Yamaha YHT-1810 Home Cinema

Permalänk
Medlem

Yamaha YHT-1810 Home Cinema

Hej!

Jag är inget proffs på högtalare men jag har vart sugen på att köpa mig ett surroundsystem ett tag nu. Som en fattig studen har jag just nu inte råd att lägga mer än 5k på högtalarna så jag hittade ett från Yamaha på 40% rea. Så till min fråga, är detta systemet bra för vad det kostar? Och finns det något annat någon rekommendera?

Länk:
https://www.komplett.se/yamaha-yht-1810-home-cinema/811485

Permalänk
Medlem

Någon som vet? Måste veta innan rean försvinner!

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda högtalarna till?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vad ska du använda högtalarna till?

Kolla film/spela från datorn och använda de till boxen.

Permalänk

Jag har systemet som är föregångaren till det där.
Helt nöjd med det och definitivt för den prislappen.
Suben låter bra i rummet man är utan att man stör grannarna för mycket.

Sen är det ju inget megakraftig överlag, men definitivt tillräckligt bra för att se film och spela musik.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Funderar också på detta paket. Enda jag kan se som är trist att den inte stödjer hd ljudformat. Med jag ska ha den till extra TVn i ett litet rum. Borde väl "duga"?

Permalänk
Medlem

Jag köpte Yamaha NS-P40 5.1 som är i princip samma högtalarpaket. Körde det tillsammans med Pioneer VSX-423 (har jag för mig det var). Allt var på rea, men åkte tillbaka snabbt till elgiganten där jag köpte allt. Satelliterna har ganska burkigt ljud och spelar inte speciellt väl ihop med basen. Basen spelade rätt bra, men kände ganska snabbt att jag ville ha "mer".
Hur som helst åkte grejerna tillbaka. Istället köpte jag ett riktigt snikigt gammalt panasonic dvd 5.1-system för 300:- på blocket av en gammal tant. Basen var förvisso passiv och spelar inte allt lika djupt som yamaha subben. Hur som helst hade det gamla dvd-systemet gaaalet mycket klarare ljud i satelliterna! Den ger som sagt inte någon vidare djupbas, men hela systemet spelar bättre tillsammans. Jag kommer aldrig satsa på små burkiga/plastiga sateliter igen hur som helst. Gör inte samma misstag som jag. Ska man ha separata delar som spelar bra ihop, får man nog lägga lite mer pengar. Annars kan man lika gärna/hellre köpa något billigt system där huvudenheten/recivern är inbyggd i en blue-ray-spelare.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag köpte Yamaha NS-P40 5.1 som är i princip samma högtalarpaket. Körde det tillsammans med Pioneer VSX-423 (har jag för mig det var). Allt var på rea, men åkte tillbaka snabbt till elgiganten där jag köpte allt. Satelliterna har ganska burkigt ljud och spelar inte speciellt väl ihop med basen. Basen spelade rätt bra, men kände ganska snabbt att jag ville ha "mer".
Hur som helst åkte grejerna tillbaka. Istället köpte jag ett riktigt snikigt gammalt panasonic dvd 5.1-system för 300:- på blocket av en gammal tant. Basen var förvisso passiv och spelar inte allt lika djupt som yamaha subben. Hur som helst hade det gamla dvd-systemet gaaalet mycket klarare ljud i satelliterna! Den ger som sagt inte någon vidare djupbas, men hela systemet spelar bättre tillsammans. Jag kommer aldrig satsa på små burkiga/plastiga sateliter igen hur som helst. Gör inte samma misstag som jag. Ska man ha separata delar som spelar bra ihop, får man nog lägga lite mer pengar. Annars kan man lika gärna/hellre köpa något billigt system där huvudenheten/recivern är inbyggd i en blue-ray-spelare.

Nu är jag ingen audiofil, men jag upplever Inte att mina är burkiga.
Kanske är skillnad på det jag har.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *