Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Playstation 4 - Vad tyckte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Tycker PS4 verkar ha stor potential även om jag är en ganska asocial spelare och inte kunde bry mig mindre om shareknappar och facebook stöd. (Är det bara jag som inte vill dela med mig av precis allt jag gör?)

funderar på att dela ut allting hela tiden så dom genom brist på hårddiskutrymme lär sig lägga band på alla liknande vrickade trender.

vad är nästa grej tro, geocacha på Konsum?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Lite tankar från mitt håll.
1. Share-knappen. Du kan streama det som visas på din skärm ut på nätet bara genom att ha ett U-streamkonto.
Ser ingen anledning till varför detta ska finnas, jag ser det mer som en potentiell svaghet i konsolen som kommer agera som säkerhetshål.

2. Möjligheten att låta någon annan ta kontrollen över ditt spel online för att hjälpas åt. Oanade möjligheter.
"Ta kontrollen över spelandet", låter inte som något positivt, att man kan hjälpas åt verkar vara smutt, om det fungerar som en drop-in... Sedan vilka spel som stödjer detta vet man inte, men tekniken som sådan är trevlig.

3. Streamade demos utan nedladdning från PS store. Instant play.
Detta är trevligt, +1 på denna funktion, tror jag i alla fall

4. Låta PS4:an agera server för spel som då kan spelas på PS Vita.
Trevligt då man äger en Vita.

5. Pre-loading av kommande spel baserat på din köphistorik. Spelet du vill köpa digitalt kan redan finnas på din hårddisk.
Lite skrämmande, foliehatten på. Jag köper några spel, den gissar vad jag kommer att vilja ha och sedan laddar den ner det till hårddisken och tar plats oavsett om jag kommer köpa spelet?

Ang. punkt #5.
Det lär inte vara något problem alls. Jag tror säkert att funktionen som sådan kommer känna av när disken börjar bli full, och har du då förladdade spel ivägen för något annat du tänker ladda in så kommer säkert det att tas bort direkt.

Sen vet jag inte om det var lite ironi eller liknande, men du kan ju inte heller kritisera punkt #4 bara för att du personligen eventuellt inte kommer ha någon nytta för det.
det är ju precis som att jag skulle göra narr av att dieselpriserna skulle sänkas bara för att jag kör med bensin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

funderar på att dela ut allting hela tiden så dom genom brist på hårddiskutrymme lär sig lägga band på alla liknande vrickade trender.

vad är nästa grej tro, geocacha på Konsum?

Funderar stark på att möjligheterna med att utveckla en toalettstol med integrerat facebookstöd, då kan man även dela med sig av gårdagens lunch ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Funderar stark på att möjligheterna med att utveckla en toalettstol med integrerat facebookstöd, då kan man även dela med sig av gårdagens lunch ..

Stöd för instagram är ett måste isf.

Permalänk
Konsolgrävare

Jag såg den nyss och gillade den starkt! bra synd att dom inte visade hur konsolen såg ut! (spelar ingen roll nu när man har fått sett den)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta någon officiell PS4 tråd här, vägled mig om ni vet vart den hittas!

Tänkte höra om ni vet exakt vad man får med från sitt PSN konto från PS3 när man loggar in på PS4? Är inte helt nöjd med mitt psn-id, vet ni om det går att ändra? Annars tänkte jag kanske skapa ett nytt konto till PS4, hur ska ni göra?

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Kan inte hitta någon officiell PS4 tråd här, vägled mig om ni vet vart den hittas!

Tänkte höra om ni vet exakt vad man får med från sitt PSN konto från PS3 när man loggar in på PS4? Är inte helt nöjd med mitt psn-id, vet ni om det går att ändra? Annars tänkte jag kanske skapa ett nytt konto till PS4, hur ska ni göra?

PSN-id går inte att ändra. Jag rekommenderar att göra ett nytt PSN konto när du köper ps4an så du inte köper massa mer saker på det gamla. Jag gjorde ett nytt konto för någon månad sen då jag inte gillade mitt gamla ID.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

läste att streama filmer går alltså inte som på ps3an ? går det då att spara filmer då eller är det heller inte möjligt? använder ju min ps3 på sistone mer som ett mediacenter än spelar spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

läste att streama filmer går alltså inte som på ps3an ? går det då att spara filmer då eller är det heller inte möjligt? använder ju min ps3 på sistone mer som ett mediacenter än spelar spel.

Har åtminstone "hört" att det inte ska gå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

läste att streama filmer går alltså inte som på ps3an ? går det då att spara filmer då eller är det heller inte möjligt? använder ju min ps3 på sistone mer som ett mediacenter än spelar spel.

