tittar aldrig (ALDRIG!) på SVT, varken på nätet eller på TV'n. Finns ingen
rimlig orsak till att jag ska betala någon sketen avgift. Dom borde göra så att man kan registrera sig på deras
hemsida för den där Play grejen så kan man få betala då.

Skrivet av Pnorberg:

De ringer med dolt nummer, så tyvärr går inte och blockera.

Då struntar jag helt enkelt bara i att svara ifall det är dolt nummer.
Har ingen kompis som har dolt nummer och nu när jag tänker på det så kan jag aldrig
minnas någon gång i mitt liv att jag blivit uppringd av ett dolt nummer.

Kom och knacka på bara så ska jag säga nej, nej och åter igen nej.

Permalänk
Inaktiv

Men herregud! vilken shit storm!

Om ni inte vill betala för nånting ni inte använder/kommer använda, flytta till USA! där har du alla möjligheter! betala bara för det du vill!

Svt/SR sänder kvalitativa program. Uppdrag granskning, barnkanalen utan massa reklam tjafs, vetenskapens värld, dokumentärer, plus, Nyheter.. sen finns det sånt emellan som inte är för alla så klart.

"varför ska jag betala nånting jag inte använder" håller inte. Då kan vi avskaffa sjukvård och allting då? "varför ska jag betala om du får cancer?"

Tror det är mest barn/ungdomar som sitter och tar i så byxorna spricker här på forumet. "Äntligen händer det nånting jag kan vara förbannad på!"

Permalänk

Appropå den här diskussionen kring att kontrollanter hör "TV-ljud" m.m. så kan man väl helt enkelt säga att man har en datorskärm med en inkopplad DVD eller Blu-Ray spelare och där såg på film eller något serieavsnitt? En DVD eller Blu-Ray utan möjlighet att ansluta till internet dvs.

Då kan ju ingen enhet därmed koppla upp sig till internet eller har en TV-mottagare men man har fortfarande en giltig förklaring för det s.k. "TV-ljudet".

---

Blir så jävla förbannad över hela Radiotjänsten så det inte finns:
* Först så tar de del av register som butiker har när man t.ex. köper en TV (ex. tror jag att tanten som ringde visste på dagen när jag köpte min TV från ElGiganten och därmed att ElGiganten samarbetar med eller tvingas dela med sig av när de säljer en TV med dem)
* Sedan betalar ju i princip varje person som har en TV ett abonnemang som Boxer, Comhem, CanalDigital och väljer de kanaler de VILL se etc.
* Sedan betalar folk avgift för internetåtkomst genom en operatör

Utöver alla dessa kostnader som jag förstår och gladeligen betalar så ska SVT ta betalt för saker jag aldrig ser på?!

Visst, ni som menar att det inte är en dyr summa så kanske det inte är det för ER men för studenter är det fan ovälkommet eller för folk med mindre inkomst!

Ska säga upp mitt TV-abonnemang från Boxer och sedan sälja min TV/Dator/Surfplatta bara för att dessa jävla utsugare inte ska få en spänn av mig då jag inte utnyttjar deras tjänst. I en perfekt värld skulle de kodat sina kanaler och gett använt inloggning till deras Play-tjänst men nu menar de att bara för jag äger en enhet som har möjligheten att använda deras tjänst så måste jag betala. Oavsett om jag avser att använda den eller inte.

Liknelserna kan dras hur långt som helst:
- Jag äger en tändsticksask och en tändare, jag har därmed ägt möjlighet att bränna ner julbocken och irrelevant eller inte om jag nu inte gjorde det (som jag inte gjorde) bör jag därmed betala skadestånd för detta.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Man bör kunna hävda att man har ett klassiskt Xbox och självklart med en skärm inte en TV och spelar massor med Halo 1 på xboxlive?

Permalänk

Radiotjänst.... HA! Snarare Maffiatjänst. "We are gonna give you an offer you can't refuse", ringer det några klockor? Har sveriges befolkning valt det här? Knappast. I sverige tar sig myndigheter friheter som går ut över hela befolkning, särskilt sådana friheter som befolkningen inte vill ska ske.

Maffiatjänst, DRA ÅT HELVETE ingen vettig människa vill se era sändningar på nätet. 150 spänn i månaden för skit, hahaha.

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

De ringer med dolt nummer, så tyvärr går inte och blockera.

Går alldeles utmärkt att blockera dolt nummer men däremot blir alla dolda nummer blockerade då dvs en del myndigheter osv.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Skrivet av TheSwede86:

Appropå den här diskussionen kring att kontrollanter hör "TV-ljud" m.m. så kan man väl helt enkelt säga att man har en datorskärm med en inkopplad DVD eller Blu-Ray spelare och där såg på film eller något serieavsnitt? En DVD eller Blu-Ray utan möjlighet att ansluta till internet dvs.

Då kan ju ingen enhet därmed koppla upp sig till internet eller har en TV-mottagare men man har fortfarande en giltig förklaring för det s.k. "TV-ljudet".

---

Blir så jävla förbannad över hela Radiotjänsten så det inte finns:
* Först så tar de del av register som butiker har när man t.ex. köper en TV (ex. tror jag att tanten som ringde visste på dagen när jag köpte min TV från ElGiganten och därmed att ElGiganten samarbetar med eller tvingas dela med sig av när de säljer en TV med dem)
* Sedan betalar ju i princip varje person som har en TV ett abonnemang som Boxer, Comhem, CanalDigital och väljer de kanaler de VILL se etc.
* Sedan betalar folk avgift för internetåtkomst genom en operatör

Utöver alla dessa kostnader som jag förstår och gladeligen betalar så ska SVT ta betalt för saker jag aldrig ser på?!

Visst, ni som menar att det inte är en dyr summa så kanske det inte är det för ER men för studenter är det fan ovälkommet eller för folk med mindre inkomst!

Ska säga upp mitt TV-abonnemang från Boxer och sedan sälja min TV/Dator/Surfplatta bara för att dessa jävla utsugare inte ska få en spänn av mig då jag inte utnyttjar deras tjänst. I en perfekt värld skulle de kodat sina kanaler och gett använt inloggning till deras Play-tjänst men nu menar de att bara för jag äger en enhet som har möjligheten att använda deras tjänst så måste jag betala. Oavsett om jag avser att använda den eller inte.

Liknelserna kan dras hur långt som helst:
- Jag äger en tändsticksask och en tändare, jag har därmed ägt möjlighet att bränna ner julbocken och irrelevant eller inte om jag nu inte gjorde det (som jag inte gjorde) bör jag därmed betala skadestånd för detta.

Dom tittar inte på vad för abonnemang du har Ja butiker ska skicka in uppgifter om detta. Dock kan man säga att man sålt teven (svårare är det inte):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Om man jämför SVT med Bonnier-TV och dom andra så har SVT lite högre kvalitet (Hjärndöd underhållning klassar jag inte som kvalitet). Lite friare dokumentärer men det är långt ifrån så fri och opartisk som dom trumpetar med. Om SVT hade varit mer som RT (Russia Today) och Press TV i sin rapportering så hade avgiften varit värd. Problemet är att om SVT hade ställt svåra frågor så hade dom själva försvunnit pga genomrutten PK-organisation.

Journalistik skall vara opartisk, ställa frågor, lyfta på alla stenar och visa alla sidorna i debatten. Inte plantera tankar och åsikter i dom som läser eller ser informationen. Detta uppfyller inte SVT idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ng:

Undra ifall man kan få barnbidrag även fast man inte har varken flickvän eller unge. Jag har ju en pung och det betyder ju
att jag KAN få barn, då borde ju jag rimligtvis få ta del av barnbidraget.

Naturligtvis inte, det låter ju helt galet eller hur?

Precis som hela tv-avgift grejen. Jag tittar aldrig (ALDRIG!) på SVT, varken på nätet eller på TV'n. Finns ingen
rimlig orsak till att jag ska betala någon sketen avgift. Dom borde göra så att man kan registrera sig på deras
hemsida för den där Play grejen så kan man få betala då.

Då struntar jag helt enkelt bara i att svara ifall det är dolt nummer.
Har ingen kompis som har dolt nummer och nu när jag tänker på det så kan jag aldrig
minnas någon gång i mitt liv att jag blivit uppringd av ett dolt nummer.

Kom och knacka på bara så ska jag säga nej, nej och åter igen nej.

Brukar inte heller svara, men ibland dyker det upp situationer där man måste, t.ex. om ett sjukhus försöker kontakta en då även de ringer med dolt nummer. Har faktiskt en sådan underbar upplevelse just nu där varje gång det ringer ett dolt nummer så börjar hjärta bulta i oron över att det är dåliga nyheter, men så vid två tillfällen så har det varit radiotjänst.

Skrivet av Franzoa:

Men herregud! vilken shit storm!

Om ni inte vill betala för nånting ni inte använder/kommer använda, flytta till USA! där har du alla möjligheter! betala bara för det du vill!

Svt/SR sänder kvalitativa program. Uppdrag granskning, barnkanalen utan massa reklam tjafs, vetenskapens värld, dokumentärer, plus, Nyheter.. sen finns det sånt emellan som inte är för alla så klart.

"varför ska jag betala nånting jag inte använder" håller inte. Då kan vi avskaffa sjukvård och allting då? "varför ska jag betala om du får cancer?"

Tror det är mest barn/ungdomar som sitter och tar i så byxorna spricker här på forumet. "Äntligen händer det nånting jag kan vara förbannad på!"

