Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cor Verus Korståg (Diablo 2)

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om det var ok att man postar sin progress i denna tråden. Blev så jäkla Sugen på att spela Hardcore D2 när man kollar in era poster

Permalänk

självklart! välkommen in i värmen! : )

låt höra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

självklart! välkommen in i värmen! : )

låt höra!

tackar tackar!
Började redan för några dagar sen med en Zeal paladin men den varade bara till act 4 normal ;/ blev instagibbad av pit lord packet innan diablo
Däremot har jag varit mer flitig igår och idag har lyckats ta mig till act 5 normal nu med en frozen orb sorc. läste någonstans att det skulle vara bland det enklaste att köra i början och jag gillar det starkt!!!

Det ska tilläggas att jag även kör med /players8 så att spelet räknas som om det vore 8 spelare i gamet vilket ökar svårighets graden något, samt med ladder runewords modden för jag kör bara SP numera och skulle aldrig gå in i HC i MP
Nuvarande stats:

Nuvarande items:
http://i.imgur.com/NJiuYVc.jpg
Någon som har några tips på bra runewords till nightmare? Har väldigt dålig koll på runewords just nu framöver.

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

- Tomb Vipers do massive damage (their poison cloud attack you with the vipers physical attack every frame

vi måste snacka mer om detta. kan det verkligen stämma? jag menar ska jag bara dra om jag ser dem? det kan jag inte

flexis. angående din fråga så ja. allt, exakt allt. även cow level. det var sjukt, verkligen sinnesjukt svårt på vissa ställen men som jag sa. ska man ha chans att klara det i slutändan så måste man. cow level var det absolut svåraste när jag tänker efter och därefter förmodligen den där tomben jag berättade om

Det stämmer, mina skelett med necromansern dog sekunden det kom ett poison moln, Om där är vipers på hell är det bara att skippa, allt annat är självmord framför allt som melee karaktär. Tänk dig att du tar en normal hell hit 24 ggr per sekund som du inte kan blocka eller undvika, det är game over.

Jag planerar faktiskt att helt skippa Nihlatak och ta honom efter Baal om det blir aktuellt att jag kommer så långt.

Permalänk

men vad fan : ) det kan ju inte stämma : )

det innebär ju att varje cave är risk för självmord. detta gäller endast tomb vipers alltså? inga andra vipers?

ett moln och man är död?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

men vad fan : ) det kan ju inte stämma : )

det innebär ju att varje cave är risk för självmord. detta gäller endast tomb vipers alltså? inga andra vipers?

ett moln och man är död?

Japp, helt korrekt. Haag tror det endast gäller ormarna som är hos Nithlak inte andra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu så är det dags för nightmare!!

Har lite problem dock. Min Merc dör som en fluga numera, vartenda pack är en plåga för han nu. Någon som har bra tips på armors/vapen som bör skaffas på honom? Behöver verkligen hålla honom vid liv så att han kan ta ner alla Immune mot cold snubbar

Permalänk
Medlem

Är sugen att köra lite D2 HC men skiten vill inte fungera på min burk med Win 8.1 Pro =/. Är det nått lätt man ska göra för att det ska fungera? Hade inte tid just då när jag installera det att felsöka.

Tacksam för tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Är sugen att köra lite D2 HC men skiten vill inte fungera på min burk med Win 8.1 Pro =/. Är det nått lätt man ska göra för att det ska fungera? Hade inte tid just då när jag installera det att felsöka.

Tacksam för tips

Vi fick det att funka med att köra d2vidtst som administratör och sen vanliga spel-exen som admin och i kompatibilitetsläge med win xp sp3. Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Är sugen att köra lite D2 HC men skiten vill inte fungera på min burk med Win 8.1 Pro =/. Är det nått lätt man ska göra för att det ska fungera? Hade inte tid just då när jag installera det att felsöka.

Tacksam för tips

Kör du med CD versionen? det går att regga nycklarna på blizzards hemsida och tanka ner två filer. Nu vet jag inte om det funkar bättre, men det kan vara värt att testa

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Vi fick det att funka med att köra d2vidtst som administratör och sen vanliga spel-exen som admin och i kompatibilitetsläge med win xp sp3. Lycka till

Tackar får prova det när man kommer hem från jobbet.

