Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vändbara USB Type-C färdigställs

Permalänk
Medlem

Bra tänkt, man är ju mäkta less på att testa 2 ggr före man prickar in den på 3e försöket

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mattsingen:

Förutom de gånger som någon lyckas med konststycket att ha kretskortet uppåt så att det just på den enheten så ska kontakten vara vänd neråt eller på de där de riktar den åt något annat håll så att men måste inse vad konstruktören ansett vara "frammåt".

Eh va?

Permalänk
Inaktiv

Synd man inte kan få tillbaks sina 7 år av att vända på dem satans sakerna hela tiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon114264:

En USB 3.0 mikro-B som egentligen är en 2.0 mikro-B? Jag fattar inte.

Här är USB 2.0 mikro-B

Sen i USB 3.0 så ökade de antalet pinnar från 4 eller 5 till 9 eller 11. Det får inte plats i en så liten kontakt så de hängde på en extra kontakt på sidan. Så här blev resultatet:

Den bredare biten är samma som den gamla mikro-B så du kan använda den gamla om du vill men då får du bara USB 2.0. För att få full hastighet så krävs den där kontakten som har två extra kabelpar för data. Av naturliga skäl går USB 3.0 mikro-B enbart att använda i just de kontakterna.

Jag har en extern hårddisk med USB 3.0 som har sådan kontakt. Jag kan alltså använda en gammal kabel och koppla in till hårddisken men då får jag sämre hastigheter. Kabeln som tillhörde hårddisken kan jag däremot enbart använda till den hårddisken och inget annat för kontakten är för bred.

Där har du en av alla anledningar till att det var dags att helt bryta bakåtkompatibiliteten och börja om från början med något helt nytt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

En sån här har jag, guld värd

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

tills nått företag kommer på att det behövs "USB Typ-C nano" för "Smart Rings" med storbildsprojektor som nästan alla kommer ha 2017. eller nått annat pyttigt måste ha jag inte kan föreställa mig.

Hehe, de kommer förmodligen köra någon egen hittepåanslutning likt smartklockorna som kör med magneter och pogo-pins

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Varför ändra så man inte kan ändvända adaptrar?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Nice! Synd att den inte är bakåtkompatibel bara :-/
Inte haft sönder en enda?

Du är ju dock inte ensam på planeten, problemet existerar.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Alla kontakter är dömda att bytas ut förr eller senare. Hur många använder eller saknar de interna anslutningar man hade i datorn 1996?

Samma klagorop som när det blev klart att floppyn var död, hur skulle man kunna spara personlig data i framtiden? Personligen tycker jag att det är ofattbart att t.ex. den gamla analoga VGA-kontakten (D-sub) fortfarande finns på datorer, projektorer och monitorer. Jag ser inga problem alls med att USB byter utseende, eftersom det kommer bli precis som med alla andra övergångar, att kontakterna fasas ut över en period till förmån för den nya standarden.

Hur många externt anslutna tillbehör används i mer än tre år, egentligen? För de som invänder att "det är minsann inget fel på min 15 år gamla handscanner" eller att "det är slöseri att byta ut sånt som fungerar" så ställer jag motfrågan: hur finansieras utvecklingen av nya prylar?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sveklockarn:

Alla kontakter är dömda att bytas ut förr eller senare. Hur många använder eller saknar de interna anslutningar man hade i datorn 1996?

Samma klagorop som när det blev klart att floppyn var död, hur skulle man kunna spara personlig data i framtiden? Personligen tycker jag att det är ofattbart att t.ex. den gamla analoga VGA-kontakten (D-sub) fortfarande finns på datorer, projektorer och monitorer. Jag ser inga problem alls med att USB byter utseende, eftersom det kommer bli precis som med alla andra övergångar, att kontakterna fasas ut över en period till förmån för den nya standarden.

Hur många externt anslutna tillbehör används i mer än tre år, egentligen? För de som invänder att "det är minsann inget fel på min 15 år gamla handscanner" eller att "det är slöseri att byta ut sånt som fungerar" så ställer jag motfrågan: hur finansieras utvecklingen av nya prylar?

Man behöver inte ens byta ut sina 15 år gamla prylar om man inte vill. Det räcker med att köpa en passiv adapter som lär kosta en femma från eBay.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ähhh! Vad ska man ha USB för?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Hehe, de kommer förmodligen köra någon egen hittepåanslutning likt smartklockorna som kör med magneter och pogo-pins

nöjer mig med om det inte finns mer än en standard för trådlös laddning när ringarna måste tankas.

Skrivet av Sveklockarn:

Alla kontakter är dömda att bytas ut förr eller senare. Hur många använder eller saknar de interna anslutningar man hade i datorn 1996?

