Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Får ni oregano i pizzakartongen?

Funderade över ett fenomen som jag har märkt dom senaste åren(?). Jag får aldrig oregano i pizzakartongen längre. Förr när man köpte pizza fick man alltid det.

Hur ligger det till där ni bor?

Permalänk
Medlem

Genom åren har jag alltid fått oregano i pizzakartongen, i hörnan! (Skåne området). Men på senare tid har dom slutat med det.

Permalänk
Medlem

Brukar få det på pizzan, i pizzakartongen.

Permalänk
Medlem

Det har jag faktiskt inte tänkt på, men nog är den borta.... Iofs så köper jag oftast "modern" pizza där oregano inte riktigt passar in...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Hedersmedlem

Va? Menar ni att ni fått som ett separat paket med oregano för att strö på själv eller vad menar ni?

Permalänk
Medlem

Jag har märkt av att de slutat med oregano på pizzorna de senaste åren. Otroligt tråkigt faktiskt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Jag har märkt av att de slutat med oregano på pizzorna de senaste åren. Otroligt tråkigt faktiskt.

Undrar faktiskt varför, pizza och oregano passar så bra tillsammans, det lär ju inte vara på grund av kostnaden.

Kanske därför man börjat tröttna på pizza..

Permalänk
Medlem

Inbillar mig att det beror på sorten. Köper man nån variant med pervers fyllning så brukar oreganon lysa med sin frånvaro, kör man däremot på en klassiker typ Capricciosa eller Bussola, så finns oreganon där.

Men det är ju inte direkt nåt större problem att lägga på oregano i efterhand om man vill ha det, eller om man käkar på pizzerian, be dem att slänga på litegrann om de slarvar med det från början

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Entusiast

Aldrig fått det i pizzakartong. Vet inte ens om jag fått det på pizza alls från en "vanlig" pizzeria.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nu när du säger det har jag inte sett till det på ett tag. Men visst under hela 80-, 90- och en bit in på 2000-talet var det imo standard. Jag växte upp i Nyöping men bodde även i Kalmar och Stockholm men jag minns inte om jag fått det utanför Nyköping.

Jag gissar att om jag åker dit och går på en tidig Pizzeria, ni vet en sån som legat där sedan Pizzan "kom" till Sverige så kör de säkert på det fortfarande.
Det finns en Pizzeria i Västerås där tiden verkligen stått stilla sedan typ 1987 och pizzan ser precis ut som den gjorde när jag var barn. Ska prova att ta "take away" därifrån nån dag och se vad som händer.

Jag gick precis genom korridoren på jobbet och frågade ett tiotal personer, samtliga hyvens Sörmlänningar visste vad jag snackade om, resterande pöbel såg ut som frågetecken

Det leder mig till frågan, TS vart kommer du ifrån?

EDIT: Hittade en tråd på FB från 2010 med samma frågeställning. Då spåras oregano i kartongen till både Stockholm och Göteborg.

Permalänk
Medlem

Har aldrig fått oregano i kartongen. Aldrig hört talas om innan faktiskt !
Dock äter jag inte pizza på pizzeriorna jag går till längre. Oftast finns det betydligt godare alternativ nuförtiden.
Fläsk Noisette (två stora köttbitar), sallad, pommes, 1dl bea för 75 spänn på en jag går till ibland. Viss någon tia billigare med Pizza men känns som man får mer valuta för pengarna än deg

Permalänk
Medlem

Aldrig fått eller hört talas om, Skåne här också.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nu när du säger det har jag inte sett till det på ett tag. Men visst under hela 80-, 90- och en bit in på 2000-talet var det imo standard. Jag växte upp i Nyöping men bodde även i Kalmar och Stockholm men jag minns inte om jag fått det utanför Nyköping.

Jag gissar att om jag åker dit och går på en tidig Pizzeria, ni vet en sån som legat där sedan Pizzan "kom" till Sverige så kör de säkert på det fortfarande.
Det finns en Pizzeria i Västerås där tiden verkligen stått stilla sedan typ 1987 och pizzan ser precis ut som den gjorde när jag var barn. Ska prova att ta "take away" därifrån nån dag och se vad som händer.

Jag gick precis genom korridoren på jobbet och frågade ett tiotal personer, samtliga hyvens Sörmlänningar visste vad jag snackade om, resterande pöbel såg ut som frågetecken

Det leder mig till frågan, TS vart kommer du ifrån?

EDIT: Hittade en tråd på FB från 2010 med samma frågeställning. Då spåras oregano i kartongen till både Stockholm och Göteborg.

Själv är jag från Helsingborg, här var det standard som du sa fram till 00-talet.

Permalänk
Avstängd

Nej får det inte längre, förr så fick jag det. Snåla pizzabagare

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Va? Menar ni att ni fått som ett separat paket med oregano för att strö på själv eller vad menar ni?

Jag fick det i alla fall alltid i ena hörnet av kartongen, en liten hög med oregano att toppa pizzan med
Nu var det dock säkert +5 år sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag gissar att om jag åker dit och går på en tidig Pizzeria, ni vet en sån som legat där sedan Pizzan "kom" till Sverige så kör de säkert på det fortfarande.
Det finns en Pizzeria i Västerås där tiden verkligen stått stilla sedan typ 1987 och pizzan ser precis ut som den gjorde när jag var barn.

Vilken pizzeria är det du tänker på?

Jag brukar få oregano pålagt på pizzan i alla fall hos mitt stammis ställe (Pizzeria Valentino, Skiljebo centrum).
Om nu det räknas?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vilken pizzeria är det du tänker på?

Jag brukar få oregano pålagt på pizzan i alla fall hos mitt stammis ställe (Pizzeria Valentino, Skiljebo centrum).
Om nu det räknas?

Den där mittemot infarten till Igor. Är väl egentligen en italiensk restaurang men med mest pizza på menyn.
Trevlig atmosfär, gos pizza och bra service men det är lite som att åka tidsmaskin.

Ska fan köpa en pizza i skiljebo bara för oreganon

Permalänk

Det var som fan, blir ofta en pizza på skiljebo men aldrig tänkt på oregano, visst det finns där men aldrig tänkt på det bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Kan inte minnas att jag någonsin fått oregano i pizzakartongen.

Inte frugan heller..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.