Watch Dogs jämförs mot sex år gamla GTA IV

Permalänk
Medlem

återigen håller pc tillbaka konsoll

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

återigen håller pc tillbaka konsoll

Hur tänker du nu?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

återigen håller pc tillbaka konsoll

Tror du menar tvärt om.

Permalänk

Jag tror jag står över spelet för nuvarande efter att ha läst den här tråden.
Kommer nog att avvakta ett tag till innan jag köper spelet eller står över helt och hållet.

Permalänk
Inaktiv

Halvfärdigt spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Då är vi 3! Hade watchdogs haft samma bilkörning och fysik som Mafia 2 hade det blivit köp, nu blir de det inte med denna "bilkörning".

För mig är f.ö grafiken viktig i denna typ av spel eftersom den skapar stämning, och jag är inte imponerad av det jag sett. Det enda som ser någorlunda trevligt ut är nattscener där ljussättningen verkar fungera bättre(?) än på dagen.

Vi är 4! Mafia 2 var en kort men underbar resa. Fällde en tår pga det olyckliga slutet

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Hela fordons delen av spelet är skit rakt av kan jag hålla med om. Ingen fysik alls halvt omöjliga att styra, synd när det är en såpass stor del av spelet.

Drar ner hela upplevelsen för mig kommer nog inte köra klart det, bortkastade pengar.

Spelar du med tangentbord så kan jag förstå varför. Att styra bilarna med en 360 kontroll funkar riktigt bra. Handlingen på bilarna ser jag inga problem med.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är riktigt rätt att jämföra förrän man även tar med team, budget, utvecklingstid och plattformarna.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta hur vissa får det till att spelet inte har skademodeller på bilarna.
Stämmer inte alls. Det krävs en del för att få till dem, men visst tusan existerar de.
Dessutom in i minsta detalj som när spelet visades första gången under E3. Har sett det flera gånger på min egen burk med egna ögon.
Är liksom inget omöjligt som syns där utan bara mångsidigthet vad gäller det visuella.
Att sedan skuggor och reflektioner är fejkade är inget nytt. Det görs hela tiden. GTA4 har det exempelvis. Spel är inget annat än fejk. Uppskattningar och illusioner. Tycker inte alls att Watch Dogs förtjänar all skit det får för helt ärligt talat ser det lätt ut som BF4 på max många gånger.

Att Watch Dogs sedan inte har Euphoria och dess oerhört välimplementerade "natural motion" att leka med till fysikmotor gör att det onekligen känns stelt.
Går man från att spela ett spel där varje animation aldrig är densamma till ett som använder traditionell ragdoll blir det lätt så.
Stör mig på att man inte kan puckla på eller ens putta till vem man vill i detta. Något som annars hade bidragit till helheten.

Permalänk

När vi ändå håller på att jämföra spel som inte har något att göra med varandra så kan vi väl också ta en jämförelse mellan Crysis 1 och Titanfall eller Crysis 1 och Cod Ghosts. Har inte sett någon sån nyhet på sweclockers tidigare. Skulle ju passa fint nu när alla har ångan uppe.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Rakt av underkänt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag varför jag har kunnat spela GTA IV sålänge på PC. Spelet har legat så långt före sin tid

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kitanii:

Att sedan skuggor och reflektioner är fejkade är inget nytt. Det görs hela tiden. GTA4 har det exempelvis. Spel är inget annat än fejk. Uppskattningar och illusioner. Tycker inte alls att Watch Dogs förtjänar all skit det får för helt ärligt talat ser det lätt ut som BF4 på max många gånger.

