Kommer bli dyrt med Playstation 4 ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

vart ska man köpa från då? England? Tyskland? Vilka sidor?

Amazon. Co. UK

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Forza är mycket bättre än Gran Turismo, Titanfall ser mycket bättre ut än Killzone etc etc

En stor majoritet av spelarna som lirar multiplayer spelar via Xbox Live och inte med varandra i soffan. Det är därför det inte är värt att skicka med 2st handkontroller, man spelar ju bara sportspel i splitscreen...att spela fps i splitscreen sabbar känslan

Ja Gran Turismo är en simulator att du ens har tanken att jämföra det med Gran Turismo, tycker i vart fall jag att det är löjligt.

Okej så du tror och menar att flerbarnsfamiljer köper ett Xbox vardera till sina ungar och varsin TV? För att de ska sitta och lira multiplayer? Klart dom lirar på split-screen. Merparten av de som köper konsoler är förmodligen inte ensamma i hushållet, det är vad jag tror och vad som låter mest troligt.

Haha, ja du gör verkligen vad som helst för att vrida det till Xbox fördel men nu börjar det här bli väldigt löjligt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Ny Playstation Plus-Video ute.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Blev köp från Holland. 398€ var mkt billigare än vad de svenska butikerna mäktade med (på grund av den nordiska distributören). Spel blir via England som vanligt dock---

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

Dyrt med konsol + spel? Inte jämfört med en pc värd namnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Ja Gran Turismo är en simulator att du ens har tanken att jämföra det med Gran Turismo, tycker i vart fall jag att det är löjligt.

Okej så du tror och menar att flerbarnsfamiljer köper ett Xbox vardera till sina ungar och varsin TV? För att de ska sitta och lira multiplayer? Klart dom lirar på split-screen. Merparten av de som köper konsoler är förmodligen inte ensamma i hushållet, det är vad jag tror och vad som låter mest troligt.

Haha, ja du gör verkligen vad som helst för att vrida det till Xbox fördel men nu börjar det här bli väldigt löjligt.

Antar att du menar att jämföra Forza med Gran Turismo är löjligt då Forza är en simulator och Gran Turismo är mer arkad med kass AI. Angående multiplayer och barnfamiljer så är barnfamiljer inte de som köper PS4 och Xbox One. Genomsnittskunden är män i åldern 20-30 precis som det var med 360 och PS3 i början innan prissänkningarna.

De få barnfamiljher som köper Xbox One kan dock spela 6personer samtidigt tack vare Kinect medans familjerna som köper PS4 får nöja sig med enbart 2 spelare ifall man köper rätt bundle. Kinect är även mycket enklare för barn att hantera än en handkontroll så än en gång vinner Xbox One. Du kan väl inte på fullaste allvar påstå att PS4 skulle vara bättre än One för barnfamiljer?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Konsolgrävare

angående playstation camera. vad kommer den användas till?

funderar på om det är ens nödvändigt att skaffa den?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

angående playstation camera. vad kommer den användas till?

funderar på om det är ens nödvändigt att skaffa den?

Den till PS3 var knappt användbar då den hade så otroligt dålig bild. Men gissar på att det blir PS Move eller liknande till PS4.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Pimpim666:

Den till PS3 var knappt användbar då den hade så otroligt dålig bild. Men gissar på att det blir PS Move eller liknande till PS4.

ps move och skype osv typ? aja då tar jag bort den!

har bokat:
ps4
Killzone Shadow Fall
Need For Speed Rivals
Watch Dogs
Call of Duty - Ghosts

Sen direkt när Dying Light kommer så kommer jag skaffa det dirr!

Har aldrig varit en riktigt konsol människa, men iår har man skaffat wii u för alla nintendo spelen (super mario, zelda och donkey kong!) och nu ps4 för jag blev på något konstigt sett skit hypad på den!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

ps move och skype osv typ? aja då tar jag bort den!

har bokat:
ps4
Killzone Shadow Fall
Need For Speed Rivals
Watch Dogs
Call of Duty - Ghosts

Sen direkt när Dying Light kommer så kommer jag skaffa det dirr!

Har aldrig varit en riktigt konsol människa, men iår har man skaffat wii u för alla nintendo spelen (super mario, zelda och donkey kong!) och nu ps4 för jag blev på något konstigt sett skit hypad på den!

Då hoppas jag du bokade Killzone på amazon när den låg nere på 450kr och Watch Dogs på electroworld när den låg på 499kr.

Själv har jag bokat Assassins Creed Black Flag på electroworld för 450kr och Madden NFL för 400kr på amazon.
Väntar på att några andra spel ska hoppa ner i pris innan jag bokar men verkar som om alla butiker har börjat höja priserna nu.
Watch Dogs tror jag att jag ska skaffa till PC då det mest troligt kommer vara lite snyggare och man kanske kan modda den efteråt.

Tänkte avboka min PS4 och extra handkontroll och köpa PS4 killzone bundle när den kommer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Pimpim666:

Då hoppas jag du bokade Killzone på amazon när den låg nere på 450kr och Watch Dogs på electroworld när den låg på 499kr.

Själv har jag bokat Assassins Creed Black Flag på electroworld för 450kr och Madden NFL för 400kr på amazon.
Väntar på att några andra spel ska hoppa ner i pris innan jag bokar men verkar som om alla butiker har börjat höja priserna nu.
Watch Dogs tror jag att jag ska skaffa till PC då det mest troligt kommer vara lite snyggare och man kanske kan modda den efteråt.

Tänkte avboka min PS4 och extra handkontroll och köpa PS4 killzone bundle när den kommer.

Då kanske man struntar i watch dogs och som du väntar på PS4 Killzone bundle!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Oavsett vilken konsol -

Watchdogs gameplay-demot är ju bara för ballt! Speciellt 11 minuter in i klippet.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Blev köp från Holland. 398€ var mkt billigare än vad de svenska butikerna mäktade med (på grund av den nordiska distributören). Spel blir via England som vanligt dock---

Hur kan du få det till att det blir "mycket" billigare?
Fick med två kontroller eller?
För ditt pris blir ju 4110 kr och ps4 kostar 3900 i Sverige. Har jag missat något?

Permalänk
Medlem

Avbokade min PS4'a. Tycker inte launchtitlarna är tillräckligt tilltalande. Väntar till nästa år när det finns lite mer exklusiva spel.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av JespeRR:

Hur kan du få det till att det blir "mycket" billigare?
Fick med två kontroller eller?
För ditt pris blir ju 4110 kr och ps4 kostar 3900 i Sverige. Har jag missat något?

Du har kanske missat att € står för Euro och inte brittiska pund
398 EUR är 3 480 SEK just nu enligt Google.

Sen om 400 spänn är "mycket" låter jag vara osagt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Du har kanske missat att € står för Euro och inte brittiska pund
398 EUR är 3 480 SEK just nu enligt Google.

Sen om 400 spänn är "mycket" låter jag vara osagt.

10% får nog ändå anses som 'mycket' på en sådan vara. Stora releaser har ju en ganska hårt hållen prissättning. I relation kan man ju drömma om 10% rabatt på bensin och andra varor...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010