Permalänk

Alltså jag fattar inte jag har fortfarandei nte lyckats få tag i betan och nu är den stängd, hur menar dom att folk skall spela betan när de gör det omöjligt att hitta ens vart man ladda hem betan när det släpps som öppen beta?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sway:

Alltså jag fattar inte jag har fortfarandei nte lyckats få tag i betan och nu är den stängd, hur menar dom att folk skall spela betan när de gör det omöjligt att hitta ens vart man ladda hem betan när det släpps som öppen beta?

Betan laddades ner via Origin, först var man tvungen att registrera sig för den (via Origin med), sedan när betan släpptes laddades den ner.

Jag gillade betan, tyckte det var ett bra spel. Bra att man kan "dubbel-hoppa" och springa på väggarna, hade man inte kunnat gjort det skulle det nog vara väldigt svårt att ta sig an en Titan trots att man alltid har ett anti-Titan vapen. Titanerna verkade inte vara för starka heller, gick att förstöra som pilot om man var tillräckligt försiktig och höll sig på avstånd, lättast var det om man höll sig på något tak. Gillade banorna, de var varken för stora eller för små, de var... lagom stora tycker jag, som pilot gick det väldigt bra att hålla sig borta från Titanerna, inte alltför stora öppna ytor. Skulle vilja se en smartare AI, de s.k. botarna var inte svåra att döda, de verkade inte göra mycket heller. Har inte förbokat spelet och kommer inte göra det heller fastän jag har fått ett bra intryck av spelet, tänk om blir som Alien: Colonial Marines, väntar på recensioner först.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Ja, bottarna var nog det mest negativa med spelet skulle jag säga. Ser verkligen inte poängen med att ha dom i spelet...
Hade hellre sett fler riktiga spelare i matchen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Ja, bottarna var nog det mest negativa med spelet skulle jag säga. Ser verkligen inte poängen med att ha dom i spelet...
Hade hellre sett fler riktiga spelare i matchen.

Spelare kommer de inte bli fler av har dem sagt (för nu iaf), botarna är där för att fylla spelet så de känns som det finns mkt spelare, för tänk annars när du spelar o man kan va max 12 spelare (tänk om inte båda teams är fyllda me spelare) hade blivit riktigt tomt i banan

Men jag tror och hoppas att dem gör bättre AI iaf

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem

Jag hade lovat mig själv att aldrig förboka igen, så jag köpte Titanfall igår (hårfin skillnad, MEN!)

Kom fram till att jag hade så pass roligt under mina beta-timmar att jag verkligen saknar spelet nu när Betan är över.

Jag tycker att begreppet "lära sig banan" får en ny betydelse i Titanfall, speciellt då det finns "perks" till att förbättra hens Parkour färdigheter.

SÅ... ...just nu känner jag mig som en äggsjuk höna i väntan på den 13:e...

DAMN, skulle ju sluta upp med att peppa in för spel-släpp!

/fail

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

Spelare kommer de inte bli fler av har dem sagt (för nu iaf), botarna är där för att fylla spelet så de känns som det finns mkt spelare, för tänk annars när du spelar o man kan va max 12 spelare (tänk om inte båda teams är fyllda me spelare) hade blivit riktigt tomt i banan

Men jag tror och hoppas att dem gör bättre AI iaf

Dom hade säkert också hellre velat ha fler spelare istället för bottar, det förstår jag.
Men jag tycker det är ett korkat beslut att ens nöja sig med 6 mot 6 och sedan fylla ut med bottar, speciellt nu när dom flesta spelarna är van med 32+ spelare. Det är ju för i helvete 2014

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Saken är ju att om de haft mer spelare så skulle det blie MYCKET svårare att få sin titan. Att ha fler titans än vad det är uten redan nu skulle blir otroligt grötigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Saken är ju att om de haft mer spelare så skulle det blie MYCKET svårare att få sin titan. Att ha fler titans än vad det är uten redan nu skulle blir otroligt grötigt

Jag tror inte att det skulle bli rörigt, dom gånger många titans dök upp samtidigt under min period i betan så blev dom lika snabbt förstörda.

Men nu tror inte jag heller att det är ett balanseringsproblem, utan snarare att det är spelmotorn som är begränsningen, ser ingen annan anledning.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tror det blivit för mycket med fler spelare. Det kändes som en bra balans med 6v6 tycker jag. Jag hade iaf sjukt skoj under betan. Blir garanterat ett köp.

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lamerman:

Tror det blivit för mycket med fler spelare. Det kändes som en bra balans med 6v6 tycker jag. Jag hade iaf sjukt skoj under betan. Blir garanterat ett köp.

Jag tycker iaf att dom borde ha testat detta under betan, även om detta mer var som ett demo.
Blir nog ett köp min del också, jag gillar verkligen konceptet.

Någon som har koll på vilka gamemodes som kommer finnas vid release? Är det endast 6v6 som gäller i alla gamemodes?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag tycker iaf att dom borde ha testat detta under betan, även om detta mer var som ett demo.
Blir nog ett köp min del också, jag gillar verkligen konceptet.

