Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

American History X, på kanal 12

Hade sett den tidigare. Men den är alltid lika sevärd för det.
5/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Autumn blood - Drama nästan helt utan dialog med handling som jag inte orkar beskriva. Vacker film men lite knepig. 6/10

Pale rider - Gammal klassisk western med clintan. Jag vill minnas att när jag såg denna för länge sen var den grymt bra men nu var den inte lika imponerande. Skådespelarprestationerna är inte så bra och handlingen är egentligen ganska tunn med en del plotholes. 7/10

Mad max 1,2,3 - Brutalt bra efter akopalypsen fimserie med Mel "jews did it!" gibson. Dessa filmer har bra handling, underbyggda karaktärer och är väldigt bra filmade. Trean är lite väl hollywoodifierad och musiken är sämre på den men ser man de andra så bör man kolla på den med. 1:an 8/10, 2:an 9/10, 3:an 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Lone ranger - gillades. Fick mig några skratt. 8/10

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Snusfri

Dallas Buyers Club

Annorlunda men bra film, handlar om en skojare och cowboy som blir sjuk i aids och börjar leta vägar för att bli bättre genom att smuggla medicin som amerikanska livsmedelsverket inte godkänt samtidigt som han säljer det till andra med aids.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Never Say Never Again (1983)

Ganska skön bondrulle med Sean Connery. Mycket action och vackra damer som som vanligt
Var länge sen jag såg just denna bondfilm, kanske för att den är gjord av ett annat produktionsbolag än dom andra..
Betyget hamnar väl nånstans lite över medel. Finns många bättre bondfilmer men med Sean Connery blir den ändå bra.

Permalänk
Medlem

Walk of shame

Rätt cheesy film men som söndagsrulle tillsammans med en pizza så funka den bra. 6/10

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Entusiast

Pompeii

Men vilket jävla skit... så genomruttet dålig

Permalänk

I, Frankenstein

För ointressant och animerat och dessutom känns hela storyn som baserat på en serietidning..

1/10

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Liza Marklunds "En plats i solen".

Är första gången som jag fick eller som jag kom i kontakt med karaktären, journalisten Annika Bengtzon.

Och jag lär då säga att jag blev mycket posetivt inställd till Liza Marklunds filmatiseringen utav hennes böcker.
Ska jag väl också inflika att jag aldrig har läst en ända bok utav Liza Marklund.

Utan det här är det första gången som jag kommer i kontakt med Liza Marklund och utav hennes filmatisering i bokform.
Så jag har en stark känsla utav att det här inte kommer att bli den sista filmatiseringen utav Liza Marklunds böcker i filmform som jag kommer att se.

Tvärtom.

8/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Robocop 2014 - Nyfilmatisering av denna gamla klassiker. Här fokuserar man mer på själva utvecklingen av Robocop än hans rensning av brottslingar. Duglig action men inte särskilt spännande eller intressant. Effekterna är ju bra men det är de ju alltid nuförtiden. Originalet är fortfarande bättre 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

X-Men Days of Future Past

Helt ok, i samma klass som dom tidigare filmerna.

Robocop 2014

Som tidigare talare så var den ganska blek med mera focus på utvecklingen och det moraliska. Kommer säkert en 2:a.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Godzilla
På tok för mycket tjat om människor och annat trams, och på tok för lite Godzilla!
Filmen var dock bra, grymma fightingscener och effekter. Och sen ser ju Godzilla galet grym ut i den nya filmen!

Får 3.5/5 möjliga av mig.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

X-Men: Days of Future Past

bästa X-Men filmen IMO

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

Godzilla, ger den 2/5

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Non-stop - Action med Liam Neeson som hård flygpolis. Ganska spännande och trevlig film. Jag tyckte dock inte att själva storyn var så trovärdig men det är ju en Amerikansk film så det får man väl räkna med idag. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

x-men days of future past, lite dålig kvalitet på bilden men filmen verkar vara hyfsad.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Snowpiercer. Kanske bara var att jag inte visste något om filmen och inte hade några förväntningar, men Snowpiercer är en riktigt bra film. Väldigt spännande! Den får 17 flygande delfiner av 10 möjliga!

