Grand Theft Auto V för PC försenas

Permalänk
Medlem

Tycker farcry 4 funkat super, inte en krasch eller bugg för mig i alla fall, började iofs köra två veckor efter release. Att fastna i någon skreva eller se fåglar fastna finns i alla spel men inget fatalt fel.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Synd för alla Pc användare tssk tssk!

Visa signatur

Vinden ylar berget tiger

Japanskt Ordspråk!

Permalänk
Avstängd

Går väl inte "spoila" sett spel som varit ute i nästan 18 månader, så -- vad yrar ni om att det glorifierar knark? Hur äckliga ser inte Trevors faceboils ut, speciellt på PS4... Och det är 33% av spelet i princip? Brrr... ingen vill väl knarka efter att ha lirat GTA

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag som uppfattar det ska man typ langa knark och sälja knark så får man pengar för det?
Vad är det för budskap till unga spelare?

Att glorifiera en livsstil där man tjänar pengar på missbrukare, förstör ett samhälle, slår ner oskyldiga fotgängare, går på strippklubb, och objektifierar kvinnor, etc.

Har du spelat GTA 3 till slutet? Har du hängt med i storyn?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv

Minst 10 minuters manus till kommande fredagspanel fixat genom denna nyhet.

Permalänk
Medlem

tur att TPB är uppe då för de ska inte få en krona av mig #besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det luktar Rockstar fanboy,

Du kan ju bara inte komma mera fel än så Tar saker o ting bara helt enkelt avslappnat, spel är en del av livet,inte hela livet..så slappna av.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

DICE, se och lär.

En försening är inget att föredra direkt men jag har en sak att säga till DICE, se och lär.

Permalänk

En sak är säker, jag kommer vänta 1-2 månader efter releasen och se om det blev allvarliga fel på spelet eller inte.
Allt för många spel som har allvarliga fel i sig nuförtiden, vid release.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Hur besviken skulle du varit om du köpt spelet om 2 veckor och det hade haft några större buggar som förstörde spelupplevelsen?

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag som uppfattar det ska man typ langa knark och sälja knark så får man pengar för det?
Vad är det för budskap till unga spelare?

Att glorifiera en livsstil där man tjänar pengar på missbrukare, förstör ett samhälle, slår ner oskyldiga fotgängare, går på strippklubb, och objektifierar kvinnor, etc.

Visst, men du vill väl inte glorifiera verkligheten heller. Om nu GTA V ska efterlikna en verklighet så bör inte allt handla om den fina fasaden av ett samhälle.
Men å andra sidan, ja jag håller med dig dock. Detta är männens spel så att säga, där vi ska kännas oss "bra" och tillfredsställelse.
Tror dock inte ett spel i sig påverkar så mycket, tror nog internet, film, serier påverkar mera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rabiat:

GTA IV? Jag nämnde inte GTA IV. Tråden handlar om GTA V. Vad är det inget bra exempel av vadå för något? När jag skriver ett så långt inlägg för då va lite mer specifik om du vill bli förstådd.

Efter som du började ditt inlägg med "Amatörer? Rockstar är helt klart en av de spelutvecklare med mest erfarenhet av att utveckla Open World spel." så var det väl ganska givet och inkluderar hela deras katalog. Jag tyckte hela ditt inlägg var relevant till mitt svar om GTA IV.

Deras senaste spel i serien var ett misslyckande gällande att vara en skitkass port.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JarlOdin:

Synd för alla Pc användare tssk tssk!

Härligt att man aldrig sett fram emot detta då. Men hade grafiken dugit så hade det lätt vart värt att testa åtminstone. Nu suger grafiken ganska hårt.

Permalänk

Vad bra skulle jag säga då! Kanske det blir en relativt buggfri lansering och en äkta AAA-upplevelse värdig PC. Flerskärmstöd är ju hur grymt som helst

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Du kan ju bara inte komma mera fel än så Tar saker o ting bara helt enkelt avslappnat, spel är en del av livet,inte hela livet..så slappna av.

