Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Telepati:

En tredje rad? Tilesen har fortfarande tre olika storlekar man kan välja emellan, så därför rymmer startskärmen 4x6, om man väljer minsta storlek.

Jag har även läst att det ska komma fler finesser, men detta är ju GDR3, MS egna, som kanske inte ens är fullgjord. Till detta skall vi lägga Nokias egna modifieringar och då har vi Bittersweet Shimmer.

Tre medelstora tiles på bredden alltså. Skrolla ner lite i detta nyhetsinlägg så ser du: http://wmpoweruser.com/microsoft-announce-windows-phone-8-gdr...

Men klickar man på bilden och läser bildtexten så verkar det bara gälla 5" och större.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Läste att det kommer till alla enheter med 1280x720 och högre på WP central. Men kan inte säga om det är sant eller påhitt.

Japp, det var nog samma jag läste, men det verkar alltså vara fel. Trist, jag som såg så mycket fram emot det.

Permalänk
Medlem

Läser man rubrik och lite text så ser man ju att det bara rör 5' och uppåt.

"Support for bigger, higher-resolution screens

So the new update paves the way for future Windows Phone devices with 5- and 6-inch touch screens. The larger, 1080p HD displays on these devices will make Windows Phone even more personal—for example by sporting jumbo-sized Start screens with room for six Live Tiles across instead of four."

http://wmpoweruser.com/microsoft-announce-windows-phone-8-gdr...

Permalänk
Medlem

Hämtar GDR3 just nu...

...och allt gick bra!

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Nu har även jag uppdaterad till GDR3, nerladdningen och installationen gick utan problem.

MEN mina appar funkar ej?? Trycker jag på mina appar som jag har på skrivbordet så händer ingenting.

Jag kastas ut efter 0.5sec från appen. Någon mer som har samma problem?

Det är appar som jag har laddad ner som inte funkar som t.ex. spotify,skydrive,skype och alla andra

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk

Hur gör ni för att uppdatera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Hur gör ni för att uppdatera?

Följer länken och dess instruktioner som Wickman posta på förra sidan.

Permalänk

Nu är installationen igång - det här blir spännande!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Det är appar som jag har laddad ner som inte funkar som t.ex. spotify,skydrive,skype och alla andra

Som sagt denna updaten tog lång tid, men startskärm och alla appar var intakta. Jag hade dessutom kvar auto-inlogg på Spotify, Skydrive, Skype etc. Så vad som skett i ditt fall vete tusan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Hur gör ni för att uppdatera?

Följ instruktionerna nedan.

Skrivet av Cable:

Installerar GDR3 på min Nokia Lumia 520 just nu. Man behöver inte vara en utvecklare för att få uppdateringen.

Steg för steg:

  • Gå in på Windows Phone App Studio och logga in med ditt Microsoft-konto (som du även använder på din telefon)

  • Ladda sedan ner appen Preview for Developers (du måste ha länken, ej sökbar i Windows Phone Store, QR-kod finns nedan)

  • Gå igenom stegen när du startar appen (som även kräver att du loggar in på ditt Microsoft-konto)

  • När du är klar är det bara att söka efter uppdateringar på din telefon (Inställningar > Telefonuppdatering)

Här får ni även en QR-kod för appen som ni behöver ladda ner:

http://i.imgur.com/yjvZlK0.png

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Följ instruktionerna nedan.

Tack!

Ska testa när jag kommit hem ikväll

Permalänk

ÄNTLIGEN:

Multitasking som funkar (stänga apparna)
Låsa rotation

Endast detta gjorde min värld 10% bättre.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Uppdaterade nyss och det verkar lira. Hoppas bara att det kommer en app för att stänga av rotationslåset, så man kan komma åt det lite snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Följ instruktionerna nedan.

guldstjärna till dig! Skall testa detta när jag kommer hem inatt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Blev påverkad av grupptrycket, nu uppdaterar jag också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Blev påverkad av grupptrycket, nu uppdaterar jag också.

samma här, men får vänta några timmar. Men väl hemma så,,,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Såja, uppdateringen gick bra och allt var intakt efteråt. Känns jäkligt fint att kunna stänga ner appar med krysset nu, men det var nog den enda funktionen i denna uppdatering jag har någon nytta med. Fortfarande lite bitter över att jag gått och varit varit glad över att få en tredje rad med live tiles, och sen bara: näpp, det var ett missförstånd...snyft... Hehe. Men som plåster på såren behöver jag bara vänta några dagar till innan jag får uppdatera från Windows 8 till Windows 8.1 på min Lenovo Yoga 13!

Permalänk
Medlem

Bah ! "to download ,you must be a registered developer" !! nä fy vad tråkigt

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Bah ! "to download ,you must be a registered developer" !! nä fy vad tråkigt

inte hela världen, bara skriva in din mailadress så är det bekymret löst.

