Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Skrivet av Darkie:

Oh god yes! Ber till PC-gudarna att de ger oss vettig optimering för mus bara, utan obligatorisk mouse acceleration, utan smoothing, helst raw input, då kan det bli helt underbart.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Såg ett rykte att GTA V på PC kommer ha ett extra DRM.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=927970

Det är ett avancerat system kallat Denuvo och är tydligen inte knäckt (än).

Suck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Såg ett rykte att GTA V på PC kommer ha ett extra DRM.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=927970

Det är ett avancerat system kallat Denuvo och är tydligen inte knäckt (än).

Suck...

well tidigare spel som haft det är fifa 15 och Lords of the Fallen. inte riktigt motiverat att lägga så mycket tid för dem som crackar. men nu är det verkigen det.
blir ett race som med Simcity 4, "först ut med en crackad fungerande version" tävling....

tragiskt, jag som var lite hypad över gta 5 med firstperson... Denuvo har historikt även fuckat med spelet, så att det crashar å grejer. det här är bara skit. om de litade på kunderna så hade de tjänat massa pengar på det. vem fan vill inte köra GTA 5 i first person... ONLINE...

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Såg ett rykte att GTA V på PC kommer ha ett extra DRM.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=927970

Det är ett avancerat system kallat Denuvo och är tydligen inte knäckt (än).

Suck...

Nu är det inget DRM jag har någon direkt koll på sedan tidigare men jag har noterat rapporterna om degraderad prestanda på Lords of the Fallen. Hm, intresset svalnade lite nu, kanske lika bra att damma av min PS3.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nu är det inget DRM jag har någon direkt koll på sedan tidigare men jag har noterat rapporterna om degraderad prestanda på Lords of the Fallen. Hm, intresset svalnade lite nu, kanske lika bra att damma av min PS3.

jag kan lova att din dator med kraftigt degraderad prestanda kommer ge en trevligare upplevelse än en PS3.

Att spela på PS3 är ungefär som att köra en PC-spel på en dator som ligger strax under minimala systemkraven.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av n_sandstrom:

jag kan lova att din dator med kraftigt degraderad prestanda kommer ge en trevligare upplevelse än en PS3.

Att spela på PS3 är ungefär som att köra en PC-spel på en dator som ligger strax under minimala systemkraven.

Då jag redan haft min PS3 i flera år och GTA V sedan lanseringen så är ju detta inte direkt någon nyhet. Återstår dock att se hur läget ser ut när lanseringen närmar sig. Är ju ändå någon månad kvar.

Underbart spel oavsett, men om kopieringsskyddet kommer innebära degraderad prestanda och instabilitet så tänker jag nog invänta någon rea istället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Angående det här med DRM.. Har inte riktigt förstått vad det är. Är det en extra klient utöver steam?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xdavvex:

Angående det här med DRM.. Har inte riktigt förstått vad det är. Är det en extra klient utöver steam?

DRM = Digital Rights Management, också kallat kopieringsskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

DRM = Digital Rights Management, också kallat kopieringsskydd.

Ok, är det inte de på alla spel??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xdavvex:

Ok, är det inte de på alla spel??

Alla utom de på GOG mer eller mindre.

Nu verkar det dock som att GTA 5 både får Steamworks, Denuvo, Rockstars egna klient och säkert något mer elände bara för att jävlas.

Permalänk
Medlem

Väntar till typ patch nr 3 i ordningen innan ja köper det till PC. Ni andra kan ha så kul med att vara betatestare sålänge

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har dem sagt hur det blir med dlcn? har haft spelet sen release till ps3 och jag har några dlc bilar, kläder, flygplan osv. vad händer med dessa och kommer alla dlcn överföras till datorn så man kan köpa grejer från t.ex highlife dlct till pc? annars blir det inte så kul då en stor del av de roliga bilarna osv är dlc.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem

Fortfarande ångest om jag ska ha det till ps4 eller PC... dom andra GTA har varit skönare att köra på playstation än PC... men nu kan man ju få First Person View... Har spelat ca 35% ps3... men hade tänkt köra från början i FPS mode... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Fortfarande ångest om jag ska ha det till ps4 eller PC... dom andra GTA har varit skönare att köra på playstation än PC... men nu kan man ju få First Person View... Har spelat ca 35% ps3... men hade tänkt köra från början i FPS mode... :/

Frågan är hur mycket bättre PC-versionen kommer bli. Visst, det ska väl gå att modda men förutom det har vi inte en aning om hur det kommer flyta på våra datorer. Tror att ps4/xbone kommer vara låst till 30 fps och kan du då få samma grafik till pc med 60 fps så är ju det ett plus också. Känner du inte att du vill spela NUNUNU och föredrar att spela på PC kan du alltid stå ut ett par månader till. Planerar du även att spela i first person så är det ännu ett poäng till pc tack vare musen.

Min röst ligger på PC.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det är ju det... man säger till sina ungar att ha tålamod... dom skulle bara veta vilket tålamod man själv har ibland! Hehehe
Blev Till ps4an nu iaf, moddar är jag inte intresserad av iaf... perfekt denna vecka med, då ungarna är i skolan på dagarna och jag jobbar eftermiddags skift.

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på att skaffa PS4 för GTA V. Dessvärre känns det som att PS4:an mest kommer att stå och samla damm efteråt när jag är färdig med spelet.

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Varför finns inte GTA V på Steam ännu?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Varför finns inte GTA V på Steam ännu?

http://store.steampowered.com/app/271590

Har inte släppts på PC än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Varför finns inte GTA V på Steam ännu?

Det finns på Steam, kolla själv. Det har funnits där i flera månader.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Känns inte så långt till 27:e januari nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALI:

Grymt sugen på att skaffa PS4 för GTA V. Dessvärre känns det som att PS4:an mest kommer att stå och samla damm efteråt när jag är färdig med spelet.

Jag var inne på exakt samma tankespår som dig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Det finns på Steam, kolla själv. Det har funnits där i flera månader.

Går inte köpa spelet. Konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Denuvo DRM, hm, har läst att det sänker Mod community. Lite synd att för första gången köra ett GTA spel på PC utan härliga mod. Rätta mig om jag har fel och det inte stämmer.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Denuvo DRM, hm, har läst att det sänker Mod community. Lite synd att för första gången köra ett GTA spel på PC utan härliga mod. Rätta mig om jag har fel och det inte stämmer.

Tyckte jag läste nånstans att GTA V inte skulle ha Denuvo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Går inte köpa spelet. Konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Inget konstigt med det. Spelet släpps inte förrän den 27 januari 2015, så det är därför du inte kan köpa det än.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyzed:

Inget konstigt med det. Spelet släpps inte förrän den 27 januari 2015, så det är därför du inte kan köpa det än.

Förbokning borde dyka upp snart, om datumet ens stämmer så börjar vi närma oss ganska snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förbokning borde dyka upp snart, om datumet ens stämmer så börjar vi närma oss ganska snabbt.

Vi behöver både trailer och screenshots först

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Inget konstigt med det. Spelet släpps inte förrän den 27 januari 2015, så det är därför du inte kan köpa det än.

Man har alltid kunnat förboka spel på Steam tills nu. Rockstar är verkligen konstiga med PC.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Har spelet båda till Xbox 360 och Xbox One, känns lite drygt att köpa det till PC också men kommer antagligen likt förbannat köpa det ändå...

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~