Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Nokia sätter ihop smartcam och proshot till en app heter Nokia kamera, bra blir bättre mao

Skickades från m.sweclockers.com

inte proshot,,procam, tryckfelsnisse ifarten

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moleskin:

Tror knappt att jag kan stå emot elgigantens erbjudande. Hur är kameran och batteriet nu efter alla uppdateringar? De flesta recensioner gjordes precis när telefonen släpptes så känns som att det hänt en del sen dess

Kameran är utomordentligt najs! Batteriet håller min lur vid liv i ungefär två dagar vid normal användning (normal för mig) fotar lite surfar en del lyssnar lite på musik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

är Inte en ominstallation helt oberoende av vad man installerat? Det gamla raderas och nya in?
ot,,vad är 3049??

Skickades från m.sweclockers.com

3049 var den varianten som gav en extra funktion vid wifi, etc.

Jag löste det jag undrade.

Permalänk
Medlem

Är det bara den svarta som har matt färg? Är det någon skillnad i grepp mellan de blanka och matta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Är det bara den svarta som har matt färg? Är det någon skillnad i grepp mellan de blanka och matta?

har för mig att även grå är matt. Angående grepp upplever jag inte någon märkbar skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Är det bara den svarta som har matt färg? Är det någon skillnad i grepp mellan de blanka och matta?

Svart (matt) är klart "halare" än röd/gul/vit (blank). Inte farligt hal, men ändå skillnad.

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Elgiganten har ett bra erbjudande just nu. Någon som vet om det fortfarande är den Norska varianten?

Inte någon som vet om det är den svenska eller norska varianten som Elgiganten säljer nu?
Får väl maila annars för ett svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Inte någon som vet om det är den svenska eller norska varianten som Elgiganten säljer nu?
Får väl maila annars för ett svar.

Vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Inte någon som vet om det är den svenska eller norska varianten som Elgiganten säljer nu?
Får väl maila annars för ett svar.

Köpte en 920 på elgiganten förra veckan,, och den var Norsk. Men jag märker ingen skillnad, man väljer ju svenska vi uppstart, 4G funkar, Amber var installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Vad är skillnaden?

Den norska hade inte 4G från början, sen släpps ju uppdateringar i olika ordning beroende på land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Inte någon som vet om det är den svenska eller norska varianten som Elgiganten säljer nu?
Får väl maila annars för ett svar.

Hämtade ut min svarta idag och den var norsk vid uppstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Inte någon som vet om det är den svenska eller norska varianten som Elgiganten säljer nu?
Får väl maila annars för ett svar.

Fick detta svaret av Elgiganten:
Den version av 920 som vi har är den som vi får direkt av Nokia för den svenska marknaden. Jag förstår ej vad ni menar med en norsk variant. Kontakta oss gärna på 0771115115 eller besök oss i våra lokala varuhus så hjälper vi er där på plats.

Permalänk
Medlem

Äntligen autouppladdning till Flickr. Även om den kräver wifi och strömkälla så blir det sååå mycket lättare nu: http://windowsphone.com/s?appid=c4a83342-66b7-4709-a649-792f7...

Permalänk
Medlem

Haft telefonen på lagning och bytt hörlurs uttag och en hard reset av luren. Men nu kan jag inte välja min music som ringsignal... Förslag någon? Provade med dator, blåtand och skicka till luren utan resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yeah, nu har skärmen på min telefon slutat att fungera.... Har startat om den flera gånger genom att hålla in volym ner och power men inget händer efter omstart....

Behöver man koppla in den till datorn för att den ska fungera som det ska?

Det hände efter att batteriet tagit slut under kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLayer:

Yeah, nu har skärmen på min telefon slutat att fungera.... Har startat om den flera gånger genom att hålla in volym ner och power men inget händer efter omstart....

Behöver man koppla in den till datorn för att den ska fungera som det ska?

Det hände efter att batteriet tagit slut under kvällen.

Om skärmen har slutat fungera räcker det nog inte med att koppla in den i datorn utan den bör lämnas in för reparation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLayer:

Yeah, nu har skärmen på min telefon slutat att fungera.... Har startat om den flera gånger genom att hålla in volym ner och power men inget händer efter omstart....

Behöver man koppla in den till datorn för att den ska fungera som det ska?

Det hände efter att batteriet tagit slut under kvällen.