Går inte streama från din egna dator eller spela upp från usb/hd i dagsläget, detta kommer åt andra sidan framöver har de bekräftat.

Streama kan du dock från bland annat Netflix och andra tjänster.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Newp, de valde att inte ha med stöd för det vid launch, ej heller MP3 eller 3d blueray, det har dock sagts att det kommer patchas in mycket, får väl se om man kan flytta bort Ps3an till vårkanten? :}

IOFS, kan du med en HTML5 server streama till webbrowsern..

Permalänk
Medlem

Att det saknas stöd för 5 GHz-bandet och 802.11ac känns så icke-2013. Vad fan, Sony.

Permalänk
Medlem

I övrigt måste jag säga att jag är väldigt nöjd med min PS4. Avsaknaden av DLNA och andra streamingmöjligheter ser jag personligen inte som en dealbreaker. Jag tycker snarare att det är bra att Sony har valt att ta tillvara på sin kärnmålgrupp (till skillnad från Microsoft). Det bristfälliga spelutbudet känns också sådär, men det är å andra sidan något man får räkna med som early adopter.

Permalänk
Medlem

Allting är än så länge väldigt nytt, så mer kommer snart. Jag hoppas verkligen att de fixar stöd för att dela media via nätverket, det är det enda som jag verkligen saknar.

Permalänk

Första intrycket: Satan va snabb den är.
Har inte hittat några buggar, förutom att dom det första dygnet så var "Redeem Codes" avstängt.
Snabb att gå ur spel, tillbaka i spel, installeringen märktes inte av fastän man lira Battlefield 4 t.ex.
En stabil pjäs av Sony, jag bryr mig inte om funktionerna som Xbox One har, tvärtom, jag är glad att dom inte är med.

Sedan att Battlefield 4 flöt perfekt och INTE har buggat som PC versionen gör får den även där ett plus.
En nöjd kund, tyvärr är utbudet av spel lite klent men har många titlar att se fram emot, kommer att ha fullt upp med det jag har införskaffat mig

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Tja har nu testat Remote Play med Playstation Vita och är förvånande hur bra det funkar, även över 3G genom mobilen, tyvärr har jag inte tillräckligt stor dataplan för detta då det värkar ta runt ~1GB+ i timmen att spela på det här viset Lite synd då jag reser flera timmar om dagen.

Respons tiden är faktiskt helt okej över 3G ironiskt nog, jag skulle kanske inte spela Multiplayer FPS på detta vis men det är ändå helt okej, vissa spel kommer detta knappt beröras.

Helt klart stort + för Vita ägare det är klart.

(Någon som har tips på någon 3G/4G lösning som har 20GB+ som kan användas på resande fot?, gärna med portabel hotspot som går på batteri )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja har nu testat Remote Play med Playstation Vita och är förvånande hur bra det funkar, även över 3G genom mobilen, tyvärr har jag inte tillräckligt stor dataplan för detta då det värkar ta runt ~1GB+ i timmen att spela på det här viset Lite synd då jag reser flera timmar om dagen.

Respons tiden är faktiskt helt okej över 3G ironiskt nog, jag skulle kanske inte spela Multiplayer FPS på detta vis men det är ändå helt okej, vissa spel kommer detta knappt beröras.

Helt klart stort + för Vita ägare det är klart.

(Någon som har tips på någon 3G/4G lösning som har 20GB+ som kan användas på resande fot?, gärna med portabel hotspot som går på batteri )

Vill du förklara mer ingående vad remote play innebär?:)

Ang 3g lösning så har jag ett surfplattsabonemang från telenor med oändligt surf. Och ja, det är helt utan begränsning. Det fungerar klockrent, vet dock inte om man fortfarande kan köpa det, kostar 199 i månaden,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mfzombie:

Vill du förklara mer ingående vad remote play innebär?:)

Ang 3g lösning så har jag ett surfplattsabonemang från telenor med oändligt surf. Och ja, det är helt utan begränsning. Det fungerar klockrent, vet dock inte om man fortfarande kan köpa det, kostar 199 i månaden,

Remote play inebär att du streamar dina PS4 spel till Playstation Vita. Dvs du använder din Playstation vita som skärm. Du kan streama genom ditt lokala nätverk, eller över internet. Krävs dock att du har ~3Mbit upload för att klara av det.

Desto längre avstånd desto högre svarstiden vilket gör att vissa spel inte kommer funka vidare bra att streamas men många spel berör svarstiden inte vidare mycket, FPS är väl de spel som berörs mest medans t.ex. spelar du något taktiskt så spelar detta mindre roll.

