Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

FrankieOnPC fuskar i DayZ - Vad tror ni?

Permalänk
Skrivet av Jace:

Har du någon annan förklaring själv till blinktempen? Har du själv testat att rendera DayZ arma 2 inspelningar? Har du någonsomhelst erfarenhet av hur ett hack ser ut i gamla DayZ?
När jag ser "Bevis" videon så skrattar ja ju mest åt nöten som gjort den. Han lipar över redigering, klippning och hack... Men vad är det som bevisar att de starkaste kortet han har med den där tysken som skriker SHAAIIIIZZZEEEEE!! när han blir skjuten av en osynlig filur inte i själva verket är ett redigerat klipp de med? Var är de så kallade bevis ALLA säger sig ha men INGEN kan leverera?

Om jag har någon annan förklaring själv? Nej? Jag tror ju att han fuskade, det skulle jag inte tro om jag fått "mitt" bevis överbevisat, eller om jag hade en förklaring själv...jag är väl inte sinnessjuk heller?

Ja, jag har provat att rendera Arma 2 inspelningar många gånger, både i vanliga spelet, och i DayZ modden, och ja, jag har relativt mycket erfarenhet av hur hack ser ut i DayZ modden, då jag efter att ha sett den här videon kollat upp massa footage av det, finns mängder på Youtube. Frågan är väl snarare om du någonsin renderat videoklipp där specifika delar av UI:t, helt oberoende av resten av videon, börjar blinka i starka färger?

Ja, du skrattar säkert, men att du bara ställer massa motfrågor är inte på något sätt argument för att han inte skulle ha fuskat, eller att den blinkande temp-mätaren därmed skulle vara förklarad...

Du citerar mitt inlägg där jag lägger fram mina argument för att han fuskar, och säger sen att folk gärna får komma med egna, vilket du besvarar med motfrågor och klagar på att alla säger sig ha bevis utan att kunna leverera...*suck*

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

att ni gråter om det här fortfarande är ju patetiskt, om han fuskar låt han. Jag anser han inte fuskar, för jag inte har bevis och ett ihop klippt video med nån annan streamar som.. det är helt enkelt två olika synvinklar, sen klipper ju Frankie till sina videos för vem bryr sig om han blood-bagar sig, eller käkar mat/dricka för å få upp grejjer. Vissa måste han ta med för det är fight direkt i samband, men efter/före är ointressant! Han är ju beroende på tittare, så klart han gör det så intressant som möjligt. Du kan ju annars börja kalla alla serie-skapare för fuskare, för ibland så klara sig folk bra i fights sen åker de på stryk av mindre så. Kanske dåligt exempel men, jag tänkte bara lägga till min röst här.

Jag skiter i det, men att ni gråter över detta än är patetiskt.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Skrivet av kamisama76:

att ni gråter om det här fortfarande är ju patetiskt, om han fuskar låt han. Jag anser han inte fuskar, för jag inte har bevis och ett ihop klippt video med nån annan streamar som.. det är helt enkelt två olika synvinklar, sen klipper ju Frankie till sina videos för vem bryr sig om han blood-bagar sig, eller käkar mat/dricka för å få upp grejjer. Vissa måste han ta med för det är fight direkt i samband, men efter/före är ointressant! Han är ju beroende på tittare, så klart han gör det så intressant som möjligt. Du kan ju annars börja kalla alla serie-skapare för fuskare, för ibland så klara sig folk bra i fights sen åker de på stryk av mindre så. Kanske dåligt exempel men, jag tänkte bara lägga till min röst här.

Jag skiter i det, men att ni gråter över detta än är patetiskt.

Jag gråter inte om det, det jag gråter över är folks bristande förmåga till att analysera bevis Uppenbarligen är du ännu en av dem, som helt missuppfattat vad som var det egentligt intressanta i videon, och istället sitter och diskuterar självklarheter som ingen har sagt någonting om. Det som drar mig tillbaka till tråden då och då är otrevliga toner, och bristande resonemang, inte att jag bryr mig om ifall han fuskade eller inte.

