Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Jag har inte testat så mycket men jag fick intrycket att ljudlös läget nu är den menyn du får upp när du trycker en gång på volymen:

Ingen - prioritet - alla

Sen är det väl upp till användaren att konfigurera vid behov.

Bara vibration så är det bara sänka volymen till noll eller trycka på "klockan" i samma meny.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dinoman:

Det kan du men du måste ställa in vad som får och inte får störa under "priority".

Nej, den vibrerar fortfarande då. Samt sätter man Priority så får man inte längre några notifikationer (LED, screen-ON osv.).. Helt värdelöst. Jag vill ha allt precis som vanligt men inga vibrationer.

EDIT: Wtf? Har google pushat ut en silent uppdatering? Har kört iPhone sedan en vecka eller två då min Nexus numera är oanvändbar med Lollipop (vibrerar på natten). Provade nu igen och nu vibrerar den inte längre OCH ger notifikationer även i Priorityläge?

EDIT2: Verkar vara semi-buggat, ger ingen notifikation för Gmail (led) vid Priorityläget, men skärmen tänds vid t.ex. SMS/samtal.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag har fortsatt sjuka problem med ojämn batteritid, trots ytterligare en återställning. Har även noterat att vissa appar startar mycket långsammar och nästan fryser ibland, bland annat Runkeeper, Gmail och Youtube. I allmänhet upplever jag telefonen som i perioder "segare", vilket är synd då jag hade hoppats på raka motsatsen. Sist men inte minst verkar Wifi vara helt trasigt för mig, stendör i perioder och fryser när jag försöker komma åt inställningarna.

Tycker även det är irriterande med vissa designval, till exempel att Power-knappen inte längre ger mig möjlighet att snabbvälja vibrationsläget eller flygplansläge. Jag kan ju göra samma sak med volymknapparna eller drop down-menyn, men _varför_ togs det bort? Inte så att de ersatte med något annat direkt.

Totalt ger jag från mitt perspektiv Lollipop 2/5, kanske 3/5. Grafiskt generellt trevligare och vissa bra uppdateringar, men i dagsläget retar jag mig mer på problemen än har nytta av nyheterna.

Jag tycker det är så varje gång det kommer en ny större versions uppdatering. Har haft kollegor som rapporterat samma sak. Just batteri tiden är ju något som varit ett problem första veckan eller 2 för att sedan på något magiskt vis blir bättre. Saker som händer i bakgrunder av OS kanske?

Har inte Android längre men kan rapportera att gräset inte är grönare på andra sidan.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Nej, den vibrerar fortfarande då. Samt sätter man Priority så får man inte längre några notifikationer (LED, screen-ON osv.).. Helt värdelöst. Jag vill ha allt precis som vanligt men inga vibrationer.

EDIT: Wtf? Har google pushat ut en silent uppdatering? Har kört iPhone sedan en vecka eller två då min Nexus numera är oanvändbar med Lollipop (vibrerar på natten). Provade nu igen och nu vibrerar den inte längre OCH ger notifikationer även i Priorityläge?

EDIT2: Verkar vara semi-buggat, ger ingen notifikation för Gmail (led) vid Priorityläget, men skärmen tänds vid t.ex. SMS/samtal.

Vem ringer dig på nätterna?

Notiser/sms hör jag inte när jag sover ändå så

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vem ringer dig på nätterna?

Notiser/sms hör jag inte när jag sover ändå så

Jag får passa på att gratulera.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vem ringer dig på nätterna?

Notiser/sms hör jag inte när jag sover ändå så

För min del så får jag en del mail, nyhetsbrev, prenumerationer på forumtrådar och liknande. Att telefonen vibrerar på natten eller morgonen innan man har vaknat är inte önskvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Jag får passa på att gratulera.

Ja var bara nyfiken, lite kul att se andras vanor, min håller tyst i alla fall på nätterna förutom någon notis (märker inte dom ändå). Har än så länge 4,4.

Skrivet av twk:

För min del så får jag en del mail, nyhetsbrev, prenumerationer på forumtrådar och liknande. Att telefonen vibrerar på natten eller morgonen innan man har vaknat är inte önskvärt.

