Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Fan vad jobbigt! Inte roligt att förlora någon. Känns tungt för mig att bara säga hejdå till en person som jag trodde var en väldig schysst och bra kille, kan då inte tänka mig en nära som dör.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

vill inte vara gnällig , men försök dela upp texter i stycken då det blir galet jobbigt att läsa igenom hela tyvärr :/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har en 7 månaders valp i hemmet. Hon höll mig vaken hela natten så tog en tupplur nu på förmiddagen, tog av mig glasögonen och la dem bredvid mig. Vaknade av att valpfan låg och tuggade på dom så grejerna som sitter mot näsan är söndertuggade och ena skalmen har inget plastskydd längre och är sönderböjd.

Som tur är har jag ett extra par liggandes men fortfarande sjukt frustrerande och en väldigt onödig framtida utgift. Hon tuggar väldigt sällan på saker men när hon väl hittar något dyrt så...

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Har en 7 månaders valp i hemmet. Hon höll mig vaken hela natten så tog en tupplur nu på förmiddagen, tog av mig glasögonen och la dem bredvid mig. Vaknade av att valpfan låg och tuggade på dom så grejerna som sitter mot näsan är söndertuggade och ena skalmen har inget plastskydd längre och är sönderböjd.

Som tur är har jag ett extra par liggandes men fortfarande sjukt frustrerande och en väldigt onödig framtida utgift. Hon tuggar väldigt sällan på saker men när hon väl hittar något dyrt så...

Är hunden lös på natten? Alltså, inget avgränsat utrymme att vara på?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Då har dagen som jag har fruktat kommit.

Butiken som jag köper mina delar från har korrigerat valutafallet mot euron och det har resulterat i en CHOCK höjning av allt i lokala pengar. När jag köpte min 4770k kostade den ca 12 000rub, och i dag kostar den 17 880rub.

Nu mera har jag köpförbud på datorteknik Plockade på mig en G3258, GTX750ti och MSI mitx bräda för 312 euro innan höjningen

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Sjukt trött, men fortfarande 1 timme kvar innan man kan ta sig hem från jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Då har dagen som jag har fruktat kommit.

Butiken som jag köper mina delar från har korrigerat valutafallet mot euron och det har resulterat i en CHOCK höjning av allt i lokala pengar. När jag köpte min 4770k kostade den ca 12 000rub, och i dag kostar den 17 880rub.

Nu mera har jag köpförbud på datorteknik Plockade på mig en G3258, GTX750ti och MSI mitx bräda för 312 euro innan höjningen

Är din lön i € eller i rubel?

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagerja:

Är din lön i € eller i rubel?

Rubel, vilket idagslaget ar piss. Min lon har minskat med 1000€ på 1,5 år(sett till valuta försvagningen)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Blir irreterad på AF, som de flesta antagligen är som är arbetssökande

Sitter och studderar 150mil ifrån hemorten igenom AF, sen dom införde aktivitets rapporteringen måste jag ändå söka jobb som om jag inte hade någon sysselsättning allt. Vill självklart ha jobb, men något jag hellre vill just nu är att göra klart studierna så jag kan jobba med det jag vill! Helt ologiskt för dom.

Blir att jag bara skickar iväg skräp CVn till arbeten jag inte ens läser vad det är och skickar rapporten till AF (Aka Nazi). Det gör ju så att arbertsgivarna får mer jobb (förutsatt att jag inte är den enda som gör så). Skulle jag mot förmodan hamna på intervju, ja då blir det en vecka som jag inte kan studera då jag måste resa så långt.

