Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem

Någon som vet när hardcore läget ska komma igång?

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Haha vilket argument. "Spela inte på banan då" - Så man får inte ge kritik när man har betalat 400 kr för ett spel? Du kanske inte ska läsa här inne om du inte gillar läsa kritik...

Självklart ska man få ge kritik, det är sånt som utvecklar spel och liknande. Det gäller att ge befogad kritik bara.
Alla gillar olika typer av banor, jag och många av mina kompisar tyckte det var riktigt roligt att kötta folk inne på metro och komma ut på andra sidan med 72/5 i stats.

Det jag vill säga är att bara för att du inte uppskattar en del av spelet så behöver inte alla andra tänka samma sak.
Jag gillar till exempel inte stora 64-spelarbanor något vidare, utan föredrar close quarters.
För det så fördömer jag inte att det finns stora banor med mängder av fordon.
Så länge de har med småbanorna med mycket infanteri-fight så tycker jag spelet är toppen.

På samma sätt menade jag att man inte ska döma hela spelet för att det finns en bana som du inte gillar.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

arghh..spelet kraschar mitt i spelandet och inget av poängen är sparat..det sparades i betan..men inte nu..hoppas det trillar in sen då...morrr..nu har man ju inget att kämpa framemot om det bara kraschar o man börjar om på noll igen..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Någon som märkt något fusk än? Eller lyckades Dice bättre denna gången med att låsa ute fuskarna?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur är det nu, ni som har spelet, kan man välja att spela med kvinnliga karaktärer? Eller var det bara ett rykte?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Hur är det nu, ni som har spelet, kan man välja att spela med kvinnliga karaktärer? Eller var det bara ett rykte?

Går inte i multiplayer i alla fall.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Hur är det nu, ni som har spelet, kan man välja att spela med kvinnliga karaktärer? Eller var det bara ett rykte?

Det finns en kvinna i den utomordentligt klyschiga och dåligt optimerade script/trigger-gödda singelplayerkampanjen. Det är som en dålig actionrulle från åttiotalet. Det var för jobbigt och dyrt att ta in en kvinnlig modell i multiplayerdelen, enligt Dice...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Går inte i multiplayer i alla fall.

Skrivet av Tjodd:

Det finns en kvinna i den utomordentligt klyschiga och dåligt optimerade script/trigger-gödda singelplayerkampanjen. Det är som en dålig actionrulle från åttiotalet. Det var för jobbigt och dyrt att ta in en kvinnlig modell i multiplayerdelen, enligt Dice...

Whaaaat... Skitspel, EA/DICE hacks, CANCEL PREORDER, etc.

Men allvarligt talat, hur svårt kan det vara? Jag såg jättemycket fram emot att spela som kvinna, gör alltid det i spel om jag har valet. Tack för svar iaf.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Nu blev det lite problem här för mig.

Jag installerade BF4 för 1 timme sen nu.

Och spelet vart klart och det gick hur bra som helst att komma in MEN det blir konstiga färger som blinkar här och där

Jag körde med 331.58

Som sagt jag installerade den senaste 331.65 för att kolla om det hjälpte att få bort färg blinkningar, men istället så blir det som på betan spelet kraschar och fryser i "Loading"

Är det nån mer än jag som upplever de här skiten?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Fan jag ville ju knipa inlägg 1000

Iaf: Sjukt härligt att ha iPaden brevid sig med battlelog uppe

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Fan jag ville ju knipa inlägg 1000

Iaf: Sjukt härligt att ha iPaden brevid sig med battlelog uppe

Haha, tar bort mitt inlägg och skriver om det igen så får du 1000

Permalänk
Medlem

Får se om det fungerar ok på min dator... Betan gick sådär.
Tyvärr är spelet fulare än bf3 på low så vet inte om det blir ett köp....

Edit: Yaaay, inlägg nr 1000!!!
Edit 2: gav bort min 1000 plats till någon annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Självklart ska man få ge kritik, det är sånt som utvecklar spel och liknande. Det gäller att ge befogad kritik bara.
Alla gillar olika typer av banor, jag och många av mina kompisar tyckte det var riktigt roligt att kötta folk inne på metro och komma ut på andra sidan med 72/5 i stats.

Det jag vill säga är att bara för att du inte uppskattar en del av spelet så behöver inte alla andra tänka samma sak.
Jag gillar till exempel inte stora 64-spelarbanor något vidare, utan föredrar close quarters.
För det så fördömer jag inte att det finns stora banor med mängder av fordon.
Så länge de har med småbanorna med mycket infanteri-fight så tycker jag spelet är toppen.

På samma sätt menade jag att man inte ska döma hela spelet för att det finns en bana som du inte gillar.

Det här är beviset på att DICE har förstört Battlefield serien. De har skitit på oss gamla spelare som varit med sedan starten och väljer nu att anpassa spelet för dom som gillar close quarters. Battlefield ska INTE vara ett close quarters spel!

Jag förstår hur hur man kan uppskatta ett ändlöst granatkrig. Varför går det att använda RPG/SMAW på en bana där inga fordon finns?

