Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair agerar efter protester mot ny logotyp

Permalänk
Medlem

Det lustigaste som finns är nog företag som gör en förändring på något och får stark negativ feedback från sina kunder och med det typ gör ett uttalande där de i princip med andra ord säger "ni har fel, vi har rätt, hantera det" och fortsätter samma bana. Microsoft och Windows 8, till exempel. Hur fasiken tänker man då, egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tycker ändå detta klagande gått till överdrift. Inte skulle jag heller välja att köpa en bil eller inte på grund av logotypen.

Då vet du inte hur mycket logotypen gör Vad vore Mercedes utan stjärnan på huven? En dussinbil som snart skulle falla i glömska. Volvos logotyp är känd över hela världen, Apple, Microsoft osv osv...logotyper är verkligen viktiga om man vill profiliera sig. Alla vet ju Tex att Rolls Royce har en kvinna på huven, Ferrari har en svart hingst och Lamborgini en svart tjur.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mycket gnäll från folk för ingenting.
Den nya logon för deras gaming-serier följer "pirat-tema" med 2st korslagda svärd, ser man något annat som tex ett tramp-stamp så har man något allvarligt fel.

Dömer man de som ser ett "tram stamp" saknar man kognitiv förmåga.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Det lustigaste som finns är nog företag som gör en förändring på något och får stark negativ feedback från sina kunder och med det typ gör ett uttalande där de i princip med andra ord säger "ni har fel, vi har rätt, hantera det" och fortsätter samma bana. Microsoft och Windows 8, till exempel. Hur fasiken tänker man då, egentligen?

Troligen kostade det triljoner dollarsh att ta fram och som vi vet är det enklare att skjuta ifrån sig och skylla omvärlden, det är mindre smärtsamt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av samsung95:

fattar inte vad alla gnäller på det är samma kvalite som innan och man vet hur bra dom varit
en liten j***a logo är väl inte hela världen
det är väl inte den som gör kvaliten eller?
tycket det är en massa gnäll bara

Jag är OCD när det gäller design, allt ska vara perfekt den här loggan är som att trycka en SPORTSCAR med nitro logga på en lamborghini, passar inte alls det är barnsligt för ett så känt märke, corsair är så otroligt snyggt stilrent "classy" vuxet rent, vill aldrig ha för mycket i loggor, när det gällde sony telefoner så intresserad dem mig inte tills XPERIA loggan på framsidan försvann.

Jag vill ha rgb eftersom det kan vara kul, det förstör inte designen över huvudtaget och kommer enbart ha vitt ljus, det skulle vara otroligt snyggt med svart, jag betalar gärna 400.kr extra för corsair loggan eller ingen logga alls, så viktigt är design för mig, väljer corsair överprisade dominator minnen eftersom dem är byggd i bästa material ser snyggast renast ut, dem ser inte ut som sportbilar eller något, dem är rena man kan få mer och bättre minnen för ett mycket bättre pris, men jag bryr mig inte design går snäppet över prestanda för min del, om något inte är snyggt så köper jag det troligen inte om det inte har något som är otroligt, om något är fult så köper jag det inte spelar ingen roll hur billigt hur otroligt det än må vara.

CORSAIR GAMING är inte stilrent, tror GAMING stör mig mer än tribal loggan men skulle inte acceptera den loggan heller den är inte vuxen nog.

Permalänk
Medlem

Slampig tatuering.. ?? . ja som alla s****** skulle tatuera in i svanken
I mitt tycke är den fruktansvärt ful. corsair gör ju mer än bara gamingartiklar.
Jag skulle tex aldrig köpa ett par corsair högtalare med en sådan logga på. ALDRIG. ser ut som en billig taiwan kopia.

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiddeX:

Slampig tatuering.. ?? . ja som alla s****** skulle tatuera in i svanken
I mitt tycke är den fruktansvärt ful. corsair gör ju mer än bara gamingartiklar.
Jag skulle tex aldrig köpa ett par corsair högtalare med en sådan logga på. ALDRIG. ser ut som en billig taiwan kopia.

Nu stod det ju att de skulle fortsätta med sin gamla på deras vanliga, non gaming produkter.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

MEN VAD FULT!!!! den här nyheten har jag helt missat (att de släppt en "Gaming" serie) snällasnällasnällasnälla släpp då era tgb's i en "classic" eller "entreprise" serie!!!!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Hm, är väl bara minnen och tillbehör dom kan göra i ok kvalité

Agg har dom helt tappat fotfästet för. Tre serier har dom gjort till budgetsegmentet nu (CX hör nog till dom värre dock).

Resten blir för dyra, sett till konkurrenterna.

I alla fall att dom "förvärrar" gaming serien med denna logo (är inget större problem för mig). Räcker med gaming i namnet såg tittar jag på annan produkt typ Men kopplar inte denna med något svärd, utan som en vanlig tribal.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

p12 logga som många nämnt. Ser gräsligt ful ut. Behåll den gamla för helvete. Brand recognition kommer vara noll från och med nu. I flera år har Corsair gått neråt med kvalité - bland annat nätaggen i deras billigaste serie blev betydligt sämre än äldre, loggan gör mig inte intresserad av att fortsätta köpa Corsair - finns bättre kvalitativa märken som inte försöker ändra sin image nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Skulle få ryck i ögonen om jag satt vid ett tangentbord med 200 färger... 1 enkelt färg räcker.. ser bara ut som något 6e klass disco annars

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Skulle få ryck i ögonen om jag satt vid ett tangentbord med 200 färger... 1 enkelt färg räcker.. ser bara ut som något 6e klass disco annars

Ja, fast tänker man längre än näsan inser man att alla inte vill ha samma enskilda färg, eller hur? Valde själv bort det briljanta K70 (ville ha det för aluminiumpanelen) på grund av den gräsliga röda belysningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Varje gång jag ser någon använda begreppet "p12" så får jag automatiskt bilden av en lillgammal p13 i mitt huvud.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Jag tror inte att man ens tänker på logotypen när man kollar efter en ny bil? Gör ni? Varför det isåfall?

