Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ĐoniŠtulić:

20% På alla gamingstolar hos Netonnet
Exempelvis denna
http://www.netonnet.se/ItemExtraImages/dator/gaming/gamingsto...

För 2636:- (ord 3295:-)
Länk : http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar

Du har inte kommit in på deras sida för företag nu?
Jag får inte det priset iallafall. Eller skrev du in en kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Fast kan man inte kräva att man bör kolla upp om det rör sig om ett pris riktat till oss konsumenter eller till företag innan man skapar en post i tråden/trådarna?
Förstår att det kan klia i fingrarna när det kommer till att gäller att tipsa om fynd men så fruktansvärt jobbigt är det väl ändå inte att se till att fliken "privat" är vals och inte "företag"?

Och vad gäller Noctua fläktarna så rör det sig om fyndpriser även med momsen är medräknad.

Jo självklart ska man kolla upp om det gäller företagspriser eller privatpriser innan man drar för snabba slutsatser, men jämför med dustinhome där deras företagssida, dustin.se, har ett helt annat färgtema och det mycket tydligare framgår vid besök till sidan att det är en företagssida, med möjlighet att vidarebefodras till konsumentsidan om man är privatperson. Hade netonnets system vart liknande hade nog knappast vi sett alla dessa felposter. Alla dessa felposter tyder på att den genomsnittliga användaren, eller tom användare med hög kunskap på området (som sweclockare måste anses vara) går på missen och inte urskiljer privat/företags priser vid vanlig surfning där man inte är aktivt vaksam mot detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Är det så illa? Har länge vart sugen på ett par så beställde ett par nu. :/ Har ett par halvtaskiga JVC just nu, får väl se skickar tbax dem annars.

Har själv ett par A-Jays (inte Five) med flat kabel och jo, det är extremt störande med skrapljud i öronen när kabeln exempelvis rör i kläderna då man bara är ute och promenerar.

Kanske går att fulmodda genom att tejpa fast på kroppen med silvertejp så att kabeln inte kan röra sig och köra topless när de ska användas 😄

Mina ligger nu i en låda och skräpar. Har ett par Sony SBH-80 som jag verkligen gillar, men det handlar ju också om ett helt annat pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Är det så illa? Har länge vart sugen på ett par så beställde ett par nu. :/ Har ett par halvtaskiga JVC just nu, får väl se skickar tbax dem annars.

De duger så säkert för att t.ex. kolla på film stillasittandes med men om du ska använda dem på språng skulle jag rekommendera något annat t.ex. Ett par äkta Xiaomi pistons version 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Fast kan man inte kräva att man bör kolla upp om det rör sig om ett pris riktat till oss konsumenter eller till företag innan man skapar en post i tråden/trådarna?
Förstår att det kan klia i fingrarna när det kommer till att gäller att tipsa om fynd men så fruktansvärt jobbigt är det väl ändå inte att se till att fliken "privat" är vals och inte "företag"?

Och vad gäller Noctua fläktarna så rör det sig om fyndpriser även med momsen är medräknad.

Problemet är att NetOnNet är kass och visar företagspriserna på konsumentsidan stundvis.

Permalänk

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/in...

Kan ovanstående passa i en Dell XPS 8300 och en bärbar dator Fujitsu Lifebook AH-532?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Samma modell finns tydligen för 792 kr just nu! Klicka på länken och se. Vet ej om det är något skrivfel.

Tror nog det kommit 20 länkar ifrån netonnet utan moms senaste veckan
Hoppas folk kan börja titta så det faktiskt är inkl moms.

Skrivet av d_m_r:

...eller så tittar du på priset ex moms.

Du kan ju även sluta svara i ENDAST TIPS tråden och bara anmäla inlägget eller iaf svara i denna tråden.
Lite jobbigt att få flera mail på detta med meningslöst snack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tror nog det kommit 20 länkar ifrån netonnet utan moms senaste veckan
Hoppas folk kan börja titta så det faktiskt är inkl moms.

Du kan ju även sluta svara i ENDAST TIPS tråden och bara anmäla inlägget eller iaf svara i denna tråden.
Lite jobbigt att få flera mail på detta med meningslöst snack.

Hårdare tag och avstängning är det enda som gäller, blir tokig på att folk inte kan kolla vart man skriver (ingen diskussion) och kolla upp om det är med eller utan moms (det är ju som sagt inte första gången någon påpekar att det är exkl moms från netonnets företagssida). Problemet verkar ju inte lösa sig av sig själv. Skärpning!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kiane:

Hårdare tag och avstängning är det enda som gäller, blir tokig på att folk inte kan kolla vart man skriver (ingen diskussion) och kolla upp om det är med eller utan moms (det är ju som sagt inte första gången någon påpekar att det är exkl moms från netonnets företagssida). Problemet verkar ju inte lösa sig av sig själv. Skärpning!

Det blir lite knepigt om man börjar vidta åtgärder som påverkar hela forumet för något som endast görs i en liten del av forumet... Avstängning från tråden kanske hade kunnat vara något, men om Sweclockers har den funktionen vet jag inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det blir lite knepigt om man börjar vidta åtgärder som påverkar hela forumet för något som endast görs i en liten del av forumet... Avstängning från tråden kanske hade kunnat vara något, men om Sweclockers har den funktionen vet jag inte.

Samtyckes dialog eller varning innan postning i den andra tråden skulle kunna vara en lösning, men som sagt... tveksamt om forumet har den funktionen...

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte vara helt främmande för 24-timmars ban för att man inte kan följa reglerna.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av borz:

Jag skulle inte vara helt främmande för 24-timmars ban för att man inte kan följa reglerna.

Potthålet i svängen är bara att man inte bryter forumets regler...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Potthålet i svängen är bara att man inte bryter forumets regler...

