PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Men det är inte antal prenumationer som han tjänar pengar på förstår du väll, det är antal videovisningar där reklam finns som genererar inkomst. Eftersom uppladdaren får ta del av reklaminkomsten.

Sen skriver Youtube mer förmånliga avtal med kända youtubers men ett standardavtal får man cirka 2,50$ per 1000 visningar, i snitt.

Här har du hela grundavtaler i sin helhet som Yotube partner:
https://www.google.com/adsense/localized-terms

Jag har aldrig sagt något om pengar. Jag pratar bara om att i framtiden så kanske 1 miljon subs inte är så mycket eftersom hälften av dem kanske har dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Avskyr honom. Han känns så inriktad mot tolvåringar.

Håller med 110%

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Håller med 110%

samma här... har en son på 9 år som bara "måste" visa nåt kul klipp med muppen.. kan nog va rätt barnslig själv, men hans bebishumor förstår jag inte alls..

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollerfake:

Han bekräftade på reddit att han tjänade 4 miljoner DOLLAR förra året.

Jaha, så de måste ju minst dubblats då hans subbers åkt upp med typ dubbelt sen förra året..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plajton:

Man får absolut gilla vem man vill, men han har en väldigt "speciell" humor, inte minst pratar han ju som om han vore en bebis. Hans humor är ju väldigt nischad till en viss typ av person som gillar det resten hatar det.

Själv hatar jag det och har aldrig sett mer en 1 minut av hans videos

Nischad? 28 miljoner prenumererar på snubben, din smak är nischad!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stn1337:

Men det är inte antal prenumationer som han tjänar pengar på förstår du väll, det är antal videovisningar där reklam finns som genererar inkomst. Eftersom uppladdaren får ta del av reklaminkomsten.

Sen skriver Youtube mer förmånliga avtal med kända youtubers men ett standardavtal får man cirka 2,50$ per 1000 visningar, i snitt.

Här har du hela grundavtaler i sin helhet som Yotube partner:
https://www.google.com/adsense/localized-terms

han är under ett nätverk som jag är så adsense finns inte för honom hans nätverk betalar honom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mtntwg:

Vart är humorn i det hela? Han säger saker jag inte förstår med en obehaglig röst.
En 23-årig 13-åring som fått i sig för mycket Red Bull och 9GAG. "Svensk skatt" skulle jag verkligen inte kalla det...

Nä för att vi bor i landet lagom som heter sverige och där skall alla vara lika och tjäna exakt lika mycket eller?Väx upp för fan och sluta lipa över att andra tjänar mer än dig.Jag själv går på a-kassa just nu men inte fan gnäller jag på att andra tjänar mer än mig?Bortskämda lipsillar,usch för er.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Bebis humor och annat skitsnack. På vilket sätt är det bebissnack egentligen? Svär bebisar och häver ur sig könsord och sex osv?
Killen spelar inte, han är sig själv, han är rolig och det mesta han säger "makes no sense". Det låter så korkat att säga att folk är barnsliga när dom är oseriösa, gör miner, svär osv. Gör barn så? Förutom minerna, nej. Lustigt att alla ska tycka så om honom när mängder med komiker gör likadant och det är ju helt ok att andra gör det men inte pewdiepie

Permalänk
Medlem

Hans videos är sjukt roliga speciellt dom där han spelar skräck spel, ser väldigt mycket av mig själv i dom videorna lol. Han e poppis för att han e duktig på PS och på att redigera videos, sen är han jävligt rolig då han spelar (åtminstone det han klipper ihop)...
Med tanke på antalet views så kan jag tänka mig han drar in åtminstone ett par millar i veckan

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Nä för att vi bor i landet lagom som heter sverige och där skall alla vara lika och tjäna exakt lika mycket eller?Väx upp för fan och sluta lipa över att andra tjänar mer än dig.Jag själv går på a-kassa just nu men inte fan gnäller jag på att andra tjänar mer än mig?Bortskämda lipsillar,usch för er.

Det verkar vara nån svensk grej det här med att man inte får tycka illa om folk utan att vara avundsjuk på dem. Finns det bara två alternativ enligt dig? Att antingen gillar man något eller så är man avundsjuk på det?

Jävligt skumt resonemang i min mening.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Nä för att vi bor i landet lagom som heter sverige och där skall alla vara lika och tjäna exakt lika mycket eller?Väx upp för fan och sluta lipa över att andra tjänar mer än dig.Jag själv går på a-kassa just nu men inte fan gnäller jag på att andra tjänar mer än mig?Bortskämda lipsillar,usch för er.