Kollade du på videon? I GTA4 så blev det ordentliga skuggor om man lyste på folk och saker, och i fönster så reflekterades vad som var tvärs över gatan, om än i väldigt mycket lägre upplösning. I WD så blev det inga skuggor alls när man lyste på folk och i fönster var det bara en generisk reflektion oavsett vad som fanns på andra sidan gatan.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jämför Watch Dogs med Icenhancer till GTA IV

Gotta love them mods

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Sötast
Skrivet av Havocboy:

Här är ett album med bilder som jag tagit: http://imgur.com/a/U6g4z

Alla inställningar är på absoluta max, 1920x1080 upplösning och det flyter på laggfritt.
Grafiken är väl sisådär, hade hoppats på bättre! Menmen är väl att vänta på The Division!

Spelet i sig är kul och får 4/5

Tycker det ser riktigt fint ut för att vara openworld, finns det något OW spel som är snyggare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tycker det ser riktigt fint ut för att vara openworld, finns det något OW spel som är snyggare?

GTA4?

Skrivet av Sifear:

Vi är 4! Mafia 2 var en kort men underbar resa. Fällde en tår pga det olyckliga slutet

Vi är 5! Mafia 2 är ett av mina favorit spel.

Och nu, ontopic.

Först och främst, killen som är extremt Watch_Dogs fan vilket är så uppenbart att jag vill gråta lite, bilderna du länkade är downscalade 4k bilder (som för övrigt inte går att sätta på om man inte går in i Watch Dogs mappen och ändrar text i en ini fil) så, du snackar BS. Då kan man lika gärna dra upp video på Icehancer till GTA4 för det är ungefär samma sak.

Skrivet av Havocboy:

Här är ett album med bilder som jag tagit: http://imgur.com/a/U6g4z

Lite besviken på dig att du inte tog några dag bilder då det är där spelet inte ser bra ut :/ Natt är sjukt snyggt men det är dagarna som ser sjukt platta ut.

Skrivet av kitanii:

Dessutom in i minsta detalj som när spelet visades första gången under E3. Har sett det flera gånger på min egen burk med egna ögon.
Är liksom inget omöjligt som syns där utan bara mångsidigthet vad gäller det visuella.
Att sedan skuggor och reflektioner är fejkade är inget nytt. Det görs hela tiden. GTA4 har det exempelvis. Spel är inget annat än fejk. Uppskattningar och illusioner. Tycker inte alls att Watch Dogs förtjänar all skit det får för helt ärligt talat ser det lätt ut som BF4 på max många gånger.

Nej, GTA4 har inte fejkade skuggor. Hade du kollat på klippet hade du sett att det inte har det medans Watch_Dogs faktiskt inte har skuggor från lampor alls.

Watch_Dogs förtjänar all skit det får atm eftersom dem visade ett helt annorlunda spel flera gånger och säger att det är såhär det är. Då förtjänar det skit enligt mig, detsamma med BF4 som inte ens är klart. Det förtjänar även skit.

Skrivet av Ixozuxiz:

Jag sitter ju och spelar det själv? på 1080p, det är knappt någon skillnad. Vad får du för rätt att dömma spelet som knappt vet hur det ser ut?

Jag vet hur det ser ut. Och du har ingen aning om vad du snackar om. Du är så upp i baken på Ubisoft så det skriker om det. Det är en stor skillnad. Så försök inte ens.

Skrivet av Ixozuxiz:

Vilket de har all rätt att göra, inte många spel med den typen av grafik i dagensläge, dock inte många människor som ser det. För att verkligen se SSS till fullo måste man nästan vara grafiker själv.

Det här är förmodligen det dummaste jag läst. "För att verkligen se SSS till fullo måste man nästan vara grafiker själv"

Dold text

Åh, så snyggt! Men! Det är bara grafiker som kan se hur snyggt detta spel egentligen är! Åh ma gouuuuuuud!

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag fick mitt watch Dogs idag från Webhallen. Fan vet inte om jag vågar bryta det eller om jag ska skicka tillbaka det.

vilka fler AAA spel kommer i år :P? beggars cant be choosers... kanske är rättvisare att jämföra det med saints row 3 (4) samt sleeping dogs som var roliga i sig även om deras world building/karaktärer/story osv inte kom i närheten av gta (även om sleeping dogs är ruskigt bra imo).

