Permalänk
Medlem

patch 2.1.1

http://us.battle.net/d3/en/blog/16043922/patch-211-now-live-9...

Någon.

Då får vi se hur Kadala blir då...
Min mats dealer hehe

Permalänk
Medlem

Mums WD pets buff

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Passar mig bra. Slippa ränna till smeden så mycket. Sen är ju frågan hur "dyrt" det blir. Å andra sidan så har det väl ingen större betydelse eftersom de antagligen reglerar dropraten på legends i förhållande till kostnaden så det blir exakt samma chans som tidigare sett till spenderade shards. Hade dock inte blivit ledsen om dropraten ökat lite. För oss som är casual players och inte har tid att nöta timme efter timme varje dag så är det tämligen drygt att uppgradera tycker jag.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Passar mig bra. Slippa ränna till smeden så mycket. Sen är ju frågan hur "dyrt" det blir. Å andra sidan så har det väl ingen större betydelse eftersom de antagligen reglerar dropraten på legends i förhållande till kostnaden så det blir exakt samma chans som tidigare sett till spenderade shards. Hade dock inte blivit ledsen om dropraten ökat lite. För oss som är casual players och inte har tid att nöta timme efter timme varje dag så är det tämligen drygt att uppgradera tycker jag.

De har ökat priset med 500% och chansen på legendary med 500% plus lite till.
Provade just att köpa gloves för 475 shards (25 shards per handske) och fick 2 legendary och 1 set, dock inte det jag ville ha

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Problemet med kadala nu är väl att man inte får lika mycket mats som innan... Pet buffen verkar vara skoj!

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Tur man har sparat massor med mats innan patchen :). Ja pet buffen ser inte alls dum ut

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Problemet med kadala nu är väl att man inte får lika mycket mats som innan... Pet buffen verkar vara skoj!

Nu kanske jag missförstod patch notes men var det inte enbart Survivability som buffades i patchen på petsen?
Mina pets dör aldrig i stort sett så det spelar inte så stor roll

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Nu kanske jag missförstod patch notes men var det inte enbart Survivability som buffades i patchen på petsen?
Mina pets dör aldrig i stort sett så det spelar inte så stor roll

Det påverkar enbart de som kör Grifts 30+, möjligtvis ännu högre.
Har aldrig haft problem med att mina pets dog heller när jag bara körde torment rifts.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Nu kanske jag missförstod patch notes men var det inte enbart Survivability som buffades i patchen på petsen?
Mina pets dör aldrig i stort sett så det spelar inte så stor roll

Torment 6 är helt ok för petsen. Men allt över 30 grift är lönlöst

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/big-changes-diablo-...

For the same number of shards as before players will now walk away with 1/3 more legendary items.

or clarity since my phrasing is losing people. Blood shard costs are 5x higher, to keep the same reward per shard I raised drop rates by 5x as well. Then after that I further raised the legendary chance by another 33%. The chance to get a legendary from Kadala is now 10%. Since the system is random players will inevitably go on streaks but over the course of time all players move towards the average and that average is now 33% more items than before.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

När man kör trail är det inte lika generöst med vart man får börja längre. Klarar man runt 8 waves relativt snabbt så hamnar man bara på 20 typ förut var det iaf 25 cirkus.

Dom vill väl att man ska spela genom fler grifts numera antar jag.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte spontant att det blivit svårare igår. Men det kanske är jag som är gimp.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Haha

Estimated price spreadsheet
https://docs.google.com/spreadsheets/d/16_MqJ7gSCod-lgTL2yQSG...

Ska jag gambla efter The Furnace så kan jag räkna med att det kan ta upp till minst 188250 bloodshards, om jag nu inte skulle ha extremt tur med rng.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Senaste 1500 shards har jag fått 1 legendary.

Hade hellre haft det system som var innan, då fick man ju iaf mats.

/Baner

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Min salva rares knapp buggar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Min salva rares knapp buggar :/

Det gör den för alla, det beror vart föremålen kommer ifrån, tex. från caches. Där måste man salva manuellt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Sådär 2 st legendary shoulders på 2500 shards...

Känns inte speciellt värt att köra när man inte kan komma förbi torment lvl 4 med gubben.
Så skiter nog i munken och kör med min shotgun crusader istället.

/Baner

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Det är jag som snor alla legendaries från Kadala, därför ni inte få några
Tog ca 1500 shards att få Tasker and Theo och under tiden fick jag totalt 5 andra leg/set, sen på 10 ringar, dvs 500 shards fick jag 4 legendaries och sen på 500 shards med chest armor fick jag 2 set och 1 leg.

Ingen lycka med vapen än dock.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Får bra mycket mer legendaries från Kadala nu, men det e fan trisst att få så få saker.
Var roligare och mer spännande med fler items

Sedan måste jag säga att trials e fan trisst.
Måste byta till en för mig sämre build för att döda bra där medans den som jag lirar är bättre på alla andra ställen...
Så jävla trist. man skulle kunna köra trials en gång / respec(build) för att sedan om man inte ändrat något bara kunna göra keys upp till den högsta trialen med det gearet man klarat.