Jaja vad ska man säga liksom, dom har mycket för sig dom små liven!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

livet går väldigt segt..vet inte hur jag ska göra med min sambo, känns som att hon försöker trycka bort mig i förhållandet. hon pratar knappt med mig när hon kommer hem från skolan, och när hon kommer hem sitter hon och skriver till alla möjliga killar (ifrån skolan iofs, men inte ens samma klass / linje som hon läser).

hon blev väldigt arg på mig när jag bara rörde henne telefon för några dagar sen (startade den inte ens, utan skulle bara ta upp den från sängen och ge den till henne).

hon har nu börjat gå ut med alla och svarar inte ens på SMS när hon är ute, säger att hon inte vill vara otrevlig och ta upp telefonen när alla är där, men förväntar sig att jag gör det direkt när hon skriver.

har försökt att prata med henne om allt det här, och får alltid samma svar "jag ska plugga med de här personerna i minst 3år, jag vill att de ska gilla mig"

vet inte riktigt vad jag ska göra nu, men något måste hända känner jag.

ber om ursäkta för dålig stavning / grammatik^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

livet går väldigt segt..vet inte hur jag ska göra med min sambo, känns som att hon försöker trycka bort mig i förhållandet. hon pratar knappt med mig när hon kommer hem från skolan, och när hon kommer hem sitter hon och skriver till alla möjliga killar (ifrån skolan iofs, men inte ens samma klass / linje som hon läser).

hon blev väldigt arg på mig när jag bara rörde henne telefon för några dagar sen (startade den inte ens, utan skulle bara ta upp den från sängen och ge den till henne).

hon har nu börjat gå ut med alla och svarar inte ens på SMS när hon är ute, säger att hon inte vill vara otrevlig och ta upp telefonen när alla är där, men förväntar sig att jag gör det direkt när hon skriver.

har försökt att prata med henne om allt det här, och får alltid samma svar "jag ska plugga med de här personerna i minst 3år, jag vill att de ska gilla mig"

vet inte riktigt vad jag ska göra nu, men något måste hända känner jag.

ber om ursäkta för dålig stavning / grammatik^^

Är du ute efter att få reda på vad andra har gjort i din sitts? Eller ville bara skriva av dig i din situation?

/Jerka

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Är du ute efter att få reda på vad andra har gjort i din sitts? Eller ville bara skriva av dig i din situation?

/Jerka

lite av båda antar jag.

vet inte riktigt hur jag ska göra själv så :S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Daast:

lite av båda antar jag.

vet inte riktigt hur jag ska göra själv så :S

Konfrontation, hon måste berätta/ta reda på vad hon vill mellan er. Bestämma sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

lite av båda antar jag.

vet inte riktigt hur jag ska göra själv så :S

Uppenbarligen har du tappat förtroendet för henne, klandrar dig inte, det hade jag med gjort. Nu vet jag varken ålder eller hur länge ni varit tillsammans.

Men att hon blev sur för att du t.ex bara skulle ge henne, hennes telefon, känns bara konstigt om hon inte försökter dölja något som hon absolut inte vill komma fram. Jag hade försökt få ur mig på ett fint sätt att så som hon beter sig, jag får liksom inget förtroende och får för mig att hon döljer något.
Att om det ska hålla så är det saker som tyvär behöver ändras.

Viktigaste i ett förhållande är att båda parter ska må bra, nu är det uppenbarligen inte så, hon kanske inte döljer något, vad vet jag. Men båda måste iaf må bra för att det ska hålla och som det är nu fungerar det inte, eller har jag fel?

/Jerka

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

Viserligen är jag gammal men mina barn (25-35 år) har tillgång till varandras (partners) mobiler. Ingen ifrågasätter något!
Märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Har en 7 månaders valp i hemmet. Hon höll mig vaken hela natten så tog en tupplur nu på förmiddagen, tog av mig glasögonen och la dem bredvid mig. Vaknade av att valpfan låg och tuggade på dom så grejerna som sitter mot näsan är söndertuggade och ena skalmen har inget plastskydd längre och är sönderböjd.

Som tur är har jag ett extra par liggandes men fortfarande sjukt frustrerande och en väldigt onödig framtida utgift. Hon tuggar väldigt sällan på saker men när hon väl hittar något dyrt så...