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Vissa säger att man inte ska jämföra GTA och Watch Dogs men de delar faktiskt en hel del huvudsakliga mekaniker vilket gör en jämförelse självklart. Sen har såklart varje spel sin egen feeling och twist.

Jag har iallafall fått möjlighet att prova Watch Dogs på XBOX 360 och kan säg att jag hade hoppats på mycket mer! Styrning, oavsett till fots eller i fordon är bedrövlig jämfört med senaste GTA spelen och det är faktiskt även detta som kommer gör att jag avstår från Watch dogs helt, även om grundtanken är intressant.

Grafiken är okay, inget imponerande men inte häller något som står ut.

Spelet känns helt enkelt inte fullt "sammansvetsat", troligen skulle de lagt iallafall ett halvår till på att få det i klass med GTA spelen(när det gäller spelkontroll).

Ni som inte spelat spelet, vänta tills ni spelat det innan ni uttalar er. Sen kan det såklart vara olika kontroll mellan PC och XBOX360 men i mitt fall jämför jag GTA V och Watch Dogs båda på XBOX 360.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kimaro:

GTA4?

Vi är 5! Mafia 2 är ett av mina favorit spel.

Och nu, ontopic.

Först och främst, killen som är extremt Watch_Dogs fan vilket är så uppenbart att jag vill gråta lite, bilderna du länkade är downscalade 4k bilder (som för övrigt inte går att sätta på om man inte går in i Watch Dogs mappen och ändrar text i en ini fil) så, du snackar BS. Då kan man lika gärna dra upp video på Icehancer till GTA4 för det är ungefär samma sak.

Lite besviken på dig att du inte tog några dag bilder då det är där spelet inte ser bra ut :/ Natt är sjukt snyggt men det är dagarna som ser sjukt platta ut.

Nej, GTA4 har inte fejkade skuggor. Hade du kollat på klippet hade du sett att det inte har det medans Watch_Dogs faktiskt inte har skuggor från lampor alls.

Watch_Dogs förtjänar all skit det får atm eftersom dem visade ett helt annorlunda spel flera gånger och säger att det är såhär det är. Då förtjänar det skit enligt mig, detsamma med BF4 som inte ens är klart. Det förtjänar även skit.

Jag vet hur det ser ut. Och du har ingen aning om vad du snackar om. Du är så upp i baken på Ubisoft så det skriker om det. Det är en stor skillnad. Så försök inte ens.

Det här är förmodligen det dummaste jag läst. "För att verkligen se SSS till fullo måste man nästan vara grafiker själv"

Åh, så snyggt! Men! Det är bara grafiker som kan se hur snyggt detta spel egentligen är! Åh ma gouuuuuuud!

Vänta lite nu. Så det går inte att sätta på 4K-texturer om man inte går in och sätter på 4K-texturer? Är du ny på PC-marknaden? Att ändra iställningar på andra sätt än i en Options-meny är lika gammalt som spel på PC. Det är inte ovanligt att utvecklare uppmanar spelare att ändra saker i .ini-filer för det är där man ändrar inställningarna. Det är en balans mellan en hanterabar inställningsmeny inne i spelet och stor valmöjlighet för spelarna. Betyder detta är +mlook inte finns i Quake för att man var tvungen att ställa in det i en konsol och inte i en meny? Att avfärda inställningar bara för att de finns i en .ini-fil är trams. När det krävs tredjepartsmjukvara är jag med dig men nu är det fortfarande en del av spelet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Spelar du med tangentbord så kan jag förstå varför. Att styra bilarna med en 360 kontroll funkar riktigt bra. Handlingen på bilarna ser jag inga problem med.

Jag kan hålla med att det inte några problem med handlingen på bilarna så, men hade ändå hoppas på betydligt bättre än vad det är.

spelar också med 360 kontroll.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag antar att spelet är så gigastort (43gig) som dem mer olagliga versionerna jag sett på nätet. Då lär jag inte köpa det. Man har trots allt bara ADSL och kan inte få snabbare här där jag bor. Har heller ingen lust att fylla hårddisken med skit man kanske tröttnar på

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

e la pc han kör.