Permalänk

3 socket hjälm med ort ral thul

rustning med 3 eller 4 sockets där du sätter in samma fast även tal

saknar du en av dessa så lämnar du den öppen tills du hittar en eller en jewel med resist(helst en resist all)

ladda mercen med massor av thawing potions. 3-4 i taget innan ni gå emot zombies exempelvis med cold enchanted boss(han i evil den har det har jag för mig)

se till att inte gå in i skärmen för mkt. ge honom life tap inför varje strid. sätt den i din off hand

dessa tips borde vara tillräckliga. var inte rädd för att lära dig möta vissa situationer utan merc. det måste man för att kunna hålla budgeten

Permalänk

skitbra gjort med normal förresten!

välkommen Hcz! gött med en pite-bo i allt! : ) snackade nyligen med en polare ipite och diablo 2 projektet och så dimper en från stan hit! cool! : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kör du med CD versionen? det går att regga nycklarna på blizzards hemsida och tanka ner två filer. Nu vet jag inte om det funkar bättre, men det kan vara värt att testa

Jag har reggat nycklarna så kör inte med nån CD =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

skitbra gjort med normal förresten!

välkommen Hcz! gött med en pite-bo i allt! : ) snackade nyligen med en polare ipite och diablo 2 projektet och så dimper en från stan hit! cool! : )

Så man är inte ensam Pite-Bo att ha suget kvar för D2
Kör D3 HC men tycker inte det är roligt =/ Så fick man se denhär tråden så kommer D2-speljäveln fram =D

Permalänk

haha ja det kan jag tänka mig att den gör : )

han spelar inte diablo 2 nu. det var bara jag som berättade om tråden och projektet

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

men vad fan : ) det kan ju inte stämma : )

det innebär ju att varje cave är risk för självmord. detta gäller endast tomb vipers alltså? inga andra vipers?

ett moln och man är död?

är som sagt enbart de nere hos nihlatak som är sånna. alla övriga vipers i act 5 funkar som vanligt

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

är som sagt enbart de nere hos nihlatak som är sånna. alla övriga vipers i act 5 funkar som vanligt

Yes.

"tjaka-taka-taka-taka-taka-tack"

Död. Klassiker

Alltid lika roligt när det kommer sorcs utan max-block och ingen ES in i baalrunnen och ska köra nihlatak

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyootr:

tackar tackar!
Började redan för några dagar sen med en Zeal paladin men den varade bara till act 4 normal ;/ blev instagibbad av pit lord packet innan diablo
Däremot har jag varit mer flitig igår och idag har lyckats ta mig till act 5 normal nu med en frozen orb sorc. läste någonstans att det skulle vara bland det enklaste att köra i början och jag gillar det starkt!!!

Det ska tilläggas att jag även kör med /players8 så att spelet räknas som om det vore 8 spelare i gamet vilket ökar svårighets graden något, samt med ladder runewords modden för jag kör bara SP numera och skulle aldrig gå in i HC i MP
Nuvarande stats:
http://i.imgur.com/FRshTX9.png

Nuvarande items:
http://i.imgur.com/NJiuYVc.jpg
Någon som har några tips på bra runewords till nightmare? Har väldigt dålig koll på runewords just nu framöver.

Frozen Orb är väldigt enkel att spela, frågan är bara hur bra den är för denna utmaning då man inte får rensa en zon mer än 1 gång, det finns VÄLDIGT många cold immunes när man når hell och många av dessa har inga större problem att oneshotta även en bra gearad merc och skippar man dessa kan man få problem med XP när man närmar sig slutet (gissar att du inte kommer köra /players 8 när du når hell?), när man kör på vanligt vis så är det dock en väldigt lätt build att ta sig långt med då det inte gör något att man skippar de mobs man inte lätt kan döda då man alltid bara kan starta nytt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Blev en tidig död på nightmare ;/
Gick ner till countess för att döda henne men redan på vägen ner på nivå 2 så lyckades jag hitta två rouge archer packs som kom stormande mot mig med sina pilbågar. Båda två var Spectral hit med och de lyckades oneshotta min merc och sedan mig på två slag efter det ;/
Bara börja om
denna gången kör jag nog bara /players 2 genom hela, 8 var lite väl mkt för min smak.
Tänkte att jag kör en Paladin igen och ser om det går bättre denna gång

Permalänk

Har tagit mig igenom 2 av de falska talrashas tombs nu, 4 kvar sen är det den riktiga!

