PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Bevisar ju hur girig han än. Får se hur länge han orkar hålla på. Ingen ide försöka gissa några summor när det är bäst att vänta in bokslutet.

Klart han blivit stor när han var först med att lyckas nå rätt publik och att han sen fått mediapublicitet har bara gjort det ännu lättare. Hur som så är dessa kanaler ett intressant fenomen.

Girig? Han tycker väl det blir jobbigt därför har han tagit ledigt ibland. Det är fansen som vill ha mycket videos,
så är det överallt, alla säger att dom ska släppa mer och mer.

Permalänk
Medlem

jaha pewdiepie e svensk.. de visste jag ej.. dock kollade ja hans videos för första gången.. waste på bandbredd säger jag bara? jag ska inte hata, men de finns liksom ingen poäng me såna här youtube uploaders, känns så slöseri me tid o kolla klipp på nån som spelar och kommenterar medans, jag och polarna gör de hela tiden me varann på skype o då får JAG vara med :P.

nee ska ja kolla på saker ser jag hellre såna här saker;

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Mååååånga omogna (eller snarare övermogna) "vuxna" personer här som hatar honom, om han skulle vara Italienare skull ni då acceptera hans gester och skrik men bara för att han är svensk behöver han inte sitta still som en styv steril 40+ gubbe...väx upp, Jag är 17 och har kollat på hans videor sen 500.000 subs...hanns humor är bra!

Nej, jag skulle inte gilla hans videos om han var italienare. Jag gillar inte hans videos för att jag inte gillar den typen av videos som han gör. Smaken är som baken vet du.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

man ja, han är väl rätt så rolig och jag kollar på honom ibland

Verkar ju helt värdelöst imho.

Å andra sidan visas ju Judy's domstol, Ola-Conny och Morgan vid det här laget, Pytonjägarna och dylikt på TV så ..

Permalänk
Medlem

kul att det gå bra för han. Vissa grejjer han gör är roliga men i överlag är det lite överdrivet men alla gillar vi olika

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Har ni tänkt på att hans 8 miljoner inte är skattade? Har ingen aning om hur mycket skatt de har i Italien men han får säkert behålla någon miljon

Han skattar inte i Italien. Men eftersom han har ett eget företag så ligger skatten på lite över 50%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

lol titta där är jag i den bilden

menar du mig? eftersom jag är en sweclockers medlem

Det var dig jag menade.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Allt känns jävligt fejk i alla hans videos, roligt att det går bra för honom dock...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Började titta på honom när han hade ungefär 15k subscribers men tittar knappt på honom nuförtiden. Det bästa var när han spelade Amnesia Tycker dock inte han förtjänar att vara den mest prenenumerade youtubekanalen dock... Han spelar ju bara spel. Tycker andra kanaler som gör tex vfx filmer eller komedivideos förtjänar förstaplatsen bättre.

Visa signatur

Chassi:Corsair 350D Processor: i7 4770k Grafikkort:Zotac GTX 780 Moderkort:Asus Maximum Vi Gene (mATX) Nätaggregat:Corsair TX 850 Processorkylning:Corsair h100i Minnen:Corsair Vengeance 1600mhz Lagring:120GB Kingston ssd

Permalänk
Medlem

Det värsta är ju att de finns folk som tycker det är kul

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

De nya är inte roliga. Då han spelade Amnesia storyn så kollade jag, men nu är han skit. Han var överdrivet bra då han inte sprang omkring och ropade på tunnorna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trevligt för honom. Men personligen gillade jag inte de clipsen jag sett. Så ingen prenumerant. Men roligt att det går bra honom

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

det är pinsamt att kalla sig "Svensk" när i stort sett de flesta svenskar har samma naiva tankesett som 70 åriga gubbar med ångest om sitt liv, bara för att han tjänar mycket pengar så behöver folk inte gnälla och hata.

ah håller med.
Vem bryr sig liksom. Tjänar killen 100k eller 8 millar varje månad, vem bryr sig? Inte jag iaf. Jag betalar inte...
Grattis liksom, bra jobbat Felix.

Jag personligen avskyr hans videor och hans approach, innebär dock inte att jag avundas hans "verksamhet".

AnderzEL däremot gillar jag skarpt.

Permalänk

Om vi säger att han får 2dollar per 1000 visningar och han får 5miljoner för en video, 2 x 5000 = 10000 dollar alltså 70tusen innan alla skatter och avgifter. Så det är fullt möjligt att han få 8miljoner i månaden när han har 1400videos som ökar i visningar hela tiden.

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

Om vi säger att han får 2dollar per 1000 visningar och han får 5miljoner för en video, 2 x 5000 = 10000 dollar alltså 70tusen innan alla skatter och avgifter. Så det är fullt möjligt att han få 8miljoner i månaden när han har 1400videos som ökar i visningar hela tiden.

Ja varför inte? (orkar inte räkna nu...)

Jag menar, kolla fotbollsspelare och NHL stjärnor, t.ex. Extrema summor.
Varför? De är ett namn som genererar pengar.
Samma sak här, skillnaden här är att det är ett digitalt media, men fortfarande en fysisk person bakom.

Permalänk
Inaktiv

tycker han är världelös, bara något j**vla gap och skrik på honom hela tiden!

Permalänk
Medlem

har aldrig ens hört talas om honom innan jag såg den här tråden

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Tycker det är jättehäftigt att han blivit så pass känd och dessutom tjänar så mycket pengar på det han gör men personligen så tycker jag att samtliga av hans klipp mer eller mindre är skittråkiga, känns som om att jag tillhör fel målgrupp kort och gott. Dessutom gör hela grejen att han sitter och snackar engelska för sig själv att det känns väldigt krystat imo.

Har absolut ingenting emot honom dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azz0n^:

Det var dig jag menade.

kul

men var har du hört detta? visste inte att många visste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

förutom att han spelar spel och underhåller så gör han i stort sett reklam för hela sverige vilket kan leda till att hela sverige får mer uppmärksamhet och drar till sig eventuella turister.

Vet inte om youtube och den målgruppen han har lockar så mycket turister?

Permalänk
Medlem

Han stödjer min teori om att Göteborgare är generellt sköna människor

Jag är glad för hans skulle och även om han verkar ful i mun, omogen och fånig ibland så tycker jag att han visar på det motsatta minst lika mycket om man följer honom. Jag trodde aldrig han skulle slå Smosh faktiskt.
Det är kul att han gör annat än att spela spel i videorna också.

Skrivet av Ninjaflipp:

Tycker det är jättehäftigt att han blivit så pass känd och dessutom tjänar så mycket pengar på det han gör men personligen så tycker jag att samtliga av hans klipp mer eller mindre är skittråkiga, känns som om att jag tillhör fel målgrupp kort och gott. Dessutom gör hela grejen att han sitter och snackar engelska för sig själv att det känns väldigt krystat imo.

Har absolut ingenting emot honom dock.

Det roliga är att han till synes verkar rikta sig till folk som är yngre än han själv, men av hans humor att döma så kommer han "fördärva" generationer världen över och driva moraltanterna från vettet.

Jag kan bara se på med ett leende

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag avundas inte alls att han tjänar pengar och det är väl kul för honom men jag hade hatat honom oavsett om han hade 1 SUB eller ligger 1a som nu. Irriterande skit videos.

skamlig att någon hör i tråden kallade honom komiker........

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Hmm, det slog mig precis problemet med om människor fortsätter kolla på pewdiepie och fler försöker vara som honom. Vi kan sluta som i den här filmen om några år Idiocracy

Jag såg den för nån vecka sen, märkligt vad relevant den blev helt plötsligt.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Försökte titta på nåt av hans klipp för ett tag sen... stog ut c:a 20 sekunder, men men, alla är vi olika och tydligen finns det folk som gillar det han gör.

Det enda som stör mig egentligen, är att man kan tjäna så grova pengar på reklam... I slutändan läggs ju alla pengar han och såna som han tjänar på priset för de produkter vi köper.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

J*klar här hade det hänt grejer!
Den här videon gjord 9:onde maj i år påstår att han tjänar 914k pund i månaden vilket är ca 9 mille kronor.
http://www.youtube.com/watch?v=cPpc3hNoV6w
Men inte omöljigt att han tjänar mer nu. skatt på det också såklart.
Sen lär väl hans flickvän tjäna lite pengar också: http://www.youtube.com/user/CutiePieMarzia
Själv gillar jag PewDiePie, Hans The Last Of Us walkthrough var fantastisk! rekommenderas verkligen.
Men att PewDiePie bara bryr sig om pengar är bullshit, ett exempel i början av den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=33FLS7HCRMw

EDIT: Holy S*it Robbaz skrev i en tråd made by me

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vet inte om youtube och den målgruppen han har lockar så mycket turister?

har du undersökt alla 12 miljoner av dem personerna då ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteP0nte:

Nej, jag skulle inte gilla hans videos om han var italienare. Jag gillar inte hans videos för att jag inte gillar den typen av videos som han gör. Smaken är som baken vet du.

Du är en "god" hatare, en som inte hatar på grund av hans stil, det roliga i mina ögon är att han har exakt samma humor som en polare till mig! As grymt! Vet nästan precis vad han tänker Han är sig själv och det syns!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

jaha pewdiepie e svensk.. de visste jag ej.. dock kollade ja hans videos för första gången.. waste på bandbredd säger jag bara? jag ska inte hata, men de finns liksom ingen poäng me såna här youtube uploaders, känns så slöseri me tid o kolla klipp på nån som spelar och kommenterar medans, jag och polarna gör de hela tiden me varann på skype o då får JAG vara med :P.

nee ska ja kolla på saker ser jag hellre såna här saker;

https://www.youtube.com/watch?v=bTbLslkIR2k

Så det är slöseri med tid att ha roligt alltså? För det är ju därför folk tittar.
Som du resonerar är ju det slöseri med tid att titta på TV, film, osv också

Skrivet av Hymer:

Jag avundas inte alls att han tjänar pengar och det är väl kul för honom men jag hade hatat honom oavsett om han hade 1 SUB eller ligger 1a som nu. Irriterande skit videos.

skamlig att någon hör i tråden kallade honom komiker........

Skamligt? Vet du ens vad ordet "komiker" betyder?

Bara för att du inte gillar den form av humor kan man inte påstå att den är dålig osv.
Jag går ju inte ut och säger att det är skamligt att du gillar The Beatles bara för att det inte är min musiksmak eller hur?

Edit: Tråkigt att man ska hata en person för något sådant. Du ligger på precis samma nivå som alla
som säger att dom hatar Justin Bieber.

Permalänk
Medlem

Grattis till honom!
Uppenbarligen förstår sig inte folk på att det är en show/program för en vis ålder, med inslag av lite mer seriös karaktär. Jag kollade igenom the last of us serien och tyckte han gjorde det väldigt bra och seriöst. Annars tycker jag det är ganska löjligt.
Ni kan ju själva testa att slå över till barn kanalen eller Bolibompa, det är också väldigt löjligt. Men även det är inriktad till en viss åldersgrupp.
Vad han har förstått och inte tv har, är att barn i dagens samhälle gillar inte samma saker som barnen gjorde på 80 och 90 talet. Datorer och tv spel är är för att stanna och så även intresset för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

har aldrig riktigt gillat honom, men det är alltid bra när lite svenska/svenskt blir världskänt