Absolut, en bil kan vara hur lyxig som helst eller ha världens trevligaste V8 eller vad som helst, stär det "Kia" i fronten är det en dealbreaker. Uppenbarligen är det fler som tänker likadant med tanke på hur t.ex. lyxbilar som Kia Opirus och Volvo V90 floppade. Varför? För att bortom all lyx är det fortfarande bara en Kia.. på samma sätt som hur världens mest överklockade GTX 970 fortfarande inte är ett 980.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyz:

Menar ni på allvar att ni köper produkter p.g.a. hur loggan ser ut?

Spelar verkligen loggan så mycket roll?

/Just curious

Byt ut logga mot detalj på jeans, bil, TV eller vad du nu har intresse i så kommer du se att du är inte annorlunda på något vis. Alla som har råd har dessa lyxproblem.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Loggan ser faktiskt ut som min flickväns "tramp stamp". Ser bra ut på henne ser mindre bra ut här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsioni:

Loggan ser faktiskt ut som min flickväns "tramp stamp". Ser bra ut på henne ser mindre bra ut här.

många blir nog nyfikna nu när du skriver det en gissning bara

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker loggan liknar en krabba med horn? Why not Zoidberg?

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Ingen verkade ha länka namninsamlingen här, så då får jag ta och göra det!

https://www.change.org/p/corsair-components-inc-keep-the-old-corsair-logo

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Corsairs produkter har i viket fall som helst sjunkit i kvalitet de senaste åren så jag kommer inte att köpa mer av dem framöver. Med eller utan ny logga.

Permalänk
Medlem

När kommer tangentbordet ut måntro?

Permalänk

Petiga ni är, visst är nya logan ful, men jag kollar inte på den när jag spelar. Och tangentbordet för övrigt ser snyggt ut och skönt ut, vi vet fortfarande det är samma "Corsair" med klass, att tribal symbolen har en negativ påverkan på oss, kanske Corsair kan göra en ändring på nu.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Jag gillade seglan, men de kan få behålla sin tramstamp.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Att varför de ska byta eller behålla en logga är en sak...
Varför man ska klaga (diskutera) på vilket de nu beslutar sig för är en annan...
Att jag orkar skriva det här är den tredje...

Men det e klart, det e ju det ett forum är till för

Edit*

Undrar om de själva är medvetna om all gratis reklam de får genom uppståndelsen, de är nog inte så dumma som loggan ser ut.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk

Jag skulle säga att deras logga faller under "If it ain't broke don't fix it." de har försökt gjort något och lyckades inte riktigt.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twister86:

Petiga ni är, visst är nya logan ful, men jag kollar inte på den när jag spelar. Och tangentbordet för övrigt ser snyggt ut och skönt ut, vi vet fortfarande det är samma "Corsair" med klass, att tribal symbolen har en negativ påverkan på oss, kanske Corsair kan göra en ändring på nu.

Håller tyvärr inte med, Corsair börjar bli ett fjantigt gaming-företag istället för att ha just klass som du nämner!

Skrivet av Kalleable:

Att varför de ska byta eller behålla en logga är en sak...
Varför man ska klaga (diskutera) på vilket de nu beslutar sig för är en annan...
Att jag orkar skriva det här är den tredje...

Men det e klart, det e ju det ett forum är till för

Edit*

Undrar om de själva är medvetna om all gratis reklam de får genom uppståndelsen, de är nog inte så dumma som loggan ser ut.

Det är möjligt, men dom flesta verkar ju snarare dra sig till andra märken nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Jag skulle säga att deras logga faller under "If it ain't broke don't fix it." de har försökt gjort något och lyckades inte riktigt.

Dock är detta ett helt nytt märke. De byter inte logotyp utan gör ett nytt märke på sidan om Corsair som döps till Corsair Gaming. Så du kommer fortfarande se det vanliga märket på chassin och allt möjligt. Det kommer nog finnas fler saker under Corsair än Corsair Gaming.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag gillar faktiskt Corsairs logga. Den står för kvalitet och är stilren och var riktigt sugen på deras RGB tangentbord.
Vanligtvis skulle jag helst inte ha några loggor över huvud taget men med deras så dekoreras mitt skrivbord mer än det blir plottrigt.

Den nya loggan är bara gräslig och (så som jag ser det) försöker locka kunder som är 10-14 år. Det är inget fel på re-branding av gaming sortiment om man gör det på rätt sett, men det här är ett uppenbart misstag då jag nu har blivit helt ointresserad av produkten. Jag inte vill ha något som liknar en tribal eller som många verkar kalla det en tramp-stamp på eller i närheten av mitt skrivbord.

Permalänk

Om Corsair vill ha en ''gaming'' logga så är det väl bättre att välja två korslagda huggsablar eller en dödskalle med två korslagda benknotor under?