Jag har bland annat testat killzone och detta funkar bra lokalt i alla fall, ska testa mer när jag är på jobbet imorgon ( 10 mil hemifrån )

Alla spel till PS4 fungerar förutom de spel som strikt kräver Playstation eye kameran.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Remote play inebär att du streamar dina PS4 spel till Playstation Vita. Dvs du använder din Playstation vita som skärm. Du kan streama genom ditt lokala nätverk, eller över internet. Krävs dock att du har ~3Mbit upload för att klara av det.

Desto längre avstånd desto högre svarstiden vilket gör att vissa spel inte kommer funka vidare bra att streamas men många spel berör svarstiden inte vidare mycket, FPS är väl de spel som berörs mest medans t.ex. spelar du något taktiskt så spelar detta mindre roll.

Jag har bland annat testat killzone och detta funkar bra lokalt i alla fall, ska testa mer när jag är på jobbet imorgon ( 10 mil hemifrån )

Alla spel till PS4 fungerar förutom de spel som strikt kräver Playstation eye kameran.

Fyfan va bra, kul att det fungerar i praktiken också och inte bara i teorin. Tyvärr förhandsbokade man inte ps4 så man kanske ska investeria i ett vita medans man väntar på nästa release haha.

Permalänk
Medlem

Då har man Lirat igenom en nivå av Resogun genom Remote play på jobbet som ligger ca 10 mil hemifrån. Man märker av att det finns en liten liten liten delay men tog bara någon minut att anpassa sig till denna och sedan vart det inte vidare mycket hinder.

Resogun är också ett riktigt Action lir och det gick som sagt va utan problem att spela det 10 mil hemifrån, nu vet jag att jag har ca 15ms från jobbet till min dator hemma.

Så för alla som är sugna att spela med remote play så kan jag säga att det funkar bra.

Edit: Tja testade att Streama från IGN samt Crunchroll ( Från US market funkar dock i EU.... ) och.... jadu det går att streama från video streaming services till Vitan också kanske inte precis optimalt men det funkar... Jag måste testa DVD/Blu-ray senare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Första intrycket: Satan va snabb den är.
Har inte hittat några buggar, förutom att dom det första dygnet så var "Redeem Codes" avstängt.
Snabb att gå ur spel, tillbaka i spel, installeringen märktes inte av fastän man lira Battlefield 4 t.ex.
En stabil pjäs av Sony, jag bryr mig inte om funktionerna som Xbox One har, tvärtom, jag är glad att dom inte är med.

Sedan att Battlefield 4 flöt perfekt och INTE har buggat som PC versionen gör får den även där ett plus.
En nöjd kund, tyvärr är utbudet av spel lite klent men har många titlar att se fram emot, kommer att ha fullt upp med det jag har införskaffat mig

Måste instämma, vilken fröjd det är att surfa runt i menyerna, allt flyter på som smör Är så sjukt nöjd!

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Medlem

Microsoft spenderar ju lite extra tid med release pga "översättningsarbete". Det må vara lite overkill. Men att Ps4 översätter "party" med "fest"... Google translate?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är jag som missat någon inställning, eller bara miss från Sony.
Men när jag tittar på mina vänner står det inte när de var online senast, inte dom med ps4 heller?
Inte världens grej kanske, men jag saknar det.

Permalänk
Medlem

Steget PS2->PS3 känns bra mycket större än PS3->PS4 iaf. Då kom internet- och nätverksstödet på allvar. Grafikmässiga lyftet var också större.

Just nu är PS3->PS4 snabbare hårdvara och sämre (färre features) firmware. Nya handkontrollen ger vissa möjligheter framöver.

Lite som att uppgradera PC:n för att hänga med på nya spelen (varav flertalet är framflyttade till 2014).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Microsoft spenderar ju lite extra tid med release pga "översättningsarbete". Det må vara lite overkill. Men att Ps4 översätter "party" med "fest"... Google translate?

Samma på PS vita. Jag har bytt systemspråk från svenska till engelska på båda vitan och PS4 för att slippa se det där jävla "fest"

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som blir utkastad ur BF4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Någon mer än mig som blir utkastad ur BF4?

dom skulle väl köra nån uppdatering idag så det kanske är därför

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en ps4 väntande på mig i Webbhallen. Har inte riktigt bestämt mig ifall jag ska hämta den eller avboka den.
Va tycker ni andra?

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

Har en ps4 väntande på mig i Webbhallen. Har inte riktigt bestämt mig ifall jag ska hämta den eller avboka den.
Va tycker ni andra?

Är det inte bättre att du frågar dig vad du tycker själv? De som inte har en PS4 väntande på sig skulle nog säga att du ska släppa den så de kan få chansen att hämta ut den. De som redan äger en PS4 har väl köpt den för att de ville ha den.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"