Tack för att du la din röst i alla fall

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Den där videon får mig att tänka på när "Box cutter" eller vad dom kallades som försökte få folk att tro att USA sprängde WTC. Tycker båda sidor behöver ha lite källkritik här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandroyal:

Allvarligt talat .. Hur kan någon med lite vett i skallen påstå att inte Frankie fuskar ?

1. Frankie fuskar och kör med billiga psykologiska trick för att folk ska dras med i hans spelande.

2. Ni som fortfarande "tror" att han inte fuskar, kollar ni på dokusåpor ? ( eget intresse )

3. Om han aldrig fuskat hade ni aldrig hört talas om honom.

Skärp er !! Börja tänka och gräva lite själva, inte bara svälja...

och kom inte med "haters" grejen.. den finns inte , bara loverboys. Var själv en lover innan jag upptäckte med "egna" ögon att det var typ 3 lager med hack ..

Bland det dummaste jag någonsin läst...
Så alla kända streamers och youtubers fuskar? Och det är därför dom är kända? Ärligt?
Heaton din fuskare!!!!!!!!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Älskar Frankies videos. Eller ja de flesta av dom iaf. Minecraft osv var ju ingen hit!

Man vill ju gärna tro att allt som händer i hans videos är helt random men ärligt talat, vissa grejer är bara lite för bra/osannolika för att man ska kunna tro till 100% säkerhet att det inte var uppgjort.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Älskar Frankies videos. Eller ja de flesta av dom iaf. Minecraft osv var ju ingen hit!

Man vill ju gärna tro att allt som händer i hans videos är helt random men ärligt talat, vissa grejer är bara lite för bra/osannolika för att man ska kunna tro till 100% säkerhet att det inte var uppgjort.

Men nu handlar detta inte om det skulle vara "stageat" eller inte, utan folks tro om att han fuskar. Personligen tror jag inte det, men det är la bara att fråga honom att lägga in oredigerade klipp istället så får ni väl ha så kul att kolla på 4 timmar episodes av tråkig skit, så kanske ni blir nöjda då.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Men nu handlar detta inte om det skulle vara "stageat" eller inte, utan folks tro om att han fuskar. Personligen tror jag inte det, men det är la bara att fråga honom att lägga in oredigerade klipp istället så får ni väl ha så kul att kolla på 4 timmar episodes av tråkig skit, så kanske ni blir nöjda då.

Han har ju kört streaming igenom Twitch ett tag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Älskar Frankies videos. Eller ja de flesta av dom iaf. Minecraft osv var ju ingen hit!

Man vill ju gärna tro att allt som händer i hans videos är helt random men ärligt talat, vissa grejer är bara lite för bra/osannolika för att man ska kunna tro till 100% säkerhet att det inte var uppgjort.

Är också ett fan och en subscriber till Frankie. Jag vet om att han spelar sjukt mycket, en 20 min video är kanske 5-6 timmar spel material. Det ser ni ju själva på alla "kart-movements" han gör vid förflyttningar.. Vet också om att han skrotat mycket material. Han är ju en underhållare och en spel session blir ju inte per automatik ett filmklipp.. Det ska ju vara "lönt" att titta på klipper, dock så är ju hans dayZ serie en annan femma.

Han är duktig som fan på spel, det är ju trots allt det han livnär sig på.

