AMD Mantle för BF4 kan försenas ytterligare

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Hellre att det försenas och gör ett bra intryck som de lovat, än att de släpper något halvbuggigt som inte ger vad de lovat. bara jag som håller med?
Det behöver ju inte betyda att det är sämre bara för att tidsplaneringen inte håller.

Ja det borde räcka med att BF4 är trasigt.

Permalänk
Medlem

Vore ju klockrent att släppa det nu annars
Då dice har ju sänkt prestandan för oss med Nvidia kort med 5-10% varje gång det kommit en ny patch.
Så det borde ju inte vara så svårt då att få ut "UPP TILL" 45% bättre på AMD korten (mantle) då...

HostBull****, host host....

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Livsnjutare 😎

... Mantle flyttas fram.
Inte så konstigt, för det finns inget Mantle.

Hitte-på! Haha, bästa marknadsföringen ever.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jag har en känsla av att du inte ens vet vad Mantle är..

Jo, just nu bara massa snack.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Kunnat använda mig av AMD eyefinity ännu längre... And your point is?

Min "point" är att när jag skulle uppgradera mitt grafikkort så vägde det mellan Nvidia med shadowplay som var en nylanserad funktion som jag var intresserad av och mantle för AMD som var ett plus eftersom jag spelar endast BF4 och det skulle ge extra kräm. Nu i efterhand så blev shadowplay väldigt bra och hade jag valt ett AMD kort så hade jag ännu inte kunnat dra nytta av Mantle.

Ursäkta om du blev upprörd...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

The Fanboyism is strong in this one ^^

När det kommer lär det bli bra mycket bättre än DX och således kommer 290x köra över 780ti i Mantle titlar.
Detta är helt objektivt, och har inget med vilka kort jag har o göra. Tur det inte är jag som skjutit mig i foten iaf

Det beror ju helt på vart flaskhalsen sitter. det blir nog inte så stor skillnad i high end prestanda vinsten kommer bli mest synlig i det lägre segmenten. (det min gissnig efter att sett oxides games presentation i alla fall)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd

Finns det folk som fortfarande spelar bf4?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Finns det folk som fortfarande spelar bf4?

Man försöker spela om inte annat, om man nu inte tröttnar på alla jäkla problem med att ansluta till servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InSane.se:

Man försöker spela om inte annat, om man nu inte tröttnar på alla jäkla problem med att ansluta till servrarna.

Att ansluta till servrar är väl inget större problem längre...
Problemen som e värst är ju att det craschar lite då o då, grafikbuggar, sämre prestanda o inte minst NETCODE...
Sen hav vi ju den NYA 0% buggen som e sååå jäkla härlig, Osynliga gubbar, gubbar som står inuti bergsväggar osv...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av kaya:

Finns det folk som fortfarande spelar bf4?

Jag har kul trots allt skit som finns i spelet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Jag kan hålla med dig om att gnället inte är befogat just nu. Betydligt bättre än vid release.
Däremot är det inte okej att släppa en så ofärdig produkt till fullpris som BF4 faktiskt var och det är väl det som väldigt många klagar över.

Sedan kan jag tycka att tonen i onlinespel har blivit mycket värre de senaste åren. Folk verkar mest tycka att det är roligt att skriva svordomar och gnälla på utvecklare än att spela schysst/komma med bra feedback.
Just my 2 cents.

Då spelar du inte BF via ps3 i alla fall, det är ju något som är säkert. För det är fortfarande otroligt buggigt!

Permalänk

VILL HA MANTLE NU!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Vore ju klockrent att släppa det nu annars
Då dice har ju sänkt prestandan för oss med Nvidia kort med 5-10% varje gång det kommit en ny patch.
Så det borde ju inte vara så svårt då att få ut "UPP TILL" 45% bättre på AMD korten (mantle) då...

HostBull****, host host....

/Homer_S

Va?

Det är upp till 45% i jämförelse med tidigare med AMD kort. Inte jämfört med Nvidia.

Herregud.

Permalänk
Medlem

Verkar som Mantle inte är så lätt/bra som AMD sa.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiqt:

Jo, just nu bara massa snack.

Svarar dock inte på min fråga. Vet du ens vad Mantle är?

Skrivet av NisseBrevslick:

Min "point" är att när jag skulle uppgradera mitt grafikkort så vägde det mellan Nvidia med shadowplay som var en nylanserad funktion som jag var intresserad av och mantle för AMD som var ett plus eftersom jag spelar endast BF4 och det skulle ge extra kräm. Nu i efterhand så blev shadowplay väldigt bra och hade jag valt ett AMD kort så hade jag ännu inte kunnat dra nytta av Mantle.

Ursäkta om du blev upprörd...

Skickades från m.sweclockers.com

Så du var bara tvungen att ta upp en helt irrelevant teknik som Nvidia har? Blev inte upprörd.. Bara att detta "Haha nvidia har X" är barnsligt eftersom Shadowplay inte har något med APIn att göra.

Skrivet av jonasies:

Va?

Det är upp till 45% i jämförelse med tidigare med AMD kort. Inte jämfört med Nvidia.

Herregud.

Vad jag minns så stod det upp emot 45% bättre prestanda i jämförelse med DirectX. Det nämndes absolut inga märken eller serier.

Skrivet av Orici:

Verkar som Mantle inte är så lätt/bra som AMD sa.

Och det baserar du på vad?
Dina problem att se fördelen med allt som har med AMD att göra?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Ha alla nvidias vänta bara när mantle är färdigt undra vem som skrattar då ha ha ha..

Fast om det blir en flopp så gör det inte så mycket ligger ändå på ca 200fps i bf4 ultra 1980x1080p.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Intressant. Borde väl om inte annat döda all form av "Haha vaporware" och "Var nog inte så bra som AMD trodde" snacket. Sedan om BF4 kommer att implementera Mantle inom en snar framtid är ju helt upp till EA/Dice.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Svarar dock inte på min fråga. Vet du ens vad Mantle är?

Jo det gör det väll visst, Mantle är bara snack just nu. Det är vad det är, vad det är tänkt eller planerat att bli däremot är en annan femma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiqt:

Jo det gör det väll visst, Mantle är bara snack just nu. Det är vad det är, vad det är tänkt eller planerat att bli däremot är en annan femma.

Du kan sitta och försöka komma runt min fråga hur mycket du vill.. Dina försök att gå runt frågan bevisar bara vad jag förmodade...

https://twitter.com/amd_roy/status/427810352835735553[/QUOTE]

Drivrutinen kommer tydligen släppas vid planerat datum. Däremot om BF4 kommer att få mantle vid släpp eller senare är helt upp till EA/Dice.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad jag minns så stod det upp emot 45% bättre prestanda i jämförelse med DirectX. Det nämndes absolut inga märken eller serier.

Eftersom Mantle bara fungerar på GCN-kort i nuläget är det väl ganska självklart?

Förövrigt så gjordes testet med ett A10-7850k + R9-290X.

Permalänk

Tumnus: läs mitt inlägg igen. Det är två features som båda var ett plus till vågskålen. Förstår du inte det så är du antingen trög eller bara bångstyrig, jag tror på det senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

Eftersom Mantle bara fungerar på GCN-kort i nuläget är det väl ganska självklart?

Förövrigt så gjordes testet med ett A10-7850k + R9-290X.

Inte alls självklart. Man kan jämföra siffror genom att dels. köra en runda "whatevah" med ett Nvidia kort i DirectX och sedan köra samma runda av "whatevah" med ett AMD kort i Mantle. Sedan slå ihop det hela till en graf. Visst ska man ta AMDs siffror med en nypa salt absolut.

