Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Assassin's Creed Unity

Permalänk
Avstängd

Har spelat ut spelet nu, inte ett endaste bugg eller problem som många rapporterar har jag haft. Vilket känns otroligt med alla som stöter på problem..
För mig personligen känns det som om acu har blivit lite orättvist behandlat när det finns fler problem med fc4. I alla fall på min hårdvara. Med allt på max så har jag legat på cirka 45-55 fps, helt tillräckligt på ett spel som detta. Inga fps drops som märks. Suveränt spel, aldrig sett så många npc's någonsin, varit helt förbluffad i vissa lägen. Att fortsätta spela har hela tiden varit lockande.
GOTY om jag fick välja. Finns många alternativa spelsätt och vägar att välja i de flesta scenarier också så att spela om det är något jag kommer göra.

Permalänk
Medlem

hmm efter 10 minuter fick jag en länk till slut.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av retro123:

Har spelat ut spelet nu, inte ett endaste bugg eller problem som många rapporterar har jag haft. Vilket känns otroligt med alla som stöter på problem..
För mig personligen känns det som om acu har blivit lite orättvist behandlat när det finns fler problem med fc4. I alla fall på min hårdvara. Med allt på max så har jag legat på cirka 45-55 fps, helt tillräckligt på ett spel som detta. Inga fps drops som märks. Suveränt spel, aldrig sett så många npc's någonsin, varit helt förbluffad i vissa lägen. Att fortsätta spela har hela tiden varit lockande.
GOTY om jag fick välja. Finns många alternativa spelsätt och vägar att välja i de flesta scenarier också så att spela om det är något jag kommer göra.

Har inte heller upplevt några större problem med Assassins creed unity, men precis som du säger så är Far Cry 4 lite värre. Eftersom jag inte kan fortsätta storyn eftersom spelet kraschar på exakt samma ställe på ett story mission :(, måste därför vänta på en patch fix innan jag kan fortsätta spela. Men har du verkligen inte upplevt ett enda problem med Assassins creed unity? De flesta problem jag har med Assassins creed unity är estetiska buggar som pop ins och låg bilduppdatering i cutscenes,, jaja det sägs att okunnighet är lycka :). Det är en bra sak att du inte upplevt något större fel med spelet och jag tycker personligen att det kanske är lite väl överdrivet med alla som springer runt och säger att det är ospelbart, det är inget tekniskt mästerverk verkligen inte men så jäkla dåligt är det inte jämfört med de flesta andra spel som släpps idag i liknade tillstånd, det går iallfall att spela (Error 37 ).

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Är det sista Longinusuppdraget du har problem med. Hade en härlig bugg i FC 4 häromdagen där jag spawnade skyhögt upp i luften. Hade en dröm om att paraglida till andra sidan kartan men det var inte ens nära. Sjukt stor karta

Apropå Unity nu kanske jag drabbats av den här Samsung 840 SSD buggen med kass läsprestanda men jag gjorde ett uppdrag sedan fick jag laddning 44 % och tog en halv evighet innan jag kunde komma vidare? Är det spelet som inte laddar klart innan det startar eller kommer det va så här ofta mellan uppdragen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna få okej framerate med ett 660 OC, 8gb ram och 4670k? Kommer antagligen ha high på textures pga att det inte finns medium..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrainDrain56:

Men har du verkligen inte upplevt ett enda problem med Assassins creed unity? De flesta problem jag har med Assassins creed unity är estetiska buggar som pop ins och låg bilduppdatering i cutscenes,, jaja det sägs att okunnighet är lycka :). Det är en bra sak att du inte upplevt något större fel med spelet och jag tycker personligen att det kanske är lite väl överdrivet med alla som springer runt och säger att det är ospelbart, det är inget tekniskt mästerverk verkligen inte men så jäkla dåligt är det inte jämfört med de flesta andra spel som släpps idag i liknade tillstånd, det går iallfall att spela (Error 37 ).

