Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fltoig:

Stilig!
Hur presterar den?

(Är själv sugen på en...)

Hehe, lite halvkul att jag fotade den med min förmodligen sämsta kamera, den som sitter i Nexus 4'an.

Nu är jag inte speciellt insatt i fotografering (ännu? finns väl risk att jag blir nu) men det jag hunnit testa känns helt klart bättre än de kameror jag haft innan. Varav kompaktkameran till vänster förmodligen varit den bästa (Canon PowerShot A590 IS för övrigt).

Canon EOS M nämndes ett par inlägg ovanför och kanske är det bättre valet. Dock lägger jag personligen hellre de 500kr som skiljer på annat. Denna täcker mina behov bra nog för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Myc Audio Swans M10 2.1 datorhögtalare för 545 kr på dustinhome: https://www.dustinhome.se/product/5010749558/swans-m10-21-whi...
Vet inte varför, men de kostar nästan hälften så mycket som hos näst billigaste säljare, och det är inte ens rea!
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1047548 (näst billigast: webhallen 990 kr)

Diverse reviews säger att det är det bästa man får för 1000 kr (som det kostar överallt annars) och då borde det ju rimligtvis vara ett kap för 545 kr?

Ligger tips om samma sak på sidan innan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Sluten vatenkylning med 120mm fläkt, Enermax Liqmax för 299:-: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kylning/vattenky...

Är den nått att ha?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd

EOS M brukar gå ner till 1990 så det är värt att ha den i bevakning på prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Kan inte folk sluta upplysa oss om 780, 780 ti 290 och 290x bara för att dom är rabatterade?; är ju inga fynd då dom fortfarande är svindyra i förhållande till prestandan som levereras; eller skall jag sitta och länka nedsatta 7800gtx eller 8800gt som det är utförsäljning på? typ 2000-3000 som också är nedsatt pris?.

Fast kommer det in ett 780 för 2000kr så kanske det är ett fynd, men inte för 3800 eller ens 3000; då kan man likväl köpa ett 970 för 3k.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Skrivet av Mikael R:

Ligger tips om samma sak på sidan innan!

Ajdå, så klumpigt av mig. Skulle ha läst innan, sorry grabbar!

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Zyxel NBG-416N Router för 99kr på Dustin

Närmaste på prisjakt är 199

Skulle inte ens rekommendera den där routern till mitt fiende. Duger möjligen till att dela en IP-adress till två datorer via kabel, men mer än så är jag osäker på. Det trådlösa nätverket suger i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Zyxel NBG-416N Router för 99kr på Dustin

Närmaste på prisjakt är 199

Världens kanske sämsta routern som någonsin har sålts.
Har 3(!) vänner som alla köpt denna och alla är supermissnöjda. Den ena körde även över skiten med bilen.
Trådlöst är den helt värdelös och tappar konstant signal.
Är inte ens värd 1:- enligt mina polare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Skulle inte ens rekommendera den där routern till mitt fiende. Duger möjligen till att dela en IP-adress till två datorer via kabel, men mer än så är jag osäker på. Det trådlösa nätverket suger i alla fall.

Skrivet av Yorgo_:

Världens kanske sämsta routern som någonsin har sålts.
Har 3(!) vänner som alla köpt denna och alla är supermissnöjda. Den ena körde även över skiten med bilen.
Trådlöst är den helt värdelös och tappar konstant signal.
Är inte ens värd 1:- enligt mina polare.

Jag har själv haft en (ligger nu som reserv) och det ska finnas en uppdatering till den som gör att den funkar hyffsat ändå... hade själv samma problem som ni beskriver (skulle inte ens köpt den för 1 spänn), men nu "duger" den, surf och stabiliteten är väll okej

Som reserv-router eller liknande så funkar den, eller surf typ bara... men i annat fall så köp en bättre

(har dock ingen länk till uppdateringen jag körde).

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

Personlig har jag iaf haft Windows XP installerat på D: och haft en gammal installation kvar på C:, sedan om man kör dual boot med två OS, så ska det väl inte vara något problem att ha det sekundära OS:et på D: ? vilket man isf skulle kunna ändra om i booten att det är det primära istf det sekundära? Inget jag testat i praktiken, men det kanske inte går att ha ett nyare OS på D: ?

Hursom helst, det vara bara en tanke att det borde gå att göra så.....

Edit: http://www.ricksdailytips.com/install-windows-7-on-2nd-hard-d...

problemet e att det e GIGANTISK skillnad mellan att ha dual boot med två vanliga HDar. En på PCI-E bussen brukar inte fungera. Har det nu bekräftats i flera tester så tvivlar ja på att t.ex. anandtech INTE har testat så som ni tipsar oim

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

problemet e att det e GIGANTISK skillnad mellan att ha dual boot med två vanliga HDar. En på PCI-E bussen brukar inte fungera. Har det nu bekräftats i flera tester så tvivlar ja på att t.ex. anandtech INTE har testat så som ni tipsar oim

Gigantisk skillnad?

Jag har tex ett pci-e 4x kontrollerkort för sata. Det fungerar att boota på. Så jag ser egentligen inte det teoretiska problemet. Men uppenbarligen är det ett problem i detta fallet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av KnoxX:

Tack!
Blev några av varje.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Amazon har rea på Sandisk minneskort (det står att de skickar till Sverige)
Även med frakt blir det billigt.

En något kortare länk

Vilket minneskort anses som ett fynd?

64GB går att köpa minst 50kr billigare i Sverige.

Permalänk
Medlem

Såg att Galaxy Note 4 går att beställa på The Phone House (finns inte i lager ännu såklart). Dock så verkar det konstigt att man kan få den för 449:-/månad med 3:s 3Total abonnemang med 6GB surf? Låter väldigt billigt. Dessutom så kostar samma mobil och abonnemang men med 2GB surf lika mycket.
https://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Samsung/Samsung-Gala...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Gigantisk skillnad?

Jag har tex ett pci-e 4x kontrollerkort för sata. Det fungerar att boota på. Så jag ser egentligen inte det teoretiska problemet. Men uppenbarligen är det ett problem i detta fallet.

På nyare pci-e ssd kort är där ingen skillnad, oftast krävs det bara att moderkortet stödjer det. Antingen direkt eller via bios uppdatering.

Men enligt tester av Intel 910 så spelar det ingen roll om moderkortet stödjer boot från PCI-E, verkar ändå som det inte fungerar fullt ut...

Så ja, ja skulle nog säga att det är "gigantisk" skillnad. Dual boot eller vanlig boot från vanlig HD fungerar ALLTID, boota från PCI-E fungerar inte alltid.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Supernya hörlurar Philips Fidelio X2 för 2230kr inkl frakt.
Ej i lager men bör komma in snart. De finns redan i lager hos Amazon.fr tex.

http://www.amazon.it/gp/product/B00MRUPSHQ/

Prezzo: EUR 228,75
Articoli EUR 234,38
Costi di spedizione stimati EUR 8,70
Totale ordine stimato EUR 243,08

Finns inte på prisjakt ännu. Men riktpris är 299€.

Förbättringar i Fidelio X2 jämfört med Fidelio X1 är ny lågimpedanskabel och utbytbara öronkuddar. Ljudmässigt vet jag ej om något skiljer.

Expertreviews kort test

https://www.youtube.com/watch?v=JyWL1TCW0uU

Som vanligt med beställning från Amazon siter där du inte kan språket: Regga konto på tex Amazon.co.uk. Logga sedan in på det landet du ska handla. Kombinera med Google translate/Chrome translate.

Att de lagt till utbytbara öronkuddar låter bra för mig :), dock tror jag att priset kommer kunna falla ner mot 200€ med tålamod (ganska mycket sådant). Så frågan är väl om priset i dagsläget motiverar vad hörluren erbjuder...