Fan vad jag hatar sådana här uttlåtanden, "flytta till USA" och sen "barn/ungdomar". Är du en sådan som bara tar allt som skjuts på bakifrån oavsett hur ont det än gör? Så om folk anser något vara fel, som att t.ex. det är lincens på datorer eller ja, egentligen internet, trots att vi redan betalar en månadsavgift för att kunna ta del av det vi t.ex. gör just nu, diskuterar på forum. Nej, nu ska även SVT ha en del av kakan, 150kr/mån för att vara exakt, så för mig kostar inte internet 249kr i månaden längre, utan snarare 399kr i månaden. Men visst, jag är bara en ungdom som borde flytta till USA, men nog fan är jag glad över det isf än en som bara tar allt som politiker och myndigheter upp i en mörk plats.

Att du ens jämför sjukvård med TV är absurt, om du inte kan se skillnaden mellan dessa två så vette tusan...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Detta måste vara så fel det bara kan bli.
Först kommer svtdonnan på en avgift som blir avslagen två gånger sen när den väl kan gå igenom så ljuger hon om när dom skall börja jaga folk med sniper.
Finns det ingen skamm i hennes kropp?

Jag tvivlar på att jag är ensam när jag säger att jag inte tittar på svt's skräp annat än när jag är på besök hos någon och dumburken står igång.
I år tex var första gången på över tre år som jag sett melodifestivalen bara för att jag och min fru vart hembjudna till hennes mor och inte enns då såg jag aktivt på skiten.

Inte om man både sitter som chef på SVT samt på vd posten på radiotjänst. Ewa Hamilton gör som hon vill för hon vet att ingen vågar säga emot radiotjänst.

Permalänk
Medlem

Tänker inte betala en krona. Mer politisk propaganda existerar inte. Typ svt:s nytappning av bröderna fluff:

"Barnprogrammet, som går under namnet Bröderna Fluff, handlar om ett val och ”ett missnöjesparti” som kallas ”Hårdemokraterna”, vars partiledare heter ”Trimmy Hårsson” och bär brunskjorta. Partiet har en dold agenda, en ”märklig hårideologi” och anser att alla ska ha samma frisyr."

Det är ju EXTREMT uppenbar politisk propaganda.

Eller programmet när en feminist pissade i luften för en skolklass på svt, eller det här:

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nizor:

DRA ÅT HELVETE ingen vettig människa vill se era sändningar på nätet.

Jag vill se, vettig eller inte kan ju naturligtvis diskuteras..nyttjar framförallt dokumentärsektionen där jag tror bara de mest konspirationsbenägna eller allra mest högervridna kan påstå att urvalet är dåligt. Har sett otroligt mycket bra där som har gett mig mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Men herregud! vilken shit storm!

Om ni inte vill betala för nånting ni inte använder/kommer använda, flytta till USA! där har du alla möjligheter! betala bara för det du vill!

Svt/SR sänder kvalitativa program. Uppdrag granskning, barnkanalen utan massa reklam tjafs, vetenskapens värld, dokumentärer, plus, Nyheter.. sen finns det sånt emellan som inte är för alla så klart.

"varför ska jag betala nånting jag inte använder" håller inte. Då kan vi avskaffa sjukvård och allting då? "varför ska jag betala om du får cancer?"

Tror det är mest barn/ungdomar som sitter och tar i så byxorna spricker här på forumet. "Äntligen händer det nånting jag kan vara förbannad på!"

Att det finns folk som tror att SVT fyller en funktion i samhället som är lika viktig som en fungerande sjukvård är skrämmande.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem

Ni säger att det är orimligt att ha det opå skatten för att då skulle hushåll med flera vuxna få betala flera gånger om? Tycker det låter ganska rimligt att varje person ska betala för sig istället för varje hus. Om man är tre personer som tittar på TVn är det väl fullkomligt rimligt att man ska betala tre gångert mer?

Permalänk

Håller med.

Jag betalar TV-Licensen.. bara så ni vet.
MEN resonemanget att man har möjlighet att kunna besöka deras hemsidor är banalt!

Tänk vilka möjligheter staten har missat.... Jag har en garageuppfart. Vi bor 5 pers i hushållet, rimligtvis borde vi möjlighet till att ha 2st bilar. 1st familjebil samt en mindre bil för små äreenden.
Då kan kan dem skicka faktura för vägskatt för båda bilarna......NOT!

Tänk om varje stat/land/kommun osv. tänkt på samma sätt.

Bättre med hederligt hembesök.
Eller att man måste registrera sig på deras hemsida för att kunna ta del av deras Utbud.

Permalänk
Medlem

Likt alla andra företag så måste det drivas av försäljning. Om Public Service inte säljer hos majoriteten så bör skiten således läggas ned. Alltså, fick man möjligheten att välja mellan att ha kvar kanalerna och betala, eller inte ha dem och slippa betala - så tror jag att majoriteten skulle säga nej till Public Service.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Men herregud! vilken shit storm!

"varför ska jag betala nånting jag inte använder" håller inte. Då kan vi avskaffa sjukvård och allting då? "varför ska jag betala om du får cancer?"
"

Det resonemanget köper jag men då får de ta det via skatten likt allt annat som vi hjälps åt att betala.

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}