Men kom inte med det där trötta argumentet. När nämde jag hans inkomst? Skiter i om han tjänar multum på det han gör, det var inte det mitt inlägg pekade på.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag gillar Pewds. Att han inte tilltalar alla förstår jag dock, måste ha en den sortens humor/se det roliga i hans överdrivna saker. Gör man inte det är han inte mycket att ha.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv

När jag har tråkigt tittar jag på hans videos ibland. Tycker det är underhållande att titta på.

Permalänk
Medlem

Jag unnar honom allt gott osv men hans sätt att vara i sina videor är inte något jag skrattar åt. Handlar inte om avundsjuka utan jag tycker inte att han är rolig överhuvudtaget.. Bara överdriven och skrikig.

Gavin Free, Michael Jones och resten av grabbarna från rooster teeth.. DÄR har ni bra och roliga videor

Nu kommer alla pews fans att börja grina just för att jag inte tycker om hans videor.. Men jag tycker inte Angelina Jolie är snygg heller.. är det också avundsjuka? Tycker inte att Måns Möller är rolig heller.. Är även det avundsjuka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Mååååånga omogna (eller snarare övermogna) "vuxna" personer här som hatar honom, om han skulle vara Italienare skull ni då acceptera hans gester och skrik men bara för att han är svensk behöver han inte sitta still som en styv steril 40+ gubbe...väx upp, Jag är 17 och har kollat på hans videor sen 500.000 subs...hanns humor är bra!

Din kommentar.. Asså... Va? Vad är det för fel på dig?

Nej, jag vill inte se nåt mer skräp med honom. Att sitta och gapa skit till dator-spel är bara roligt i så många minuter. Som andra sagt, kul för honom! Bara jag slipper aset så är allt frid och fröjd.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Förstår inte folks "hat" mot han. Bara för att man inte gillar det han skapar måste man inte hata han eller uttala sig sig negativt. "Avskyr honom, Bara jag slipper aset, han är riktigt jävla irriterande" är några av inläggen här (tråden har ändå blivit rensad).

Det är som att hata en programledare i bolibompa bara för att programmet inte är riktad till dig.

Själv är jag inte så intresserad av hans videos, men desto mer intresserat av fenomenet han har skapat och företaget han har byggt upp. Ser fram emot att höra han på sommarpratarna den 9 aug.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBear:

Förstår inte folks "hat" mot han. Bara för att man inte gillar det han skapar måste man inte hata han eller uttala sig sig negativt. "Avskyr honom, Bara jag slipper aset, han är riktigt jävla irriterande" är några av inläggen här (tråden har ändå blivit rensad).

Det är som att hata en programledare i bolibompa bara för att programmet inte är riktad till dig.

Själv är jag inte så intresserad av hans videos, men desto mer intresserat av fenomenet han har skapat och företaget han har byggt upp. Ser fram emot att höra han på sommarpratarna den 9 aug.

Inte ovanligt att folk riktar sitt hat mot något/någon man inte förstår sig på eller gillar.
Idioter finns överallt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Din kommentar.. Asså... Va? Vad är det för fel på dig?

Nej, jag vill inte se nåt mer skräp med honom. Att sitta och gapa skit till dator-spel är bara roligt i så många minuter. Som andra sagt, kul för honom! Bara jag slipper aset så är allt frid och fröjd.

Tja, då har du inget i gaming communityn att se...spelar du ens spel?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

Får aids i örat när jag hör hans röst.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

edit. missuppfattade nog efter att läst inlägget ett par ggr.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tja, då har du inget i gaming communityn att se...spelar du ens spel?

Finns mycket att se. Finns väldigt många youtubers som spelar som jag tycker bra. Bluexephos gillar jag. Det är lättsamt och humoristiskt till en precis lagom nivå till skilnnad från våran svenska vän som diskuteras som just som folk påpekat sitter och gapar oförståeliga rappakalja framför valfritt skitspel från steam greenlight.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

Finns mycket att se. Finns väldigt många youtubers som spelar som jag tycker bra. Bluexephos gillar jag. Det är lättsamt och humoristiskt till en precis lagom nivå till skilnnad från våran svenska vän som diskuteras som just som folk påpekat sitter och gapar oförståeliga rappakalja framför valfritt skitspel från steam greenlight.

