PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk
Medlem

Visste inte att han var Göteborgare och Samskolit också, coolt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag är nog en av de första att säga grattis till denne Pewdiepie och jag har inte sett ett enda klipp av han.

Folk har ett så jävla skevt förhållande till media oavsett om det är klipp på youtube eller Idol på TV. Producenten oavsett vilken levererar media och underhållning till den målgrupp han vill rikta sig till. Att det finns dem som inte ser på det eller begriper underhållningen vet dem oftast om och rent ut sagt skiter i för den delen. De tjänar sitt levebröd och tjänar de bra på det då klagar inte jag. Om ni inte gillar det, bry er då för f*n inte! Allt annat är en dum ursäkt.

För övrigt, all publicitet är bra publicitet och det som surrat i media dessa dagar om honom gynnar honom bara. Tänk på den hörni. Om 10% av 100.000 klagoandar börjar följa han, det är cash det. Så paradoxalt nog gynnar gnällspikarna alltid producenten genom mediesurret som uppstår.

Helt ärligt är jag trött på denna förbannade jantelag att jag spyr. Jag lägger hellre om tänket och förmår folk att hitta framgång i vad nu de själva behagar göra. Dem som bara sitter i soffan och klagar på allt och tycker de förtjänar del av rikedomen, de förtjänar bara långfingret.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Jag är 27 och tycker han är bland det roligaste som finns, men visst har alla olika typer av humor ^^

Har funderat på hans lön själv och läste nånstans att man får 3USD per 1000 views, detta kan dock vara fel.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

NigaHiga.. Seriöst? Snälla... Det är nog den sämsta skiten på youtube.

Har du inte levt under en sten de senaste 3 åren så har du då visst hört talas om han. Ingen mening med att komma in i en tråd OM JUST PEWDIEPIE och säga det.

Och du nämnde inte RWJ? pest #1

OnT:

Pew är inte direkt i min ålderskategori.
Han får svampbob och se ut som en novell i stil med Fifty shades of grey.

Han passar till 6-15 åringar.

Fast hans språk är ju vulgärt. Tror han att han är en sjöman eller?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

Som en hel del av er kanske redan vet så är PewDiePie nu etta på Youtube och passerar snart 12 miljoner subs.
Har vi några PewDiePie tittare/prenumerater här på Sweclockers? Själv hörde jag talas om honom för längesen men första
gången jag kollade på en video var när han hade 5 millions subs och subscribe inte långt efter.
Vad tycker ni om PewDiePie?

EDIT: PewDiePie uppskattas tjäna runt 8 miljoner i månaden. Det är ju helt galet!

Aldrig hört talas om killen, men sen så hänger jag inte på youtubså ofta.
Kul att det går bra för honom.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

Och du nämnde inte RWJ? pest #1

OnT:

Pew är inte direkt i min ålderskategori.
Han får svampbob och se ut som en novell i stil med Fifty shades of grey.

Han passar till 6-15 åringar.

Fast hans språk är ju vulgärt. Tror han att han är en sjöman eller?

Passar även 17 åringar utmärkt! Och beträffande hans vokabulär så anser jag det passande med en svordom eller två Svampbob liknelsen är grovt överdriven....kolla in the last of us serien han gjort!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Har funderat på hans lön själv och läste nånstans att man får 3USD per 1000 views, detta kan dock vara fel.

Nej, det finns ingen fast summa "X per 1000 views" utan det beror helt på hur många views som verkligen går att tjäna pengar på, d.v.s. när reklam visas. Reklam visas inte när man har Adblock, eller t.ex. för många mobila visningar. Mycket beror även på om tittarna klickar på reklamen. Det finns många olika youtubenätverk som ger olika andelar av inkomsten. Machinima ger 60% (eller 50%), men pewdiepie är en medlem av Maker Studios som jag inte vet så mycket om. Jag skulle säga att ett bra snitt är strax under $2 per 1000 views, men jag antar att Pewdiepie har fått en bra "deal" av sitt nätverk då de vill behålla honom".

