Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Gå in på "språk", långtryck på "Svenska" och sedan "flytta upp".

Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Den kommer internationellt och även till AT&T i USA.

Preliminära siffror ifrån Verizon säger att man närapå fördubblat batteritiden vid användning i jämförelse med Android Kanske blir att hoppa på WP tåget snart då, älskar min One men om det skiljer mycket i batteritid känns Android onödigt. Blinkfeed finns ju på WP och WP flyter ju på minst lika bra som Sense så egentligen är det ju bara apparna man tappar lite, men använder ändå inte så fasligt många appar, typ Tapatalk och Chrome. Även BankID och sådant, men allt sånt finns väl i WP?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Preliminära siffror ifrån Verizon säger att man närapå fördubblat batteritiden vid användning i jämförelse med Android Kanske blir att hoppa på WP tåget snart då, älskar min One men om det skiljer mycket i batteritid känns Android onödigt. Blinkfeed finns ju på WP och WP flyter ju på minst lika bra som Sense så egentligen är det ju bara apparna man tappar lite, men använder ändå inte så fasligt många appar, typ Tapatalk och Chrome. Även BankID och sådant, men allt sånt finns väl i WP?

Tapatalk och BankID finns, likaså Swish. Chrome är det värre med....Forska runt lite i Store vet ja

http://www.windowsphone.com/sv-se/store

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av MrAdde:

Preliminära siffror ifrån Verizon säger att man närapå fördubblat batteritiden vid användning i jämförelse med Android Kanske blir att hoppa på WP tåget snart då, älskar min One men om det skiljer mycket i batteritid känns Android onödigt. Blinkfeed finns ju på WP och WP flyter ju på minst lika bra som Sense så egentligen är det ju bara apparna man tappar lite, men använder ändå inte så fasligt många appar, typ Tapatalk och Chrome. Även BankID och sådant, men allt sånt finns väl i WP?

Det är just det. Siffror. De kan skriva vad de vill i stort sett. Lumia 930 var grymt ineffektiv när det gäller stömhantering förutom i standby då den faktiskt var bättre än M8. Förlorade ofta bara 2% över natten. Marginellt mindre batteri än M8 men man fick ut ungefär hälften användning. Batteriet sögs slut fort som fan. Jag hade två exemplar båda lika dåliga. Ska bli spännande och se hur det ser ut sen i riktigt livet folk antar för mycket över vad ett företag skriver vilket jag har svårt att förstå.

Här är den så kallade källan (vem drar slutsatser utifrån en sån?):

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Är inte alls insatt i WP-världen men är redigt sugen på att prova något nytt och lämna Android åt sidan.

Vad finns det för info om kommande 830? Den tilltalar väldigt mycket utseendemässigt och jag är på jakt efter specs (har hittat semi-trovärdiga läckor). Vilka sidor gäller när det kommer till WP (tänk Swedroid för Android)?

wpcentral.com
wppoweruser.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Sweclockers borde skaffa fram M8:orna och göra en Android vs. Windows Phone!!!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av deeyay:

Det är just det. Siffror. De kan skriva vad de vill i stort sett. Lumia 930 var grymt ineffektiv när det gäller stömhantering förutom i standby då den faktiskt var bättre än M8. Förlorade ofta bara 2% över natten. Marginellt mindre batteri än M8 men man fick ut ungefär hälften användning. Batteriet sögs slut fort som fan. Jag hade två exemplar båda lika dåliga. Ska bli spännande och se hur det ser ut sen i riktigt livet folk antar för mycket över vad ett företag skriver vilket jag har svårt att förstå.

Här är den så kallade källan (vem drar slutsatser utifrån en sån?):

http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/134276-thumb/1.pn...

Sa ju att det var preliminära siffror, riktiga tester får utvisa om de har någon förankring i verkligheten. Vi får se hur väl en portning av ett Android flaggskepp står sig med WP.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag har en Lumia 920 Jag använder WhatsUp, alla bilder som jag får där hamnar även bland mina foton, varför? Jag hittar ingen inställnings för det.
Det gör ju inte så med Line.

