Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Har använt Nokia drive nu i några dagar, kört överallt i mellersta Sverige med göteborg som start punkt och har också jämfört den men en Navigon 70 easy och den är precis lika bra.
Blev mäkta imponerad faktiskt!

saknar dock notisar om fartkameror och nyare kartor då E45 och en bit påväg till Vimmerby inte är uppdaterat (på båda)

gillar att man har röst med så man slipper titta på den med, plus att man hör en signal om man går över fartgränsen.

den är också mycket bättre att veta hur lång tid en sträcka faktiskt tar där Navigon trillar ner i tid ju längre du kör, ibland en kvart medans lumian har en felmarginal på kanske 3-4 min.

Skickades från m.sweclockers.com

Går det att knappa in koordinater också i HERE Drive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Åkte till Elgiganten för att lämna in skit*en på lagniong, kugghjulet snurrade över 3h, testade softreset under kugghulet utan resultat!
Förstår egentligen inte hur de ska kunna fixa/laga telefonen om den inte får kontakt med datorn, helt lustigt... för att flasha så måste väl telefon o dator connecta?

Så där, har nu fått tillbaka telefonen från servicen, gick på en drygt en vecka, väldigt fort...
Det som gjordes var en uppgradering till senaste FW, o det var allt, nu funkar telefonen iaf...
Det lustiga är faktiskt att jag inte har ytrymmeskontroll på min tele? Hur kommer det sig? det skall väl ingå i nya FW?

Tråkigt med alla bilder o sparade filer är borta, surt surt!!! aja, nu får man börja om, hoppas det aldrig mer krånglar...
Hälsningar

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Röda, vita och svarta Lumia 920, nu under 4000:- hos Netonnet http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/nok...

Känns som om priset börjar rasa lite, Netonnet 3889:-. Är det något nytt från Nokia på gång kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Känns som om priset börjar rasa lite, Netonnet 3889:-. Är det något nytt från Nokia på gång kanske?

928 trillar väl in på Verizon strax...
Ryktas även att resten av världen ska få 925, alltså en 928 utan branding, i princip.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Så där, har nu fått tillbaka telefonen från servicen, gick på en drygt en vecka, väldigt fort...
Det som gjordes var en uppgradering till senaste FW, o det var allt, nu funkar telefonen iaf...
Det lustiga är faktiskt att jag inte har ytrymmeskontroll på min tele? Hur kommer det sig? det skall väl ingå i nya FW?

Tråkigt med alla bilder o sparade filer är borta, surt surt!!! aja, nu får man börja om, hoppas det aldrig mer krånglar...
Hälsningar

ladda ned lumia pusher eller vänta till telefonen automatiskt notifierar om updates finns, gäller extra info osv. System appar.

detta måste uppdateras för att få utrymmeskontroll M.m

1308 versionen inkluderar ej senaste systemapparna, endast aktiverar funktioner såsom utrymmeskontroll när man uppdaterar systemapparna.

nästa os update 1314, eller vad den nu kommer att heta kommer ha senaste systemapparna.

lumia pusher, manuellt uppdatera samtliga system appar

http://www.windowsphone.com/s?appid=492cccf5-6352-4c77-8e5f-fd267bcddafb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Någon som vet vad haken är med att köpa en Lumia hos Annija´s skog&fritid?

http://annijasskog.shop.textalk.se/telefoni/mobiltelefoner/no...

Idag sänkte de priset ytterligare lite, kostar nu 2800:-

Edit: Provat att ringa dit flera gånger men utan svar. Provade nu att maila och fick svara direkt.
Svaret, detta är sista dagen med detta priset, sen återgår vi till gamla priset. Svaret var dåligt stavat och formulerat, förmodligen finlands-svenskar?

Permalänk
Skrivet av stelex:

Idag sänkte de priset ytterligare lite, kostar nu 2800:-

Edit: Provat att ringa dit flera gånger men utan svar. Provade nu att maila och fick svara direkt.
Svaret, detta är sista dagen med detta priset, sen återgår vi till gamla priset. Svaret var dåligt stavat och formulerat, förmodligen finlands-svenskar?

Ähum! Finlandssvenskar har svenska som modersmål och har ofta mycket bra grammatik. Du kanske tänker på Sverige-finnar, dvs finskspråkiga finnar som flyttat till Sverige.

Mvh, Finlandssvensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Ähum! Finlandssvenskar har svenska som modersmål och har ofta mycket bra grammatik. Du kanske tänker på Sverige-finnar, dvs finskspråkiga finnar som flyttat till Sverige.

