Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

"Hur det går? Vi fortfarande skickar nycklar, men mycket långsammare. Vi har hårda attacker på vår hemsida från vissa konkurrenter. Våra ingenjörer arbetar på det, men jag har en råd för er - vänligen köp det spelet på vår partnersida, kinguin.net - jag kommer att se till att de skickas till er snabbt.

Alla förbeställningar kommer förstås att återbetalas i följande dagar.

Jag är mycket ledsen och ber om ursäkt. Vi gjorde allt vi kunde - ni kunde se vi ansträngde oss - med ingen kan rå för tekniska problem...

/Anna, Store Manager"

satans satans skit hur ska jag tolka det där får jag pengarna tillbaks eller vad?

fast2play.se no more ever

Fattar inget. Får vi våra nycklar eller får vi pengarna tillbaka? Båda?

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Skrivet av Andyah:

spelet släpps i morgon..så får ni inga nycklar idag är väl inte hela världen. ni har ett par tusen timmar framför er med spelet. inte så att ni missar nått om ni får nyckeln på release dagen..det är helt inom gränserna. Jaja dom lovat saker, fortfarande så måste ni ju tänka efter att förstå vilken press dom har på sig och att dom släpper tidigare är ju bara en goodwill kan man säga sen är det inte bara 5 elr 100 som vill ha spelet. och kommer nyckel på releasedagen ska ni jubla..får ni det en-två dagar efter...DÅ kan ni börja klaga, inte innan.

det är inte det att jag inte kan vänta till imorrn men nu har ju F2P sagt att de inte kan leverera så de ska betala tillbaka allt så får väl se när man kommer i¨gång med BF4 kär ju aldrig hitta BF4+premium till det fina priset på nån annan tillförlitlig sida

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av smurfeNn:

Fattar inget. Får vi våra nycklar eller får vi pengarna tillbaka? Båda?

inga nycklar pengarna tebaks

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

hm..så vart ska man beställa tro då? GMG?

Jag beställde förra veckan på gamecards.eu, har varit kund där många år. Inte billigast, men jag har fått nycklarna idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Byt till Googles DNS så kommer du in.

Och om någon som faktiskt kommer åt den ger mig IP-adressen kommer jag också åt den. Gör andra saker just nu som gör att jag inte bara kan växla DNS-servrar hur som helst.

Är det som de säger, att de är DDoS:ade av vissa konkurrenter hjälper det nog inte heller då den i så fall är nere pga. belastning, inte DNS-problem.

Skrivet av Legopappa:

det är inte det att jag inte kan vänta till imorrn men nu har ju F2P sagt att de inte kan leverera så de ska betala tillbaka allt så får väl se när man kommer i¨gång med BF4 kär ju aldrig hitta BF4+premium till det fina priset på nån annan tillförlitlig sida

Går fortfarande att köpa via proxy vad jag sett. Problemen för någon dag sedan verkar vara borta för de flesta.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

inga nycklar pengarna tebaks

"Om man inte vill vänta några timmar på sin nyckel, kan man förstås avbeställa den. Då kommer din förbeställning att återbetalas i följande dagar."

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

ja vad fan att göra vänta skadar ju inte men det är ju att man förväntar de leverera och så blire bara skit av allt

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Beställde utav GMG nu istället, fick nyckeln direkt efter köpet på hemsidan, löste in och förladdar nu. ska avboka min order på F2P.

Permalänk

gmg?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jag gick på en nit, beställde nytt grafikkort R9 280x och fick BF4 på köpet, fick reda på att spelet inte levereras förän ett par dagar efter release! Och med tanke på att det är helg också så lär det dröja..
Funderar på om det är vanliga BF4 de skickar då, alltså utan China Rising.
Följer den med i Premium annars?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Last:

Jag gick på en nit, beställde nytt grafikkort R9 280x och fick BF4 på köpet, fick reda på att spelet inte levereras förän ett par dagar efter release! Och med tanke på att det är helg också så lär det dröja..
Funderar på om det är vanliga BF4 de skickar då, alltså utan China Rising.
Följer den med i Premium annars?

Köper du Premium så får du alla DLC, China Rising också.