Körde massa på rad igår bara för att slippa respecca så ofta, och fan va det e surt att få fel typ av fiender där så man får en 23 key istället för 30 som man faktiskt klarar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det är jag som snor alla legendaries från Kadala, därför ni inte få några
Tog ca 1500 shards att få Tasker and Theo och under tiden fick jag totalt 5 andra leg/set, sen på 10 ringar, dvs 500 shards fick jag 4 legendaries och sen på 500 shards med chest armor fick jag 2 set och 1 leg.

Ingen lycka med vapen än dock.

Det hade du inte behövt säga. Jag har vetat det länge :D.

Dock så tycker jag att detta var en onödig ändring. Blizzar ursäktar sig med att dom vill att vi inte ska behöva springa så mycket mellan Haedrig och Kadala, liksom som en bekvämlighetsåtgärd.

Och det är bara gödselsnack. Dom såg att användning av craftingmats ökade eftersom man vill rolla speciellt vapen till bästa läge innan man socklar det, samt att man rollar socket på amu och ringar.

Många fick ju craftingmats på detta sätt. Och jag tror inte chansen att få den legendaries man letar efter har ökat, tvärt om.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Får bra mycket mer legendaries från Kadala nu, men det e fan trisst att få så få saker.
Var roligare och mer spännande med fler items

Sedan måste jag säga att trials e fan trisst.
Måste byta till en för mig sämre build för att döda bra där medans den som jag lirar är bättre på alla andra ställen...
Så jävla trist. man skulle kunna köra trials en gång / respec(build) för att sedan om man inte ändrat något bara kunna göra keys upp till den högsta trialen med det gearet man klarat.

Körde massa på rad igår bara för att slippa respecca så ofta, och fan va det e surt att få fel typ av fiender där så man får en 23 key istället för 30 som man faktiskt klarar...

Än värre är det att köra level 28 till slut utan att klara tidbegränsningen , så att man bara för möjligheten att uppgradera sina gems.

Och då inse att i stashen ligger bara level 1 gems, dom övriga är på en annan karaktär. Surt.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Än värre är det att köra level 28 till slut utan att klara tidbegränsningen , så att man bara för möjligheten att uppgradera sina gems.

Och då inse att i stashen ligger bara level 1 gems, dom övriga är på en annan karaktär. Surt.

dom borde ordna så att man kunde uppgradera gemsen på andra gubbar med...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Det hade du inte behövt säga. Jag har vetat det länge :D.

Dock så tycker jag att detta var en onödig ändring. Blizzar ursäktar sig med att dom vill att vi inte ska behöva springa så mycket mellan Haedrig och Kadala, liksom som en bekvämlighetsåtgärd.

Och det är bara gödselsnack. Dom såg att användning av craftingmats ökade eftersom man vill rolla speciellt vapen till bästa läge innan man socklar det, samt att man rollar socket på amu och ringar.

Många fick ju craftingmats på detta sätt. Och jag tror inte chansen att få den legendaries man letar efter har ökat, tvärt om.

Att de skulle gjort ändringen på grund av att man fick springa så mycket håller jag med om att det bara är skitsnack, för effektiv Kadala till salvage körde man ju A1, fylla inventory med items och gå i en halv sekund till blacksmith och köra salvage all var inte direkt jobbigt. Dock tycker jag att man får fler legs efter ändringen men den buffen till legs kunde de gjort ändå men behållt blood shard priset.

Känns som de hotfixat hur mycket mats som droppar från riftbossarna iaf, direkt efter patch var det ju 1-3 gula men igår fick jag 8 från en greater rift, det väger inte upp för förlusten från Kadala men bra mycket bättre än 3.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Att de skulle gjort ändringen på grund av att man fick springa så mycket håller jag med om att det bara är skitsnack, för effektiv Kadala till salvage körde man ju A1, fylla inventory med items och gå i en halv sekund till blacksmith och köra salvage all var inte direkt jobbigt. Dock tycker jag att man får fler legs efter ändringen men den buffen till legs kunde de gjort ändå men behållt blood shard priset.

Känns som de hotfixat hur mycket mats som droppar från riftbossarna iaf, direkt efter patch var det ju 1-3 gula men igår fick jag 8 från en greater rift, det väger inte upp för förlusten från Kadala men bra mycket bättre än 3.

MA får springa mer nu då man msåte TPa in till stan hela tiden från rifts ... jobbigt

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Än värre är det att köra level 28 till slut utan att klara tidbegränsningen , så att man bara för möjligheten att uppgradera sina gems.

Och då inse att i stashen ligger bara level 1 gems, dom övriga är på en annan karaktär. Surt.

fy fan