Skrivet av NisseBrevslick:

Tumnus: läs mitt inlägg igen. Det är två features som båda var ett plus till vågskålen. Förstår du inte det så är du antingen trög eller bara bångstyrig, jag tror på det senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Men du framförde det som att de skulle ha något med diskussionen att göra. Om du vill gå off topic så fine.. Men kalla inte folk tröga när det är du själv som gjorde klavertrampet. Hade du istället skrivit "Tur att jag valde Nvidia och Shadowplay.." eller "Stod mellan Mantle och SP och valde då SP med Nvidia" så hade jag inte brytt mig eftersom det var en preferens från dina sida men istället så skriver du "Medan Shadowplay fungerar på Nvidia" som lätt tolkas som ett hån mot AMD. Det är en dålig formulering från dig och inte ett tolkningsfel från min sida.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Taskig tajming att lansera ett nytt API med tidernas buggigaste spellansering. BF4 börjar väl snart bli spelbart. Om ett par månader kanske man kan fundera på att se Mantle i full frihet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Men vadfan, ur med tummen nångång o släpp skiten.
Oavsett hur dåligt de funkar vill folk se de o de kan inte vara värre än Dx versionen...

Jo, Det vore ju synd om alla svindyra Nvidiakort helt plöstsligt blir ännu mindre konkurrenskraftiga. Hur ska då Nvidia Fanboysen ha några argument kvar?

Äger personligen ett Nvidiakort men jag gillar AMD bättre. Gillar även smarta alternativa lösningar. Ja det kan ju mycket väl hända att mitt Nvidiakort blir gammalt väldigt fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar lukta vaporware, föga förvånande att AMD säljer på tomma löften.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

vem är förvå¨nad ? spelet har varit ute länge nu men finns hundratals buggar å inte balanserat som det ska.... men mantle visst måste dice koda om spelet med mantle ? kan väl inte vara amd som jobbar med det.. jag förstår att de måste sammarbeta på någon vänster men hur funkar det ? varför gör de inte spel först , sen ger ett släppdatum då det är klart? ist som för 2 senaste titlarna skynda ut ett spel som inte går spela å alla blir förbannade, nu har de ju brännt 2 broar tror många är less å är bara en bro kvar nu....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

vem är förvå¨nad ? spelet har varit ute länge nu men finns hundratals buggar å inte balanserat som det ska.... men mantle visst måste dice koda om spelet med mantle ? kan väl inte vara amd som jobbar med det.. jag förstår att de måste sammarbeta på någon vänster men hur funkar det ? varför gör de inte spel först , sen ger ett släppdatum då det är klart? ist som för 2 senaste titlarna skynda ut ett spel som inte går spela å alla blir förbannade, nu har de ju brännt 2 broar tror många är less å är bara en bro kvar nu....

Helt sant! BF4 är ju knappt en beta ens. Man blir förbannad hur fan det kan vara mkt sämre än bf3 på många punkter å samtidigt ha en massa buggar. Borde finns lagar och regler för såntdär. För de lurar ju fan skiten ur oss som konsumenter. Betala 5-600 kr för ett spel som inte är färdigt på långa vägar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Helt sant! BF4 är ju knappt en beta ens. Man blir förbannad hur fan det kan vara mkt sämre än bf3 på många punkter å samtidigt ha en massa buggar. Borde finns lagar och regler för såntdär. För de lurar ju fan skiten ur oss som konsumenter. Betala 5-600 kr för ett spel som inte är färdigt på långa vägar!

På flera sätt känns bf4 som ett steg fram och två steg tillbaka. Men har folk glömt hur bedrövligt och buggigt bf3 var i början eller?
Det är dags att dom skärper sig.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

På flera sätt känns bf4 som ett steg fram och två steg tillbaka. Men har folk glömt hur bedrövligt och buggigt bf3 var i början eller?
Det är dags att dom skärper sig.

Ja, det är synd att det inte finns någon direkt utmanare, för då hade de inte haft en enda kund kvar, nu spelar jag det bara för jag älskar själva konceptet. Jag började spela bf3 ganska lång tid efter att det hade släppts så då hade man säkert hunnit uppdatera spelet ganska mycket. BF3 var iaf mot slutet ett av de bättre och mer beroendeframkallande spel jag spelat på många år, så besvikelsen på BF4 är för mig extra stor.