Det är ett så dåligt argument som kommer fram hela tiden. Spel är en produkt likt vilken som helst, om jag köper produkten ska den ju vara färdig och fungera så som den är tänkt, den ska även leva upp till det som tillverkaren har lovat. Hade vi snackat om en produkt som är mer "viktig" så skulle det inte bli samma reaktion, då kan jag lova att du inte tagit det lika lätt som detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Dom e ju värdelösa!
Se deras textures och AA. Detta med 4K samt maxad grafik:
Ser ju fint ut på downsample bilderna men se original bilden för att se...

MM kolla huset, se väggen? Vattenmålning. Upplösning på den texturen? 512px tippar jag på.
Se hela bilden och zooma för att se: http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/...
http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/...

Oj oj Vilken fin "skjorta" han har. Eller vad de nu är för någon sörja.
Se hela bilden och zooma för att se: http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/...
http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/...

O här, titt vilken fin AA på de där trädet. Fantastiskt.
Se hela bilden och zooma för att se: http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/...
http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/...

Inte lustigt att system speccs är så låga.

Har bara en sak att säga... Amatörer.

Ehh.. Upplösningen är 4K och texturerna är lånade ifrån PS4. Några 4K texturer finns ännu inte, och troligtvis kommer det inte att finnas heller.
2K texturer lutar det mer åt.

Sen ska du också veta att anledningen till att det kanske inte är jätte vackert ännu heller, beror också på att det inte är färdigt ännu. Därav förseningen.

Tänk också på att R* kanske inte vill visa allt heller ännu, då dom fortfarande vill sälja konsoll versionen

Vänta tills i Mars och kolla hur det ser ut då.. INGAME!

Skrivet av sigurtt:

tur att TPB är uppe då för de ska inte få en krona av mig #besviken

Sååå moget av dig! Skaffa dig ett jobb så du har råd att köpa spel istället.
Vill man ha ett halvfärdigt spel? Då bör du vända dig till andra spel tillverkare.

Skrivet av RzrTrek:

Varför ser man inte längre än ett par hundra meter? Sketen konsolport?

Spelet är fortfarande inte 100% klart, och vem säger att R* vill brassa på med max i allt? Tror du verkligen PS4 & Xbone versionerna kommer sälja bra då?
Detta är till 110% INTE en konsolport.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Så dom visste inte detta förra veckan eller ljög dom?

Dom ljög inte dom var ironiska

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Mycket hellre att spel skjuts upp för att vara FÄRDIGA vid release.

DriveClub är väl det mest skrattretande exemplet på ett bra tag. Spelet skulle stå färdigt i november(?) 2013. Det släpptes lite drygt ett år senare med MASSIVA problem. Skjuter man upp ett spel så ska det ju, kan man tycka, vara färdigt vid den faktiska releasen, märker man av problem så är det ju bara att skjuta upp igen. Men visst, de kanske behövde pengarna för att kunna gå vidare, Evolution Studios.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att man ska behöva vänta typ ett år efter xbox 360 verisionen kom! Rockstar har ju skjutit upp realeasen säkert 3 gånger nu.

Permalänk
Medlem

När varken A eller B fungerar så får man kompromissa.
Kanske kan R* överväga att släppa en ALPHA eller BETA version (därmed mer eller mindre medger att spelet är ofärdigt) tills att spelet är färdigt? Då kan alla hjälpas åt att bugtesta till och med.

Finns en petition för det redan:
https://www.change.org/p/rockstar-games-release-gta-v-pc-beta...

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Oväntat... Tur man köpte spelet till xbox one, ser helt fantastiskt ut på min 4k tv och behöver inte tänka på fps eller hårdvara. Nej tacka konsoler. Alltid först ut med spel också.

Smidigt med konsol. Men 1080 @30 fps (Xbone), jämfört med 1080++ @60+ fps, högupplösta texturer, AA mm (PC). Så!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Härligt att man aldrig sett fram emot detta då. Men hade grafiken dugit så hade det lätt vart värt att testa åtminstone. Nu suger grafiken ganska hårt.