Permalänk
Medlem

I vanlig ordning så är det näsbloden som blir populära på Youtube. Värt att sätta i kontrast är ju att Fred en gång var den största karaktären på Youtube.

Permalänk
Skrivet av zzcool:

kul

men var har du hört detta? visste inte att många visste

Står i bilden på första sidan

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

Jag gilar inte det jag sett av honom!
Jag rekomenderar att ni kollar på en rolig kille vid namn ksiOlajidept , han spelar mest FIFA men på sin andra kanal : KsiOlajideptHD så är det spel som t.ex gears of war, cry of fear osv

Permalänk
Skrivet av samforshort:

Begriper inte hur Youtube går med vinst. Hur mycket tjänar de på sketen reklam egentligen?

En del, när google låg nere en timme så uppskattades det att de förlorade en halv miljon dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

En del, när google låg nere en timme så uppskattades det att de förlorade en halv miljon dollar.

Om du tänker på nu för några dagar sedan så var det 5 minuter, bara www.google.com och Internettrafiken sjönk med 40 % över hela VÄRLDEN de fem minutrarna.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag tillhör skaran som absolut inte förstår sig på varför man vill titta på när Pew spelar. Varken roligt, putslustigt eller underhållande på något annat sätt. Höjden av slöseri med tid.
Jag missunnar honom inte framgångarna på något sätt, verkligen kul för honom, men jag är rädd för mänskligheten när det är det som hamnar på första plats...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Hmm, det slog mig precis problemet med om människor fortsätter kolla på pewdiepie och fler försöker vara som honom. Vi kan sluta som i den här filmen om några år Idiocracy

Jag såg den för nån vecka sen, märkligt vad relevant den blev helt plötsligt.

Kan sluta som? Var några år sen jag såg den men redan då och alltmer sen dess känns den filmen som en 100% sann framtidsvision.

(PewdiePie har jag ingen åsikt om men man får väl gratulera till framgången)

Permalänk
Skrivet av dizzy11:

Kan sluta som? Var några år sen jag såg den men redan då och alltmer sen dess känns den filmen som en 100% sann framtidsvision.

(PewdiePie har jag ingen åsikt om men man får väl gratulera till framgången)

Tycker att ni borde läsa Brave new world. http://en.wikipedia.org/wiki/Brave_New_World

Det går väl lite ut på samma sak, att folk slutar att läsa och utbilda sig i olika saker för att tv och dum humor blir lättare tillgängligt. Typ.

Jag har iaf kollat en del på Pewdiepie och diggar honom.

Permalänk
Medlem

Grattis osv - men tycker det är förbannat tråkiga videos. Inget för mig!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Har sett något montage någon gång och han var extremt irriterande och inte rolig alls

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Han har en skönstil, lite pubertal ibland men likt förbannat kollar jag på han´s klipp några gånger i veckan...

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk

Rolig eller inte förtjänar han inte förstaplatsen. Det enda han gör är sitter framför datorskärmen, trycker på "Spela in" & "Stopp" och laddar sedan upp klippen. Vem som helst kan göra exakt samma sak.

Förklaring till PewDiePie's popularitet: http://www.youtube.com/watch?v=EgMqhEMhVV8

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Meh, Felix har själv sagt att han inte bryr sig om pengar. Då undrar jag hur detta kommer sig:

http://i.imgur.com/2NdiiEv.jpg

Xebaz har jag för mig ska vara en av hans kompisar IRL, inte helt säker. Xebaz var faktiskt med på Felix allra första uppladdade videoklipp på hans YT kanal.

Jag gillade honom mer när han hade mindre prenumeranter, för då så levde han verkligen in sig i spelen han spelade.

Började att titta på honom när han hade 70K prenumeranter, slutade när han hade ungefär 1,5 miljoner prenumeranter.

Edit: Tydligen så är en SweClockers medlem vän med honom på Steam.

