Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det hela var en effekt av för många kockar.

Jag (som skapade julkalendern) satte ett pris på 2290 när ordinarie var 2790.
På lördagen fick en kollega för sig att ändra priset till 2295 eftersom de såg att en av våra konkurrenter sänkt produkten öppet på prisjakt.

Det var inte menat som något fulspel utan handlade bara om dålig interkommunikation här bland oss kollegor under helgen.

I call bullshit. Tar man en titt på historiken på prisjakt har ni inte ändrat priset överhuvudtaget sedan slutet av oktober bortsett från höjningen på 500 kronor(tidigare sänkning på 5 kronor i rabatt) under dagen då luckan var aktiv.

Bättre kan du!

EDIT: Och försöker du bortförklara det med hur prisjakt registrerar ändringar så är det bara att ta en titt på Daprex där 3 prisändringar registrerats under samma dag(13/11) på samma produkt.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Dagens lucka i julkalendern har ni en dator men jag kan inte se att den är billigare än annars något som missats?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208297-a...

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Dagens lucka i julkalendern har ni en dator men jag kan inte se att den är billigare än annars något som missats?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208297-a...

Vänta du bara, ordianriepriset stiger nog till 4990 snart.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av suzaku:

I call bullshit. Tar man en titt på historiken på prisjakt har ni inte ändrat priset överhuvudtaget sedan slutet av oktober bortsett från höjningen på 500 kronor(tidigare sänkning på 5 kronor i rabatt) under dagen då luckan var aktiv.

Bättre kan du!

EDIT: Och försöker du bortförklara det med hur prisjakt registrerar sina ändring så är det bara att ta en titt på Daprex där 3 prisändringar registrerats under samma dag(13/11) på samma produkt.

Kopierat från prisjakt:

Webhallen
2014-12-08 +500:- 2 790:- ASUS RT-AC87U Nordic - 802.11ac / 2400Mbps / 1Gbits / Dualband / USB 3
2014-12-06 -5:- 2 290:- ASUS RT-AC87U Nordic - 802.11ac / 2400Mbps / 1Gbits / Dualband / USB 3
2014-12-05 -495:- 2 295:- ASUS RT-AC87U Nordic - 802.11ac / 2400Mbps / 1Gbits / Dualband / USB 3
2014-11-17 +300:- 2 790:- ASUS RT-AC87U Nordic - 802.11ac / 2400Mbps / 1Gbits / Dualband / USB 3
2014-11-15 -300:- 2 490:- ASUS RT-AC87U Nordic - 802.11ac / 2400Mbps / 1Gbits / Dualband / USB 3
2014-11-10 +600:- 2 790:- ASUS RT-AC87U Nordic - 802.11ac / 2400Mbps / 1Gbits / Dualband / USB 3
2014-11-08 -600:- 2 190:- ASUS RT-AC87U Nordic - 802.11ac / 2400Mbps / 1Gbits / Dualband / USB 3
2014-09-18 Nytt pris 2 790:- ASUS RT-AC87U Nordic - 802.11ac / 2400Mbps / 1Gb

Kort sagt
2790 gällde fram till den femte (en dag innan julkalendern, klockan fem på kvällen för att vara mer exakt)
2790 började gälla igen efter julkalenderna
Det som folk eldar upp sig över här är alltså att kampanjpriset började gälla 7 timmar för tidigt.

Vi har tidigare:
08/11-10/11 kört kampanj på 2190
15/11-17/11 kört kampanj på 2490

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av vinylens:

Dagens lucka i julkalendern har ni en dator men jag kan inte se att den är billigare än annars något som missats?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208297-a...

Skrivet av suzaku:

Vänta du bara, ordianriepriset stiger nog till 4990 snart.

Vi har klantat oss lite igen, ordinarie var 4790 fram tills idag någon sänkte även ordinarie och julkalenderna till 4490.
Vi har tagit bort infon om ordinariepriset och en ny banner där vi tagit bort "spara 300 kr" laddas upp as we speak.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har klantat oss lite igen, ordinarie var 4790 fram tills idag någon sänkte även ordinarie och julkalenderna till 4490.
Vi har tagit bort infon om ordinariepriset och en ny banner där vi tagit bort "spara 300 kr" laddas upp as we speak.

Hoppas ni har tagit åter av denna kritik och att ni sköter sånt här bättre i framtiden, och eventuellt har en person som sköter såna här events i framtiden. Sen att ni tar fram erbjudande i god tid och inte håller på att ändra priser precis innan eller under tiden erbjudandena finns.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lurta:

Hoppas ni har tagit åter av denna kritik och att ni sköter sånt här bättre i framtiden, och eventuellt har en person som sköter såna här events i framtiden. Sen att ni tar fram erbjudande i god tid och inte håller på att ändra priser precis innan eller under tiden erbjudandena finns.

Absolut, jag kommer att se till att screena vår excelfil med alla erbjudanden innan de går online.

Vi brukar inte stöta på sådana problem eftersom vi som regel alltid är ute i absolut sista sekunden med att grejer vi gör men den här gången hade vi satt alla kampanjprodukter lång tid i förväg och då kan det förstås hände både det ena och andra under tiden.

Men som sagt: bättring är att vänta framöver!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hejsan
Har en polare som frågar om ni kommer ha någon rea på denna då han är sugen/i behov av den datorn, han har tänkt att vänta tills julrean men kommer det bli någon rea på den

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Medlem

Hej! Vad hände med bilden på eran Facebook där man skymta HL3 som ni tog bort med raketfart efter 14 minuter?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragneel:

Hejsan
Har en polare som frågar om ni kommer ha någon rea på denna då han är sugen/i behov av den datorn, han har tänkt att vänta tills julrean men kommer det bli någon rea på den

Vet inte vad "denna" är?
Men i vilket fall, "man" går aldrig ut och avslöjar vad man ska ha rea på i förväg.

Skrivet av ammath:

Hej! Vad hände med bilden på eran Facebook där man skymta HL3 som ni tog bort med raketfart efter 14 minuter?

http://www.valfisken.com/hl3.jpg

Vi tramsade oss lite, blandat folk tog illa vid så vi bestämde att ta bort det även om vi tyckte att det var hysteriskt roligt:
#15073639

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ang beställning

Hur uppdaterar ni kunder angående hur det går med deras beställning? Vi lade en beställning 28/11, ringde sedan den 5/12 för att höra vad som pågick och fick höra att sakerna skulle komma in måndagen den 8/12. När fortfarande inget hänt med vår beställning (som fortfarande stod som "Under behandling") iförrgår (9/12), inget mail, inget ändrat lagersaldo, inga uppgifter om när saker skulle kunna tänkas komma in så valde vi att ta bort beställningen. Hela processen kändes rätt osmidig. Jag har haft en ganska bra bild av er tidigare, men nu skulle jag nog inte våga beställa av er igen, för man vet inte hur länge man får vänta.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Renux42:

Hur uppdaterar ni kunder angående hur det går med deras beställning? Vi lade en beställning 28/11, ringde sedan den 5/12 för att höra vad som pågick och fick höra att sakerna skulle komma in måndagen den 8/12. När fortfarande inget hänt med vår beställning (som fortfarande stod som "Under behandling") iförrgår (9/12), inget mail, inget ändrat lagersaldo, inga uppgifter om när saker skulle kunna tänkas komma in så valde vi att ta bort beställningen. Hela processen kändes rätt osmidig. Jag har haft en ganska bra bild av er tidigare, men nu skulle jag nog inte våga beställa av er igen, för man vet inte hur länge man får vänta.

Hej, det stämmer att vi inte uppdaterar löpande.
Vis beställningstillfället får man information om vilka varor som finns i lager och att varor som inte finns i lager kan medföra att väntetiden blir längre. På själva produkterna som inte finns i lager syns i regel ett förväntat leveransdatum, men det är också just bara förväntat. (Vi håller oss undan uttrycket "bekräftat" då det inte finns någon leverantör som har ett fläckfritt förflutet vad det gäller att hålla leveransdatum.)
Men sedan görs inga vidare uppdateringar förrän alla varor på ordern faktiskt inkommit.

28/11 till 9/12 är dock lång tid så om möjligt tar jag gärna en titt på ordernumret för att se vad som dröjt?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.
Jag beställde Asus X99-a från er när ni hade kampanj på det för 1990 eller något.
Jag fick ett bekräftelsemail av er men sen när jag gick in på min sida så fanns inte min order där en vecka senare. Hade ni bara ett visst antal av denna kampanj eller var det fel pris?
Jag har dock inte kvar bekräftelsemailet för jag har mani på att ta bort mail jag har läst.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hakan78:

Hej Webhallen.
Jag beställde Asus X99-a från er när ni hade kampanj på det för 1990 eller något.
Jag fick ett bekräftelsemail av er men sen när jag gick in på min sida så fanns inte min order där en vecka senare. Hade ni bara ett visst antal av denna kampanj eller var det fel pris?
Jag har dock inte kvar bekräftelsemailet för jag har mani på att ta bort mail jag har läst.

Beställde du det för uthämtning i butik? I så fall ligger ordern i fyra dagar innan den avbeställs per automatik från det tillfälle då man först fått sitt "din order är redo att hämtas ut" mail.

Men om du har telefonnummer eller mail som fanns med på ordern så kan jag kolla upp det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Beställde du det för uthämtning i butik? I så fall ligger ordern i fyra dagar innan den avbeställs per automatik från det tillfälle då man först fått sitt "din order är redo att hämtas ut" mail.

Men om du har telefonnummer eller mail som fanns med på ordern så kan jag kolla upp det.

Nä. Faktura. Klarna konto. Hakanyttergren@hotmail.com

Som sagt ingenting på mina sidor. Det är det som är så himla skumt. Precis som att ordern aldrig har existerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hakan78:

Nä. Faktura. Klarna konto. Hakanyttergren@hotmail.com

Som sagt ingenting på mina sidor. Det är det som är så himla skumt. Precis som att ordern aldrig har existerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det verkar ju onekligen märkligt, det finns inget loggat alls, kollade genom beställningar som övergetts eller nekats etc också och där låg inget heller.
Det finns heller inga mail loggade på någon order (mailen loggas separat från själva ordersystemet så om du fått mail borde jag kunnat se det iaf).
Har aldrig hänt oss tidigare mig veterligen (systemet är ganska nitiskt och loggar allt så fort man kommit förbi kassan, även om man skulle avbryta köpet etc)

Jag antar då att ni inte heller fått någon faktura på det?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja det verkar ju onekligen märkligt, det finns inget loggat alls, kollade genom beställningar som övergetts eller nekats etc också och där låg inget heller.
Det finns heller inga mail loggade på någon order (mailen loggas separat från själva ordersystemet så om du fått mail borde jag kunnat se det iaf).
Har aldrig hänt oss tidigare mig veterligen (systemet är ganska nitiskt och loggar allt så fort man kommit förbi kassan, även om man skulle avbryta köpet etc)

Jag antar då att ni inte heller fått någon faktura på det?

Nej. Inte fått någonting.
Undrade mest vad som hade hänt då jag har aldrig varit utsatt för något liknande någonsin förutom krångel med klarna fakturor. Det var ju ett bra kampanjpris på ett moderkort som jag egentligen ville ha men jag får väl avvakta lite tills det dyker upp något eller välja snäppet under.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen,

När kommer ni få in Gamecube-kontroller för nintendo wii u?
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/205319-nin...

En del andra återförsäljare har redan "beräknat att komma in på lager" har ni beställt dessa eller vet ni någon leveranstid.

Tack!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bobmail:

Hej Webhallen,

När kommer ni få in Gamecube-kontroller för nintendo wii u?
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/205319-nin...

En del andra återförsäljare har redan "beräknat att komma in på lager" har ni beställt dessa eller vet ni någon leveranstid.

Tack!

Som det ser ut nu kommer de tråkigt nog inte att landa igen innan jul

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!

Jag beställde ett par hörlurar av modellen Sony MDR-10RC (länk) för 299 kr under er julkampanj, 2014-12-07, och valde att jag ville hämta ut dem i er butik i Göteborg.

Igår fick jag ett mail av er där ni skrev att ni annullerat min order eftersom varan har utgått. Jag kollade sedan produktsidan och såg att ni faktiskt hade 18 st (22 st i skrivande stund) hos leverantör och 1st i Göteborg.

Den stora skillnaden är att ni nu höjt priset från 299 kr till 799 kr.

Varför gör ni så här?

/MrIbra

UPPDATERING:
Webhallen rättade till sitt misstag och jag fick mina hörlurar till slut.
Stort tack till er representant på forumet som hanterade ärendet!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrIbra:

Hej Webhallen!

Jag beställde ett par hörlurar av modellen Sony MDR-10RC (länk) för 299 kr under er julkampanj, 2014-12-07, och valde att jag ville hämta ut dem i er butik i Göteborg.

Igår fick jag ett mail av er där ni skrev att ni annullerat min order eftersom varan har utgått. Jag kollade sedan produktsidan och såg att ni faktiskt hade 18 st (22 st i skrivande stund) hos leverantör och 1st i Göteborg.

Den stora skillnaden är att ni nu höjt priset från 299 kr till 799 kr.

Varför gör ni så här?