Har sett och hört hur mycket fuskanklagelser mot han som helst genom åren och ingen har faktiskt lyckats sätta dit han eller få han varken VAC bannad eller liknande. Nu när han streamar så är det ännu råare material så nu ser man verkligen hur det skulle kunna gå till för han när han spelar, oh visst är det så att han har polare som väntar ingame med vapen och dyl. Det är precis samma sak som när jag spelar tex DayZ.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marroak:

Är också ett fan och en subscriber till Frankie. Jag vet om att han spelar sjukt mycket, en 20 min video är kanske 5-6 timmar spel material. Det ser ni ju själva på alla "kart-movements" han gör vid förflyttningar.. Vet också om att han skrotat mycket material. Han är ju en underhållare och en spel session blir ju inte per automatik ett filmklipp.. Det ska ju vara "lönt" att titta på klipper, dock så är ju hans dayZ serie en annan femma.

Han är duktig som fan på spel, det är ju trots allt det han livnär sig på.

Har sett och hört hur mycket fuskanklagelser mot han som helst genom åren och ingen har faktiskt lyckats sätta dit han eller få han varken VAC bannad eller liknande. Nu när han streamar så är det ännu råare material så nu ser man verkligen hur det skulle kunna gå till för han när han spelar, oh visst är det så att han har polare som väntar ingame med vapen och dyl. Det är precis samma sak som när jag spelar tex DayZ.

VAC-ban har ju dock inte existerat i DayZ förns den senaste tiden.
Men, ja, om han fuskar eller inte det vete sjutton, har sett en del saker som jag känner ser ut som fusk, men men.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Marroak:

Är också ett fan och en subscriber till Frankie. Jag vet om att han spelar sjukt mycket, en 20 min video är kanske 5-6 timmar spel material. Det ser ni ju själva på alla "kart-movements" han gör vid förflyttningar.. Vet också om att han skrotat mycket material. Han är ju en underhållare och en spel session blir ju inte per automatik ett filmklipp.. Det ska ju vara "lönt" att titta på klipper, dock så är ju hans dayZ serie en annan femma.

Han är duktig som fan på spel, det är ju trots allt det han livnär sig på.

Har sett och hört hur mycket fuskanklagelser mot han som helst genom åren och ingen har faktiskt lyckats sätta dit han eller få han varken VAC bannad eller liknande. Nu när han streamar så är det ännu råare material så nu ser man verkligen hur det skulle kunna gå till för han när han spelar, oh visst är det så att han har polare som väntar ingame med vapen och dyl. Det är precis samma sak som när jag spelar tex DayZ.

Det du säger stämmer, men det är ändå inte speciellt starka motargument mot det som är tänkt att det ska diskuteras i denna tråd, dvs om han fuskade vid tillfället som diskuteras, inte vad som händer på streams, inte om han är duktig i spel eller inte.

Att vara duktigt räcker ändå bara so far i DayZ, vilket alla som spelat det någon längre tid vet. Det är mycket lag, man dör snabbt, och vapen är lätta att hantera. Det enda som på något långvarigt sätt kan hållande en levande är försiktighet, något Frankie sällan utövar, han älskar att springa in med huvudet först och komma ut som en hjälte.

Vill man bara diskutera hans videos över lag, och inte den där det finns starkare bevis, så kan man helt enkelt konstatera att han väldigt ofta vet väldigt exakt var fiender är någonstans i DayZ eller ARMA. Men att spekulera över det räcker inte så långt, därför är det mer intressant att diskutera bevisen, och eventuellt säga varför det inte behöver vara fusk, utan vad som istället kan ha gjort att temperaturmätaren blinkade, eller helt enkelt nöja sig med att man inte bryr sig om han fuskade eller inte.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det bygger ju då på att de kan hitta hackers via loggarna, är långt ifrån alla admins som vet något om det. Hur förklarar du en temp mätare som lyser upp gult, något den aldrig gör annars än när man har god mode på, eller just har healat sig via fusk.

För en person som inte kör DayZ, vad innebär denna lampan?

btw, snyggt analyserat Lasergurka!

Edit: Synd bara att det är en sån stor bristande kompetens här, så många som försvarar honom utan att ha kollat på de bevisen som är framlagda.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Skrivet av Felparkerad:

För en person som inte kör DayZ, vad innebär denna lampan?

btw, snyggt analyserat Lasergurka!