Hej, först av allt Felix är en väldig härlig kille utan för Youtube. Folk säger att han "bara bryr sig om pengar" det både stämmer och inte stämmer. Det är hans "Jobb" just nu så ja, han bryr sig om pengarna han får in. Men han gör sitt "Jobb" också begrund av att han tycker om det. Och ja, han spelar inte lika mycket han brukade göra med mig, men han är endån en av den bästa vännen jag har haft(Säger jag inta bara begrund av att han är känd, träffade han före han startade Youtube.) Om ni skulle pratat med honon utan för Youtube skulle ni också sett att han är endån en trevlig kille.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xebaz:

Hej, först av allt Felix är en väldig härlig kille utan för Youtube. Folk säger att han "bara bryr sig om pengar" det både stämmer och inte stämmer. Det är hans "Jobb" just nu så ja, han bryr sig om pengarna han får in. Men han gör sitt "Jobb" också begrund av att han tycker om det. Och ja, han spelar inte lika mycket han brukade göra med mig, men han är endån en av den bästa vännen jag har haft(Säger jag inta bara begrund av att han är känd, träffade han före han startade Youtube.) Om ni skulle pratat med honon utan för Youtube skulle ni också sett att han är endån en trevlig kille.

kan säga att jag håller helt med som också är vän med honom

Permalänk
Medlem
Skrivet av razzelee:

Jag gilar inte det jag sett av honom!
Jag rekomenderar att ni kollar på en rolig kille vid namn ksiOlajidept , han spelar mest FIFA men på sin andra kanal : KsiOlajideptHD så är det spel som t.ex gears of war, cry of fear osv

KSIHD är ju värdelös, sitter bara framför skärmen och svär och slår sin bror. Extremt enformigt och inte vidare roligt.
Hans FIFA funnies, Q&A och när han ränner runt på stan är ganska roliga

Permalänk
Medlem

Tycker ni inte att PewDiePie skriker och svär för mycket? Tröttnar man inte. Annars är han underhållande i mitten av hans "karriär"

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Förstår helt ärligt inte hur man ens orkar se på han, har är inte äkta rolig för fem öre, bara en massa trams ljud och fjantiga skratt och försöker göra sig rolig. Själv försökte jag hitta en knapp så jag slapp se hans videos på youtube men orka inte ens lägga ner tiden på han för det.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

gillade han mer förut, men allt hans gapande och gormande har blivit gammalt och uttjatat. Alla hans videos känns som att det är samma sak hela tiden. spela spelet X och gapa så mkt som möjligt.

men otroligt coolt att han e #1

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Varmperonsplitt:

Rolig eller inte förtjänar han inte förstaplatsen. Det enda han gör är sitter framför datorskärmen, trycker på "Spela in" & "Stopp" och laddar sedan upp klippen. Vem som helst kan göra exakt samma sak.

Förklaring till PewDiePie's popularitet: http://www.youtube.com/watch?v=EgMqhEMhVV8

Varför gör inte du det? Kanske för att det tar ca 8hr för honom att göra 2 videor/dag...Det är inte precis som om det är spela in upload direkt...han har snackat om detta och han satsar väldigt mycket av sin tid på Youtube! Jag i alla fall tycker att han förtjänar det! Smosh gör bara fel, det går inte i längden att ha ett helt team som fixar videor till lilla Youtube...då ska du in i TV branschen istället!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Flyttade inte han till Italien för att undkomma den svenska skattelagstiftningen? Smart grab. Har väl sett någon enstaka video men allt känns så konstlat att jag har svårt att förstå hur en vuxen individ skulle kunna finna något som helst underhållningsvärde. Turligt nog är det ju inte vuxna människor han riktar sig till.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Skrivet av Heinkel92:

Flyttade inte han till Italien för att undkomma den svenska skattelagstiftningen? Smart grab. Har väl sett någon enstaka video men allt känns så konstlat att jag har svårt att förstå hur en vuxen individ skulle kunna finna något som helst underhållningsvärde. Turligt nog är det ju inte vuxna människor han riktar sig till.

Han flyttade till Italien p.g.a att han hade och har en flickvän där som han bodde med/hos. Skattegrejjet var nog mest en bonus Nu bor han o flickvännen i UK.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Läste precis att han tjänar över 1 miljon kronor i månaden...

Dagens media

expressen

Hans bolag Pewdie Productions AB på Ratsit

Visa signatur

"De som fattar, fattar."