/MrIbra

Det totala antalet bokningar som ligger överstiger det totala antalet tillgängliga lurar. Då går vi i turordning och de som bokat först får sin lur.
Luren du ser i GBG kommer t.ex. att skickas till en kund i Linköping som det ser ut just nu.
Normalt sett ska lagersaldona synas på hemsidan när detta sker men det ser ut som om det strulat den här gången. (För att vara helt transparent så är det någon som trodde att de skulle göra ett bättre jobb än våra automatiserade system och gick in och lade överföringarna manuellt vilket ser ut att ha fuckat upp en hel del.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej,

Nåt har blivit knas på er hemsida. I Firefox 34 på Win 8.1 får jag på varje sida en popup som begär ett lösenord. "Please enter the master password for the Software Security Device."

Det sker inte i Chrome, och inte i Mac OSX 10.10 (varken Chrome, FF eller Safari).

Jag har mailat också.

Hälsningar Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBMB:

Hej,

Nåt har blivit knas på er hemsida. I Firefox 34 på Win 8.1 får jag på varje sida en popup som begär ett lösenord. "Please enter the master password for the Software Security Device."

Det sker inte i Chrome, och inte i Mac OSX 10.10 (varken Chrome, FF eller Safari).

Jag har mailat också.

Hälsningar Martin

Kan du möjligtvis ha aktiverat Master Password i Firefox?

URL: https://support.mozilla.org/sv/kb/use-master-password-protect...

/MrIbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrIbra:

Kan du möjligtvis ha aktiverat Master Password i Firefox?

URL: https://support.mozilla.org/sv/kb/use-master-password-protect...

/MrIbra

Jo, det har du faktiskt rätt i. Gjorde det nyligen. Men sidan borde ändå inte prompta mig att ange detta om jag bara surfar runt utan att försöka logga in!

Permalänk
Medlem

Om man väljer att lägga en beställning med uthämtning i butik, där en vara har denna statusen (övriga varor finns i lokal butik).

Lagerstatus Postorder 5 st

Lokal butik Beställningsvara

Hos leverantören Ej i lager

Skickar ni då från postorder lagret till lokal butik ? Eller väntar ni tills varan finns hos leverantören?
Om ni skickar från postorderlagret till lokal butik, ungefär hur lång tid brukar det ta?

Det hade varit kul att få något innan jul... men det börjar ju närma sig...

Permalänk
Medlem

En polare beställde ett par saker hos er på webhallen som skulle skickas till mig för ca 2 veckor sedan.
Har inte kommit något brev från posten att jag har ett paket att hämta ut, har inte själva order nummret men jag har själva korgen med alla sakerna som inhandlades. Annars får det bli att man tar kontakt med webhallen på måndag och hör med dom hur långt paketet har kommit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av GuessWho:

Om man väljer att lägga en beställning med uthämtning i butik, där en vara har denna statusen (övriga varor finns i lokal butik).

Lagerstatus Postorder 5 st

Lokal butik Beställningsvara

Hos leverantören Ej i lager

Skickar ni då från postorder lagret till lokal butik ? Eller väntar ni tills varan finns hos leverantören?
Om ni skickar från postorderlagret till lokal butik, ungefär hur lång tid brukar det ta?

Det hade varit kul att få något innan jul... men det börjar ju närma sig...

Hej. Har vi varan i vårt eget lager tar det i regel 1-2 arbetsdagar att få ut den i butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ni har idag julkalanderpris påhttp://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/207588-hyperx_cloud_gaming_headset-vit&pass=julkalender&atcl=external:ref

Lade en beställning men är ju slut i lager. När kommer den att komma in igen? (med tanke på julklapp)

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tesked:

Ni har idag julkalanderpris påhttp://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/207588-hyperx_cloud_gaming_headset-vit&pass=julkalender&atcl=external:ref

Lade en beställning men är ju slut i lager. När kommer den att komma in igen? (med tanke på julklapp)

Vi har ett stort antal på ingång som bör landa idag så det ska nog inte vara något problem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte kolla hur det fungerar med distansköplagen när man hämtar ut i butik?
Gäller den, om jag låt säga betalar via internet när jag lägger ordern men väljer att hämta ut i butik?
Borde ju inte spela någon roll om jag hämtar ut den på posten eller hos er när jag redan betalt den via internet?

/ Dozzeman

Visa signatur

Stationär: Corsair 750D | Asus Z97-A | Chieftec Nitro Series 950 Watt | i7 4790K @ 4.6Ghz | Corsair H115i | 16 GB DDR3 Corsair Vengence @ 1600Mhz | Gigabyte Aorus GTX 1080Ti | Samsung 850 EVO 500 GB | 2x Intel 320 series 120 GB SSD | AOC g2460Pg | Logitech G810 Orion Spectrum | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum