Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Hej!

Äntligen efter en långtids väntan så är det dags för mig att visa vad min sponsor DMfineArts har bidragit med!

Som ni själva kan se så är chassit inte klart på långa vägar! Men det ser riktigt bra ut tycker jag!

Vad tycker ni? Jag är helnöjd men har ni några motiv eller förslag generellt som skulle passa bra eller idéer så tveka inte att bidra med dem. Då jag och Dennis alltid gillar att diskutera om hur det ska bli och hur vi har tänkt att det skall bli!

Pssst...Klicka på bilderna så blir dem större!

Vill ni följa Dennis arbete så är det bara att ni kollar här!

Sleevingen

Är lite osäker på hur det blir med sleeving, om jag skall köra med sleevingen eller inte har alltså tänkt att utan sleevingen så blir det något sådant här!

http://images.overclock.co.uk/product_images/large/GHwibC28Ua...

Inte en förlängning dock men gillar det väldigt mycket när det är så stilrent. Cooler Master har svarta kablar så jag får se hur det blir annars så får det bli att sleevea.

The hand of Sauron

Läste att några kommentera om det blir av med handen, förhoppningsvis ja så kommer det bli av. Har en kille i Danmark som förmodligen hjälper mig med detta men eftersom att det inte är relativt enkelt att rita en hand i 3D så kan det ta en tid och det kanske inte rentutav går. Men vi har haft kontakt sen i somras och han har fått de grejer som han behöver för att 1. Göra handen. 2. Skapa ett nytt toppskydd, dvs en liten överraskning för er!(Detta kommer se hel grymt ut!).

Det får ta sin lilla tid men resultatet kommer blir helt awesome!

Hoppas ni har haft en bra sommar och njut av livet!

Med vänlig hälsning,
NJB Mods
Nils Julius Byrkjeland

Dold text

Finns inte så mycket jag kan göra, skriver i ovanstående inlägg att detta är vad jag har tänkt mig och vad jag skall göra angående sleeving och t ex handen. och så fort jag har chassit framför mig så kommer det att gå full fart igen!

Uppskattar verkligen att du har följt projektet under hela denna tyvärr långa tid som det har blivit! Men ett bra resultat kommer det garanterat bli!

Mvh

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:
Dold text

Finns inte så mycket jag kan göra, skriver i ovanstående inlägg att detta är vad jag har tänkt mig och vad jag skall göra angående sleeving och t ex handen. och så fort jag har chassit framför mig så kommer det att gå full fart igen!

Uppskattar verkligen att du har följt projektet under hela denna tyvärr långa tid som det har blivit! Men ett bra resultat kommer det garanterat bli!

Mvh

Varför inte knappa några bilder på sleevet under tiden?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:
Dold text

Finns inte så mycket jag kan göra, skriver i ovanstående inlägg att detta är vad jag har tänkt mig och vad jag skall göra angående sleeving och t ex handen. och så fort jag har chassit framför mig så kommer det att gå full fart igen!

Uppskattar verkligen att du har följt projektet under hela denna tyvärr långa tid som det har blivit! Men ett bra resultat kommer det garanterat bli!

Mvh

Förlåt, men så här har du sagt alldeles för många gånger innan. Då jag är ett hängivet Tolkien-fan med samtliga av hans verk genomplöjda flertalet gånger har jag följt det här projektet med intresse, men nu drar jag mig ur då det inte händer något.

Visa signatur
Permalänk

Uppdatering!

Hej igen!

Äntligen känns det riktigt bra att kunna komma med nånting som man kan visa!

Det är dock endast ett enstaka bilder men det får vi nöja med oss så länge för snart är chassit klart!

Det Dennis har skickat på bilder är på fronten samt på radiatorerna så inte direkt bästa bilderna med högsta kvalitén men det går nog bra ändå!

Mer bilder lär komma inom den närmaste veckan!

Ha det bra!

Mvh,
Nils Julius Byrkjeland
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

28/10-14

14/11-14

26/12-14

3/1-15

Nu har du gått runt i en full cirkel med ditt prat. Först jobbar Dennis för fullt, du är mer eller mindre klar med allt och har egentligen inte så mycket annat att göra men kan ändå inte visa upp nått. Sen får han massa andra projekt som kommer i vägen och sedan är det helt plötsligt väldigt mycket att göra igen.

Jag har aldrig lagt ner såhär mycket energi i en projekttråd någon gång och anledningen till att jag gör det här är dels för att projektet såg väldigt lovande ut och dels för att jag blir uppriktigt förbannad på hur du hanterat detta. Du har fått ett HAV av sponsordelar, för att sedan inte komma med något att visa upp nått som är i närheten klart. Det är helt omöjligt att hela bygget stannar upp för att chassiet åker iväg på airbrush, där det nu har varit i snart vadå 1 år? Har du funderat över hur mycket pengar som lagts ut på detta projekt av företag?

Supportar detta projekt med 100% vattenkylnings delar.
Coolingstuff väljer att supporta mig med dessa produkter.
En XSPC 360mm radiator.
Två XSPC 240mm radiator.
En XSPC Photon 270 reservoir.
En XSPC RayStorm CPU Intel.
En EK-D5 Vario Motor.
En EK-D5 X-TOP CSQ Plexi.
Två Phobya Touch 6 single bay.
EK-PSC Fittings.
Watercooling tubing
EK-Ekoolant Blood RED 1L
Gpu block, är dock ej valda.

Cooler Master supportar mig med dessa delar.
En Cosmos 2.
En CM V1000 PSU.
Tio CM JetFlo 120mm fans.

DMFineArts Supportar detta projekt med airbrush.

ModWithMe Supportar detta projekt med special designade fläktgaller.

Dold text

Detta måste vara delar för över 20k, ska vi räkna in jobbet som FineArts gör så lär det addera minst 5k då airbrush är svindyrt.