Är det ingen som använder WhatsApp och har samma problem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Är det ingen som använder WhatsApp och har samma problem?

Det är inget "problem", det är en feature. Ska vara så. Dumt att det inte finns en valmöjlighet att stänga av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt ui på startskärmen i WP. Inte helt olikt harmattan.

Vem vet, vi kanske hamnar i en mjukare framtoning framöver, med alla de andra fördelarna. Lite mjukare detaljer skulle inte skadat. Runda pratbubblor i messen istället för fyrkantiga rutor.

Edit: MS tar fram en miracast-mottagare, så ni som har miracast i luren kan spegla luren i teven med denna mottagare. Den blir en enhet i nätverket tack vare kabeln. Kommer passera CC för detta kräver inte IT-uppkoppling, utan bara samma nätverk.

http://wmpoweruser.com/microsofts-miracast-dongle-passes-thro...

Permalänk
Medlem

Det sägs att W9 ska presenteras den 30/9. Tänk om.

http://wmpoweruser.com/microsoft-to-reveal-windows-9-on-septe...

http://wmpoweruser.com/the-verge-microsoft-may-show-off-thres...

Skype verkar ha något på gång inom kort. Xbox likaså. Så något kommer ske, fråga är bara vad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

http://forumbilder.se/DDO4P/1-zps543b2c2f.png

Jäkligt snyggt ui på startskärmen i WP. Inte helt olikt harmattan.

Vem vet, vi kanske hamnar i en mjukare framtoning framöver, med alla de andra fördelarna. Lite mjukare detaljer skulle inte skadat. Runda pratbubblor i messen istället för fyrkantiga rutor.

Edit: MS tar fram en miracast-mottagare, så ni som har miracast i luren kan spegla luren i teven med denna mottagare. Den blir en enhet i nätverket tack vare kabeln. Kommer passera CC för detta kräver inte IT-uppkoppling, utan bara samma nätverk.

http://wmpoweruser.com/microsofts-miracast-dongle-passes-thro...

Skulle det där vara snyggt?
Skaffa Android..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Skulle det där vara snyggt?
Skaffa Android..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker snarast det ser ut som Sailfish i stuket.

Men nej, det såg rätt tråkigt ut. Precis som Android eller iOS. Vi har redan två såna jag förstår inte önskan att låta WP gå åt samma håll.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rattnalle:

Jag tycker snarast det ser ut som Sailfish i stuket.

Men nej, det såg rätt tråkigt ut. Precis som Android eller iOS. Vi har redan två såna jag förstår inte önskan att låta WP gå åt samma håll.

Det har dementerats tidigare att man skulle överge nuvarande design.

Den där bilden är ju bara en bakgrundsbild som flyter ihop med tiles'en och bildar ett fakat utseende.

Alltså inget nytt UI eller "skin".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

http://forumbilder.se/DDO4P/1-zps543b2c2f.png

Jäkligt snyggt ui på startskärmen i WP. Inte helt olikt harmattan.

Vem vet, vi kanske hamnar i en mjukare framtoning framöver, med alla de andra fördelarna. Lite mjukare detaljer skulle inte skadat. Runda pratbubblor i messen istället för fyrkantiga rutor.

Edit: MS tar fram en miracast-mottagare, så ni som har miracast i luren kan spegla luren i teven med denna mottagare. Den blir en enhet i nätverket tack vare kabeln. Kommer passera CC för detta kräver inte IT-uppkoppling, utan bara samma nätverk.

http://wmpoweruser.com/microsofts-miracast-dongle-passes-thro...

Varför lämna massa svart runt ikonerna? Bara massa outnyttjad dkärmyta...

Däremot miracast-dongel, grymt! Hoppas bara den inte blir för dyr, typ 500 Max så den direkt konkurrerar med googles sticka:-)

En sak som kag upptäckte på WP är att apparna är mindre bär man laddar ner dem. Tex paypal var bara på 4 MB mesans den ligger på 20MB för iOS. Är det så att apparna är mindre eller blir de större när man installerar dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det är inget "problem", det är en feature. Ska vara så. Dumt att det inte finns en valmöjlighet att stänga av.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, då vet jag
Idiotiskt att inte själv få välja, nu är det jäkla raderande i mina foton hela tiden. Avslutar nog WhatsApp snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Varför lämna massa svart runt ikonerna? Bara massa outnyttjad dkärmyta...

Däremot miracast-dongel, grymt! Hoppas bara den inte blir för dyr, typ 500 Max så den direkt konkurrerar med googles sticka:-)

En sak som kag upptäckte på WP är att apparna är mindre bär man laddar ner dem. Tex paypal var bara på 4 MB mesans den ligger på 20MB för iOS. Är det så att apparna är mindre eller blir de större när man installerar dem?

Nedladdningarna av appar som inte innehåller mycket egna grafiska element är små.
Storage sense påstår att paypal tar upp 34,05MB på min telefon så apparna blir större vid installation.
En av mina appar är < 1MB att ladda ner men tar 2,03MB på telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som använder Xbox Music för att spela upp egna, lokala MP3-filer och som har fått artistbakgrunder att funka? Det är en av de snyggare effekterna i hela Metro UI men jag får bara en helt svart bakgrund. Sitter på 8.1 atm men det funkade aldrig i 8.0 heller :/ Prövat med olika låtar och artister men blir aldrig något annat än totalt svart bakgrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nedladdningarna av appar som inte innehåller mycket egna grafiska element är små.
Storage sense påstår att paypal tar upp 34,05MB på min telefon så apparna blir större vid installation.
En av mina appar är < 1MB att ladda ner men tar 2,03MB på telefonen.

På min iphone tar ebay och Facebook dubbelt så stor plats efter installation som installationsfilen. 40 resp 120 efter installation plus dokument och data etc som tillkommer vid användning... Kan det vara så att appar till WP kräver mindre plats?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

På min iphone tar ebay och Facebook dubbelt så stor plats efter installation som installationsfilen. 40 resp 120 efter installation plus dokument och data etc som tillkommer vid användning... Kan det vara så att appar till WP kräver mindre plats?

Facebook tar 37,36MB hos mig.
Ja, då systemen och apparna är byggda på olika sätt är det möjligt.

Inte säker på hur det är i telefonen men OSx räknar annorlunda än Windows trots att de skriver ut samma enhet.
Windows GB som GiB
Osx GB som GB.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som vet om det finns/kommer en Playstation app till WP som man kan använda tillsammans med sin PS4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Är det någon som använder Xbox Music för att spela upp egna, lokala MP3-filer och som har fått artistbakgrunder att funka? Det är en av de snyggare effekterna i hela Metro UI men jag får bara en helt svart bakgrund. Sitter på 8.1 atm men det funkade aldrig i 8.0 heller :/ Prövat med olika låtar och artister men blir aldrig något annat än totalt svart bakgrund.

Det har inte funkat sedan 8.0 där appen var en del av operativsystemet. Nu när den är en fristående app (byggs om från grunden) så kommer funktionerna allt eftersom. Får hoppas att det kommer tillbaka snart!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Det har inte funkat sedan 8.0 där appen var en del av operativsystemet. Nu när den är en fristående app (byggs om från grunden) så kommer funktionerna allt eftersom. Får hoppas att det kommer tillbaka snart!

Tack för svar. Skumt nog fungerade det aldrig för mig i 8.0 heller :S

Så jävla trött på MS och WP med detta eviga väntande på all skit dom ska fixa. När jag inhandlade min första WP (HTC 8X) våren 2013 så ryktades det om Blue-uppdateringen och att den skulle vara ute lagom till sommaren 2013... (och att den bl. a skulle fixa den tidigare retarderade kalendern och lägga till ett notification-center etc.). Till slut verkade Blue-uppdateringen rinna ut i sanden och nu när 8.1 väl har släppts känns det som att dom har fuckat upp lika många saker som dom har löst. Nya kalendern är mycket trevlig men av nån anledning har MS exempelvis försämrat cursorn när man skriver sms så att den nu är under tummen istället för ovanför så att man i princip inte kan se ett skit av var man markerar. Varför ens ändra när det funkade bra tidigare? Dessutom känns texten i SMS-rutan mindre av nån anledning och dom har frångått från deras snygga design med oversized text som sväller ut från skärmen (ex "People" i People-appen och Xbox Music i musikspelaren etc.) till en mycket mindre font-storlek som nu får plats på hela första skärmen.