Någon som har koll på vilka gamemodes som kommer finnas vid release? Är det endast 6v6 som gäller i alla gamemodes?

Som jag förstår det så kommer de tillåta dedikerade serverar, vet inte om detta betyder att vem som helst kommer kunna ha en Titanfall server men om det gör det så hoppas jag att dessa server ägare kommer kunna ändra saker som hur många spelare är tillåtna etc, sedan hoppas jag att det kommer bli som med CS att man kan modda sin server eller vad man kallar det.

Men om betan är någonting att gå på så verkar det inte bli så då det verkar som de stängt av alla bra saker med Source motorn som Konsolen och server browsern etc, dessutom så fungerar inte autoexec kommandon heller så det verkar som att de vill låsa allting så mycket som det bara går vilket jag inte gillar då jag personligen gillar mer öppna spel som i alla fall tillåter spelaren att se en j**la lista av serverar, eller låter en använda konsolen för att tex låsa/låsa upp max FPS.

Fast som sagt så verkar det ju som att Respawn har en bestämd syn av vad Titanfall är och det skall absolut inte gå att ändra detta själv även om det bara är på sin egen server eller lokalt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Som jag förstår det så kommer de tillåta dedikerade serverar, vet inte om detta betyder att vem som helst kommer kunna ha en Titanfall server men om det gör det så hoppas jag att dessa server ägare kommer kunna ändra saker som hur många spelare är tillåtna etc, sedan hoppas jag att det kommer bli som med CS att man kan modda sin server eller vad man kallar det.

Men om betan är någonting att gå på så verkar det inte bli så då det verkar som de stängt av alla bra saker med Source motorn som Konsolen och server browsern etc, dessutom så fungerar inte autoexec kommandon heller så det verkar som att de vill låsa allting så mycket som det bara går vilket jag inte gillar då jag personligen gillar mer öppna spel som i alla fall tillåter spelaren att se en j**la lista av serverar, eller låter en använda konsolen för att tex låsa/låsa upp max FPS.

Fast som sagt så verkar det ju som att Respawn har en bestämd syn av vad Titanfall är och det skall absolut inte gå att ändra detta själv även om det bara är på sin egen server eller lokalt..

Dom har säkert haft tv-spels konsolerna i åtanke när dom gjort detta spel, fick den känslan av menyn osv.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag tror inte att det skulle bli rörigt, dom gånger många titans dök upp samtidigt under min period i betan så blev dom lika snabbt förstörda.

Men nu tror inte jag heller att det är ett balanseringsproblem, utan snarare att det är spelmotorn som är begränsningen, ser ingen annan anledning.

Mer spelare är inga problem för spelmotorn. De har ju prövat med fler. När jag körde så överlevde titans länge om det var bra spelare. Jag har lyckats hålla en titan liv en hell atrition runda.

Permalänk
Medlem

kommer nog förbeställa idag, hade kul som fan på betan och så har det leakat lite coolt info om spelet

förresten nån som vet vad skillnaden är

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/88050-titanfall-co...

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/3032843-titanfall-...

båda är download men ena är dyrare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Dom hade säkert också hellre velat ha fler spelare istället för bottar, det förstår jag.
Men jag tycker det är ett korkat beslut att ens nöja sig med 6 mot 6 och sedan fylla ut med bottar, speciellt nu när dom flesta spelarna är van med 32+ spelare. Det är ju för i helvete 2014

Poängen med bottarna är att dom ska fungera som creeps i MOBA spel. Så även om du blir helt köttad av andra spelare, kan du fortfarande få din titan hyffsat snabbt, genom att döda "creeps".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Som jag förstår det så kommer de tillåta dedikerade serverar, vet inte om detta betyder att vem som helst kommer kunna ha en Titanfall server men om det gör det så hoppas jag att dessa server ägare kommer kunna ändra saker som hur många spelare är tillåtna etc, sedan hoppas jag att det kommer bli som med CS att man kan modda sin server eller vad man kallar det.

Men om betan är någonting att gå på så verkar det inte bli så då det verkar som de stängt av alla bra saker med Source motorn som Konsolen och server browsern etc, dessutom så fungerar inte autoexec kommandon heller så det verkar som att de vill låsa allting så mycket som det bara går vilket jag inte gillar då jag personligen gillar mer öppna spel som i alla fall tillåter spelaren att se en j**la lista av serverar, eller låter en använda konsolen för att tex låsa/låsa upp max FPS.

Fast som sagt så verkar det ju som att Respawn har en bestämd syn av vad Titanfall är och det skall absolut inte gå att ändra detta själv även om det bara är på sin egen server eller lokalt..

Dom har nog testat det tillräckligt själva för att komma fram till den slutsatsen. Det sista de gjorde varje dag var att spela spelet mot varandra och testa det som lagts till.

Men jag håller med, visst skulle de kunnat testa. Men i detta fall ville de nog reda ut de buggar som eventuellt dyker upp på systemen. Spelet är ju mindre än en månad från release så några större ändringar var nog inte tänkta.

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Skrivet av jsf:

kommer nog förbeställa idag, hade kul som fan på betan och så har det leakat lite coolt info om spelet

Xz4shqs-F-c

förresten nån som vet vad skillnaden är

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/88050-titanfall-co...

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/3032843-titanfall-...

båda är download men ena är dyrare

Code via email är just en kod som du aktiverar i Origin och laddar ner därifrån. Download tror jag laddas ner via Spelbutikens klient, antar det sen aktiveras i Origin.

Jag hade förmodligen otur men Spelbutikens auto-utskick för BF4 funkade inte till min mail. Jag fick vänta en vecka innan de gick med på att manuellt skriva min kod i ett mail.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Code via email är just en kod som du aktiverar i Origin och laddar ner därifrån. Download tror jag laddas ner via Spelbutikens klient, antar det sen aktiveras i Origin.

Jag hade förmodligen otur men Spelbutikens auto-utskick för BF4 funkade inte till min mail. Jag fick vänta en vecka innan de gick med på att manuellt skriva min kod i ett mail.

De lite skumt att det är 140 kr billigare för att få cd keyn i ett mail istället för deras hemsida, dom lär ju gå och köpa nyckeln på typ nån sån där rysk cd nyckel sida och sen så skickar dom det till oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

De lite skumt att det är 140 kr billigare för att få cd keyn i ett mail istället för deras hemsida, dom lär ju gå och köpa nyckeln på typ nån sån där rysk cd nyckel sida och sen så skickar dom det till oss.

Har också en känsla av att EA går till g2play t.ex och köper upp ett gäng när lagret börjar sina..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Har också en känsla av att EA går till g2play t.ex och köper upp ett gäng när lagret börjar sina..

ja det tror jag också men en sak jag ej förstår är varför EA sätter priset ca 600 kr för digital produkt när alla andra har den för hälften av summan.

och lämna g2play kom över till den svenska fast2play istället ^^ svensk support o allt

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

ja det tror jag också men en sak jag ej förstår är varför EA sätter priset ca 600 kr för digital produkt när alla andra har den för hälften av summan.

och lämna g2play kom över till den svenska fast2play istället ^^ svensk support o allt

Det är samma med steam, de är också dyrare om man köper via dom. Jag har alltid använt g2play men första gången jag blev medveten om att fast2play fanns så var det när folk skulle köpa battlefield 4 och hade problem med att inte få sina nycklar och när dom väl fick funkade dom inte och supporten var väl något som kunde likna google translate. Efter det har jag inte vågat använda mig av dom, även om det är samma företag som g2play såvitt jag förstår.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av besnikmaloku:

ja det tror jag också men en sak jag ej förstår är varför EA sätter priset ca 600 kr för digital produkt när alla andra har den för hälften av summan.

och lämna g2play kom över till den svenska fast2play istället ^^ svensk support o allt

De erbjuder ju en bättre tjänst, vilket kostar. Fördelar du får är att du kan lämna tillbaka spelet för pengarna tillbaka, du kommer garanterat inte få en nyckel som används och du kommer garanterat få produkten direkt.

Däremot håller jag med dig, de hade varit extremt konkurrenskraftiga om de sänkte priserna.

Permalänk
Medlem

Jag kommer leka robot i många timmar

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Vad är detta.. spelet släpps om 3 dagar. Trodde denna tråden skulle vara mer hype...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har hört rykten om att 30GB av installationen är ljud och då för alla språk som stöds.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Gamereactors recension är ute, 9/10.

Gamespot gav samma betyg. De flesta recensioner jag kikat på säger samma sak: kampanjen var usel. Men som Zampella själv sa i en intervju nyligen, vem bryr sig om kampanjen i ett spel som de allra flesta spelar multiplayer ändå? Även om du gör en bra kampanj så är den klar på kanske 5-7 timmar. Multiplayer spelar folk 50-500 timmar, beroende på hur länge spelet lever efter launch.

Förhoppningsvis så fixar de 60 fps cappen för PC-spelare så fort som möjligt. Den ska patchas bort var det jag läste sist.

Den enda recensionen som räknas: http://www.youtube.com/watch?v=eWbvXB85BZc&list=UUQXR8pItAoKD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vad är detta.. spelet släpps om 3 dagar. Trodde denna tråden skulle vara mer hype...

Varför då? Är en extremt casual shooter, ser inte att det kan bli ett spel man lägger ner mer än 100h timmar.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Varför då? Är en extremt casual shooter, ser inte att det kan bli ett spel man lägger ner mer än 100h timmar.

Det är ju ett av de stora spelsläppen under 2014 så tråden borde vara lite mer levande tycker man ju..

Har precis kollat lite streams av spelet och fyfan vilket oskönt spel att kolla på. Jag älskar att kolla streams, oavsett om jag gillar själva spelet eller inte men detta går inte. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Geeks Gaming

http://www.youtube.com/watch?v=UTA0XsPetEA

Själv har jag beslutat att inte köpa de. Känner fortfarande inte att de är något speciellt plus där är så många andra spel.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Hade spelet haft en bra och lång kampanj (vilket det imo finns underlag till, titanerna är ju asballa) hade jag troligtvis köpt det, men för multiplayer, aldrig, finns spel som i mina ögon är mycket bättre.

Visa signatur

Tofu bud