Har helt ärligt inte upplevt något av det. Har ju självklart läst och sett alla buggar som folk haft t.e.x med texturer som inte finns där eller laddas sent o.s.v och även andra buggar som inte handlar om det visuella.
Nej inte haft något av de problemen. Finns ingen anledning för mig att ljuga.

Citat:

det är inget tekniskt mästerverk verkligen inte men så jäkla dåligt är det inte jämfört med de flesta andra spel som släpps idag i liknade tillstånd, det går iallfall att spela

Skulle i alla fall kunna sträcka mig så långt som att säga att det är en jäkligt bra tekniskt prestation. Att de som upplever buggar inte håller med förstår jag men för mig så är det helt klart något nyskapande, att se flera hundra (tusen?) npc´s samtidigt som ser hyfsat trovärdiga ut, gator i sjuttonhundratalets paris som faktiskt sjuder med liv, att man fortfarande inte kan interagera med de flesta är ett framtida problem att fixa..
Inte som i t.e.x gta några fotgängare per trottoar som beter sig som zombies. Nej, jag är väldigt imponerad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RealPower:

Kommer jag kunna få okej framerate med ett 660 OC, 8gb ram och 4670k? Kommer antagligen ha high på textures pga att det inte finns medium..

Misstänker att du får köra low men prova.
Kolla här (skrolla ner till slutet på artikeln)- rekommenderas low för 680 och 770: http://www.geforce.com/whats-new/guides/assassins-creed-unity...
Tror mycket där problemet ligger, folk med flera år gammal hårdvara räknar med att kunna spela detta spel med allt på high/ultra. Nej, det går inte. ACU pressar även den senaste hårdvaran till gränsen. Vilket jag tycker är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Kommer jag kunna få okej framerate med ett 660 OC, 8gb ram och 4670k? Kommer antagligen ha high på textures pga att det inte finns medium..

ah trodde jag var i Far Cry 4 tråden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Misstänker att du får köra low men prova.
Kolla här (skrolla ner till slutet på artikeln)- rekommenderas low för 680 och 770: http://www.geforce.com/whats-new/guides/assassins-creed-unity...
Tror mycket där problemet ligger, folk med flera år gammal hårdvara räknar med att kunna spela detta spel med allt på high/ultra. Nej, det går inte. ACU pressar även den senaste hårdvaran till gränsen. Vilket jag tycker är bra.

Har dock inte tänkt att köra allt på high, bara texture annars medium/low.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för skillnad att ladda ner hela spelet på 40gb eller bara det som behövs för "playable"?

Permalänk
Medlem

Extrema laddningstider? Nu har jag inte testat sedan jag laddade hela spelet men fick vänta typ 5 min innan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man fixar crashar till desktop efter senaste 1.3.0 patchen?

Skrivet av AxelDahlstedt:

Någon som vet vad det är för skillnad att ladda ner hela spelet på 40gb eller bara det som behövs för "playable"?

Du kan spela dom första 10 minuterna utav spelet, tills 11 minuter in i detta klippet https://www.youtube.com/watch?v=sNJt3bbKap8

Permalänk

Nån som tror att det kommer att optimeras så att mitt HD 7850 klarar av att köra på lägsta möjliga inställningar? Ligger mestadels under 20fps ibland även under 10... Ospelbart.

https://www.dropbox.com/s/e1wcqazqt4uuyvh/Namnl%C3%B6st-1.jpg?dl=0

Permalänk
Inaktiv

Har Unity likt trean automatiserade fighter samt autogenererande hälsa? Minns att trean hade autogenererande hälsa, även direkt under strider vilket gjorde striderna värdelösa. Hur är det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Har Unity likt trean automatiserade fighter samt autogenererande hälsa? Minns att trean hade autogenererande hälsa, även direkt under strider vilket gjorde striderna värdelösa. Hur är det här?

Vet inte vad du menar med automatiserade fighter, men hälsan autogenererar inte i Unity.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Halogen:

Vet inte vad du menar med automatiserade fighter, men hälsan autogenererar inte i Unity.

Jag menar att man håller inne en knapp (typ counterattack) och sen inte behöva göra mer för att vinna striden, oavsett om det är 1 moståndare eller 50.
Men bra, autoregen är inget bra i ett spel som detta. Är det medkits som används istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommytuffing:

Nån som tror att det kommer att optimeras så att mitt HD 7850 klarar av att köra på lägsta möjliga inställningar? Ligger mestadels under 20fps ibland även under 10... Ospelbart.

https://www.dropbox.com/s/e1wcqazqt4uuyvh/Namnl%C3%B6st-1.jpg?dl=0

Testa nya Amd drivrutinen 14.12, den hjälper enormt mycket i AC:U. Fullt spelbart på Ultra nu med ett 7970 (med SSAO och FXAA). 7850 är ju samma arkitektur så den lär hjälpa dig mycket också.

Permalänk
Skrivet av Nike54:

Testa nya Amd drivrutinen 14.12, den hjälper enormt mycket i AC:U. Fullt spelbart på Ultra nu med ett 7970 (med SSAO och FXAA). 7850 är ju samma arkitektur så den lär hjälpa dig mycket också.

Tack för tipset. Nu kan jag spela! Jag får fortfarande framedrops men nu är det spelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag menar att man håller inne en knapp (typ counterattack) och sen inte behöva göra mer för att vinna striden, oavsett om det är 1 moståndare eller 50.
Men bra, autoregen är inget bra i ett spel som detta. Är det medkits som används istället?

Det är det inte. Nu kan motståndare slå dig i ryggen. Du måste trycka på blockera eller undvika slaget i rätt ögonblick, annars gör det ont och du får hela dig själv med medicin:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Det är det inte. Nu kan motståndare slå dig i ryggen. Du måste trycka på blockera eller undvika slaget i rätt ögonblick, annars gör det ont och du får hela dig själv med medicin:)

Yup. Har alltid varit lite kritisk mot fight systemet sedan 3an, här i Unity så känns det som en skicklighet som du måste träna dig till för att inte dö, man blir bara skickligare och bättre. Det kan faktiskt kännas tungt och trögt ibland men jag gillar den känslan då det känns realistiskt, jämfört med 3:an och BlackFlag där man var lätt som en fjäder och kunde döda 50 fiender. Men man har verkligen en fördel i Unity om man blir skicklig på att smyga och vara diskret, och det är just det som är hela poängen, att man nu faktiskt kan bli olika duktiga på spelet, det märker man i coop när det väl fungerar.

Permalänk
Medlem

Assassin´s Creed unity

Vet att det varit väldigt trasigt spel från början men hur ser det ut idag?
Även om det är lite knas med spelet så finns det väl några här inne som spelar detta spelet? Är nyfiken på hur ni upplever spelet i sin stora helhet.
Är det som dom äldre spelen elr har dom fått in mer känsla som i älskade black flag?
Finns det olika setups av kläder, vapen osv? mera frihet i det hela ?

Sammanfogning av trådar
Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Har spelat ut spelet nu, inte ett endaste bugg eller problem som många rapporterar har jag haft. Vilket känns otroligt med alla som stöter på problem..
För mig personligen känns det som om acu har blivit lite orättvist behandlat när det finns fler problem med fc4. I alla fall på min hårdvara. Med allt på max så har jag legat på cirka 45-55 fps, helt tillräckligt på ett spel som detta. Inga fps drops som märks. Suveränt spel, aldrig sett så många npc's någonsin, varit helt förbluffad i vissa lägen. Att fortsätta spela har hela tiden varit lockande.
GOTY om jag fick välja. Finns många alternativa spelsätt och vägar att välja i de flesta scenarier också så att spela om det är något jag kommer göra.

Ärligt talat tycker jag Unity har seriöst grövre problem än FC4. Random pop-ins, låg FPS och grafik under all kritik för vad som krävs i Unity och totalt förvirrad AI gjorde inte saken bättre heller. Har inte provat spelet på ett par-tre veckor men det var i det närmaste ospelbart senast jag provade det. Vilket är väldigt tråkigt, men rätt väntat från Ubi.