Jag antar att telefonen laddade ur helt och därefter satte du telefonen i laddaren?

Frågan är nu hur lång tid det tog, från det att du satte luren i laddare till att du började fippla med den? Hade den laddat klart exempelvis?

Permalänk
Medlem

Jag köpte min på Elgiganten. Valde svenska vid konfigurationen och alla menyer etc är på svenska förutom lock screen där det står lørdag, søndag, mandag etc. Hur gör man för att ändra det till svenska? Verkar som att kalendern är inställd på norska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moleskin:

Jag köpte min på Elgiganten. Valde svenska vid konfigurationen och alla menyer etc är på svenska förutom lock screen där det står lørdag, søndag, mandag etc. Hur gör man för att ändra det till svenska? Verkar som att kalendern är inställd på norska

Jag upplevde samma problem på min 920 köpt på elgiganten. Det finns en inställning för att ändra detta, kommer tyvärr inte ihåg exakt var. Men leta runt lite så borde du hitta den.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moleskin:

Jag köpte min på Elgiganten. Valde svenska vid konfigurationen och alla menyer etc är på svenska förutom lock screen där det står lørdag, søndag, mandag etc. Hur gör man för att ändra det till svenska? Verkar som att kalendern är inställd på norska

Inställningar<språk+region.
Ska stå svenska och Sverige i alla rutor.

Permalänk
Medlem

Tack Ottossod

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Om skärmen har slutat fungera räcker det nog inte med att koppla in den i datorn utan den bör lämnas in för reparation.

Skrivet av Wickman:

Jag antar att telefonen laddade ur helt och därefter satte du telefonen i laddaren?

Frågan är nu hur lång tid det tog, från det att du satte luren i laddare till att du började fippla med den? Hade den laddat klart exempelvis?

Säger bara att mjukvaran är extremt buggig.... Displayen fungerade igen efter att jag hade kopplat in den till datorn för att återställa den.... Idag startade jag om telefonen och gissa vad? Displayen fungerar inte ännu en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLayer:

Säger bara att mjukvaran är extremt buggig.... Displayen fungerade igen efter att jag hade kopplat in den till datorn för att återställa den.... Idag startade jag om telefonen och gissa vad? Displayen fungerar inte ännu en gång.

Om nu mjukvaran är buggig borde fler här i tråden ha samma problem, det har de inte.
Är du helt säker på att du har senaste och "rätt" firmvare och Amber?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Om nu mjukvaran är buggig borde fler här i tråden ha samma problem, det har de inte.
Är du helt säker på att du har senaste och "rätt" firmvare och Amber?

Ja, jag har den senaste programvaran. Det har hänt förr och då behövde man bara starta om telefonen, men nu går det inte. Får återställa den helt och se om det fixar sig.

Permalänk
Medlem

Kolla in länken, tydligen är det ett känt fel...

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/231095-touch-scre...

Testade att återställa telefonen tre gånger med hjälp av Nokias programvara men funkar fortfarande inte. Får åka in imorgon och skicka in den.

Permalänk
Medlem

Har nån koll på när GDR3 och Lumia Black firmware update kan tänkas dyka upp på OTA,har ej orkat flasha om min Lumia 920 denna gång nämligen! kommer GDR3 nu i november tro? och nokias senare?

* såg detta på wpcentral nu

Update 3 will launch on with the Nokia Lumia 1520 in early November and current Windows Phone 8 devices will receive the update in the coming months. In addition to the OS update, Nokia devices will also receive the Lumia Black firmware update.

då kanske nokia släpper i november oxo tro?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Förmodligen släpper Nokia sin Lumia Black nu i November. Den motsvarande versionen till HTC är redan släppt.

Permalänk
Medlem

Skärmen sprack idag när jag tappade mobilen. Trodde inte att det kunde hända en Nokia

Permalänk
Medlem

Såvitt jag förstår ska Lumia Black komma till befintliga mobiler någon gång efter årsskiftet. GDR3 går ju att få in redan nu genom att gå med i något av MS utvecklarprogram.

Permalänk
Medlem

Hur skall man organisera musiken i Music-mappen för att den skall synas i telefonen?
Brukar normalt sett har Artist\Album\. Denna struktur skapade jag först i Music\Artist\. Men det fungerade inte.
Provade istället att lägga in alla album-mappar i Music\Album\ men det fungerade inte heller. Så hur skall det vara?