Edit: Synd bara att det är en sån stor bristande kompetens här, så många som försvarar honom utan att ha kollat på de bevisen som är framlagda.

Lampan? Du menar termometern jag pratat om? Den skulle visa om karaktären var kall eller inte, men funkade inte alltid så väldigt bra, men den var i alla fall vit, eller blinkade mellan vit och helt osynlig med två bilders animation när man frös.

När man slår på God-mode, som man t.ex ser i videon, så pulserar den gult, på ett sätt som ingen av mätarna i spelet gör under några omständigheter, något som såklart väcker en del misstankar när det dyker upp i Frankies video, speciellt när han bara försöker med en bortförklaring om att det är pga. color correction när han renderade videon, något som är rent bullshit.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Detta är gammalt grabbar han fuskar! En tysk jag brukade spela med bevisade de på en av frankies episodes du ser hur han automatiskt får full hälsa, mat o dryck. Kmr ej ihåg vilket episode men tror de va typ 17-19 nån utav dom har ja för mig. Anyway ville bara kasta in min vetenskap. Ha de bäst grabbar o slösa inte er tid på att diskutera om han fuskat lr inte kolla in min live stream istället som är 100% legit PM:a för twitch konto.

Permalänk
Medlem

Han sluta streama på Twitch ganska fort folk ana fuska?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Jag vet inte om han fuskar, det kan hända så skumma saker när man lirar DayZ. Jag började filma youtubevideos för några dagar sedan bara. Var tänkt som en överlevnadsguide/letsplay. så lirat i kanske 3-4 timmar totalt sammanhängande med fraps på. För att ni ska slippa och se allt så ska jag visa er var i klippet jag vill belysa.

https://www.youtube.com/watch?v=LcXAblAD3W4&feature=player_de...

Alltså jag och min polare blir beskjutna av två killar som ligger 50m från oss. Först och främst så träffar de inte, sedan så springer jag i princip rakt på dom, de missar mig flera gånger sedan träffar de mig i foten!? Sen ser jag inte vad som händer om jag träffar och skottet laggar och registrerar senare eller om andra killen träffar honom när han missar mig? Sedan när jag ska loota första killen så har han i princip inget på sig, bara en stor vedklabbe och lite random skit?

Ha i åtanke, att jag precis börjat filma. Har filmat helt konsekvent från spawn tills den händelsen förutom att jag loggat ut två gånger. Jag försäkrar er om att det är oredigerat eller uppgjort men OM man skulle syna klippet så ser det ju riktigt uppgjort ut.

Frankie o andra sidan har filmat i flera månader och klipper bara in det "bästa" som händer, jag vet inte...
Om några månader kanske man hinner få med en hel del skumma saker.

Försvarar honom inte på något sätt, vill bara belysa att med lite tir, med lite tur/otur får man med en massa skumt.

Permalänk

Känner en av de personerna i den tyska klanen som han fuskade mot i epoch episoden. Han har ingen anledning att ljuga för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanteLarka:

Känner en av de personerna i den tyska klanen som han fuskade mot i epoch episoden. Han har ingen anledning att ljuga för mig.

Och jag känner Rocket, han har sagt till mig att han inte fuskar, han har ingen anledning att ljuga för mig.

Eller, så är det bara bullshit. Jag kanske inte alls känner Rocket, och du kanske inte alls känner den "tyska klanen".
Vilket som så gäller det fortfarande lite "Pic or it didn´t happen." För alla på internet talar ju sanning.

Permalänk
Skrivet av Millenbauer:

Jag vet inte om han fuskar, det kan hända så skumma saker när man lirar DayZ. Jag började filma youtubevideos för några dagar sedan bara. Var tänkt som en överlevnadsguide/letsplay. så lirat i kanske 3-4 timmar totalt sammanhängande med fraps på. För att ni ska slippa och se allt så ska jag visa er var i klippet jag vill belysa.

https://www.youtube.com/watch?v=LcXAblAD3W4&feature=player_de...