Att konstant visa statusbaren känns som ännu en frångång från designprinciperna (vilket vissa säkert tycker är mer användbart). Hade förstått om statusbaren alltid kan ses i apparna (eller ha en <flag> så utvecklarna kan välja att alltid visa den) men på Startskärmen och i Settings är det ganska distracting med tanke på att hela UI:t bygger på minimalism och text och att då ha en radda med ikoner i toppen lägger till väldigt mycket noise. Facebook-chat i Meddelanden har dom helt tagit bort, en av mina mer uppskattade och använda features i WP. Tydligen ska MS gå mer åt app-centrering som i iOS och Android och ditcha dom gamla principerna med hubbar (varför dom även splittrat tidigare Music+Video-hubben etc.). Vore det inte bättre att försöka differentiera sig istället för att försöka göra det som de båda andra OS:en, med 90+% av marknaden, redan gör?

Ännu ett klagomål , som är mer specifikt för Nokia-användare, är att Settings börjar kännas väääldigt bloatat. Tar fan 5min att scrolla igenom alla entries med alla speciella features som Nokia lagt till. Varför behövs det ett "Rate us"-entry i Settings? Varför har jag "Project my screen" i Settings när jag redan har en Nokia app för miracast och PlayTo? Varför inte göra "Device hub" till en app istället för ÄNNU ett alternativ i Settings?! Därtill alla ytterligare alternativ som lagts till under Settings i 8.1. Alla dessa alternativ görs värre av att det inte finns några ikoner vilket gör det långsammare att "scanna" igenom. Jag gillar dock den designen, problemet är bara att det inte funkar så bra när dom fortsätter att bloata Settings så pass mycket.

//end rant

Permalänk
Avstängd

Just inställningar och copy/paste är något av de få saker jag inte gillar med Nokia/WP. Håller med pålis mycket starkt där

Permalänk
Medlem

Bing Translator

Jag har en Lumia 920 med WP8.1 DP. Jag använder Bing Translator en hel del och ibland även "camera", bara det att jag får felmeddelande varje gång jag startar den, har varit så under några veckor nu.
Felmeddelandet lyder: An error occurred. Please try again.

Bara jag som har detta problem?

Permalänk
Medlem

Har alla här haft problem med batteri tid på sin 930?
En nära vän har köpt en 930 och han använder sin mer nu i början då han håller på att lära sig WP (kommer från Android) och han får ut 2-3 dagars batteri utan problem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Är det någon som använder Xbox Music för att spela upp egna, lokala MP3-filer och som har fått artistbakgrunder att funka? Det är en av de snyggare effekterna i hela Metro UI men jag får bara en helt svart bakgrund. Sitter på 8.1 atm men det funkade aldrig i 8.0 heller :/ Prövat med olika låtar och artister men blir aldrig något annat än totalt svart bakgrund.

Det funkar för mig. Har 930 och får bilder på artisten i bakgrunden av Music appen och på låsskärmen. Har för mig det fungerade bra på min 920 också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Ush, dubbla fönster som på datorn med Windows 8.1 gillar jag inte,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Har alla här haft problem med batteri tid på sin 930?
En nära vän har köpt en 930 och han använder sin mer nu i början då han håller på att lära sig WP (kommer från Android) och han får ut 2-3 dagars batteri utan problem.

Jag har nu använt 930 i en månad och har minst 2 dagars batteritid. Med 920 som jag använde innan max 1 dag. Men den är snart 2 år gammal blir väl sämre med åren.

Skickades från m.sweclockers.com