Jag irriterar mig verkligen på att du kallar din hund för valpfan, även om jag själv vet hur det är att bli väckt mitt i natten. Sen ang. att hon är vaken om natten, sover hon inhägnat? dvs. har hon ex bara en viss del av rummet där hon ska vara på natten och sova i sin säng? Vi gjorde så med båda våra golden ticar att vi satte ett litet staket/galler några meter runt deras sängar. På natten och särskilt när dom är små är det jätteviktigt att dom inte får ha förs stor plats att röra sig på utan att dom vet vart deras sovplats är. Hoppas det hjälpte lite

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har nu pratat med min sambo om detta, och det visade sig att hon har pratat med en skolkompis om våran relation och hon har klagar väldigt mycket på mig tydligen (saker som jag gör som irriterar henne) det var därför hon inte ville att jag skulle se hennes telefon.

detta har med andra ord lät till att jag inte kommer kunna följa med henne till några "skol events" då hon inte vill att jag träffar denna kille (pga pinsamt enligt henne)

hon vill inte gå ut och göra nya saker med mig, men så fort en klass kompis frågar så är hon mer är gärna med på att hitta på alla möjliga saker (detta var hennes egna ord....)

vi båda är i 20 års åldern och har varit sambos i lite mer än 4år nu.

men men, nu har vi pratat ut om allt och fått det gjort.

man tackar för allt stöd / all hjälp

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Daast:

Har nu pratat med min sambo om detta, och det visade sig att hon har pratat med en skolkompis om våran relation och hon har klagar väldigt mycket på mig tydligen (saker som jag gör som irriterar henne) det var därför hon inte ville att jag skulle se hennes telefon.

detta har med andra ord lät till att jag inte kommer kunna följa med henne till några "skol events" då hon inte vill att jag träffar denna kille (pga pinsamt enligt henne)

hon vill inte gå ut och göra nya saker med mig, men så fort en klass kompis frågar så är hon mer är gärna med på att hitta på alla möjliga saker (detta var hennes egna ord....)

vi båda är i 20 års åldern och har varit sambos i lite mer än 4år nu.

men men, nu har vi pratat ut om allt och fått det gjort.

man tackar för allt stöd / all hjälp

Starkt gjort av er båda.

Synd att min tjej är egentligen likadan, fast pratar inte alls.. Sådant avskyr jag, när ens tjej inte pratar med en och man vet inte vad man gjort fel.
Nåja, fram med virren!

Permalänk
Medlem

Om motparten inte är öppen av sig till den man lever ihop med, så är det nog inte rätt person.
Då man ska kunna använda motparten som stödpelare,bollplank, kunna vädra sina tankar och funderingar.

Att sitta och hålla inne på saker och ting efter X antal år, då är man ju i princip bara kompisar som nuppar då och då.
Nae, öppna kort som gäller i alla förhållanden för att det ska fungera.
saker och ting gör mycket ondare om det kommer fram bakvägen, oavsett hur litet problemet är.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Är hunden lös på natten? Alltså, inget avgränsat utrymme att vara på?

Avgränsat utrymme eller ej har visat sig inte göra någon större skillnad. Vi har barngrindar så att hon är begränsad till ett rum vilket innehåller 2 hundburar samt ett litet krypin bredvid soffan som valpen och vår andra hund delar på av och till. Alltså 3 st små utrymmen att vara på samt begränsad till ett rum. Oftast när hon går igång på natten är det för att hon vill till hallen och lägga sig i hundbädden där. Vi tänkte att det var bädden hon var ute efter och la den i vardagsrummet där hon är på nätterna men då var den inte i närheten av lika intressant längre :/

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toivo83:

Om motparten inte är öppen av sig till den man lever ihop med, så är det nog inte rätt person.
Då man ska kunna använda motparten som stödpelare,bollplank, kunna vädra sina tankar och funderingar.

Att sitta och hålla inne på saker och ting efter X antal år, då är man ju i princip bara kompisar som nuppar då och då.
Nae, öppna kort som gäller i alla förhållanden för att det ska fungera.
saker och ting gör mycket ondare om det kommer fram bakvägen, oavsett hur litet problemet är.

Mycket riktigt!

Permalänk
Medlem

Jag blev uppringd av radiotjänst idag. Har du tv frågade personen i telefon? Nej, det har jag inte svarade jag, vilket jag faktiskt inte har. Så personen frågar har du en digitalbox som ingår i lägenheten. Ja det har jag men den är inte inkopplad då jag saknar en tv, svarade jag. Ja men då ska du betala tv-licens får jag som svar. Ahhhh va fan. Jag har ju inget val angående digitalboxen. Inte nog med detta så gjorde jag bort mig som fan, blev så förbannad över detta att jag började ljuga om att jag druckit och att jag sa fel. Bla Bla. Så inte nog om att jag ska betala något jag inte tar del av, jag får även känna mig som en jävla idiot!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Jag blev uppringd av radiotjänst idag. Har du tv frågade personen i telefon? Nej, det har jag inte svarade jag, vilket jag faktiskt inte har. Så personen frågar har du en digitalbox som ingår i lägenheten. Ja det har jag men den är inte inkopplad då jag saknar en tv, svarade jag. Ja men då ska du betala tv-licens får jag som svar. Ahhhh va fan. Jag har ju inget val angående digitalboxen. Inte nog med detta så gjorde jag bort mig som fan, blev så förbannad över detta att jag började ljuga om att jag druckit och att jag sa fel. Bla Bla. Så inte nog om att jag ska betala något jag inte tar del av, jag får även känna mig som en jävla idiot!!

Fy fan. Hoppas bara att dom inte ringer mig. Jag äger ingen tv men en av dom jag delar lägenheten med äger en som han har på sitt rum. Skulle inte förvåna mig om dom skulle tvinga mig att betala för den. Nej fan, jag vägrar betala typ en tiondel av min årliga inkomst för nån jäkla tv-licens.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fy fan. Hoppas bara att dom inte ringer mig. Jag äger ingen tv men en av dom jag delar lägenheten med äger en som han har på sitt rum. Skulle inte förvåna mig om dom skulle tvinga mig att betala för den. Nej fan, jag vägrar betala typ en tiondel av min årliga inkomst för nån jäkla tv-licens.

Dom är jävligt snabba på att ringa mig så fort jag är i Sverige. Då det redan finns en som betalar, så brukar jag fråga ifall de inte för något register över vem som bor var, och ifall det finns en som har betalat i hushållet redan? De brukar avsluta samtalet ganska snabbt då.

Fast det var en jävel som var på mig om att jag också skulle betala, efter som jag både har smartphone och dator. Även när jag förklarade att det finns två som bor på adressen varav en betalar så var det totalt ointressant. Sluta med att jag la telefonen och han fick tjata medans jag hmm och njaade mig på avstånd.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Det är måndag vad mer behöver man säga

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Det är måndag vad mer behöver man säga

När det är måndagar så har man något att se fram emot iaf! Helgen
Så snart är det helg igen!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Skrivet av jerkaaaa:

När det är måndagar så har man något att se fram emot iaf! Helgen
Så snart är det helg igen!

Nja hade varit bättre med måndag och sen lördag typ veckan är 3 dagar xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Hedersmedlem

Hade lite usel start på dagen. Äger ett skärp för att jag sällan behöver ett. Dock använder jag numera byxor jag fått i present och de behöver jag skärp för. I morse hittade jag inte skärpet någonstans, de satt i ett par byxor jag lagt någonstans. Så jag susade runt hemma men kunde inte hitta. Blev tvungen att ta på mig ett par stora byxor utan skärp och har gått runt på jobbet med lite för stora byxor i midjan. Som tur är sitter jag på jobbet och de faller inte så mycket när jag går. Kände mig väldigt irriterad imorse, var väl inte så morgonpigg heller.

Åker motorcykel till jobbet, hade såklart glömt ta på mig en t-shirt då också så får gå med understället på.

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Fy fan. Hoppas bara att dom inte ringer mig. Jag äger ingen tv men en av dom jag delar lägenheten med äger en som han har på sitt rum. Skulle inte förvåna mig om dom skulle tvinga mig att betala för den. Nej fan, jag vägrar betala typ en tiondel av min årliga inkomst för nån jäkla tv-licens.

Det ska räcka att en i hushållet betalar licens om det finns en tv, så du sitter säker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Pajja knät i trafikolycka igår.Segt nu när hockey säsongen äntligen är igång :/
Men det finns folk som har det värre

Visa signatur

Born to raise hell