Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Hårdvara uppdaterad?? aaa eller hur? Samsung Galaxy S4 LTE GT-i9505 16GB Snapdragon 600 Quad core 1.9ghz, Det är typ som en S3 men lite snabbare, Medans dom andra länder har S4 GT-i9500 med Octa core (Exynos 5 Octa) den orginalla med den snabbaste CPU
Vi som kan bara få tag på en S4 Snapdragon 600 Quad core 1.9ghz kanske ska välja en annan smartphone nu eller?

verkar som snapdragon 600 är snabbare.... andra plats där exynos 5 hamnar på 14,de

http://community.futuremark.com/hardware/mobile

Visa signatur

Dator köpt 2009

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Hårdvara uppdaterad?? aaa eller hur? Samsung Galaxy S4 LTE GT-i9505 16GB Snapdragon 600 Quad core 1.9ghz, Det är typ som en S3 men lite snabbare, Medans dom andra länder har S4 GT-i9500 med Octa core (Exynos 5 Octa) den orginalla med den snabbaste CPU
Vi som kan bara få tag på en S4 Snapdragon 600 Quad core 1.9ghz kanske ska välja en annan smartphone nu eller?

Krait 300 som sitter i Snapdragon 600 är ju en klart bättre CPU än den med Cortex-A9 kärnor som sitter i S3:an och dess GPUn är överlägsen den i S3:an...så S4:an, även med Snapdragon 600, är inte bara "lite snabbare".

Skrivet av Boss302:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.haxor&hl=sv
Går att göra så mörk man vill o spara ström eftersom det är amoled.

Hmm, ett filter för att göra den mörkare, men visst det gör säkert sitt jobb (utom på Note verkar det som döma av kommentarerna). Undrar dock vad anledningen är till att den inte går att göra skärmen mörkare via standardinställningarna. Det är ju en bra feature när man läser i ett väldigt mörkt rum.

Permalänk
Medlem

Varit inne på att skaffa en Nexus 4 men börjar fundera på om man inte skulle skaffa en S4 istället. LTE, bättre kamera, utbytbart batteri och möjlighet att utöka minnet gör att den känns mer framtidssäker. Men samtidigt är den kanske på gränsen på för stor för att använda med en hand och framförallt är jag osäker på hur skärmen fungerar i solljus. Jag vistas mycket utomhus och då är antagligen N4:ans skärm att föredra.

Eller vad tycker ni som har en S3:a? ser man något på displayen i solljus?

Permalänk

Tänkte bara dubbelkolla så att folk vet att man kan beställa denna telefon för 4999:-, right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Krait 300 som sitter i Snapdragon 600 är ju en klart bättre CPU än den med Cortex-A9 kärnor som sitter i S3:an och dess GPUn är överlägsen den i S3:an...så S4:an, även med Snapdragon 600, är inte bara "lite snabbare".

Hmm, ett filter för att göra den mörkare, men visst det gör säkert sitt jobb (utom på Note verkar det som döma av kommentarerna). Undrar dock vad anledningen är till att den inte går att göra skärmen mörkare via standardinställningarna. Det är ju en bra feature när man läser i ett väldigt mörkt rum.

Ingen aning. Men det är väldigt behagligt i mörker samt spar batteri.
Screen filter funkade bra på min s2, finns fler appar som gör samma sak. På s3an kör jag jkay framework o har möjlighet till en dim screen toggle i notifikationsfältets snabbknappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Varit inne på att skaffa en Nexus 4 men börjar fundera på om man inte skulle skaffa en S4 istället. LTE, bättre kamera, utbytbart batteri och möjlighet att utöka minnet gör att den känns mer framtidssäker. Men samtidigt är den kanske på gränsen på för stor för att använda med en hand och framförallt är jag osäker på hur skärmen fungerar i solljus. Jag vistas mycket utomhus och då är antagligen N4:ans skärm att föredra.

Eller vad tycker ni som har en S3:a? ser man något på displayen i solljus?