Har mobilen en bit ifrån mig på max ljudstyrka (1 meter ca):) märker inte av den, om det inte kommer något precis när jag ska somna eller om jag vaknar till på morgonen. det enda gången jag skulle vakna är väl om den kommer typ 10/20 på raken

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Någon som kan slå mitt rekord?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Är det någon med en Nexus 7 (2013) som har fått Lollipop (OTA)?

Har kört med Lollipop på min Nexus 7 2012 dock mer en 1 vecka och funkar bra.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Någon som kan slå mitt rekord?

Ja.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har kört med Lollipop på min Nexus 7 2012 dock mer en 1 vecka och funkar bra.

Har du fått det OTA? Alltså uppdateringen har "push-ats" till din Nexus 7 eller har du laddat hem det och installerat själv?

Jag väntar fortfarande på OTA uppdatering till min Nexus 7 2013.

Permalänk
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Min batteritid har blitt lite bättre om något. Senaste laddningen använde jag den i 2½ dagar och hade strax över 3 timmar skärmtid på det och det mestadels med riktigt kass täckning både på jobbet (går ofta ner i Edge) och ute på landet som jag var på kvällar de dagarna där surf ofta försvinner. Så det kan nog bli aningen bättre under bättre förhållanden. Skumt att det är så olika för alla men det kanske beror mycket på vilka appar man har installerat etc.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Har du fått det OTA? Alltså uppdateringen har "push-ats" till din Nexus 7 eller har du laddat hem det och installerat själv?

Jag väntar fortfarande på OTA uppdatering till min Nexus 7 2013.

Du är inte ensam. Nu får de fan stila lite

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Har du fått det OTA? Alltså uppdateringen har "push-ats" till din Nexus 7 eller har du laddat hem det och installerat själv?

Jag väntar fortfarande på OTA uppdatering till min Nexus 7 2013.

Flashade 5.0 till min nexus 7 2013 själv med nexus root toolkit (WugFresh). Jag fick upp OTA några dagar sedan, men hade inte lust att uppdatera då. Dagen efter så fanns OTA notifikationen inte kvar längre. Så jag bestämmde mig för att göra det själv.

Själv så tycker jag 4.4.4 var bättre. Gillade det mycket bättre än 5.0. Men men, det fungerar allafall.

Själv har jag haft konstiga omstarter. Vet inte vad det är som händer men lite nu och då när plattan bara ligger på bordet så startar den om sig själv. Senaste ca 15 minuter sedan. Har inte rört plattan på 2 dagar och när jag sitter här och äter lunch så startar den helt plötsligt om sig. Ingen notifikation att den startade om sig för att göra något eller liknande.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Sitter på Lollipop på min Nexus 5 sedan två veckor tillbaka. Batteritiden är aningen bättre. Prestandan är sämre. När jag går ur vissa appar, exempelvis Epost-appen eller Chrome så kan det ibland ta upp till 1 sekund för ikonerna på hemskärmen att ladda.

Jag föredrog Kitkat tbh.

Permalänk
Entusiast

Folk är så rädda för förändring. Skulle gissa på att 90% på att alla som är negativa nu kommer vara som helt frälsta om en månad och kommer absolut inte kunna tänka sig att gå tillbaka. Som iOS 6 -> 7.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Har lagt in det på sambons Nexus 4 och är väl både bra och dåligt. För det första så stor skillnad är det inte, har varit så mycket snack om det så trodde att det skulle vara större förändning än vad det är, stor upphetsning för nästan ingenting känns det som.

Gillar inte att menyerna blev vita, tycker det är mycket bättre med mörk bakgrund som det var tidigare, de har väl gjort så för att uppdateringen ska kännas större än vad den är, gissar på att nästa uppdatering har mörk bakgrund och entusiasterna kommer totalhylla uppdateringen som genial bara därför. Sen så har sambon, kanske av ovana kommit åt kontakterna så att de ofrivilligt har ringts upp, måste de vara så groteskt stora?

Apropå stort så tycker jag allt blivit större, eller är det inbillning? känns inte anpassat till upplösningen.

Nu använder jag den inte så mycket själv men tycker inte den direkt känns långsammare, måste göra samma reservation för batteritiden, men den verkar bättre.
Animationerna var roliga i två första gångerna, nu är jag less på dem. Bra med ficklampa inbyggd, det borde alla mobiloperativ ha.