Permalänk
Medlem

Går inte att kringgå för mig. Jag använder appen dev prev, men när jag kommer till steget logga in med MS acc och gör så, då går jag till nästa steg som för mig är att trycka "done" på en skärm som talar om för mig att detta är för registrerade utvecklare. Suck nåväl får glädjas åt att följa era kommentarer kring allt nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Går inte att kringgå för mig. Jag använder appen dev prev, men när jag kommer till steget logga in med MS acc och gör så, då går jag till nästa steg som för mig är att trycka "done" på en skärm som talar om för mig att detta är för registrerade utvecklare. Suck nåväl får glädjas åt att följa era kommentarer kring allt nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inget att kringå, registrera ditt MS-konto (det du använder till mobilen) här bara: http://apps.windowsstore.com/default.htm

Det räcker i princip med att logga in och trycka ok så är det klart.

Permalänk
Medlem

Hade en massa strul med GPS:en igår ett tag, vet inte om det beror på uppdateringen. Nån annan som haft problem?

Permalänk
Skrivet av miklon:

Hade en massa strul med GPS:en igår ett tag, vet inte om det beror på uppdateringen. Nån annan som haft problem?

Uppdaterade igår! Använde GPS:en idag utan problem!

Permalänk
Medlem

Håller på och tar hem SDK , det verkar som min lur måste låsas upp för utvecklare först. nåväl får vväl se vad som händer härnäst

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Hmm måste man ha ett giltigt developer account? isåfall är det ju lätt fixat

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Nu så,, var lite strul att få registreringen att funka, men installerar nu iallafall

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Snyggt med nya funktioner i "telefonlagring" och billäget! detta blir najs ! tack för hjälpen.

Stänga appar med X var välkommet här med !! undrar om uppdateringar komme att dugg liite tätare nu eftersom telefonen kollar efter sådana på dev siten?

apropås trevliga saker ,så är appen"jack of Tools" gratis att hämta idag! Proversionen kostar normalt en slant, så pass på !

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Hedersmedlem

Detta gäller flera i tråden: Sweclockers är ett forum och inte en chatt eller sms. Att spamma flera egna inlägg efter varandra ser inte trevligt ut och blir mer svårläst. Redigera tidigare inlägg istället. Tack.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Hej! Det är min första post på forumet. Jag har en Lumia 920 och har varit otroligt nöjd med mobilen hittills. Det är dock något angående inkommande samtal som jag undrar över och hoppas att någon av er kan hjälpa mig.

Med mina tidigare mobiler var det så: om jag pratade i telefon med någon och någon annan ringde, så märkte jag det genom en signal och kunde pausa den ena och ta emot den andra om det behövdes. Men med lumian är jag bara upptagen om någon annan ringer och jag får inte ens ett meddelande om det om personen inte lämnar ett meddelande i röstbrevlådan.
Kan man ändra det på något sätt?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Lumia_tjej_9:

Hej! Det är min första post på forumet. Jag har en Lumia 920 och har varit otroligt nöjd med mobilen hittills. Det är dock något angående inkommande samtal som jag undrar över och hoppas att någon av er kan hjälpa mig.

Med mina tidigare mobiler var det så: om jag pratade i telefon med någon och någon annan ringde, så märkte jag det genom en signal och kunde pausa den ena och ta emot den andra om det behövdes. Men med lumian är jag bara upptagen om någon annan ringer och jag får inte ens ett meddelande om det om personen inte lämnar ett meddelande i röstbrevlådan.
Kan man ändra det på något sätt?

Tack på förhand!

Vet inte om det är någon inställning, borde det vara. Men på min L920 så funkar det att pausa ett samtal när någon annan ringer.
Så det är antigen en inställning eller om du isf får ringa din operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumia_tjej_9:

Hej! Det är min första post på forumet. Jag har en Lumia 920 och har varit otroligt nöjd med mobilen hittills. Det är dock något angående inkommande samtal som jag undrar över och hoppas att någon av er kan hjälpa mig.

Med mina tidigare mobiler var det så: om jag pratade i telefon med någon och någon annan ringde, så märkte jag det genom en signal och kunde pausa den ena och ta emot den andra om det behövdes. Men med lumian är jag bara upptagen om någon annan ringer och jag får inte ens ett meddelande om det om personen inte lämnar ett meddelande i röstbrevlådan.
Kan man ändra det på något sätt?

Tack på förhand!

Under inställningar finns det något som heter nätverk+ går du in där så bör du hitta en inställning som heter "samtal väntar" och du ja välja om den ska vara av/på, jag antar att det är den funktionen du letar efter.

Visa signatur