Skrivet av retro123:

Misstänker att du får köra low men prova.
Kolla här (skrolla ner till slutet på artikeln)- rekommenderas low för 680 och 770: http://www.geforce.com/whats-new/guides/assassins-creed-unity...
Tror mycket där problemet ligger, folk med flera år gammal hårdvara räknar med att kunna spela detta spel med allt på high/ultra. Nej, det går inte. ACU pressar även den senaste hårdvaran till gränsen. Vilket jag tycker är bra.

Problemet är att spelet ser rätt mediokert ut och ändå har prestandaproblem med GTX 980 i SLI...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Ärligt talat tycker jag Unity har seriöst grövre problem än FC4. Random pop-ins, låg FPS och grafik under all kritik för vad som krävs i Unity och totalt förvirrad AI gjorde inte saken bättre heller. Har inte provat spelet på ett par-tre veckor men det var i det närmaste ospelbart senast jag provade det. Vilket är väldigt tråkigt, men rätt väntat från Ubi.
Problemet är att spelet ser rätt mediokert ut och ändå har prestandaproblem med GTX 980 i SLI...

Ok, måste väl lita på att folk har de problemen då du inte är ensam om att rapportera dem, men jag har t.e.x. inga saknade texturer eller skum fysik, visst inte extremt hög fps men klart spelbart runt 50fps med 1080p, får se hur 970 i SLI kommer fungera då jag kommer skaffa ett till 970 nästa vecka. Har nu spelat ut spelet två gånger p.g.a. att jag tyckte det var ett riktigt bra spel, långt ifrån "ospelbart" för mig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ok, måste väl lita på att folk har de problemen då du inte är ensam om att rapportera dem, men jag har t.e.x. inga saknade texturer eller skum fysik, visst inte extremt hög fps men klart spelbart runt 50fps med 1080p, får se hur 970 i SLI kommer fungera då jag kommer skaffa ett till 970 nästa vecka. Har nu spelat ut spelet två gånger p.g.a. att jag tyckte det var ett riktigt bra spel, långt ifrån "ospelbart" för mig.

Just löjliga Pop ins och låg FPS i cutscenes är faktum som är spelmekaniska, men med spelet på Ultra så är FPSen allt annat än bra på allt jag provat i datorväg. Och Ultra krävs tragiskt nog för att spelet ska se hyggligt ut.. SLI är bara att glömma just nu, mer problem än det är värt för stunden i Unity. Ska ev ge det ett nytt försök om ett par patchar eller tre, fixar de inte pop ins och annat så blir det nog liggande i lådan.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

fixar de inte pop ins och annat så blir det nog liggande i lådan.

Skulle du resonera så med vilken annan produkt som du köpt också?
Spelet är ju trasigt så varför inte reklamera produkten?!
Hade jag gjort alla dar i veckan.

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem

sj orkade man inte vänta längre o lagt beställning på detta, bortsett från vissa strul så är det väl ett bra spel hoppas jag?..kört brotherhood och blackflag. Hur är Ai i spelet? kollar lite på twitch o får uppfattningen att dom är lite tröga på nått sett ibland? reagerar konstigt, kanske bara jag som fått fel uppfattning?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Skulle du resonera så med vilken annan produkt som du köpt också?
Spelet är ju trasigt så varför inte reklamera produkten?!
Hade jag gjort alla dar i veckan.

Svårt att reklamera ett spel man fått gratis med grafikkort..

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kan få uplay att ladda ner spelet?

Det laddar itne ner någonting från uplay och testat att köra som admin samt öppnat portar i routern.

Stått nu i 40 minuter men laddar inte ned någonting.

Spelet finns i klienten men inte på web sidan, sakanr meta data står det nu när jag kollade loggen.

Mvh David

Visa signatur

En trött jäkel.