2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.

Tycker man gör det om man inte läser innan man postar.

EDIT: Medveten om att det är långsökt men man ska inte ge moderatorerna mer jobb än de behöver.
Dessutom är jag glad om jag slipper hälften av de mejl jag hittills fått...

Permalänk
Medlem

Moderator till tråden

Jag blev tvungen att avsluta notifikationerna då de ständigt var felaktiga, dåliga eller inte handlade om datorer. Och det finns gränser för hur många tips om hörlurar man orkar med.

Varför inte ha en moderator som först läser igenom tipsen och sedan publicerar dem? Då slipper vi alla falsklarm med tips utan moms och annat skräp.

Permalänk
Medlem

Är det för mycket arbete att radera meddelanden behöver man inte prenumerera på tråden tillsvidare vilket användaren ovanför mig lyckades alldeles utmärkt med.
Mitt förslag är att sweclockers skapar en separat tråd för övrig elektronik då diskussionstråden endast är för datorrelaterade prylar.
Jag vill även be om ursäkt för mina senaste fynd som ej varit datorrelaterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ditx:

Netonnet har sänkt priset på Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC till 2792:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

näst billigast på prisjakt.nu är 3489:-
/d

Åter igen, nej det har dom inte.
Ännu en företag du listar, dvs utan moms.

Borde banna länkar ifrån netonnet snart, alla länkar fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ditx:

Netonnet har sänkt priset på Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC till 2792:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

näst billigast på prisjakt.nu är 3489:-
/d

Alltså snälla människa, detta pris är EXKL MOMS.

Rätt pris är 3490 kr på Netonnet.

Är SÅ TRÖTT på Er som inte kan förstå att Netonnet listar exkl moms....hur svårt kan det vara?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera en SSD till er som funderar.

Köpte förra veckan den Intel 520 för 590:- som rekommenderades i tråden till min gamla LG X110 (http://www.notebookreview.com/notebookreview/lg-x110-review/)

Det är ju ingen raket, men jäsiken vilken skillnad det gjorde med en SSD

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Rula:

Du har inte kommit in på deras sida för företag nu?
Jag får inte det priset iallafall. Eller skrev du in en kod?

Det är utan moms. Skulle beställt en på direkten om det var så billigt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Ett par Philips CitiScape Uptown On-Ear Mic1 SHL5905 (dat name!) för 299 kr kändes inte farligt. Kostar 649 på Webhallen som är närmaste seriösa butik med den i lager.

Tackar så mkt för denna fynd!!! Fick 100kr rabattkod av CDON förra veckan så detta passade mig utmärkt! Hoppas dessa är värda sina 228kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Ett par Philips CitiScape Uptown On-Ear Mic1 SHL5905 (dat name!) för 299 kr kändes inte farligt. Kostar 649 på Webhallen som är närmaste seriösa butik med den i lager.

Det är ett bra fynd, dock är det dubbelpost då någon annan redan postat det några inlägg upp.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Se på fan!

Min order på nätagget som var så sjukt billigt på ProShop gick iväg! Det trodde jag inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Se på fan!

Min order på nätagget som var så sjukt billigt på ProShop gick iväg! Det trodde jag inte...

Haha jag skulle just lägga upp med att jag fick mitt, det var bara vi två som hann beställa tror jag?!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Haha jag skulle just lägga upp med att jag fick mitt, det var bara vi två som hann beställa tror jag?!

Möjligt! Om så är fallet så är det ju ingen jätteförlust för ProShop, och då kan man kanske förstå att de har "råd" att skicka ut den även fast att det blev sånt löjligt bra pris!

Hur som så är jag väldigt förvånad att de skickade och bara för det förtjänar de en eloge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Möjligt! Om så är fallet så är det ju ingen jätteförlust för ProShop, och då kan man kanske förstå att de har "råd" att skicka ut den även fast att det blev sånt löjligt bra pris!

Hur som så är jag väldigt förvånad att de skickade och bara för det förtjänar de en eloge!

Absolut, ser paketet bra ut och produkten är splitterny när den dyker upp så blir det definitivt en 10:a på prisjakt för dem från mig.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Absolut, ser paketet bra ut och produkten är splitterny när den dyker upp så blir det definitivt en 10:a på prisjakt för dem från mig.

Samma här! Synd att Postens sida är nere för tillfället så att man inte kan söka efter paketet, haha

Permalänk
Medlem

Nätagget är på g till mig med, så det bör vara ett gäng som hann beställa. Jag är glad ivf

Permalänk
Medlem

Nån av er som vet om det är värt att köpa denna

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

för 2000 kr? Nån som har testat den och vet om den verkligen är värd pengarna ? Är kameran verkligen så bra och jag är inte så insatt i windows apps men funkar viber osv smidigt på windows phones?

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1047548

Nån som har koll på om jag kan koppla dessa till min tv? Har en LG 42 690V
Och skulle det gå att styra allt (ljud från dessa) med en universell fjärrkontroll då en fjärr inte ingår? (eller kommer det gå att styra med vanliga fjärren, om tvn har rätt in/utgångar?)
Vill desstuom att ljudet ska gå igång direkt när jag startar tvn, är allt detta möjlig (har 0 koll)
Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacper:

Netgear WNDR4720 - 802.11n 499:- näst bäst på prisjakt 1090:-

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/200282-n...

Köpte en sådan för ett par månader sedan och om man inte skräms av ljudnivån så är det en väldigt komplett och stabil router

Hur bra är den? Framförallt som router? Har förnärvarande en WNDR3500, men i och med att jag flyttat in i en studentbostad så är det bokstavligen fullt med 2,4 GHz-nätverk. Behöver alltså en router med stöd för 5GHz.

Bättre än Asus RT-N56u?

Skickades från m.sweclockers.com