Tycker du GTA V på PC ser dåligt ut? Vad har du för referenser då? VET du hur stort spelet är!? Skulle allt vara ultradetaljerat skulle det släppas på en 1tb hårddisk.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av klotim:

mjo gameplay ganske. Men 2015 tycker jag att man erbjuda Ultra textures osv för de med starkare hårdvara som exempelvis Shadow of mordor spelet.

Skrivet av TobX:

Först gnäller folk på att företag släpper spel som är buggiga vid release och borde arbetats mer på.
Sen gnäller folk på att företag senarelägger releasen för att finputsa och arbeta mer på spelet.

Själv tycker jag att detta är bra, så jag slipper leka betatestare när spelet väl släpps.
Ska bli intressant att se hur dom lyckades. Ser fram emot detta spelet

De som gnäller nu är ju de som inte gnällt över alla förtidiga releaser innan och tvärtom..

Permalänk
Medlem

Helt rätt av Rockstar. Önskar fler utvecklare inte rusade ut sina produkter.

Permalänk
Medlem

är det minsta lilla pugg nu efter alla dessa femtioelva uppskutningar , så gör jag uppror. skulle seriöst hellre spela spelet nu med någon bugg här och där än att vänta mer känns det som.. Folk tyckte att ACU var buggigt. bortser vi från den dåliga optimiseringen, så var det mer än spelbart

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Helt rätt av Rockstar. Önskar fler utvecklare inte rusade ut sina produkter.

Dom har arbetat på spelet nästan ända sedan GTA IV släpptes och t.o.m dom nya konsolerna får det tidigare än PC. Det är uppenbart medvetet och inte något som bara "tar tid"

Permalänk
Medlem

Cockstar Games, how surprising.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut för att vara ett så enormt stort open world spel, det är ju lixom inte lite saker som finns i världen, open world spel är väl inte direkt kända för att ha den absolut bästa texturen osv, man kan ju tex inte jämför mot ett FPS spel.

Spelet är väl också lite åldrat, inte gammalt men det är inte direkt något som gjordes i år precis även om de kanske förbättrat mycket självklart för PC versionen jämfört med konsolerna, synd att de inte fått klart allt de vill men bättre är det att kanske finslipa buggar, än att få ett nytt ''Unity'' då spelet är så stort så är det väl lätt att det blir ett antal även när det släpps om två månader

Visa signatur

|MOBO: MSI P67A-C45 B3 |PSU: 600 W |CASE: Fractal Design Core 3000 |PSU: Intel Core i5 2500k |GPU: nVidia GTX 560Ti |RAM: 8 Gig DDR3 1600 Mhz |HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM |FANS: 3st 140 mm, 3st 120 mm |Monitor: Acer 1440p LED 60 Hz IPS|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BlackBird:

Tycker du GTA V på PC ser dåligt ut? Vad har du för referenser då? VET du hur stort spelet är!? Skulle allt vara ultradetaljerat skulle det släppas på en 1tb hårddisk.

Alltså crysis 1 ser ju BETYDLIGT bättre ut och det kom för typ 10 år sedan.. Det borde ge dig en bild av hur förlegat detta spelet är grafikmässigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgabro:

Tycker det ser riktigt bra ut för att vara ett så enormt stort open world spel, det är ju lixom inte lite saker som finns i världen, open world spel är väl inte direkt kända för att ha den absolut bästa texturen osv, man kan ju tex inte jämför mot ett FPS spel.

Spelet är väl också lite åldrat, inte gammalt men det är inte direkt något som gjordes i år precis även om de kanske förbättrat mycket självklart för PC versionen jämfört med konsolerna, synd att de inte fått klart allt de vill men bättre är det att kanske finslipa buggar, än att få ett nytt ''Unity'' då spelet är så stort så är det väl lätt att det blir ett antal även när det släpps om två månader

Visst men tycker ändå det borde framtidssäkras grafikmässigt. Hellre göra ett spel som är helt ospelbart med dagens hårdvara på max settings med otroligt högupplösta texturer och lightning/shadow effekter så kan man ju bara ställa ner allt på low om man nu vill det.
Nu är det som att man tvingas ha low...