Vah?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag antar att spelet är så gigastort (43gig) som dem mer olagliga versionerna jag sett på nätet. Då lär jag inte köpa det. Man har trots allt bara ADSL och kan inte få snabbare här där jag bor. Har heller ingen lust att fylla hårddisken med skit man kanske tröttnar på

13 gb är det på, ungefär lika som GTA 4.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

När vi ändå håller på att jämföra spel som inte har något att göra med varandra så kan vi väl också ta en jämförelse mellan Crysis 1 och Titanfall eller Crysis 1 och Cod Ghosts. Har inte sett någon sån nyhet på sweclockers tidigare. Skulle ju passa fint nu när alla har ångan uppe.

det är väl ingen som förväntar sig bra grafik från call of duty? om man marknadsför ett spel som snyggt så får man leva upp till det också. om man inte kan det så kommer folk bli missnöjda. en bättre jämförelse hade varit crysis 1 och 3 eller cod 4 och ghosts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Kan säga att jag inte håller med, efter 8 timmars spelande.
Det mesta går att ha sönder, även om en del saker av någon anledning är gjorda av orörbara väggar.
Bilfysiken är det tråkigaste tycker jag, för liten skillnad mellan bilarna.

Man funderar ju nästan på vad han använde för inställningar. Tycker det såg riktigt fult ut.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Lär ju inte floppa med all hype och PR. Men tycker verkligen inte spelet är så grymt som jag trodde det skulle bli. Surt sa räven...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Fy fan ett Mafia 3 vore guld

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av versions:

det är väl ingen som förväntar sig bra grafik från call of duty? om man marknadsför ett spel som snyggt så får man leva upp till det också. om man inte kan det så kommer folk bli missnöjda. en bättre jämförelse hade varit crysis 1 och 3 eller cod 4 och ghosts.

Det är väl ingen som förväntar sig dålig grafik från GTA?
Watch_Dogs får jämföras med ett spel från en helt annan serie medan cod/crysis endast får jämföras med spel från sin egen serie? Förstår inte riktigt ditt tankesätt.

Titanfall vs Crysis 1 då? eller blir det också fel tycker du? Titanfall var första spelet i en ny series och släpptes i år. Då borde man väl också få jämföra det med Crysis eller?

Verkar som att alla har hakat upp sig på e3 videon från 2012 och har glömt bort alla videor och screenshots som släppts sedan dess, som faktiskt visar upp grafiken som spelet har när det släpps imorgon.

På NeoGaf var det användare som ordagrant sa "PS4 would probably melt trying to do this. " när gameplay videon som ryktades vara från PC släpptes. När det sen visade sig att det faktiskt var Ps4 versionen som visades var det ganska många som såg väldigt väldigt dumma ut där.

Lite andra quotes från den tråden före det visade sig att det var ps4 versionen:
"Are these nVidia exclusive?"
"Not really seeing why the PS4 couldn't handle this stuff. Seems like they just wanted to be lazy "
"Shadows exclusive to PC confirmed. "
"Alright, fuck the PS4 version. Grabbing this on PC. "

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Halvfärdigt spel...

Tyvärr alltför vanligt när det gäller Ubisoft, ofta väldigt bra spelideer men utförandet blir ofta halvfärdigt och med borttagna funktioner, allt för att hinna få ut spelet till ett visst datum. Det riktigt sorgliga i det hela är att de inte jobbar vidare med spelen efter de släppts och fixar till alla brister, så man får dras med ett halvfärdigt spel.

Kommer vänta på recensioner men som det ser ut nu blir det inget köp av Watch Dogs.
Nä, dags att köra lite mer GTA V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tycker det ser riktigt fint ut för att vara openworld, finns det något OW spel som är snyggare?

Skyrim? + mods förstås så det gills kanske inte

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8