Alltså jag och min polare blir beskjutna av två killar som ligger 50m från oss. Först och främst så träffar de inte, sedan så springer jag i princip rakt på dom, de missar mig flera gånger sedan träffar de mig i foten!? Sen ser jag inte vad som händer om jag träffar och skottet laggar och registrerar senare eller om andra killen träffar honom när han missar mig? Sedan när jag ska loota första killen så har han i princip inget på sig, bara en stor vedklabbe och lite random skit?

Ha i åtanke, att jag precis börjat filma. Har filmat helt konsekvent från spawn tills den händelsen förutom att jag loggat ut två gånger. Jag försäkrar er om att det är oredigerat eller uppgjort men OM man skulle syna klippet så ser det ju riktigt uppgjort ut.

Frankie o andra sidan har filmat i flera månader och klipper bara in det "bästa" som händer, jag vet inte...
Om några månader kanske man hinner få med en hel del skumma saker.

Försvarar honom inte på något sätt, vill bara belysa att med lite tir, med lite tur/otur får man med en massa skumt.

Fast att folk inte kan träffa ordentligt är en helt annan sak än det Frankie blivit anklagad för att fuska med. Du träffar ju lika dåligt när den andre snubben springer iväg

Det som varit misstänkt med Frankie är i första hand att han healats upp till fullt HP mellan två klipp trotts att han inte haft något att heala sig med när man fått se hans väska precis innan, och hans tempmätare blinkat på ett sätt som den aldrig gör i spelet naturligt, enda tillfället den blinkar på det sättet är när man har God-mode påslaget, vilket har demonstrerats av olika personer som har fusk

Att spelet är laggigt, och att folk missar är något väldigt annorlunda.

För övrigt var videon väldigt underhållande, speciellt hur förvirrad din vän var under hela fighten, känner igen det från när jag spelade DayZ-moden, fanns alltid någon kompis som var helt oblivious till vad som hände, trotts att man beskrev det mer än väl

"Is he at the field now?" Var hilarious xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som tycker det är helt självklart att han fuskar? Även om det inte finns stenhårda bevis så är det mer "common sense", prova att göra en lika underhållande video som Frankie i DayZ, det händer bara inte. Det är nästan OK att han fuskar, han abusar det inte så mycket utan gör det för den stora massans underhållning, dessutom försörjer han sig på det.

Permalänk

Det är dramatisering av ett planerat skript. Klart han fuskar. Finns ingen anledning för honom att inte göra det. Han behöver inte ens gömma det. Herre gud. Så som han spelar och så som det går för honom så är det ju självklart inte "random". Nästan allt i hans serie är planerat sedan tidigare. Men ärligt talat vad är det för fel på det, mer än att han kanske får det att framstå som "äkta". Men alla kan väl se igenom det? #skådespeleri.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Det är dramatisering av ett planerat skript. Klart han fuskar. Finns ingen anledning för honom att inte göra det. Han behöver inte ens gömma det. Herre gud. Så som han spelar och så som det går för honom så är det ju självklart inte "random". Nästan allt i hans serie är planerat sedan tidigare. Men ärligt talat vad är det för fel på det, mer än att han kanske får det att framstå som "äkta". Men alla kan väl se igenom det? #skådespeleri.

Det tråden är tänkt att diskutera i första hand är ju iof inte huruvida det är planerat vad som ska hända, eller om han får hjälp av andra spelare bakom kulisserna, utan om han använder faktiska scripts för att fuska med. Att han gjorde det hade ju varit okej om de hade spelat på privata servers när de spelade in, men de gör de inte, utan kör på public servers, och spelar han då med fusk sabbar det för andra spelare, precis som med vilken fuskare som helst, spelar väl ingen roll om han också dokumenterar det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Innan ni läser vidare så vill jag bara förklara att jag inte låtsas att detta är absoluta bevis, utan vill bara föra en diskussion runt detta, och höra vad andra tänker om det. Vill också försäkra er om att det inte är några anklagelser om att han skulle ha aimbot, att han siktar bra hör inte till denna diskussion.