Mvh, Finlandssvensk

Du har helt rätt så klart, var så jag tänkte också

Permalänk

Hej,

Har googlat lite men har ett problem med min lumia 920. Jag hittar aldrig 4g täckning, har tänkt att det kanske inte finns här ute i kungens kurva. Har inte tänkt på det först en kollega med samma abonnemang som mig och precis fått en S4a har 4g men inte jag.
Vi båda körde speedtest och han har ca 40mb down och jag 5mb down.

Köpte min på webhallen i mars, har haft lite problem med omstarter osv osv så dom fixade den på en Nokia care center. Har läst något om Norges problem med det är ju Elgiganten. Har också Tele 2 4g valt

Kör 1308.0017

manufacturer RM-821_eu_sweden_235
mobile operator:000-SE
config: id148884

Någon som har en lösning? Har även ringt tele2 och frågat om jag har ett 4g simkort och det är aktiverat, vilket det ska vara

Permalänk
Skrivet av stelex:

Går det att knappa in koordinater också i HERE Drive?

Ingen aning faktiskt, jag har bara använt post nummer, adress, ort, land osv.

Permalänk
Master of Overkill

Någon som har handlat på annijasskog ?
Vill köpa en till brosan.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Ingen aning faktiskt, jag har bara använt post nummer, adress, ort, land osv.

Har för mig att jag läste i denna tråden att det var någon jägare eller svampplockare eller liknande som frågade samma sak. Tror att svaret var att det gick.

Kan minnas fel dock.

#13448176

Edit: Hittade svaret jag tänkte på (han skulle hitta till motocross bana, minndes lite fel )

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Har för mig att jag läste i denna tråden att det var någon jägare eller svampplockare eller liknande som frågade samma sak. Tror att svaret var att det gick.

Kan minnas fel dock.

#13448176

Edit: Hittade svaret jag tänkte på (han skulle hitta till motocross bana, minndes lite fel )

Jag fick dock aldrig svar om det var till rätt ställe, koordinaterna visade ^^

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

928 verkar inte vara nån större uppgradering från 920 . den är dessutom längre men med samma skärm?! helt fel.
Tycker att måtten på 920 är nära perfekt vill varken ha den längre eller bredare, de hade dock gärna kunnat pressa skärmen närmare kanterna och minskat på längden på nedre kortsidan. utanför skärmytan vill jag ha så lite telefon som möjligt.

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

928 verkar inte vara nån större uppgradering att tala om från 920. den är dessutom längre men med samma skärm?! helt fel.
Tycker att måtten på 920 är nära perfekt vill varken ha den längre eller bredare, de hade dock gärna kunnat pressa skärmen närmare kanterna och minskat på längden på nedre kortsidan. utanför skärmytan vill jag ha så lite telefon som möjligt.

Håller helt med har alldrig gillat när det är för mycket döyta på en telefon.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

visst, det är skärmen man vill ha.

kanterna, det är som på pizza.

Permalänk
Skrivet av Sunshine914:

Hej,

Har googlat lite men har ett problem med min lumia 920. Jag hittar aldrig 4g täckning, har tänkt att det kanske inte finns här ute i kungens kurva. Har inte tänkt på det först en kollega med samma abonnemang som mig och precis fått en S4a har 4g men inte jag.
Vi båda körde speedtest och han har ca 40mb down och jag 5mb down.

Köpte min på webhallen i mars, har haft lite problem med omstarter osv osv så dom fixade den på en Nokia care center. Har läst något om Norges problem med det är ju Elgiganten. Har också Tele 2 4g valt

Kör 1308.0017

manufacturer RM-821_eu_sweden_235
mobile operator:000-SE
config: id148884

Någon som har en lösning? Har även ringt tele2 och frågat om jag har ett 4g simkort och det är aktiverat, vilket det ska vara

Det är garanterat Tele 2 som inte har aktiverat ditt 4G. Tog mig 4 samtal och en fabriksåterställning och ett simkortsbyte innan jag fick tag på rättperson på Tele2 som såg att det inte var aktiverat. Fler här i tråden har råkat ut för samma sak med Tele2.
Jag har full 4G i kungens kurva. Jag har ännu inte varit på en plats där 4g inte funkar i stockholm ovan jord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

928 verkar inte vara nån större uppgradering från 920 . den är dessutom längre men med samma skärm?! helt fel.
Tycker att måtten på 920 är nära perfekt vill varken ha den längre eller bredare, de hade dock gärna kunnat pressa skärmen närmare kanterna och minskat på längden på nedre kortsidan. utanför skärmytan vill jag ha så lite telefon som möjligt.