Än så länge har det varit:
nr1: 5st Elite pack med Blunderbom, tuffa rackare!
Nr2: 5st Elite mumier och ett pack med 3 champion mumier

Permalänk

aah du dog!

de där packsen har jag varnat för tidigare. de är hemska och jag hamnade i en sån sits också. nästa gång du möter dem så rusta din merc med thawing potions och ta ett gäng själv

dessa måste separeras därefter. usch ingen lätt sak

bra jobbat bonden!

Permalänk

har filat på två tänkbara taktiker mot ancients

planning is half the trip : )

Permalänk

Hammerman and nookiestar (1.09) said:
Here we go.

The base damage of 7 - 11 on hell difficulty is multiplied by 15 to get the regular melee damage. I forgot where to get this factor from, all I remember is, that it is x5 in normal, x10 in nightmare and x15 in hell difficulty. Maybe someone can help out here.

So the base melee damage is 105 - 165, that is also the damage which he will do if he uses his "normal" attack.

Regarding his leap attack, his base skill level is 5 as RTB pointed out.

Note, that skill levels get a boost of +3 in nightmare difficulty and +7 in hell difficulty (those values can be found in the difficultylevels.txt file), i.e. the skill level will be 12 in hell.

Leap Attack on slvl 12 has a damage bonus of +430 %, which will lead us to an overall damage of 556 - 874 for his leap attack.

Damage bonuses from auras like might or fanaticism will add up to the leap attack bonus, you may want to calculate the corresponding overall damage on your own (might/fana skill level = 23).

cu

They get these items, at ilvl = mlvl (from monstats.txt). Don't remember the names of the ancients, but you should be able to see that from their weapons. The numbers are to say wich one gets the item.

As for their skills... just the ones from monstats.txt, afaik. Don't think they get masteries, nor at what level they would have it, but I'll take Apoc's word for it and hope he can provide more info on that.

1 Broad Sword
2 Throwing Axe
3 Voulge

1 Tower Shield
2 Throwing Axe
3 ring

1 Field Plate
2 Gaunlets(H)
3 Field Plate

1 Plate Boots
2 Plate Boots
3 Crown

Erm, yea, forgot to mention that. The items get upgraded to exceptional in nightmare, and elite in hell. And they are always magic quality, regardless of difficulty or item.
1.09 quote, but still valid for 1.10 for the items they wear.

OKEJ!? : )

DET LÄR BLI TUFFT MED ANDRA ORD..

hur kan NÅN överleva detta?

det kan ju inte stämma eller kan det det?

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

Hammerman and nookiestar (1.09) said:
Here we go.

The base damage of 7 - 11 on hell difficulty is multiplied by 15 to get the regular melee damage. I forgot where to get this factor from, all I remember is, that it is x5 in normal, x10 in nightmare and x15 in hell difficulty. Maybe someone can help out here.

So the base melee damage is 105 - 165, that is also the damage which he will do if he uses his "normal" attack.

Regarding his leap attack, his base skill level is 5 as RTB pointed out.

Note, that skill levels get a boost of +3 in nightmare difficulty and +7 in hell difficulty (those values can be found in the difficultylevels.txt file), i.e. the skill level will be 12 in hell.

Leap Attack on slvl 12 has a damage bonus of +430 %, which will lead us to an overall damage of 556 - 874 for his leap attack.

Damage bonuses from auras like might or fanaticism will add up to the leap attack bonus, you may want to calculate the corresponding overall damage on your own (might/fana skill level = 23).

cu

They get these items, at ilvl = mlvl (from monstats.txt). Don't remember the names of the ancients, but you should be able to see that from their weapons. The numbers are to say wich one gets the item.

As for their skills... just the ones from monstats.txt, afaik. Don't think they get masteries, nor at what level they would have it, but I'll take Apoc's word for it and hope he can provide more info on that.

1 Broad Sword
2 Throwing Axe
3 Voulge

1 Tower Shield
2 Throwing Axe
3 ring

1 Field Plate
2 Gaunlets(H)
3 Field Plate

1 Plate Boots
2 Plate Boots
3 Crown

Erm, yea, forgot to mention that. The items get upgraded to exceptional in nightmare, and elite in hell. And they are always magic quality, regardless of difficulty or item.
1.09 quote, but still valid for 1.10 for the items they wear.