Hur många externt anslutna tillbehör används i mer än tre år, egentligen? För de som invänder att "det är minsann inget fel på min 15 år gamla handscanner" eller att "det är slöseri att byta ut sånt som fungerar" så ställer jag motfrågan: hur finansieras utvecklingen av nya prylar?

PC-arkitekturen överlag är helt idiotisk och borde designas om från grunden. brist på gamla eller ogenomtänkta anslutningar är det sista de har än idag trots allt. allt från nakna headers utan standardisering till diverse varianter av samma protokolls olika lagringsanslutningar är bara de värsta synderna i en lång rad av knasigheter.

det beror ju helt på vad det är för grejer. att saker ska bytas ut för att snurra ekorrhjulen tycker jag nog är den sämsta av alla anedningar som finns. då blir ju "planed obsolescence" en bra sak tex. en scanner är ett exempel på nått som kan ha en väldigt lång användbar livslängd medan en skrivare inte har det oftast. jag antar det är delvis därför det har blivit så populärt att bygga ihop just dessa.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

det beror ju helt på vad det är för grejer. att saker ska bytas ut för att snurra ekorrhjulen tycker jag nog är den sämsta av alla anedningar som finns. då blir ju "planed obsolescence" en bra sak tex. en scanner är ett exempel på nått som kan ha en väldigt lång användbar livslängd medan en skrivare inte har det oftast. jag antar det är delvis därför det har blivit så populärt att bygga ihop just dessa.

Jag tror du missförstår mig.

Min första laserskrivare skrev väl ut sådär 3-4 sidor/minut, efter en lång uppvärmning på typ 45-50 sekunder före första utskriften. Den kostade närmare 4000 kr också. Att det idag går att köpa en mångfaldigt bättre multifunktionsskrivare med färglaser för samma pengar beror på att folk bytt ut sin gamla skrivare, inte på att någon filantrop gav oss ny skrivarteknologi. Sådär är det med allting.

Datorvärlden är så föränderlig att vi själva snabbt får nytta av de investeringar i ny teknik vi gör när vi köper nya grafikkort osv. Därför finns det i princip inga inslag av att hålla "ekorrhjul igång" när vi köper ny hårdvara (förutsatt att vi inte köper samma modell, utan förbättringar, år efter år).

Permalänk
Medlem

Applestämning incoming

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Att det idag går att köpa en mångfaldigt bättre multifunktionsskrivare med färglaser för samma pengar beror på att folk bytt ut sin gamla skrivare, inte på att någon filantrop gav oss ny skrivarteknologi. Sådär är det med allting.

Datorvärlden är så föränderlig att vi själva snabbt får nytta av de investeringar i ny teknik vi gör när vi köper nya grafikkort osv. Därför finns det i princip inga inslag av att hålla "ekorrhjul igång" när vi köper ny hårdvara (förutsatt att vi inte köper samma modell, utan förbättringar, år efter år).

knappast troligt. prisraset på skrivare beror på att fler tillverkas och att fler köper för att de blivit billigare. de blir inte bättre av det, de blir mer slit och släng. det enda som förändras snabbare pga det är toners eller patroner som raskt blir inaktuella enkom för sakens skull. saken att sälja en ny skrivare, eller hålla priser på tillbehören högre längre genom att underminera fördelen annars med massproduktion.

PC-marknaden för själva datorhårdvaran behöver såklart ingen sån funktion då ineffektiva mjukvaror fyller den rollen. om du tycker det är vettigt att subventionera dålig kod med att köpa nya kort och sen tycker att det känns som en vinst att du fått lite mer rå prestanda på nästa kort som lika väl inte hade behövts utan slit och slängmentalitetn så får du såklart tycka det är känns bra. jag tycker det är meningslöst slöseri med resurser för både mig och miljön.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

knappast troligt. prisraset på skrivare beror på att fler tillverkas och att fler köper för att de blivit billigare. de blir inte bättre av det, de blir mer slit och släng. det enda som förändras snabbare pga det är toners eller patroner som raskt blir inaktuella enkom för sakens skull. saken att sälja en ny skrivare, eller hålla priser på tillbehören högre längre genom att underminera fördelen annars med massproduktion.

PC-marknaden för själva datorhårdvaran behöver såklart ingen sån funktion då ineffektiva mjukvaror fyller den rollen. om du tycker det är vettigt att subventionera dålig kod med att köpa nya kort och sen tycker att det känns som en vinst att du fått lite mer rå prestanda på nästa kort som lika väl inte hade behövts utan slit och slängmentalitetn så får du såklart tycka det är känns bra. jag tycker det är meningslöst slöseri med resurser för både mig och miljön.

Jag har klarat mig bra på 2500k. satt på 6000+ AMD cpu och vist jag kör den som HTPC så bidar inte för mycket till slit och släng Men oavsett hur man hade kodat nya spel räcker den inte till, för dålig IPC. Flaskade även grafikkortet (5770 körde med det för 8800gt gick sönder). Men slösar på ström i stället nu när jag kör den cpu:n ihop med 5770 (så det är typ som att välja mellan pest och kolera), i stället för att köra med apu eller atom.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Swec/2014-08-1...

Jag måste göra något fel för det går inte med loggan uppåt...

Min Xbox 360-kontroll har för övrigt ingen logga på kontakten.

Tog mig friheten att visa för dig Steg 2. Grattis, du klarade av Steg 1. Nu behöver du bara göra som så:
(Nice chassi btw)

Permalänk
Medlem

Mänskligheten tar ett steg framåt. Vad hände egentligen med Wireless USB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

knappast troligt. prisraset på skrivare beror på att fler tillverkas och att fler köper för att de blivit billigare. de blir inte bättre av det, de blir mer slit och släng.

Hur blev de billigare? Varför vill inte folk köpa typhjulsskrivare, matrisskrivare och plotters längre? Borde ju finnas en enorm marknad för såna rejäla och outslitliga grejer. Färgband och pennor var ju så billiga, bra och hållbara.

Skrivet av AndreaX:

PC-marknaden för själva datorhårdvaran behöver såklart ingen sån funktion då ineffektiva mjukvaror fyller den rollen.

Eller så utvecklas även mjukvaror till allt högre funktionalitet, som i sin tur kräver mer prestanda?

Skrivet av AndreaX:

om du tycker det är vettigt att subventionera dålig kod med att köpa nya kort och sen tycker att det känns som en vinst att du fått lite mer rå prestanda på nästa kort som lika väl inte hade behövts utan slit och slängmentalitetn så får du såklart tycka det är känns bra. jag tycker det är meningslöst slöseri med resurser för både mig och miljön.

Jag gillar att spelen inte såg ut som de gjorde 2002, eller för den delen 1992, längre. Vad är så dåligt med utveckling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det skulle kunna vara så, men problemet har ju funnits där från början, och då borde de rättat till det redan i och med USB2.0 Det är ju inget litet skitproblem vi snackar om här, utan något som säkert drabbar hundratals miljoner människor dagligen.

Problemet är att När USB 2 kom ut så var inte USB i samma position som idag. Om de inte gjorde USB 2 bakåtkompatibelt så skulle en annan standard kunnat ta över. Just nu dock är USB så stort att även dessa gubbar som du hittar på denna tråd som klagar så mycket om det här bytet kommer inte att byta till något annat. Detta eftersom du har valet att skaffa en billig adapter till USB eller en antagligen dyrare adapter till något annat. Mobiler och massa annat kommer att ha nya USB Typ C. Så vem skulle orka ha adapter på varje ända av kabeln istället för bara den ena?

USB 3 var perfekt timing för detta, USB 1 då viste de inte, USB 2 då var det nog inte mycket snack om att det var jobbigt och även isf var det onödigt mycket risk.

För alla som tror att det kommer att vara Typ-C på varje ända så har ni fel. Tanken är att det ska vara bara Typ-C, men i början kommer det att vara Typ-A på datorsidan och Typ-C på mobil/annat-sidan. Detta innebär att våra Typ A kontakter på datorn kommer att fungera med våra nya mobiler utan problem. Mao kommer det att vara ungefär som det är nu bara att våra nuvarande sladdar inte kommer att fungera utan adaptrar. Sedan så småningom börjar man byta till Typ C - Typ C

Permalänk
Entusiast
Skrivet av voidkahn:

https://imagizer.imageshack.us/v2/1218x685q90/538/MevIr6.jpg

Tog mig friheten att visa för dig Steg 2. Grattis, du klarade av Steg 1. Nu behöver du bara göra som så:
(Nice chassi btw)

Men nu är ju inte loggan upp som den skulle vara. Men du menar att jag ska ha loggan upp och sedan rotera den med kontakten nedåt så kommer den passa utan problem? Vi testar:

USB-kontkat med loggan uppåt. Sedan skulle man bara rotera den 90 grader uppåt, eller hur?

Nej det gick inte så bra. Din enkla tvåstegsinstruktion behöver revideras igen tror jag.

Sen har vi det här läget:

Jag stoppar in laddaren i väggen baserat på vilket håll det är smidigast att ha sladden. Försöker man med loggan upp blir det ju fel igen.

Den stora designmissen är att det inte är enkelt att se vilket håll som är rätt eftersom kontakten är helt symmetrisk utan tydliga markeringar. Problemet är primärt honan som inte sällan bara är ett svart rektangulärt hål. Har du tur har tillverkaren varit snäll och färgat plastbiten som håller själva kontakterna i en tydlig färg men ofta är den svart. Så det hjälper inte att man vet vilket håll kontakten man har i näven ska i när man inte vet vilket håll kontakten i andra änden är. Tittar jag in under mitt skrivbord på USB-kontakterna på toppen av chassit så ser man en blå plastbit i USB 3.0-kontakterna men allt är bara svart i USB 2.0. Färgkodningen är inget måste utan bara en rekommendation. Så hade jag bara haft USB 2.0 i toppen hade det nu antingen krävts de klassiska tre försöken eller en lampa.

Tittar man på andra kontakter som har ett rätt och ett fel så är ofta hela kontaktdonet format så det tydligt syns. Titta till exempel på hur HDMI, VGA (alla D-SUB), Displayport, SCART med flera ser ut. Till och med USB typ-B gjorde rätt. Hade hålet en distinkt form, det hade räckt med att köra som HTC som hade en avfasning i ena hörnet på sin specialversion av mini-B i sina telefoner ett tag, så hade problemet minskat avsevärt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Applestämning incoming

Det stämmer inte.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Men nu är ju inte loggan upp som den skulle vara. Men du menar att jag ska ha loggan upp och sedan rotera den med kontakten nedåt så kommer den passa utan problem? Vi testar: ....

Det är så sant, de hade kunnat ge den en annan form än rektangulär så hade det varit bra nog. Men aja, nu får man palla denna period och sedan får man hoppas att det här räcker långt. USB har haft samma form i runt 20 år, så då hoppas jag att denna form också håller så där länge.

Permalänk
Skrivet av V1pArzZ:

Yeeesssss! Hur lång tid av sitt liv har man inte spenderat på att vända en usb, sen inse att man hade rätt håll från början och vända tillbaka igen.

Ungefär 5 sekunder.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Yes fan på tiden,jävla apple som ställer till det med sina skitstämningar:-(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur blev de billigare? Varför vill inte folk köpa typhjulsskrivare, matrisskrivare och plotters längre? Borde ju finnas en enorm marknad för såna rejäla och outslitliga grejer. Färgband och pennor var ju så billiga, bra och hållbara.

Eller så utvecklas även mjukvaror till allt högre funktionalitet, som i sin tur kräver mer prestanda?

Jag gillar att spelen inte såg ut som de gjorde 2002, eller för den delen 1992, längre. Vad är så dåligt med utveckling?

märker du inte att du argumenterar mot dig själv nu? med din logik skulle förklaringen till att laserskrivare utvecklades vara att folk fortsatte köpa matrisskrivare. det var naturligtvis just för att folk inte ville ha dessa som bättre tekniker utvecklades, och efter det är det konkurrens som vanligt.

prestandakraven ökar oftast mer funktionaliteten den ger. spel underanvänder oftast råprestandan och detta ökar med tiden. på nyttovarusidan har en motsatt effekt nåtts idag då vissa program inte utnyttjar CPU-kraft väl. om det ena kan skyllas på det andra eller inta kan spekuleras i, men det är ett faktum. (nyhetsnotis/artikel rätt nyligen här har jag för mig)

när man sätter i en gammal design av en dubbelt så stark motor i en gammal lådformad bildesign istället för att investera i en vindtunnel är det knappt utveckling. bra utveckling är naturligtvis bra. spelen har inte främst blivit snyggare för att folk köper nya grafikkort för några fler fps vartannat år, det har tvärtom handikappat utvecklingen hela industrin.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Ungefär 5 sekunder.

Busskiller jag menar BUzzkiller nej Buzzkiller

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Hah! Fyefan, tänk dig det där, fast kontakten som sitter i datorn är micro-usb istället. Det är anledningen till varför jag för ett par år sedan här på SWEC, berättade om att jag inte gillar att kontakterna blir mindre och mindre, då dom blir skörare.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimman:

Du är ju dock inte ensam på planeten, problemet existerar.

Jag använder massvis av USB-produkter jag kopplar i och ur dagligen och har gjort det i åratal och detta är det första jag någonsin hör talas om att en USB-kontakt kan gå sönder. Försöker du stoppa in dem i COM-porten?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

tills nått företag kommer på att det behövs "USB Typ-C nano" för "Smart Rings" med storbildsprojektor som nästan alla kommer ha 2017. eller nått annat pyttigt måste ha jag inte kan föreställa mig.

Smart ring finns redan, bara att köpa:

http://www.hmpower.se/Vaart-erbjudande/Smart-Ring-kompaktstaellverk-12kV