Detta enda jag störde mig på lite var slutet. Ville gärna att den skulle vara mer förklarande. Den slutar väldigt "men vad händer nu då? Jag vill veta mer!".

Permalänk
Medlem

Såg en ganska gripande dokumentär om columbine massakern, den tycker jag alla borde ha sett!

http://www.youtube.com/watch?v=qBv56BRRim0

Permalänk

Reno 911! Miami. Sjuk skön humor.

Permalänk
Medlem

Across the Universe 9/10

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

"Her", om en kille som får ett förhållande till sitt operativsystem. Kanske passar vissa härinne?

Permalänk
Medlem

Sixteen Candles 1984

Behöver nog inte beksriva filmen då dom flesta sett den

Länge sen jag såg den och blev inte besviken, den håller ännu som dom flesta 80-tals klassikerna. Alltid trevligt att se gamla godingar i HD dessutom.
Blir att köra 80-tals filmer ett tag framöver. Finns rätt många !

Permalänk
Medlem

Agent 007 med rätt att döda - Eller "Dr. No" som den heter på originalspråket. Rätt komiskt att se dessa gamla bondfilmer nu när allt som var sci-fi när de kom ut är vardagsmat eller skrattretande omodernt idag. Och ännu mer komiskt att se raggarkungen bond plocka upp brudar med repliker som "my room at three PM", ja Jösses. Inte bra med lite roligt iallafall. 4/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

"Firar" 4 juli med att dricka Jack Daniel's och kolla på Black Hawk Down.
2 timmar automat eld, explosioner, non-stop action och lite flaggviftande.
Bara att höja volymen på stereon och käka chips.

Permalänk
Medlem

Kindergarden Cop (1990) (BluRay)
Inte lika bra som jag minns den men helt okej rulle. Arnold gör sig helt klart bättre som hård polis än dagisfröken haha.

"I am the party pooper"

Barnen hade roligast repliker, men kommer inte dom exakt.

Betyg 6/10 dessvärre. Vissa delar är väldigt kul men som helhet fattas något.

Blir kanske True Lies ikväll. Är inne på Arnold filmer just nu.

Permalänk
Lego Master

Sitter o glor på Noah just nu, and by God, my eyes are burning.
Vilket jävla mög.

Läs lite user reviews på IMDB, ALLA (utom ett fåtal kristna) dissar den tokhårt.
Tyvärr är det inte ens en sån där "så dåligt att det blir kul"-film, utan "så inihelvete dåligt att det bara är dåligt och pinsamt för alla inblandade"-film. Jag vet inte ens varför jag fortfarande glor på den. Hjälp mig, Bullen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Terminator (1984)
Fortfarande bra men special effekterna är såklart kassa så den känns inte så "övertygande" som den kunde varit (men det får man ta då det var en lågbudget film). Känslan finns där dock och musiken gör sitt.
Terminator 2 är dock min favorit actionfilm genom tiderna och är nästa på listan att se. Den hade betydligt högre budget och tekniken/CGI hade väl gjort ganska stora framsteg så den tog allt som gjorde ettan bra och gjorde det ännu bättre på alla punkter och mer därtill. Inte för att det var CGI:n som gjorde filmen bra men den hjälper helt klart till med inlevelsen. Sen var allt annat klockrent.

Permalänk
Medlem

Transcendence 6/10
Rätt underhållande, men inte mycket mer än så.

The Godfather 9/10
Extremt underhållande & välgjord.
Nu förstår man varför den är klassad som en av de bästa filmerna någonsin.

Permalänk
Medlem

Transformers 4.
Jag som inte trodde det skulle vara möjligt att göra något mer osammanhängande och stökigare än Transformers 3. Men man kan tydligen alltid räkna med Michael Bay... 2/5 kan den få, men då är jag snäll och värdesätter stundvis vackert foto högt.