Har kollat på rätt många av Frankies videos, och gillat dem, men har alltid tänkt på hur sjuklig tur de har med att dö så sällan (i alla fall Frankie själv), hitta precis det de behöver, fordon, vapen, träffar alltid på riktigt dåliga spelare när det börjar skjutas, och trotts det är han ofta ganska oförsiktig, med att vänta så länge som möjligt med att skjuta även beväpnade spelare, och sen ofta går fram och plåstrar om spelare han just knockat.

Har länge funderat på dessa saker, och tänkt att vissa delar förmodligen är iscensatta, att folk han känner ställer ut fordon eller vapen för att göra hans videos mer intressanta, men har aldrig tänkt på möjligheten att han skulle kunnat fuska.

Hittade den här videon http://www.dailymotion.com/video/xvgh48_is-frankieonpcin1080p...

EDIT: Tydligen är den nertagen från dailymotion också.
http://v.youku.com/v_show/id_XNTAzNTI4MzA0.html
http://streamcloud.eu/yihkc3rq0mze/Frankie_Hackusations_Unive...

Den fanns tidigare på Youtube, men blev tydligen nertagen då Frankie påstod att det var en re-upload av hans taviana video, eftersom den innehåller delar av gameplay där ifrån, nu finns den på dailymotion bland annat.

Vet inte riktigt vad man ska tro, man vill ju inte kasta anklagelser, jag måste erkänna att han är en duktig skytt, men vore å andra sidan inte osannolikt att han skulle vilja ha en större chans att överleva för att göra hans videos mer spännande och intressanta, de skulle inte vara alls lika populära om han dog flera gånger per episod.

Att hans förklaringar till anklagelserna är så hemskt dåliga gör det bara ännu värre...förklarar en gul tempmätare som lyser upp oregelbundet med att han skulle frysa i regnet, fast det alltid ger jämnt blinkande från att mätaren är vit till att vara genomskinlig (alla som har spelat Namalsk har koll på detta.). Att det skulle vara pga postprocessing när han renderar videon? Kom igen, hur dumma tror han att hans tittare är?

Allt jag kan säga är; Titta igenom videon noga och säg vad ni tycker, och säg varför också; Finns det en bra förklaring till att hans HP hoppar upp så plötsligt utan att han har mat för det i sitt inventory? Bra, förklara hur det gick till, för jag kan då inte se någon rimlig förklaring.

Det är inte sällan iscensatt men tvivlar på om det är så värst ofta som ibland påstås. Det är oerhört obvious att de flesta han möter smörar något oerhört för honom, come on det är ju Frankie!

Han är bra på att spela, och klipper bort de tråkiga delarna där han tar långa omvägar, vilket såklart gör att hans överlevnadschanser ökar drastiskt och hamnar i bra och udda positioner i det lilla man faktiskt får se.

Han har en udda spelstil också, inte så mycket "shoot on sight" som är normen, hur han spelar är inte så vanligt att se.

Vet inte om "fusk" är det rätta ordet, tror nog att "unika fördelar blandat med en rejäl portion tålamod" är en bättre beskrivning, och klyftighet som är över medelspelarens vilket inte är en vidare bedrift alls egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av weirdletters:

Det är inte sällan iscensatt men tvivlar på om det är så värst ofta som ibland påstås. Det är oerhört obvious att de flesta han möter smörar något oerhört för honom, come on det är ju Frankie!

Han är bra på att spela, och klipper bort de tråkiga delarna där han tar långa omvägar, vilket såklart gör att hans överlevnadschanser ökar drastiskt och hamnar i bra och udda positioner i det lilla man faktiskt får se.