På tal om något helt annat är spelet väldigt ofärdigt. Massor med buggar (tex. ljudbuggar) och spelet kraschar ofta, även för mina vänner.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det här är beviset på att DICE har förstört Battlefield serien. De har pissat på oss gamla spelare som varit med sedan starten och väljer nu att anpassa spelet för dom som gillar close quarters. Battlefield ska INTE vara ett close quarters spel!

Jag förstår hur hur man kan uppskatta ett ändlöst granatkrig. Varför går det att använda RPG/SMAW på en bana där inga fordon finns?

På tal om något helt annat är spelet väldigt ofärdigt. Massor med buggar (tex. ljudbuggar) och spelet kraschar ofta, även för mina vänner.

Vem säger vad det ska vara och inte ska vara?
Battlefield är ett spel, inte en gener.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Vem säger vad det ska vara och inte ska vara?
Battlefield är ett spel, inte en gener.

Jag säger vad det ska vara. Det är min åsikt. För mig är Battlefield inte det stirriga spel som det är nu. Ni kanske gillar det, det är er åsikt jag respekterar det. Jag gillar det inte.

De borde bytat namn på serien istället, men namnet säljer förmodar jag...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag säger vad det ska vara. Det är min åsikt. För mig är Battlefield inte det stirriga spel som det är nu. Ni kanske gillar det, det är er åsikt jag respekterar det. Jag gillar det inte.

De borde bytat namn på serien istället, men namnet säljer förmodar jag...

Ja, men du vet med tiden så följer också tekniska framgångar och andra krav och preferenser från kunder och inblandade. Grundkonceptet från tidigare spel har alltid funnits där, även i BF4.
Jag har varit med från början och kan fortfarande le när jag tänker på alla fantastiska minnen från framförallt BF:V-tiden. Visst är spelen mer strömlinjeformade idag (inte bara BF), men de där minnena sabbar så mycket av ens logiska tänkande. Sätt dig och spela BF1942/BF2 idag och försök bryta ner det i beståndsdelar så upptäcker du saker som inte bara var fantastiska.
Spelutvecklandet, spelandet, attityden och uppmärksamheten/tålamodet är förändrat sedan ett antal år tillbaka. Jag upplever att BF-serien mer följer den utvecklingen än leder den.

När jag spelar numera, med mindre tid än förr och då med en viss stress i kroppen över att jag inte riktigt hänger med och har samma känsla (aim) så är det lätt att skylla på spelet, att det är dåligt designat eller nerdummat. Det kanske snarare är så att preferenser och smak utvecklas/förändras och att dessa inte går i linje med spelens utveckling?

Tror att om du bara accepterar det mer som underhållning, casual, så kan du njuta av spelet bättre. Det är iaf så jag har försökt förhålla mig till multiplayerspel senaste tre-fyra åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Får se om det fungerar ok på min dator... Betan gick sådär.
Tyvärr är spelet fulare än bf3 på low så vet inte om det blir ett köp....

Edit: Yaaay, inlägg nr 1000!!!
Edit 2: gav bort min 1000 plats till någon annan

Du är guld värd!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tycker spelet verkligen är nextgen, länge sen jag vart så imponerad av effekter/grafiken i ett spel.
Mycket bättre än i betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ja, men du vet med tiden så följer också tekniska framgångar och andra krav och preferenser från kunder och inblandade. Grundkonceptet från tidigare spel har alltid funnits där, även i BF4.
Jag har varit med från början och kan fortfarande le när jag tänker på alla fantastiska minnen från framförallt BF:V-tiden. Visst är spelen mer strömlinjeformade idag (inte bara BF), men de där minnena sabbar så mycket av ens logiska tänkande. Sätt dig och spela BF1942/BF2 idag och försök bryta ner det i beståndsdelar så upptäcker du saker som inte bara var fantastiska.
Spelutvecklandet, spelandet, attityden och uppmärksamheten/tålamodet är förändrat sedan ett antal år tillbaka. Jag upplever att BF-serien mer följer den utvecklingen än leder den.

När jag spelar numera, med mindre tid än förr och då med en viss stress i kroppen över att jag inte riktigt hänger med och har samma känsla (aim) så är det lätt att skylla på spelet, att det är dåligt designat eller nerdummat. Det kanske snarare är så att preferenser och smak utvecklas/förändras och att dessa inte går i linje med spelens utveckling?

Tror att om du bara accepterar det mer som underhållning, casual, så kan du njuta av spelet bättre. Det är iaf så jag har försökt förhålla mig till multiplayerspel senaste tre-fyra åren.

Klart spelet ska utvecklas, och det har det gjort i flera avseenden. Huvudproblemet med BF4 är balanseringen som inte fungerar enligt mig.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Klart spelet ska utvecklas, och det har det gjort i flera avseenden. Huvudproblemet med BF4 är balanseringen som inte fungerar enligt mig.

Ja, men vad menar du med balansering? Tidigare spel var väl knappast skolexempel på välbalanserade? Det var ju jättestor skillnad mellan olika klasser och fordon var kraftfulla, men det var ju själva tjusningen. Nu är allt utsmetat och varje liten sak som sticker ut måste filas ner. Fast det kanske är precis vad du menar?
Kartorna vet jag inte riktigt än, det är så svårt att bedöma på kort tid och där mentaliteten bland spelarna ofta orsakar obalansen. Går det dåligt för ett lag då kommer ett antal i det laget byta till det vinnande. Man vill ju tjäna lite mer poäng...

Permalänk

Hittar ingen tråd om tekniska problem. Men blir tokig på sound loop crashen, kunde spela någon match igår. Men nu crashar det inom 10 minuter. Någon som har samma problem/lösning?

Permalänk
Medlem

Jag kan lira spelet i max 10min innan det crashar. Borde de inte ha en tech-support som sitter och fixar problem om de (återigen) släpper ett såhär buggigt spel?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Det är ju något fel på spelet. MX4 kan man inte döda med - men man kan dödas av den... Gör ju lika mycket skada som ett luftgevär. En lätt pansarvagn KAN inte ta död på en stridsvagn. Sköt 10-12 träffar (en omladdning emellan) och likförbannat hade hans tank ~30 i damage när han sprängde mig.

Edit: verkar behövas 24 träffar från en lätt tank.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Tydligen så har alla snipers en ficklampa som lyser hela tiden... + att det är något vitt snöre som följer efter kulorna :S

Permalänk
Medlem

Fan vad svårt spelet är. Framför allt vattenbanan mellan öarna. Man blir skjuten direkt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

kul! Det är väldigt bra optimiserat så de flyter på bra Dock så laggar vissa servrar, och ibland krashar de men spelet är nytt sånt får man ju förvänta sig ^:d

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dysenteri:

Hur länge har man XP-boost som man får i pre-order battlepack?

Just den vet jag inte hur länge den gäller. Men den XP-boost man får från Battlepacks man låser upp genom att levla håller i en timme, in game-tid.

Permalänk
Inaktiv

Krävs def ett snabbt aim jo på vatten öarna.

-För lite ammo, gör slut rätt snabbt på mina 4x20 kulor och ofta finns ingen ammo dude i närheten så då måste man plocka upp nåt kit man inte vill ha egentligen. Man vill ju bara ha sin förbannade ammo, hoppas på fix.
-Serverlagg som bara den. Man får gå samma sträcka 2-3 gånger säkert 10 ggr per runda minst. Om inte 20 ggr. Rätt störigt. Servern krashar även varannan runda. Man kan se i battleloggen hur den blir helt tom.

+Jäkligt kul spel (intfanterimässigt snackar jag nu, helikoptrarna är ju som känt förstörda sen bf2 och gjorda för noobs numera)
Som ett bättre bf3 rakt igenom. Älskar grafiken, att kunna åtminstone springa i lite skog och fint gjorda detaljer i byggnaderna etc. Härlig känsla i vapnen, speciellt mitt favoritvapen. <3 (ej 5c)

Känns lovande

Permalänk
Avstängd

grymt snyggt spel!
har inte kört så mycket än men man springer mer och kollar in grafiken tycker jag

det enda jag kan klaga på hitills är att det borde finnas en ping limit hos servarna
så slipper man alla med TNT2 kort som försöker köra BF4

det är spelarna med låg FPS som förstör upplevelsen.
Pingen man ser i spelarlistan är ju som vanligt inte ping utan vilken FPS man har.
nätkoden styrs ju av FPSen.
hög FPS= låg ping och tvärtom

en FPS på minst 60 borde alla sträva efter
då kommer det garanterat att lagga mindre för alla

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det här är beviset på att DICE har förstört Battlefield serien. De har skitit på oss gamla spelare som varit med sedan starten och väljer nu att anpassa spelet för dom som gillar close quarters. Battlefield ska INTE vara ett close quarters spel!

Jag förstår hur hur man kan uppskatta ett ändlöst granatkrig. Varför går det att använda RPG/SMAW på en bana där inga fordon finns?

På tal om något helt annat är spelet väldigt ofärdigt. Massor med buggar (tex. ljudbuggar) och spelet kraschar ofta, även för mina vänner.

Tala för dig själv. Jag har varit med och spelat alla BF-spelen bortsett från 2142, jag avskyr när man spawnar 200 meter bort, springer 150 meter för att sedan bli skjuten av en sniper.

Dina ändlösa granatkrig och rpg/smaw-spam har du drömt om, lirade BF4 hardcore domination i 5 timmar igår, det scenariot inträffade ALDRIG.
En å annan bugg hittade man förstås, men säg det spel som inte har problem en dag efter release.
Jag krashade en gång samt en server dc'ade, på 5 timmar. Verkligen inget problem för mig.

Skrivet av pg_ice:

Pingen man ser i spelarlistan är ju som vanligt inte ping utan vilken FPS man har.

*Var tvungen att tänka till 2 och 3 gånger innan jag fattade vad du menar*
Du menar att pingen som står i spelarlistan inte spelar någon roll, eftersom fps avgör hur mycket du laggar?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional