Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Finns det "svenska" multiplayer så man kan göra sig förstådd när man pratar med någon. Nu har jag ju spelat farming ett tag på Ps3 så ganska mycket "kan" jag. Har lite svårt att få rätt blandning till korna men det över jag på just nu.

Är det svårt att ladda ner och få in mods till spelet?
Dom mods jag har på min dator mitt spel kan man ta med sig dom in i multiplayer?

Jag kör med 6000L "silage", 1 RUND bal hö och en "vanlig" halmbal det tycker jag ger bra effektivitet hos kossorna, ja man kan ju inte få mer än 100%.
Men sök på youtube det finns många videos om det, t.o.m. jag har laddat upp en

Skrivet av Akepouchen:

Hej igen
Nu har jag äntligen fått spelet och börjat bli "Bond"
Har nog lärt mig dom flästa knapparna i nuläget. Det som var mest skönt är att slippa slot för nu behöver man inte tänka på vad man ska köpa eller behöver.
Har lyckats fått in några mods som bra.
En liten fråga bara hur många worker kan man ha?
Laddar du en mods från sidan du skrev till mig förut eller har du mera sidor?

Skrivet av godspeed:

Hehe, det tar inga tider för dig att lära dig det där
Aha, slot vet jag inget om, har aldrig provat konsollversionen:)
Du kan köra hur många workers du vill, bara det finns pengar till det
Jag laddar hem dem därifrån för det mesta, det finns en sida som heter modhoster också men där har de inget vidare system för vilka mods som är bra eller dåliga, dvs om de har inga eller mycket fel
I princip brukar jag bara ta featured mods därifrån och från kända moddare och med mycket rekommendationer, då brukar man klara sig rätt bra

Dock är det ju bra dom har max antal slots du kan fylla på konsolversionen med tanke på att det börja bli lite laggigt när du fyllt dom

Har dom ändrat för visst kunde man bara ha 4st AI-arbetare från början? Har inte spelat på ett tag så jag vet inte nu.

Jag har laddat hem mods från dessa sidor och dom har funkat riktigt bra
http://www.farming-simulator.com/mods.php
http://www.ls2013.com/category/farming-simulator-2013
http://fs-uk.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag har sätt på vissa filmer att traktorerna/tröskan kör ner spannmålet om man kör igenom det på åkern. Vet du om det är en mod som gör så. Om ifall vet du vilken det är isåfall.

Det finns en del som gör det, de lägger till en smal remsa kultivatorscript i höjd med hjulen, tyvärr har jag inga specifika som gör så:/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Hej på er.
Jag skriver här inne istället för på FS-Uk för här är det lättare att utrycka sig. Vi ni om det finns någon server där det spelar svenskar? så man kan prata sitt eget språk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hej på er.
Jag skriver här inne istället för på FS-Uk för här är det lättare att utrycka sig. Vi ni om det finns någon server där det spelar svenskar? så man kan prata sitt eget språk.

Ska jag vara ärlig visste jag inte ens att det fanns servrar?

När vi har spelat har alltid en av oss varit host för vi har ju jobbat på den personens farm.

Skulle vara intressant å veta vilka servrar du har hittat å självklart om det finns några svenska?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Ska jag vara ärlig visste jag inte ens att det fanns servrar?

När vi har spelat har alltid en av oss varit host för vi har ju jobbat på den personens farm.

Skulle vara intressant å veta vilka servrar du har hittat å självklart om det finns några svenska?

Vet ej om det är servrar.... Men när man går in på multiplayer så finns det ju en himla massa olika banor/folk som har hubbar/farmar.
Så min undran var mest om det finns någon svensk sådan om man skulle behöva prata med varandra via Skype eller något.
Eller om jag själv startar upp en (om jag nu kan) så skulle det ju vara kul att kunna prata med varandra.
Eller hur har ni gått till väga när ni spelat med varandra??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Vet ej om det är servrar.... Men när man går in på multiplayer så finns det ju en himla massa olika banor/folk som har hubbar/farmar.
Så min undran var mest om det finns någon svensk sådan om man skulle behöva prata med varandra via Skype eller något.
Eller om jag själv startar upp en (om jag nu kan) så skulle det ju vara kul att kunna prata med varandra.
Eller hur har ni gått till väga när ni spelat med varandra??

Som sagt när vi har spelat så har alltid en av oss varit "server" och då har vi spelat på den personens gård........

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Som sagt när vi har spelat så har alltid en av oss varit "server" och då har vi spelat på den personens gård........

Jo men hur hittar ni varandra? Går ni inte in på multiplayer först?

Permalänk
Medlem

Bra idé med mod för att köra ner fältet, ska leta jag också! Tänk fs med ratt och oculus rift news vilken känsla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jo men hur hittar ni varandra? Går ni inte in på multiplayer först?

Jo men den som "skapar servern" döper den ju också så man söker ju bara på det namnet man behöver inte scrolla genom alla.......

Tänk dock på det som nämnts tidigare att alla moddar som "servern" har måste även alla som "joinar" ha installerade.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Jo men den som "skapar servern" döper den ju också så man söker ju bara på det namnet man behöver inte scrolla genom alla.......

Tänk dock på det som nämnts tidigare att alla moddar som "servern" har måste även alla som "joinar" ha installerade.

Jo det har jag förstått, men om jag har moddar måste ni oxå ha dom eller räcker det om jag har era?
Kan inte du skriva vilka ni har. Är bara lite sugen på att pröva hur det är att spela med andra, som sakt jag hjälper ju er på eran server om ni vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jo men hur hittar ni varandra? Går ni inte in på multiplayer först?

De som har en riktig server som går 24/7 eller själv alltid har den igång, är nästan alltid lösenordsskyddad då man inte vill riskera att nån kommer in och leker runt och kör ens maskiner i vattnet, eller förstör det man sått osv, det pågår tyvärr hela tiden med oseriösa personer som gör det där

Jag och en vän kör en dedikerad server, som alltid är uppe men efter att ha fått förstört av andra spelare (även såna vi känt irl) så valde vi att låsa precis allt, lösenordskyddat både på admin-sidan och även för att ens komma in där:(
Trist den biten, men det är därför man sällan hittar nåt helt öppet:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

De som har en riktig server som går 24/7 eller själv alltid har den igång, är nästan alltid lösenordsskyddad då man inte vill riskera att nån kommer in och leker runt och kör ens maskiner i vattnet, eller förstör det man sått osv, det pågår tyvärr hela tiden med oseriösa personer som gör det där

Jag och en vän kör en dedikerad server, som alltid är uppe men efter att ha fått förstört av andra spelare (även såna vi känt irl) så valde vi att låsa precis allt, lösenordskyddat både på admin-sidan och även för att ens komma in där:(
Trist den biten, men det är därför man sällan hittar nåt helt öppet:(

Men då kan man nästan aldrig spela multiplayer då!?! Om man inte har en vän som oxå spelar. Det låter tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Men då kan man nästan aldrig spela multiplayer då!?! Om man inte har en vän som oxå spelar. Det låter tråkigt.

jodå, det kan man absolut
men det krävs att man aktiverar sig lite i forumen, särskilt på fs uk finns det en forumdel för just multiplayer, där man kan ansöka om att få hjälpa till på en server eller spela multiplayer med någon
Själv har jag aldrig provat det men vet att de flesta gör så

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört om Oculust Rift och fs2013? Jag har ingen Oculus själv men kan tänka mig att det skulle passa bra till detta spel när man sitter i maskin! Någon som testat eller vet mer?

Permalänk
Medlem

En till spelare i leken

Hej nybliven medlem på detta forum, måste ju hänga på i denna tråd också,
bredvid ETS2 så liras det även en del FS, fick lite återfall på FS11 men annars
blir det en del FS13 med mappen Snowy River Ranch.

Måste få ställa en fråga som är något OT,
saknar en map väldigt mycket, dock till -11.

Field Peak någonting hette den, provat googlat och allt
men får bara upp en massa annat, det är en lätt omgjord
original-11 där affären är flyttad intill mitt hus och gården
är lite lätt omgjord, nästan bara den jag spelade.

Reseta nämligen datorn och tappade alla mods.

Tillbaka till on topic så lägger jag upp en bild från -13.

Permalänk

Hej igen nu var det ett tag sedan jag skrev här, det beror på att allt har flutit på bra i spelandet..... Men nu har jag fått problem.
Prövar just nu att spela på en Canada map som har JÄTTE stora åkrar.
Så jag prövade att ta hem denna mod http://www.farming-simulator.com/mod.php?lang=en&mod_id=147
Men jag lyckas inte få det att fungera, varje gång dom vänder då krockar dom med varandra. Jag får bara ställa in 1,2,eller3 på den första raden den andra raden där jag tror man skall sätta brädden kan jag inte ändra något.
Hur ska jag göra??

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Hej igen nu var det ett tag sedan jag skrev här, det beror på att allt har flutit på bra i spelandet..... Men nu har jag fått problem.
Prövar just nu att spela på en Canada map som har JÄTTE stora åkrar.
Så jag prövade att ta hem denna mod http://www.farming-simulator.com/mod.php?lang=en&mod_id=147
Men jag lyckas inte få det att fungera, varje gång dom vänder då krockar dom med varandra. Jag får bara ställa in 1,2,eller3 på den första raden den andra raden där jag tror man skall sätta brädden kan jag inte ändra något.
Hur ska jag göra??

Jag kom på det själv

Permalänk
Medlem

Om man köper spelet "fysiskt" i butik, kan man koppla det till Steam "ur boxen"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Japp, nånstans på steam ska du kunna knappa in dom egem
serial key och därmed blir ditt spel kopplat till steam.

En snabb fråga, är det nån här som skulle vilja
bygga en map på beställlning för mig?

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Om man köper spelet "fysiskt" i butik, kan man koppla det till Steam "ur boxen"?

Skulle ställa samma fråga som du gjort. Men ser att du redan gjort det.... Så då frågar jag dig. Kan man/kunde du koppla ihop cd-key från spelet till steam? Om det gick hur gjorde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Skulle ställa samma fråga som du gjort. Men ser att du redan gjort det.... Så då frågar jag dig. Kan man/kunde du koppla ihop cd-key från spelet till steam? Om det gick hur gjorde du?

Den "boxade" versionen från fysisk butik fungerade inte med Steam. Fick maila tillverkaren av spelet som ville ha foto på koden i boxen och kvittot. Fick ett par dagar senare kod från dem för Steamversionen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Någon som vet någon rolig map som man inte börjar med så nya saker ?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Piratkopiering är inte tillåtet här på Sweclockers.

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tjena! Tänkte köra lite med min Logitech Driving Force GT, men får inte riktigt till det. Pedaler och knappar fungerar, men ratten är liksom "låst" centrerat i spelet, och det fungerar därmed ej att svänga (eller binda just ratten). Någon som har en lösning?

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk

Jag har precis börjat spela detta spel (ungefär en vecka lite casual) så jag har lärt mig grunderna av spelet osv.
Vilka mods rekommenderas? Såg "Forest MOD (beta)", verkade intressant då man får lite mer djup i spelet. Någon som har erfarenhet hur detta fungerar? Vill inte installera mods som inte fungerar perfekt osv.
Är även intresserad av andra små mods (eller stora för den delen) som fungerar bra. Typ nya maskiner och tillbehör. Flera byggnader osv så att man får lite mer "djup" i spelet.
Sen är jag även lite nyfiken på någon rolig karta

Även en fråga om "realistic mod", om någon testat och om dom tycker den fungerar bra?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Forest MOD tillsammans med Ursus DLC'n och Kartan Wildbach Tal v2.4 är en skön upplevelse.
.
.
.
Där har du en bra början.

Tackar som tusan Fick bli Forest MOD, lite maskiner som du länkade där så länge så fyller jag nog på efterhand.
Banan du länkade flöt inte på av någon anledning så blev lite smärtsamt att spela den. Annars såg den otroligt intressant ut. Bara synd att allt va på tyska?

Ska fortsätta på min Westbridge karta så länge så får vi se om man startar en ny karriär lite senare när man tröttnar på kartan. Finns rätt stora fält på westbridge där man kan plantera träd

Hoppas FS2015 blir en hit, trodde inte att farming simulator skulle vara så pass roande som det är

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Tackar som tusan Fick bli Forest MOD, lite maskiner som du länkade där så länge så fyller jag nog på efterhand.
Banan du länkade flöt inte på av någon anledning så blev lite smärtsamt att spela den. Annars såg den otroligt intressant ut. Bara synd att allt va på tyska?

Ska fortsätta på min Westbridge karta så länge så får vi se om man startar en ny karriär lite senare när man tröttnar på kartan. Finns rätt stora fält på westbridge där man kan plantera träd

Hoppas FS2015 blir en hit, trodde inte att farming simulator skulle vara så pass roande som det är

Den är en hel del krävande då det är över 2000 träd på den du kan fälla från start. Dra ner dina settings lite och kör på den så ska du få se. Miljön är helt underbar. Kräver små maskiner så som Lindner Geotrac 94 eller liknande då de större har för stor svängradie.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Den är en hel del krävande då det är över 2000 träd på den du kan fälla från start. Dra ner dina settings lite och kör på den så ska du få se. Miljön är helt underbar. Kräver små maskiner så som Lindner Geotrac 94 eller liknande då de större har för stor svängradie.

Jao antog att det beronde på något sådan. Stod i introt till Forest Mod om att träden var väldigt krävande att rendera.
Får testa den banan när jag tröttnat på Westbridge Lär ju bli väldig stor skillnad mot dom stora öppna fälten till dom små skogsfälten

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Hej!
Ny här. Jag har en del problem med moddar. Jag kör på en MacBook pro. Utav kanske 10-15 moddar jag laddar hem är det bara en som fungerar? Har alla detta problem eller är det Mac?? Och kan man köra Giants Editor på Mac?? Jag hittar själv inget om det, men det kanske finns andra program för att skapa moddar och banor?
Tack för svar!