Permalänk
Inaktiv

#14881486

Suck vad är detta för inlägg? Det är knappast fynd snarare från någon som jobbar på Philips.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vart det lönar sig att köpa ett PS4? USA eller inom EU? ligger ju på 3500:- regionsfri i Sverige vilket är bra pris, men kan man tjäna mer så vore det ju toppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sevoloth:

Någon som har koll på vart det lönar sig att köpa ett PS4? USA eller inom EU? ligger ju på 3500:- regionsfri i Sverige vilket är bra pris, men kan man tjäna mer så vore det ju toppen

Du menar att köpa ett på plats i USA? För att importera lär nog aldrig löna sig med alla avgifter som tillkommer.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Webhallen gör kraftiga prissänkningar på GTX780 serien från diverse tillverkare:
Närmare -1000kr per kort.

EVGA GeForce GTX 780 ACX
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/179959-evga_g...

ASUS GeForce GTX 780
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/195549-asus_g...

MSI GeForce GTX780 Lightning
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/187419-msi_ge...

EVGA GeForce GTX 780
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/177024-evga_g...

Inte illa men fortfarande dyrt med tanke på att GTX 970, som presterar ännu bättre, kostar mindre! Bra pris på ett nytt GTX 780 i dagsläget hade varit 3000 kr eller mindre, begagnat 2000 kr eller mindre imho!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Du menar att köpa ett på plats i USA? För att importera lär nog aldrig löna sig med alla avgifter som tillkommer.

Nej inte på plats, kollat runt på Ebay men känns nog säkrast att lägga nån hundring extra för att få ett i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Inte illa men fortfarande dyrt med tanke på att GTX 970, som presterar ännu bättre, kostar mindre! Bra pris på ett nytt GTX 780 i dagsläget hade varit 3000 kr eller mindre, begagnat 2000 kr eller mindre imho!

Exakt!
Köpte mitt GTX780 öfr 4100 kr från CDON för drygt ett år sedan.
3700 kr för ett GTX780 är inte fynd även innan lansering av GTX970.
Det är förbaskat bra pris, inget annat!

Permalänk
Medlem

Köpte detta för ett år sedan på komplett för 3400 så nej de måste ner under 3000 innan det blir bra pris.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2015204

Permalänk

Nej 780: är nog inget fynd ännu, då måste det kliva under 3000:- Möjligt att det gör det.
Räknas TITAN black som ett konsument kort förresten? Annars är det väl 980> 780TI> 970> 780> 770 >760 som gäller ?

TITAN black är väl jämlikt med 780 TI fast med mer minne 6gb)

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Skrivet av ODalis:

Att man nu blir förbannad när det inte går att checka ut...
Försöker beställa så står det tomma rutor man måste fylla i med information, adress, namn, nummer etc men vart dessa skall stå stod inte för mig.
Tog mig till startsidan och skapade ett konto, försöker beställa och tro fan att den är slut då...

Tack för tipset ändå

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr fantastic:

Nej 780: är nog inget fynd ännu, då måste det kliva under 3000:- Möjligt att det gör det.
Räknas TITAN black som ett konsument kort förresten? Annars är det väl 980> 780TI> 970> 780> 770 >760 som gäller ?

TITAN black är väl jämlikt med 780 TI fast med mer minne 6gb)

Jag håller faktiskt med! 970 är både runt 10% snabbare och drar i snitt 50w mindre. Det måste gå ner till 2400-2500kr om det ens ska börja bli intressant.

Permalänk
Medlem

Alla dessa inlägg för 780, bör de inte tas bort i och med att de inte uppfyller fyndkravet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Finns i lager hos FYNDIQ för 1949kr - Länk

När jag tittar 8 min senare kostar den 2199:- och det är 1 kvar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Finns i lager hos FYNDIQ för 1949kr - Länk

Slut igen mitt fel denna gången

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt en Intel 910 och kommer få sin?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N