928 är 920 för Verizon i usa. Det är inte någon mobil som vi kommer se

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Någon som har handlat på annijasskog ?
Vill köpa en till brosan.

Jag sitter här och funderar med fingert på betalaknappen

Nu tvekar jag även om vilken färg, tar nog ett säkert kort, svart?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av stelex:

Jag sitter här och funderar med fingert på betalaknappen

Nu tvekar jag även om vilken färg, tar nog ett säkert kort, svart?

Gul all the way.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Hej,

Har googlat lite men har ett problem med min lumia 920. Jag hittar aldrig 4g täckning, har tänkt att det kanske inte finns här ute i kungens kurva. Har inte tänkt på det först en kollega med samma abonnemang som mig och precis fått en S4a har 4g men inte jag.
Vi båda körde speedtest och han har ca 40mb down och jag 5mb down.

Köpte min på webhallen i mars, har haft lite problem med omstarter osv osv så dom fixade den på en Nokia care center. Har läst något om Norges problem med det är ju Elgiganten. Har också Tele 2 4g valt

Kör 1308.0017

manufacturer RM-821_eu_sweden_235
mobile operator:000-SE
config: id148884

Någon som har en lösning? Har även ringt tele2 och frågat om jag har ett 4g simkort och det är aktiverat, vilket det ska vara

Det är säkert Tele2 som inte aktiverat ditt 4G. Det kan krävas ett par samtal innan du hamnar hos någon som fattar vad dom gör

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

928 är 920 för Verizon i usa. Det är inte någon mobil som vi kommer se

Då den varken ser ut som 920 eller har identiska specs, så kan det inte vara en 920. 928 kommer antingen heta samma eller 925 här i Europa. Många likheter med 920 finns det, med det är Amoled på 928, Xenon-blixt, och den är ca 50 gr lättare.

"This shows that the design style is pretty different. Gone is the famous “Nokia Smile”, replaced with a seemingly much slimmer but also blocky look, with slightly rounded corners vs the very squared off ones on the Nokia Lumia 920.

The new design makes the two devices unmistakably different, which should help Nokia sell the handset as not just the 920 for Verizon."

http://wmpoweruser.com/nokia-updates-lumia-928-teaser-page-an...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Någon som har handlat på annijasskog ?

Verkar vara en seriös butik: "Idag är bara priset 2800kr"

Dessutom avregistrerad för F-skatt 2013-05-03 enligt AllaBolag.se - brukar tyda på obetalda skatteskulder.

Betala inte i förskott bara.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av andr3a$:

Verkar vara en seriös butik: "Idag är bara priset 2800kr"

Dessutom avregistrerad för F-skatt 2013-05-03 enligt AllaBolag.se - brukar tyda på obetalda skatteskulder.

Betala inte i förskott bara.

fean bror vill ha en 920

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

fean bror vill ha en 920

Köp på Elgiganten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Verkar vara en seriös butik: "Idag är bara priset 2800kr"

Dessutom avregistrerad för F-skatt 2013-05-03 enligt AllaBolag.se - brukar tyda på obetalda skatteskulder.

Betala inte i förskott bara.

Tack för infon. Hade tänkt betala med PayPal, men lägger inte någon order nu.

Permalänk
Medlem

En undran om appar. Min käring har köpt en lumia 920 och vi har uppdaterat den och allt är lika som i min. Men när hon försöker hämta hem Facebook for wp8 så finns den inte för henne att hämta hem. När jag försöker dela den från min så säger hennes att hon har fel programvara, men hon har ju exakt samma som jag. Sen detta med själva appstore är lite mysko man söker men många gånger hittar den inte det man söker efter man får köra på själva QR coden.

Permalänk
Medlem

jag har nya Facebook beta som kommer snart enbart till Windows phone 8,funkar kanon.man får ha sladd och dator http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/facebook-beta/93d...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Hon har denna redan men inte nöjd då den strular rätt mycket för henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

En undran om appar. Min käring har köpt en lumia 920 och vi har uppdaterat den och allt är lika som i min. Men när hon försöker hämta hem Facebook for wp8 så finns den inte för henne att hämta hem. När jag försöker dela den från min så säger hennes att hon har fel programvara, men hon har ju exakt samma som jag. Sen detta med själva appstore är lite mysko man söker men många gånger hittar den inte det man söker efter man får köra på själva QR coden.

Facebook har begärt att alla tredjeparts facebook appar ska tas bort från store är nog därför.

Visa signatur