Så du tycker då att Pewdiepie har en tung humor som är svår att förstå och tär på en?! WTF? Pewdiepie har en låg medelklasshumor som alla kan förstå som riktar sig till ungdomar, om du följt honom sen 500k subs så kanske du skulle fatta, han har ju över 1000 videor och han beter sig olika beorende på spel...du verkar bara ha sett hans Happy wheels...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Hans videos är sjukt roliga speciellt dom där han spelar skräck spel, ser väldigt mycket av mig själv i dom videorna lol. Han e poppis för att han e duktig på PS och på att redigera videos, sen är han jävligt rolig då han spelar (åtminstone det han klipper ihop)...
Med tanke på antalet views så kan jag tänka mig han drar in åtminstone ett par millar i veckan

Läste nån artikel, vet inte hur gammal den var, som tog upp just det där med pengarna. Omsättningen för hans egna företag var då dryga 2 miljoner i månaden (27 miljoner/år). En stor del av det försvinner ju i skatt och arbetsgivaravgifter, men mycket vinst blir det. Dock tog han bara ut ca 30'000kr/mån av detta till lön åt sig själv.

Jag har bara sett en del videos som lillebror visat mig och vissa grejer är kul, andra inte, precis som vilken komiker som helst
Jag hatar för övrigt skräckspel, men det är kul att se när andra spelar dem, hehe.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Läste nån artikel, vet inte hur gammal den var, som tog upp just det där med pengarna. Omsättningen för hans egna företag var då dryga 2 miljoner i månaden (27 miljoner/år). En stor del av det försvinner ju i skatt och arbetsgivaravgifter, men mycket vinst blir det. Dock tog han bara ut ca 30'000kr/mån av detta till lön åt sig själv.

Jag har bara sett en del videos som lillebror visat mig och vissa grejer är kul, andra inte, precis som vilken komiker som helst
Jag hatar för övrigt skräckspel, men det är kul att se när andra spelar dem, hehe.

http://www.allabolag.se/5568951304/Pewdie_Productions_AB
Han tjänar OK för sin ålder, och om man ser till hur många han har anställda så är det förmodligen i högre ligan jämfört med andra entertainers.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tja, då har du inget i gaming communityn att se...spelar du ens spel?

Jag spelar spel själv, ja. Sitter inte gärna och slösar tid på att se andra göra det (speciellt inte någon som honom).

Skrivet av Esseboy:

Så du tycker då att Pewdiepie har en tung humor som är svår att förstå och tär på en?! WTF? Pewdiepie har en låg medelklasshumor som alla kan förstå som riktar sig till ungdomar, om du följt honom sen 500k subs så kanske du skulle fatta, han har ju över 1000 videor och han beter sig olika beorende på spel...du verkar bara ha sett hans Happy wheels...

Stopp och belägg! Vänta lite här, nyss så var man ju "omogen" om man inte gillade pewdi, men nu riktar han sig rent av mot ungdomar?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Jag spelar spel själv, ja. Sitter inte gärna och slösar tid på att se andra göra det (speciellt inte någon som honom).

Stopp och belägg! Vänta lite här, nyss så var man ju "omogen" om man inte gillade pewdi, men nu riktar han sig rent av mot ungdomar?

Och ungdomar är ju 13-21 år... Mellanklass humor utan större inside jokes. Lätt att förstå och kräver ingen större hjärnverksamhet, prefekt att avnjuta till en bisse eller cola

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jag började titta på han när han hade 1 subscriber. Vann jag internet nu? Har jag längst e-penis eller?

Dold text

Skämt åtsido.

Annars tycker jag som alla andra omogna här inne, att han skriker för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Och ungdomar är ju 13-21 år... Mellanklass humor utan större inside jokes. Lätt att förstå och kräver ingen större hjärnverksamhet, prefekt att avnjuta till en bisse eller cola

Sitter man och dricker cola och käkar popcorn till hans videos så är det kanske dags att skaffa lite umgänge.

(Förövrigt så betyder inte bisse öl som jag antar att du syftar på, utan bajs)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Och ungdomar är ju 13-21 år... Mellanklass humor utan större inside jokes. Lätt att förstå och kräver ingen större hjärnverksamhet, prefekt att avnjuta till en bisse eller cola

Jag tror jag lägger ner nu. Att det inte går att diskutera med fanboys är ju bevisat sedan länge. Vare sig det gäller grafikkorts-tillverkare eller, uppenbarligen, skrikande människor på youtube.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather