Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk

Har spelat i reaper of souls i 3 dagar nu och har redan hittat 2 stycken thunderfury (den första var vid lvl 69) och min bror som har spela 3 månader har inte hittat en enda.

Nu undrar jag om jag gjorde rätt som rolllade om dmgen, den hade så sjukt låg innan, eller skulle jag ha rollat vita till 10% dmg eller IAs? Vilket ger mest, så jag vet nästa gång den droppas...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

http://i.imgur.com/1isDljd.jpg

Har spelat i reaper of souls i 3 dagar nu och har redan hittat 2 stycken thunderfury (den första var vid lvl 69) och min bror som har spela 3 månader har inte hittat en enda.

Nu undrar jag om jag gjorde rätt som rolllade om dmgen, den hade så sjukt låg innan, eller skulle jag ha rollat vita till 10% dmg eller IAs? Vilket ger mest, så jag vet nästa gång den droppas...

Sedan har jag spendera runt 28 mille på att försöka få bättre dmg, men det verkar fan inte gå å få högre..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Sedan har jag spendera runt 28 mille på att försöka få bättre dmg, men det verkar fan inte gå å få högre..

Det går att få högre men det är inte värt det för du är nära max.
Om det hade varit värt att rulla Vit till Damage% istället beror ju på vad den hade för grundskada från början, men troligtvis så hade det varit bättre ja.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det går att få högre men det är inte värt det för du är nära max.
Om det hade varit värt att rulla Vit till Damage% istället beror ju på vad den hade för grundskada från början, men troligtvis så hade det varit bättre ja.

Skit låg minns jag hade typ 1900 dmg, undra om det hade varit värt å rerolla ändå.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Skit låg minns jag hade typ 1900 dmg, undra om det hade varit värt å rerolla ändå.

Orkar inte räkna, men tvekar på att den fått 300 dps av att rerolla till % dmg

Permalänk
Skrivet av Relive:

Orkar inte räkna, men tvekar på att den fått 300 dps av att rerolla till % dmg

Den hade typ lägsta dmg den kan ha och nu har jag rerolla den igen och nu är den 5 från max dmg.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Då fick man denna då

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Och jag fick äntligen min TF. Sprang runt och tänkte att man skulle få tag på en Jawbreaker, så droppade den istället i en t2 rift
Sjukt att den aldrig droppat, har spelat D3 och ROS sen patch 2,0.. Nej jag ljuger har en på softcore men det räknas ju inte.

Kan ju rolla maxdmg på den, men låter nog bli och rollar hellre om mainstat ifall den behövs på en annan gubbe framöver. Vi får se
Lite tråkigt att den nästan har lägsta procc dmg. Men man ska fasen inte klaga! Av alla shards jag gamblat med monken har 90% gått mot 1h utan lycka.

Profile om någon vill se:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gympatrosan-2532/hero/4171...

Permalänk
Medlem

Fick mig min tredje The Furnance senaste gången jag spelade

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Gympatrosan:

Och jag fick äntligen min TF. Sprang runt och tänkte att man skulle få tag på en Jawbreaker, så droppade den istället i en t2 rift
Sjukt att den aldrig droppat, har spelat D3 och ROS sen patch 2,0.. Nej jag ljuger har en på softcore men det räknas ju inte.

http://i.imgur.com/4Zq0Djs.jpg

Kan ju rolla maxdmg på den, men låter nog bli och rollar hellre om mainstat ifall den behövs på en annan gubbe framöver. Vi får se
Lite tråkigt att den nästan har lägsta procc dmg. Men man ska fasen inte klaga! Av alla shards jag gamblat med monken har 90% gått mot 1h utan lycka.

Profile om någon vill se:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gympatrosan-2532/hero/4171...

Äh så där ska du inte tänka, go all out och rolla mer max dmg å så får du hoppas den droppas till dina andra gubbbar också.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Själv får man fortfarande inga bra ringar och ingen TF :/
Behöver bättre på allt egentligen. Vill ha gött lightningset till min HC-monk.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Den hade typ lägsta dmg den kan ha och nu har jag rerolla den igen och nu är den 5 från max dmg.

Mja, tror garanterat du gjorde rätt val :]

Skrivet av Tesked:

Fick mig min tredje The Furnance senaste gången jag spelade

Låter som jag ska adda dig nästa gång jag spelar XD

Permalänk
Avstängd

2 dagars riftande till slut när man gör bounty act 1 på normal för fragment då droppade en.
Quetzalcoatl
dåliga stats men men
http://us.battle.net/d3/en/item/quetzalcoatl

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Första och enda gången detta hänt tyvärr inget man ville ha, men rätt coolt ändå !

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Skrivet av Mr.Quatermain:

http://s30.postimg.org/bunxeu2r5/Screenshot002.jpg

Första och enda gången detta hänt tyvärr inget man ville ha, men rätt coolt ändå !

Jevlar, trippeldrops asså!!! Dubbel har man ju fått många gånger men aldrig tre! Kul

Permalänk
Avstängd

Fick båda dessa under en kort period. Tyvärr inte kanonrollade men snacka om tur!

Lyckades även få en välrollad Thunderfury!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Fick båda dessa under en kort period. Tyvärr inte kanonrollade men snacka om tur!

http://i.imgur.com/vpwdhfN.png

Lyckades även få en välrollad Thunderfury!

http://i.imgur.com/El2acxx.png

Grattis, att få både reno och starmetal är fan tur Själv har jag inte fått nån av dem än.

Permalänk

Tills jag hittat en Darklight får denna sköld duga. Håller på att rolla för att få Crit chance. Kör en fire/fist of the heavens build.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk

Ja vad säger man, plötsligt händer det.. Riktigt nöjd med dessa.. Lagt över 100m nu på att få den sista 1% CD

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk

Fick denna, lite random då jag spelade med min Monk:

Tänkte först vid en snabböverblick att det var en sunkigt rollad 2-handare, tog ett bra tag innan jag märkte att det istället handlade om en ruskigt bra rollad 1-handare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TKvC-SainT:

Fick denna, lite random då jag spelade med min Monk:

Tänkte först vid en snabböverblick att det var en sunkigt rollad 2-handare, tog ett bra tag innan jag märkte att det istället handlade om en ruskigt bra rollad 1-handare

Rolla på CDR istället för AS och använd en ramaladnis gift vid 2.1 så har du en riktigt grym Darklight

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Har rollat om IAS till Socket i dagsläget, den ligger fortfarande på över 2400 dps, kommer nog som sagt rolla om den till CDR om man får tag i en sån socket gem i 2.1, sen är det bara att få alla andra delar också, då min Crusader hittills varit rätt kass

Permalänk
Medlem

Rollade rätt schysst ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Den var inte alls dålig du, jag va nöjd med mina 84%

Hittade den här, kanske inget speciellt men jag tyckte det va roligt för jag visste inte ens att de fanns

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LowFlow:

Sorry för noob fråga, har inte spelat Diablo på X-antal månader nu.
Men effekten på headet "95% more pet damage" funkar det på ALLA pet? Även gargantuan (stavning?)? Känns ganska OP då min gargantuan crittade relativt ofta och i väldigt höga nummer så 95% mer damage hade ju bara varit sjukt

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Sorry för noob fråga, har inte spelat Diablo på X-antal månader nu.
Men effekten på headet "95% more pet damage" funkar det på ALLA pet? Även gargantuan (stavning?)? Känns ganska OP då min gargantuan crittade relativt ofta och i väldigt höga nummer så 95% mer damage hade ju bara varit sjukt

Jepp gäller på alla pet, så guggen blir ännu lite vildare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gympatrosan:

Jepp gäller på alla pet, så guggen blir ännu lite vildare

Nice
Funderar smått på att komma tillbaka till Diablo nu när man har slutat med WoW (igen ) och jag funderar starkt på att köra vidare på min Witch doctor. Så den headen är ju ett måste isåfall

Permalänk
Medlem

Gargantuan är rolig bygga runt 250mille+ aoe crits, tvärnerfas på PTR servern dock hoppas bara det är en bugg.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinP74:

Tills jag hittat en Darklight får denna sköld duga. Håller på att rolla för att få Crit chance. Kör en fire/fist of the heavens build.

http://i103.photobucket.com/albums/m125/miphone1/hellskull_zp...

En sån här bör du satsa på tycker jag. Rätt vanlig sköld också måste jag säga, rollade ganska bra stats på denna men det är säkert min 15:e eller något.

Skrivet av TKvC-SainT:

Fick denna, lite random då jag spelade med min Monk:

http://i.imgur.com/lYTvm59.jpg

Tänkte först vid en snabböverblick att det var en sunkigt rollad 2-handare, tog ett bra tag innan jag märkte att det istället handlade om en ruskigt bra rollad 1-handare

Jeflar, GIEF! Snacka om lyllos! Har hittat fyra eller om det är fem hittills, strax under 2,2k ligger min på. Har alltid varit bajsrolls när den droppat och aldrig haft turen att den rollar socket

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Hittade femte delen av Akkhan efter ett par rifts i morse. Så nu ser det ut så här:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/MartinP74-2627/hero/389420...

Fortfarande ca 25% av cd kvar så får kämpa lite till. 15s låter lite men det känns som en evighet.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W