Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på att införskaffa en iPhone 6 plus med 128GB, men jag är inte säker på om jag ska vänta ett år på s modellen istället. iPhone 6+ med 128GB är den första mobile som verkligen är allt jag vill ha förutom en sak som många har påpekat. Ram minnet. Jag hade tänkt ha mobilen iaf 4 år tills Apple slutar att underhålla mobilen med nya uppdateringar etc, men om 1GB ram verkligen är så dåligt som många säger kanske det är bäst att vänta? Får isf införskaffa en annan mobil som jag får har fram tills dess. Inte hittat några tester på ramminnet ännu. Problemet folk har nämnt tidigare är att appar crashar och att safari alltid måste ladda om appar.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt hur dålig upplevelsen är att försöka beställa telefon varje gång. Total jävla katastrof på Telia.
Jag satt ju och försökte beställa hämtning i butik men den delen av siten fungerade helt enkelt inte. Så jävla uselt.
Prel leveransdatum 3 oktober i alla fall, så bara en vecka senare...

Jag funderar dock på att försöka beställa en från Apple den 26e och ångra köpet från Telia och på så vis få telefonen lite tidigare. Tur att man får både lön och studiemedel den 25e...

Skrivet av Asusboy:

Jag är riktigt sugen på att införskaffa en iPhone 6 plus med 128GB, men jag är inte säker på om jag ska vänta ett år på s modellen istället. iPhone 6+ med 128GB är den första mobile som verkligen är allt jag vill ha förutom en sak som många har påpekat. Ram minnet. Jag hade tänkt ha mobilen iaf 4 år tills Apple slutar att underhålla mobilen med nya uppdateringar etc, men om 1GB ram verkligen är så dåligt som många säger kanske det är bäst att vänta? Får isf införskaffa en annan mobil som jag får har fram tills dess. Inte hittat några tester på ramminnet ännu. Problemet folk har nämnt tidigare är att appar crashar och att safari alltid måste ladda om appar.

Jag har kört iPhone 5 i två år, den har 1GB ram, och jag upplever inte att applikationer kraschar. Däremot så laddar Safari om flikar hela tiden som du säger, men det märker inte jag så mycket av, jag kör Chrome på alla datorer och i telefonen och den är aggressivare med minnesanvändningen. Har å andra sidan sällan fler än tre-fyra flikar igång samtidigt.

Men med 1GB ram så blir även jag lite tveksam hur kul det är att ha den i fyra år... å andra sidan finns det inga garantier att de tänker öka mängden ram till nästa år.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Helt otroligt hur dålig upplevelsen är att försöka beställa telefon varje gång. Total jävla katastrof på Telia.
Jag satt ju och försökte beställa hämtning i butik men den delen av siten fungerade helt enkelt inte. Så jävla uselt.
Prel leveransdatum 3 oktober i alla fall, så bara en vecka senare...

Jag funderar dock på att försöka beställa en från Apple den 26e och ångra köpet från Telia och på så vis få telefonen lite tidigare. Tur att man får både lön och studiemedel den 25e...

Jag har kört iPhone 5 i två år, den har 1GB ram, och jag upplever inte att applikationer kraschar. Däremot så laddar Safari om flikar hela tiden som du säger, men det märker inte jag så mycket av, jag kör Chrome på alla datorer och i telefonen och den är aggressivare med minnesanvändningen. Har å andra sidan sällan fler än tre-fyra flikar igång samtidigt.

Men med 1GB ram så blir även jag lite tveksam hur kul det är att ha den i fyra år... å andra sidan finns det inga garantier att de tänker öka mängden ram till nästa år.

Min Lumia 920 laddar också om flikar och jag tycker att det är irriterande som fan. Vill ha riktig multitasking! Det är sant att det inte finns några garantier. Isf får jag kanske vänta på iPhone 7 istället och köra på iPhone 4s-5s i 2 år. Antar att 5s borde gå ner i pris nu. Annars så får jag leva med det. Flik problemet kanske inte kvarstår nu med iOS 8. Hoppas att någon testar ramminnet på olika sätt.

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt säker på att det har med minnet att göra att det laddar om. Det kan vara så webläsarna är byggda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Min Lumia 920 laddar också om flikar och jag tycker att det är irriterande som fan. Vill ha riktig multitasking! Det är sant att det inte finns några garantier. Isf får jag kanske vänta på iPhone 7 istället och köra på iPhone 4s-5s i 2 år. Antar att 5s borde gå ner i pris nu. Annars så får jag leva med det. Flik problemet kanske inte kvarstår nu med iOS 8. Hoppas att någon testar ramminnet på olika sätt.

Jag upplever som sagt att Chrome laddar om flikar mycket mer sällan än Safari. Tycker även att Chrome kommer ihåg inloggningscookies längre...

Skrivet av ozo64:

Jag är inte helt säker på att det har med minnet att göra att det laddar om. Det kan vara så webläsarna är byggda.

Det är helt klart en fråga om hur webbläsarna är implementerade. Men det beror ju också på hur mycket bilder och annat det är på sidorna. Det enda som är säkert är att med dubbla mängden minne så skulle man ha råd med att allokera mer ram till webbläsaren.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Var fick du det kompispriset?

Det är tele2's kompis abonnemang med studentrabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Precis det jag undrar , om nu stock appen inte stödjer något som android gör så kan man enkelt bara lägga över musik mappar på enheten?
På android har det alltid varit enkelt, men på apple behövde man massa program o skit för att bara kunna koppla in och lägga över.

Är det fortfarande så korkat?

Gör inget om jag måste använda andra appar, använder mx player pro och poweramp till android nu ändå så.
Fast stock stödjer allt så är dom bättre.

Ja, du måste använda itunes, men det är bara att välja appen och drag'n'drop det du vill ha i den. Alternativt om appen har server eller klient för fildelning.
Vet inte om man kan använda icloud drive till det nu iom ios 8 kanske.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vad skaffade alla för färg? Verkar som silver är den man ska skaffa om man vill "sticka ut" då den verkar vara minst populär:)

Permalänk
Medlem

Guld. Haft svart alla år så det fick bli ngt annat denna gången. Skulle tro att silver blir ovanligast

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som beställde med Kompis student hos tele2?

Om ni tar en titt på orderstatus på: http://www.tele2.se/orderstatus.aspx
Står det att ordern skapades vid det tillfället då du fick orderbekräftelsen eller skiljer sig det några timmar..?

Personligen skiljer det sig ca 11 timmar för mig...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Någon annan än jag som beställde med Kompis student hos tele2?

Om ni tar en titt på orderstatus på: http://www.tele2.se/orderstatus.aspx
Står det att ordern skapades vid det tillfället då du fick orderbekräftelsen eller skiljer sig det några timmar..?

Personligen skiljer det sig ca 11 timmar för mig...

Skiljer runt 6-7 timmar för mig med, men tror knappast att det borde påverka någonting.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFork:

Skiljer runt 6-7 timmar för mig med, men tror knappast att det borde påverka någonting.

Ok Tänkte om det skulle kunna ha något med kön och göra.

Får jag fråga vilken tid du fick orderbekräftelse och vilken tid ordern skapades?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Ok Tänkte om det skulle kunna ha något med kön och göra.

Får jag fråga vilken tid du fick orderbekräftelse och vilken tid ordern skapades?

01:42 trillade orderbekräftelsen in via epost, och 08:09 skapades ordern.

Nu är det bara att hålla tummarna för att det finns ett paket att hämta ut den 26:e, men kan inte påstå att jag har allt för höga förhoppningar om det.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem

Någon som köpt från Halebop? Har beställt min, har köplats 122 för 6 Plus Space Grey 64GB, men vet ju inte hur stor kön är så vet inte om det är bra eller dåligt

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFork:

01:42 trillade orderbekräftelsen in via epost, och 08:09 skapades ordern.

Nu är det bara att hålla tummarna för att det finns ett paket att hämta ut den 26:e, men kan inte påstå att jag har allt för höga förhoppningar om det.

Haha jag beställde min kl 6 på morgonen, kanske är helt kört för mig då ^^

Såg nyss dock att det blivit progress på ordern!
Dock så har jag kollat med tele2 och leveransdatumet den 22 stämmer inte då de skulle börja skicka ut dem den 24de enligt kundservice, så den här uppdatering kanske inte stämmer häller...

Beställde Spacegray 64 GB.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Haha jag beställde min kl 6 på morgonen, kanske är helt kört för mig då ^^

Såg nyss dock att det blivit progress på ordern!
Dock så har jag kollat med tele2 och leveransdatumet den 22 stämmer inte då de skulle börja skicka ut dem den 24de enligt kundservice, så den här uppdatering kanske inte stämmer häller...

Beställde Spacegray 64 GB.

http://i.imgur.com/ncV9dGv.png

Beställde min vid 7 på morgonen så det ser än så länge ganska ljust ut att jag får den på fredag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackan18:

Beställde min vid 7 på morgonen så det ser än så länge ganska ljust ut att jag får den på fredag!

http://imgur.com/xePoysj.png

Sweet! Hoppas tele2 håller sina datum nu

Vilken modell beställde du?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Haha jag beställde min kl 6 på morgonen, kanske är helt kört för mig då ^^

Såg nyss dock att det blivit progress på ordern!
Dock så har jag kollat med tele2 och leveransdatumet den 22 stämmer inte då de skulle börja skicka ut dem den 24de enligt kundservice, så den här uppdatering kanske inte stämmer häller...

Beställde Spacegray 64 GB.

http://i.imgur.com/ncV9dGv.png

Tyckte mig läsa något på deras facebooksida om att de inte skulle börja skicka ut förrän den 26:e, så hoppas innerligt att kundservice har rätt angående den 24:e.

Rymdgrå lur á 64GB här med.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk

Kanske kan vara intressant för någon. The iPhone 6: Thoughts From A Windows Phone User

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Najs. Har kvar gamla abonnemanget från Tre. Gratis samtal, gratis sms, 10gb surf. Endast 349kr! Dessutom fick jag iPhone 6 (Dock 16gb) för extra 70kr i månaden. Så totalt 419kr i månaden.
Alltså betalar jag 1630kr för min iPhone 6? Värt!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Sjoooberg:

Najs. Har kvar gamla abonnemanget från Tre. Gratis samtal, gratis sms, 10gb surf. Endast 349kr! Dessutom fick jag iPhone 6 (Dock 16gb) för extra 70kr i månaden. Så totalt 419kr i månaden.
Alltså betalar jag 1630kr för min iPhone 6? Värt!

Den skulle man inte tacka nej till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Ja min chef är ytterst generös jag hade säkert fått igenom en 6+ med men jag tror det kommer bli för stort. Han anser att "bonusar" som detta stärker arbetsmoralen och lusten till att jobba.

Är antagligen en väldigt billig moralboost på arbetsplatsen säg att den kostar 2 000 - 3 000 mer än en "normal" jobbtelefon det blir ca 100-250 kr dyrare/månad beroende på om man byter varje eller vartannat år.

Permalänk
Medlem

Beställde ifrån Halebop en 6:an 64 Space Grey, står att jag har köplats 95 när jag kollar ordern, tror ni man har en chans att få den på fredag?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Är antagligen en väldigt billig moralboost på arbetsplatsen säg att den kostar 2 000 - 3 000 mer än en "normal" jobbtelefon det blir ca 100-250 kr dyrare/månad beroende på om man byter varje eller vartannat år.

Inte ens det min kostar 49 kr mer i månaden kontra chefens Samsung Galaxy 5 och kollegans iPhone 6 16GB. Däremot så kostar mina övriga arbetsredskap (Dator med tillbehör) ca 20000 mer än övriga anställdas. Men det är redan intjänat det med då jag har support för kunder som vill köra våra Windows baserade program skall lösa problemet. Men som du säger är det en billig moralboost.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Har kvar bindningstid och avbetalning på min 5a från Telia (till 14:e november) fortfarande och har inte lagt ned någon tid på att kolla upp om jag fortfarande kan köpa en från Telia. Det får bli att kila ned till Malmö och ställa sig i kö på Fredagsmorgonen, en 6+ 128Gb Gold tror jag att det blir

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Min Lumia 920 laddar också om flikar och jag tycker att det är irriterande som fan. Vill ha riktig multitasking! Det är sant att det inte finns några garantier. Isf får jag kanske vänta på iPhone 7 istället och köra på iPhone 4s-5s i 2 år. Antar att 5s borde gå ner i pris nu. Annars så får jag leva med det. Flik problemet kanske inte kvarstår nu med iOS 8. Hoppas att någon testar ramminnet på olika sätt.

Att den laddar om flikar ligger ju i Safari webbläsaren i sig, använder man Safari till PC så gör den samma sak där, uppdaterar flikar automatiskt. Så det är inget med ram minne eller iOS och göra.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Att den laddar om flikar ligger ju i Safari webbläsaren i sig, använder man Safari till PC så gör den samma sak där, uppdaterar flikar automatiskt. Så det är inget med ram minne eller iOS och göra.

Min Safari laddar inte om flikar på min macbook iaf. Eller du kanske menar på Windows datorer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus...

Första artikeln jag fått nys om från anandtech iaf angående nya iPhone 6 och 6+ .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Min Safari laddar inte om flikar på min macbook iaf. Eller du kanske menar på Windows datorer?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har bara provat Safari på Windows

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Som vanligt hänger Apple med bra där trots låg klockfrekvens och "bara" 2 kärnor.