Jag tycker inte det är något problem (har t.o.m auto ljusstyrkan på minimum). Visst har du solen rakt i skärmen så är det väl lite si o så. Men det är det även på de lcd skärmar jag testat p.g.a reflektioner.

Samsung skulle nog inte heller göra en telefon som inte går att använda på dagen när det är fint väder.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Qwerty420:

Tänkte bara dubbelkolla så att folk vet att man kan beställa denna telefon för 4999:-, right?

Va bra att du skriver vart man kan göra detta också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Va bra att du skriver vart man kan göra detta också.

Ja, eller hur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwerty420:

Ja, eller hur.

Det är nu du ska tala om var man kan beställa den för 4999 kr...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Ingen aning. Men det är väldigt behagligt i mörker samt spar batteri.
Screen filter funkade bra på min s2, finns fler appar som gör samma sak. På s3an kör jag jkay framework o har möjlighet till en dim screen toggle i notifikationsfältets snabbknappar.

I Xylons ROM så har jag ställt toppen på skärmen som dimmer. Efter en sekund kommer den lilla klockfliken ner, vänster sänker jag och till höger höjer jag styrkan på ljuset.
Smidigt värre.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk

Jag har min från Inet.se för 5490.

https://www.inet.se/produkt/v100212/samsung-galaxy-s4-svart-s...

funkar bra för mig, jag litar på Inet.se och hittils har de sagt att alla som förbeställt kommer kunna få sina.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Enligt 3 som jag beställt ifrån ska jag få S4 i början på nästa vecka, risken finns ju däremot att strejken gör att det kommer dröja längre

Sett mycket videor och info om mobilen och den verkar fruktansvärt bra!
För mig är S4 ett givet val.

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Medlem

Så var det klart att det bryter ut en strejk lagom till min S4 ska dimpa ner i postlådan. Surt värre, hade man anat detta tidigare hade man nog köpt den i butik istället.
Får hoppas att det löser sig snarast iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av siefer:

Så var det klart att det bryter ut en strejk lagom till min S4 ska dimpa ner i postlådan. Surt värre, hade man anat detta tidigare hade man nog köpt den i butik istället.
Får hoppas att det löser sig snarast iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Posten drabbas ju inte:) Sålänge butiken får sina exemplar skickas din ut så fort som möjligt, alltså fredag.
Huruvida butikerna får sina ex vet jag inte, troligen med schenker..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag tycker inte det är något problem (har t.o.m auto ljusstyrkan på minimum). Visst har du solen rakt i skärmen så är det väl lite si o så. Men det är det även på de lcd skärmar jag testat p.g.a reflektioner.

Samsung skulle nog inte heller göra en telefon som inte går att använda på dagen när det är fint väder.

Det låter bra.
Jag hade en mp3-spelare för några år sedan med en amoled-skärm och den var rent hopplös att använda i dagsljus. Därför jag blev osäker.

Permalänk
Medlem

Enligt Aftonbladet så är strejken avblåst så då ska man nog kunna få mobilen nästa vecka iaf. Skönt!

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av speedway:

Enligt Aftonbladet så är strejken avblåst så då ska man nog kunna få mobilen nästa vecka iaf. Skönt!

Yes, har mästarna av källkritik sagt att det är så, så tror vi på detta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av speedway:

Enligt Aftonbladet så är strejken avblåst så då ska man nog kunna få mobilen nästa vecka iaf. Skönt!

Skrivet av Dunder:

Yes, har mästarna av källkritik sagt att det är så, så tror vi på detta.

Vi har fått info från Schenker att strejken är över:)

Våran inhämtningsbil hade precis åkt efter att släppt av en pall hos oss men kom tillbaka rätt fort..

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Det är nu du ska tala om var man kan beställa den för 4999 kr...

Eller. Finns 3 kända butiker, använd google.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Qwerty420:

Eller. Finns 3 kända butiker, använd google.

Oj oj oj, vad hjälpsam du var... Ser ingen mening med varför du ens postade från början om du bara tänker slösa på folks tid.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Oj oj oj, vad hjälpsam du var... Ser ingen mening med varför du ens postade från början om du bara tänker slösa på folks tid.

Han ljuger det finns inte för 4999:- kr och vadå 3 kända butiker som Elgigtanen, Netonnet? never!. Har sökt överallt det finns för 5999:- kända butiker. Nice lie. för 4999kr:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och den sätter verkligen ord på vad folk saknar hos S4. Den är bäst på mer eller mindre allt, men eftersom den lite ser ut som en S3 så är den inte nyskapande. Xperia Z och HTC One däremot anses nyskapande för de ser ut att vara nyskapande. Allt handlar om att folk ska se att din telefon är senaste generation så de kan bli imponerande, och just det, den ska se premium ut och ge ett premium intryck.

Hade S3 varit dålig så hade de inte fått den kritiken för S4 nu. S3 är helt enkelt för nära denna generationen.

Verkar vara fler som tycker att det saknas premiumkänsla:
Designen är nog den punkt där Samsung ligger efter konkurrenterna. Det är inte alls samma påkostade känsla som man får av HTC One och Xperia Z. Samsung Galaxy S4 är mer en utveckling av föregångaren än en revolution. http://www.mobil.se/nyheter/vart-forsta-intryck-av-galaxy-s-4...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Verkar vara fler som tycker att det saknas premiumkänsla:
Designen är nog den punkt där Samsung ligger efter konkurrenterna. Det är inte alls samma påkostade känsla som man får av HTC One och Xperia Z. Samsung Galaxy S4 är mer en utveckling av föregångaren än en revolution. http://www.mobil.se/nyheter/vart-forsta-intryck-av-galaxy-s-4...

Japp, TheVerge var inte nådiga i sitt omdöme om S4:ans utsida i sin recension:

Citat:

I don't like holding this phone, and I can't overstate how much that informs the experience of using it. It makes an awful first impression, slippery and slimy and simply unpleasant in your hand. My white review unit is completely smooth and glossy, with a subtle checkered pattern that looks textured but is neither grippy nor textured anywhere on its body. Even the silver band around the sides, which is obviously supposed to look like metal, is plastic. Everyone I showed the GS4 to frowned and wrinkled their nose as if it smelled bad, before rubbing their fingers on the back of the phone and then handing it back to me — that's the opposite of the standard reaction to HTC’s One, which everyone wants to ogle and hold.

Länk: http://www.theverge.com/2013/4/24/4257254/samsung-galaxy-s4-r...

Permalänk
Medlem

Måste ju vara en grymt bra lur om det enda de klankar ned på är baksidans batterilucka.
Om samsung kunde ge lite stöd till devcommunityt så hade jag nog beställt en.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Måste ju vara en grymt bra lur om det enda de klankar ned på är baksidans batterilucka.
Om samsung kunde ge lite stöd till devcommunityt så hade jag nog beställt en.

Av att döma så kommer den att sälja som smör.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk

Hmm.. röstade att jag vill ha en.
Jag har dock redan beställt en, men egentligen vill jag inte ha en S4...
Problemet är att den telefon jag vill ha inte existerar

Permalänk

Kliar rätt bra i fingrarna nu. Har beställt av Alina som tydligen får in dem nästa vecka. Typiskt att det är en röd dag dock ...

Väntar också på ett skal från spigen.com ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Pocketnow jämför mot Note 2:

Och mot HTC One:

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli lite orolig över lagget som vissa recensenter nämner, bland annat han från Pocketnow. Hoppas innerligt att det löser sig med en mjukvaruuppdatering. Klart lagget går att leva med, han från Pocketnow sa till och med att det inte var något som störde så jättemycket. Dock, en telefon i denna klass ska inte lagga.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alex5555:

Jag börjar bli lite orolig över lagget som vissa recensenter nämner, bland annat han från Pocketnow. Hoppas innerligt att det löser sig med en mjukvaruuppdatering. Klart lagget går att leva med, han från Pocketnow sa till och med att det inte var något som störde så jättemycket. Dock, en telefon i denna klass ska inte lagga.

Nej det ska den verkligen inte. Tycker de flesta släpper halvfärdig mjukvara, nog pressen att leverera snabbt och åtgärda senare.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...