Är batteritiden bättre som jag misstänker så övertrumfar det alla nackdelar så bara den egenskapen gjorde uppdateringen värd. Sen tycker jag det är roligt med uppdateringar också och är glad att vi fick prova den.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Folk är så rädda för förändring. Skulle gissa på att 90% på att alla som är negativa nu kommer vara som helt frälsta om en månad och kommer absolut inte kunna tänka sig att gå tillbaka. Som iOS 6 -> 7.

Det märks att du inte sitter på en nexus 7
Det är väldigt många som fått prestandaproblem efter lollipop. Min blev seg som sirap och alla kommandon tog en evighet att utföra. Bara att stänga chrome kunde ta upp till tio sekunder.
Problemen är så utbredda att Google jobbar på en uppdatering till Nexusmodellerna.
I övrigt gillade jag stilen på Android 5
Jag löste problemen genom att gå tillbaka till kitkat och inväntar nästa uppdatering innan jag provar lollipop igen

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Har lagt in det på sambons Nexus 4 och är väl både bra och dåligt. För det första så stor skillnad är det inte, har varit så mycket snack om det så trodde att det skulle vara större förändning än vad det är, stor upphetsning för nästan ingenting känns det som.

Gillar inte att menyerna blev vita, tycker det är mycket bättre med mörk bakgrund som det var tidigare, de har väl gjort så för att uppdateringen ska kännas större än vad den är, gissar på att nästa uppdatering har mörk bakgrund och entusiasterna kommer totalhylla uppdateringen som genial bara därför. Sen så har sambon, kanske av ovana kommit åt kontakterna så att de ofrivilligt har ringts upp, måste de vara så groteskt stora?

Apropå stort så tycker jag allt blivit större, eller är det inbillning? känns inte anpassat till upplösningen.

Nu använder jag den inte så mycket själv men tycker inte den direkt känns långsammare, måste göra samma reservation för batteritiden, men den verkar bättre.
Animationerna var roliga i två första gångerna, nu är jag less på dem. Bra med ficklampa inbyggd, det borde alla mobiloperativ ha.

Är batteritiden bättre som jag misstänker så övertrumfar det alla nackdelar så bara den egenskapen gjorde uppdateringen värd. Sen tycker jag det är roligt med uppdateringar också och är glad att vi fick prova den.

Nexus 4, 7 och 10 kommer med den gamla hemskärmen. Lägg in den nya så kommer Lollipop helt klart kännas fräschare. Dock har app-biblioteket en vit bakgrund och ikonerna är ännu större med den nya hemskärmen.

Hur den nya hemskärmen ser ut. Nya systemljud tror jag också kommer med.

Dold text
Permalänk
Skrivet av milo_:

Nexus 4, 7 och 10 kommer med den gamla hemskärmen. Lägg in den nya så kommer Lollipop helt klart kännas fräschare. Dock har app-biblioteket en vit bakgrund och ikonerna är ännu större med den nya hemskärmen.

Hur den nya hemskärmen ser ut. Nya systemljud tror jag också kommer med.

Låter som om vi hoppar det.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av holetaker:

Det märks att du inte sitter på en nexus 7
Det är väldigt många som fått prestandaproblem efter lollipop. Min blev seg som sirap och alla kommandon tog en evighet att utföra. Bara att stänga chrome kunde ta upp till tio sekunder.
Problemen är så utbredda att Google jobbar på en uppdatering till Nexusmodellerna.
I övrigt gillade jag stilen på Android 5
Jag löste problemen genom att gå tillbaka till kitkat och inväntar nästa uppdatering innan jag provar lollipop igen

Jag tänkte mer på det visuella, Google hade en deadline och för att hålla den var de beredda att släppa en inte helt färdig version tyvärr. Det lär åtgärdas med uppdateringar, men ur ett tekniskt perspektiv kan jag förstå varför man vill sitta kvar på 4.4 ett litet tag till. Just i det här fallet syftade jag alltså på det visuella då, där folk ofta är väldigt tveksamma och negativa till en början, för att sedan börja uppskatta den nya designen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon som hört om när nexus 7:an kan tänkas få uppgraderingen? Har ju snart gått en månad sedan det skulle komma. Visst är den för buggig så är det ju ok att det tar lite tid men börjar tröttna på att vänta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte för alla som gnäller på att det är stort. Har ni rootat är det enkelt att göra allting mindre, android har sjukt bra gui-skalnings stöd. Ladda bara ner appen texdroider_dpi och lek med värdena till ni hittar en storlek som passar