OKEJ!? : )

DET LÄR BLI TUFFT MED ANDRA ORD..

hur kan NÅN överleva detta?

det kan ju inte stämma eller kan det det?

Mitt ända tips är att starta om dom tills du INTE får följande abilities, Cursed, någon form av aura, framför allt might, fanaticism, holy freeze är farliga här eller någon av dom som är fys immun.

De är väldigt tuffa på hell men är det någon klass som kan ta dom (förutom necron som dom är easy mode med...) så är det en smiter.

Angående mig själv, är nere i sista falska Tomben nu och mötte en riktig tuff mumie! Extra strong, cursed och mana burn gjorde sig inte så bra tillsammans..

Permalänk

ok wow.. tack!

haha "en riktigt tuff mumie"

det lät bara för ball när jag dessutom fick bilden i huvet

ey! rör inte mitt bandage ey! ge mig din sarkofag!

Permalänk

Missade ta en kill screen då Duriel var så händelselös men Duriel är död och jag är i act3 hell!

Kan väl säga att det mesta i alla 7 tombs var rätt problemfritt (förutom någon enstaka elite som den Greater mummy jag mötte med extra strong, curse och mana burn..) förutom att det tog väldigt lång tid.
Jag har kört som taktik mot alla Mumier att jag dödar skeletten först och konsumerar dessa med redemption innan jag går på Mumierna själva. Jag har nu level 13 redemtion vilket ger mig 79% chans att roffa åt mig själen och få 85 life och mana per själ. Den täcker alltså i princip alla mina healing och mana behov nu i kombination med att jag tar väldigt lite skada i och med hög armor och block!

Mot själva Duriel plockade jag fram min wand med life tap till andra vapenuppsättningen och sen var det bara att nöta ner hen. Tog 5 mana pots innan jobbet var avslutat så lite antiklimax. Looten var tyvärr kass men jag har fått ett bra item i act2 i alla fall (Mina IK boots).

Och slutligen den sedvanliga statistiken

Normal: Necro (Paladin)
Andariel: level 19 (16)
Duriel: level 23 (22)
Mephisto: level 25 (24)
Diablo: level 27 (27)
Baal: level 36 (35)

Nightmare
Andariel: level 43 (44)
Duriel: level 49 (54)
Mephisto: level 56 (58)
Diablo: level 60 (60)
Baal: 69 (67)

Hell
Andariel: level 76 (74)
Duriel: level 81 (79)
Mephisto: level 83
Diablo: level 83
Baal: To be announced!

Jag har clearat och dödat allt än så länge förutom nightmare Cow level som var omöjligt med den gear och spec jag hade när det begav sig.

Permalänk

Hur kör ni - är det /players 8 i början?
Eller är det standard hela vägen? Isåfall - hur lyckas ni levla så mycket?

Nu har jag fått igång spelet... men det cappar i 25fps... varför det? Jag har ju cappat det till 100 i glidern....

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Hur kör ni - är det /players 8 i början?
Eller är det standard hela vägen? Isåfall - hur lyckas ni levla så mycket?

Nu har jag fått igång spelet... men det cappar i 25fps... varför det? Jag har ju cappat det till 100 i glidern....

Detta är svarat på ungefär massor gången och står klart i första inlägget men men..

Citat:

regler är således som följer:

single player

hardcore

ingen farmning. har du gjort ett parti så är det gjort. du får inte gå tillbaka och döda samma gubbar igen och få mer loot.har du ingen check point får du smita förbi alla de som återuppstått sen du spelade sist. är du på väg att dö när du gör detta så får du escape quitta och springa förbi igen(detta har jag dock aldrig gjort. jag har helat mig)

escape quit är vid alla andra tillfällen totalt förbjudet och anses som fusk. escape i sig är tillåtet dock om du exempelvis måste byta batterier i musen eller att det ringer etc. alt f4 med flera metoder är också förbjudna

trading är inte tillåtet

Vi kör inte med players 8, vi farmar inte, men vi dödar alla mobs i alla områdena och dödar man allt så blir man hög level

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Hur kör ni - är det /players 8 i början?
Eller är det standard hela vägen? Isåfall - hur lyckas ni levla så mycket?

Nu har jag fått igång spelet... men det cappar i 25fps... varför det? Jag har ju cappat det till 100 i glidern....

25 är väl max i Diablo II vad jag vet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare