Avstängda fuskare i Titanfall får fortsätta spela mot andra fuskare

Permalänk
Medlem

Undrar hur populära de servrarna blir i slutändan. Lär ju vara de med bäst fusk som fortsätter spela, om ens det. Därmed inte sagt att det inte är en riktigt bra idé. Inte nog med att de får smaka på sin egen medicin, det blir också förmodligen betydligt mycket lättare för spelskaparna att lära sig känna igen fuskare om alla på samma server använder fusk. Riktigt smart.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk

Jag ser fram emot att följa en live-stream av fuskare versus fuskare

Permalänk
Medlem

Underbart när fuskare börjar whina på forum om att alla fuskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundvis:

En lika bra idé!

Vore trevligt detta även anammades i andra spel.

Idén till spel tycker jag är bra, då det inte skadar någon. Att ha det i idrotten tycker jag skulle vara sämre då det kan bli en fråga om vem som kan dopa sig mest (förstöra sin kropp mest). Usch. Jag tycker folk förstör sina kroppar tillräckligt som det är idag.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

HAHA!! Satan så snyggt! Så enkel men genialisk lösning!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Jag tror det är bra på det vis att det kommer sätta fuskande spelare i samma situation som oss ärliga spelare kommer uppleva det.
Dvs, dessa fuskservrar kommer ha en nerspammad chatt med ordet "Cheaters!!!!111" kombinerat med ilska, frustration och missnöje vilket förhoppningsvis kan få ett ljus att gå upp och kanske... bara kanske har vi en fuskare mindre i vår onlinevärld

alla fuskare blir autoparade med varandra till egna servers, du som ärlig spelare kommer inte komma in på deras servers, förrän du joinar en grupp där det finns MINST en fuskare i...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

alla fuskare blir autoparade med varandra till egna servers, du som ärlig spelare kommer inte komma in på deras servers, förrän du joinar en grupp där det finns MINST en fuskare i...

Jo, det var jag med på. Tänkte mest på att fuskare som spelar mot fuskare kan få känna på den frustration vi ärliga spelare upplever när vi möter fuskare. Var mer så jag tänkte

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

. . . och sedan twitcha det

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Briljant ide, genom detta så kommer dom uppmana folk som redan torskat för fusk att testa nya fusk. Eftersom dom inte tar någon risk med sitt redan bannade fusk konto så får Dev teamet info om vilka nya fusk som kommit.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Riktig bra lösning så idioterna som fuskar få känna på sin egna medicin. Inför detta på Battlefield serien också! Eller varför inte alla spel?

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag följer med resten av kören, en av de bästa idéer på sistone.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Låter lite som VAC, när man blir VAC bannad så kan man bara spela på icke-VAC serverar så antar att dessa ofta har många fuskare/ex-fuskare, dock så kan vem som helst också spela på icke-VAC serverar (dock ser jag inte varför man någonsin vill göra det) så det är inte exakt samma sak.

Verkligen? För en som jag känner blev VAC bannad och får inte ens starta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Tänk om man kunde införa samma system i samhället.
Låt fyllon och slagskämpar bara få gå på samma krogar t.ex

Skrivet av MatsDahlgren:

Man hade tagit alla världens terrorister och släppt ner dem på ett avfolkat Öland med gasoldrivna infravärmare fastlimmade på ryggen och givit dem var sin värmesökande Stingermissil och givit dem en dunk på ryggen och sagt lycka till.....

för att sedan streama det på twitch

Skrivet av NisseG91:

Underbart! Tycker det borde vara såhär om man dopar sig inom idrott också, vore spännande att se!

nja, håller inga helt med dig där då folk kommer att pressa sig och sina kroppar till det yttersta för att vinna. Det kommer sluta med dödsfall och det vinner ingen på i längden. Kul idé dock!

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Verkligen? För en som jag känner blev VAC bannad och får inte ens starta spelet.

Kanske beror på vilket spel det är också, tror det är så i alla eller de flesta Valve spel i alla fall.

Permalänk
Medlem

Helt rätt, även fast jag tycker att permban är en fullt duglig lösning. I praktiken blir det nog i princip samma, antar att det inte är roligt att spela på sådan server speciellt länge så folk lär ju lägga ner snabbt. Av ren nyfikenhet, vad kostar aimbots? Aldrig hållit på med sådant men skulle vara intressant att veta vad folk är villiga att betala för att förstöra för alla, inklusive sig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Jo, det var jag med på. Tänkte mest på att fuskare som spelar mot fuskare kan få känna på den frustration vi ärliga spelare upplever när vi möter fuskare. Var mer så jag tänkte

Det är inte samma frustration eftersom de då spelar på samma vilkor. Det är ett mycket mildrare straff än permaban... Deffinitivt ett steg bakåt.

Kan iofs ha samma resultat, att fusk-servrarna gapar tomma, men varför ge dem en till chans.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem

Vad händer om man fuskar på en fusk-server om man inte har blivit bannad tidigare?

Visa signatur

Intel 6700k @ stock || Noctua NH-U14s || ASUS R9 290X DCII || MSI Z170-A Pro || Corsair V LPX 3000MHz CL15 2x8GB || Corsair AX850 || Intel 535 240GB (OS+spel) || Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Underbart! Tycker det borde vara såhär om man dopar sig inom idrott också, vore spännande att se!

Ja fan va kul det skulle va att se folk droppa av som flugor när de drar i sig alldeles för mycket skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickwald:

Vad händer om man fuskar på en fusk-server om man inte har blivit bannad tidigare?

Blir nog högst antagligen placerad som en fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Verkligen? För en som jag känner blev VAC bannad och får inte ens starta spelet.

Vilket spel? Så vitt jag vet så vet jag bara spel som man måste köra på servrar utan vac på.

Permalänk
Avstängd

Det här blir precis som Multi-Player läget för Singel-Player karaktärer på Diablo II.
Må bäste fuskare vinna!

Permalänk
Medlem

Kul ide! Aldrig hört talats om denna lösning innan men den är starkt approved!

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk

Detta är ju nice! Har dock aldrig sätt poängen med att fuska. Är det lönt att spela ens.

Permalänk
Medlem

Stort PLUS!

Gillas starkt. Får fortsätta spela om de vill :=)

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Kunde inte sagt det bättre själv. Gillar sådana här lösningar Mycket bättre än att bara banna folk helt från spelen. Lite som Valves lösning på folk som konstant leavar i Dota 2. Sätt dem i Low priority que och låt dem spela mot varandra

Och helst med skitdålig ping. Man ska inte ge dom för mycket bandbredd

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, haha ...

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

Fan, bland de bättre lösningar jag hört på länge!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Är inget fan av detta spel, men ack vilken enastående lösning.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk

Någon som kommer ihåg vilket annat spel det var som använde just denna lösning för några år sedan? Frustrerande att inte komma på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Kanske beror på vilket spel det är också, tror det är så i alla eller de flesta Valve spel i alla fall.

Jo det kan vara så

Skrivet av Humper:

Vilket spel? Så vitt jag vet så vet jag bara spel som man måste köra på servrar utan vac på.

MW2, var ju för flera år sedan också iofs