Visa signatur

[Bitfenix Outlaw] [AMD FX 8320 @ 4.4Ghz] [AMD R9 290X] [Gigabyte GA-990XA-UD3]
[OCZ Modxstream pro 700W] [OCZ Vertex 3 - 120GB] [2x 500GB Samsung HDD] [16GB Corsair Vengeance 1600Mhz]

[Nexus 4 Cyanogenmod 12.1 med AK600 kernel] [Nexus 7 2012 Android 5.0 med Franco kernel]

Permalänk
Hedersmedlem

*** Uppdatering ***

Det visade sig att förändringarna av hanteringen av konton bröt synkroniseringen av kalendern. Att totalt radera kontot och lägga till det igen löser problemet. Därför höjer jag omdömet till 3,5/5. Att gruppfunktionen tagit bort ifrån kontakter försämrar min dagliga användning så pass mycket sämre att det drar ner omdömet med en hel pinne.

Permalänk
Medlem

När får LG G3 uppdateringen?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av simonw:

Nej, den vibrerar fortfarande då. Samt sätter man Priority så får man inte längre några notifikationer (LED, screen-ON osv.).. Helt värdelöst. Jag vill ha allt precis som vanligt men inga vibrationer.

EDIT: Wtf? Har google pushat ut en silent uppdatering? Har kört iPhone sedan en vecka eller två då min Nexus numera är oanvändbar med Lollipop (vibrerar på natten). Provade nu igen och nu vibrerar den inte längre OCH ger notifikationer även i Priorityläge?

EDIT2: Verkar vara semi-buggat, ger ingen notifikation för Gmail (led) vid Priorityläget, men skärmen tänds vid t.ex. SMS/samtal.

Som sagt, om du går in i priority menyn (kugghjulet) så kan du ställa in om du vill att 'Events and reminders' ska störa i priorityläge eller inte. Angående LED:en så kan jag inte svara på det, har aldrig förstått funktionen med den.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Sitter på Lollipop på min Nexus 5 sedan två veckor tillbaka. Batteritiden är aningen bättre. Prestandan är sämre. När jag går ur vissa appar, exempelvis Epost-appen eller Chrome så kan det ibland ta upp till 1 sekund för ikonerna på hemskärmen att ladda.

Jag föredrog Kitkat tbh.

Jag har också märkt att den laggar efter med det ibland. Förhoppningsvis löser dem det i 5.0.1 eller nått

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Min N5a var också jätteslö efter uppdateringen, tog flera sekunder för hemskärmen att laddas.
Men efter en fabriksåterställning så känns den nu snabbare än innan.

Permalänk
Medlem

Äger en Nexus 5 och hade verkligen sett fram emot denna uppdateringen.
Men efter ett par veckor måste jag verkligen säga att jag är grymt besviken på 5.0

Batteritiden har blivit fruktansvärt mycket sämre, 12h i standby sen är den död, från cirka 2 dygn med 3-4h skärmtid och den är överlag mycket segare på att starta appar och boota.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Som sagt, om du går in i priority menyn (kugghjulet) så kan du ställa in om du vill att 'Events and reminders' ska störa i priorityläge eller inte. Angående LED:en så kan jag inte svara på det, har aldrig förstått funktionen med den.

Antingen är det du eller jag som missförstår. Det jag vill är att telefonen beter sig precis som vanligt fast utan vibrationer. Detta går inte att återskapa med det handikappade prioritetsläget. Jag vill ha alla notifikationer precis som förut, vissa tänder LED, vissa tänder skärmen osv. Detta fungerar inte med prioritetsläget.

Nu var det ett tag sedan jag rörde Nexusen eftersom den är oanvändbar (dessutom fungerar inte mikrofonen när man använder ett par hörlurar som inte har mikrofon...), men då vibrerade facebook-messenger och whatsapp trots prioläge.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10