Offtopic: Vilket 280X köpte du? Jag funderar på att beställa just ett sådant grafikkort nämligen!

Permalänk
Medlem

Avbeställde min order hos fast2play.se via deras facebook-sida (direktmeddelande till dem). Gick bra.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Avbeställde min order hos fast2play.se via deras facebook-sida (direktmeddelande till dem). Gick bra.

Fick du svar av dem nu?

Permalänk

GMG vad är det för företag pålitligt eller?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Visslaren:

Fick du svar av dem nu?

Ja, fick svar för några minuter sedan. Tror man måste skriva på engelska till dem just nu dock. Tog 11 minuter att få svar att avbeställningen var genomförd.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

GMG vad är det för företag pålitligt eller?

Köpte mitt BF4 i somras, fick nyckeln för 2 dagar sedan, så har förladdat och är klar för inatt.. har handlat där mycket och jag älskar sidan (glöm inte 25% rabatten heller )

Permalänk

sen innan man får tebaks pengarna lär väl ta till nästa vecka antar jag

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

Köpte mitt BF4 i somras, fick nyckeln för 2 dagar sedan, så har förladdat och är klar för inatt.. har handlat där mycket och jag älskar sidan (glöm inte 25% rabatten heller )

vad står GMG för hur hittar jag sidan?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

vad står GMG för hur hittar jag sidan?

Green Man Gaming, http://www.greenmangaming.com/ - Hemsida från England, MYCKET billigare än att handla i Sverige!

Permalänk

ja grattis till er som fått era keys ni lär ha skitkul imorrn vissa av oss här lär nog inte se några keys på många timmar

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Jag har köpt BF4+premium på F2P och vill nu avboka så jag kan köpa det på t.ex. GMG. Det jobbiga är ju då att deras avbokningsfunktion på hemsidan inte fungerar och de ber en istället att maila dem. Jag har mailat dem men har ju inte någon vidare lust att köpa från annan hemsida innan jag fått bekräftat för mig att köpet är avbrutet på F2P.

Skandal all the way.

Permalänk
Medlem

g2play.net, 630spänn inklusive premium.

Permalänk
Skrivet av Krakeltrix:

Jag har köpt BF4+premium på F2P och vill nu avboka så jag kan köpa det på t.ex. GMG. Det jobbiga är ju då att deras avbokningsfunktion på hemsidan inte fungerar och de ber en istället att maila dem. Jag har mailat dem men har ju inte någon vidare lust att köpa från annan hemsida innan jag fått bekräftat för mig att köpet är avbrutet på F2P.

Skandal all the way.

jepp stor jävla skandal nu är det ju skitdetsamma när fan man får spelet/nyckel preload grejen är ju liksom förstörd lovar man att nån ska få sin vara den dagen ska de fan leverera vilket dessa jönsar uppenbart inte är kapabla till inkompetens så det står härliga till.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Toazted:

g2play.net, 630spänn inklusive premium.

Deras hemsida tycks vara nere tyvärr...

Permalänk
Skrivet av Krakeltrix:

Deras hemsida tycks vara nere tyvärr...

föga förvånande

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jo tack har märkt detta. Men känner ingen som haft problem med dem tidigare. Så hoppas jag får tag i min nyckel haha :/

Permalänk
Medlem

Jag vill fan spela nu, kan ej bärga mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Mycket udda med fast2play, har ännu inte fått min nyckel, en polare beställde därifrån för 15min sedan och fick nyckeln direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon164250:

Köper du Premium så får du alla DLC, China Rising också.

Offtopic: Vilket 280X köpte du? Jag funderar på att beställa just ett sådant grafikkort nämligen!

Okey! ja då är det ju skitsamma.. kommer ändå köpa premium.
Har beställt Asus Radeon R9 280X, ska komma in den 5/11 så jag hoppas att jag har det den 6:e eller 7:e iaf!

Permalänk
Skrivet av Ascor:

Mycket udda med fast2play, har ännu inte fått min nyckel, en polare beställde därifrån för 15min sedan och fick nyckeln direkt.

Snacka om stake att våga köpa från fast2play i dagsläget måste jag säga! =D