Han har en udda spelstil också, inte så mycket "shoot on sight" som är normen, hur han spelar är inte så vanligt att se.

Vet inte om "fusk" är det rätta ordet, tror nog att "unika fördelar blandat med en rejäl portion tålamod" är en bättre beskrivning, och klyftighet som är över medelspelarens vilket inte är en vidare bedrift alls egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Och varför blinkar hans tempmätare precis som när fusk är påslagna precis under de tillfällen där han överlever under minst sagt märkliga omständigheter?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ännu ett scripting-drama med Frankie, där han ännu en gång kommer med diverse argument som inte är vettiga, och som han ändrar så fort han blir överbevisad. Att han fuskar är väl en sak, kanske inte det största som hänt genom historien, men är så tröttsamt hur han försöker skryta om sin "skicklighet"

Det roligaste var när han skrev att han kunde bunny hop:a pga sin mus som hade en infinite scrolling wheel, och när det blev överbevisat så var hela inlägget om musen plötsligt ett typo.

EDIT: Var snäll och bortse från den här kommentaren, den är ett typo.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
SpelClockers

Det fanns även en video där temp ikonen ser ut and vara överklistrad i efterhand för att dölja den riktiga ikonen.
Ikonen skär sig mot resten av ui´t såpass kraftigt att det inte ser klokt ut.

Men vad vet jag, hans editing program kanske har jätte problem med just temp ikonen .. kanske står nåt om det i dess FAQ.

Permalänk
Skrivet av mr rulle:

Det fanns även en video där temp ikonen ser ut and vara överklistrad i efterhand för att dölja den riktiga ikonen.
Ikonen skär sig mot resten av ui´t såpass kraftigt att det inte ser klokt ut.

Men vad vet jag, hans editing program kanske har jätte problem med just temp ikonen .. kanske står nåt om det i dess FAQ.

Jo, man blir ju nyfiken vad för renderingsprogram han använder, verkar ju vara riktigt kasst eftersom det uppenbarligen lämnar stora artefakter på en specifik del av skärmen under hela videon...mycket märkligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fuskar han så ska han så klart inte vinna några tittare på det. Säljer ICA en fläskfilé som dom säger är en lövbiff (överdrivet jag vet) så skulle folk sluta handla där helt enkelt. I en pizzeria här så blev jag dålig som ett as efter jag åt deras pizza, behöver jag berätta att jag slutade handla där efter det? Att han fuskar är en sån, får han pengar igenom youtube så är det ännu värre och att ta det hela ett steg till.

Sen har folk mage att klaga på att det går dåliga serier på TV men en youtubare som gör "bra" filmer som egentligen inte är bra är tydligen okej och poppis.

(om han fuskar vilket det mesta tyder på?)

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Han abusar ju även DMCA takedowns på Youtube och Vimeo. (För att ta ner videos som visar att han fuskar)

Fun fact : Han blev bannad på ARK Survival evolved streamer/youtuber servern också.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Han abusar ju även DMCA takedowns på Youtube och Vimeo. (För att ta ner videos som visar att han fuskar)

Fun fact : Han blev bannad på ARK Survival evolved streamer/youtuber servern också.

Är ju rätt kul om gamers där ute sitter och är imponerade av en kille och han verkligen är en fuskare som är det som förstör mest för oss (förutom dåliga konsolportar).

"men det är okej för han gör underhållning". Jag tror varenda fuskare gör det för dom tycker det är kul, så det är ju också okej då...

..eller?

Sett Lirik spelat en del DayZ på streams och han kan vara underhållande utan att behöva hålla på med massa fiffens. Kanske går offtopic nu men så är det ju med många youtubare som lägger upp CoD videos också. Dom har boostade konton så dom ska få spela med nya spelare och de med dåliga stats, sedan sitter folk och tycker dom är bra. Tragiskt sa Bull.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.