Du tar på dig ett ansvar när du får sponsrade delar, ett ansvar över ditt rykte, företagets rykte och moddingscenens rykte och jag tycker att du sköter detta uselt. Dina updates efter chassiet åkte iväg har varit bara snack och ursäkter. Snack hit, ursäkta dit och nu tror jag inte att du själv vet vad du ska göra längre. Vi ger förslag på vad du kan göra och visa upp men det är tydligen klart eller kan inte göras, men bilder kommer inte. Projektloggar dör väldigt fort när dem inte tas omhand, och jag måste säga att det är smått otroligt hur många som återupplivat denna tråd från det döda för att fråga hur det går, jag ser inte detta ofta i loggar på swec.

Många (inklusive mig) har varit VÄLDIGT hjälpande, tålmodiga och stöttande men nu orkar iaf inte jag längre. Jag lägger ner min verksamhet i denna tråden nu då jag inte orkar med att få notifieringar om inlägg i denna tråd från dig, för att sedan bara läsa massa "håll ut! det blir bra detta! men jag tänker inte visa nått"

Dold text

Killen är ju typ 15... Om företagen är desperata nog efter projekt att ge det till så unga personer som dessutom inte har några som helst meriter att visa upp så är det 100% deras gambling. Fattar inte hur folk kan orka wajna på killen. Det går precis så kaotiskt som det borde gå för en så ung person. Det borde ni fattat redan i OP och det borde företagen fattat om de ens orkade googla honom innan de skickade massvis med prylar dit.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hej igen!

Äntligen känns det riktigt bra att kunna komma med nånting som man kan visa!

Det är dock endast ett enstaka bilder men det får vi nöja med oss så länge för snart är chassit klart!

Det Dennis har skickat på bilder är på fronten samt på radiatorerna så inte direkt bästa bilderna med högsta kvalitén men det går nog bra ändå!

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/p600...

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/p600...

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/p600...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t35....

Mer bilder lär komma inom den närmaste veckan!

Ha det bra!

Mvh,
Nils Julius Byrkjeland
NJB Mods

Trevligt med en uppdatering Nils!

Skrivet av crumpets:

Killen är ju typ 15... Om företagen är desperata nog efter projekt att ge det till så unga personer som dessutom inte har några som helst meriter att visa upp så är det 100% deras gambling. Fattar inte hur folk kan orka wajna på killen. Det går precis så kaotiskt som det borde gå för en så ung person. Det borde ni fattat redan i OP och det borde företagen fattat om de ens orkade googla honom innan de skickade massvis med prylar dit.

Sedan är väl det så också att all publicitet är bra publicitet och dessa trådar får mycket publicitet (även om det är mycket negativt)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Saurons hjälm

Häxmästarens från Angmar hjälm

Visst är det kul med uppdateringar och så, men vem är det ni försökt sätta på chassit?

Visa signatur
Permalänk

Ser bra ut, han som målar är riktigt duktig.
men måste bara fråga vad det är på radiator?

Permalänk
Skrivet av Rama:

Saurons hjälm

Häxmästarens från Angmar hjälm

Visst är det kul med uppdateringar och så, men vem är det ni försökt sätta på chassit?

Det är Sauron i ett utav sina olika skeden

Har för mig att detta var i 2nd age men vågar inte riktigt säga exakt när.

Skrivet av Olle_compuserve:

Ser bra ut, han som målar är riktigt duktig.
men måste bara fråga vad det är på radiator?

Det är han verkligen!

Sauron i ett utav sina olika "skeden".

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Det är Sauron i ett utav sina olika skeden

Har för mig att detta var i 2nd age men vågar inte riktigt säga exakt när.

Ska man vara sådan så ändrades Saurons hjälm inte nämnvärt (om alls) sedan hans makt överfördes till ringen och hans fysiska kropp upplöstes. Under andra tidsåldern, då belägringen av Barad-dûr och slaget vid Mt. Doom ägde rum (som man f.ö också får se i första filmen) ser Sauron ut på exakt samma sätt som han gör i den bortklippta scenen av sista filmen då Aragorn slåss mot honom.

Summa summarum: Saurons rustning ser likadan ut genom hela trilogin, inte heller nämns det i någon av böckerna (el. Silmarillion el. Ringens värld) att den skulle ha ändrats. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Men nu gick jag OffTopic.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Rama:

Ska man vara sådan så ändrades Saurons hjälm inte nämnvärt (om alls) sedan hans makt överfördes till ringen och hans fysiska kropp upplöstes. Under andra tidsåldern, då belägringen av Barad-dûr och slaget vid Mt. Doom ägde rum (som man f.ö också får se i första filmen) ser Sauron ut på exakt samma sätt som han gör i den bortklippta scenen av sista filmen då Aragorn slåss mot honom.

Summa summarum: Saurons rustning ser likadan ut genom hela trilogin, inte heller nämns det i någon av böckerna (el. Silmarillion el. Ringens värld) att den skulle ha ändrats. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Men nu gick jag OffTopic.

Då var det inte i 2nd age som detta "skede" var men vet iallafall att Sauron kunde ändra sitt skede alltså ändra sitt utseende, detta är vad jag vet och vad jag har läst, har inte direkt någon källa till detta.

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Då var det inte i 2nd age som detta "skede" var men vet iallafall att Sauron kunde ändra sitt skede alltså ändra sitt utseende, detta är vad jag vet och vad jag har läst, har inte direkt någon källa till detta.

När du skriver ändra sitt skede blir det lite galet. Ett skede är inte ett utseende, det är en tidsperiod. Du skriver i princip att han reste i tiden och ändrade vad han gjort/ska göra och att det är lika med att ändra utseende
Men jag förstår vad du menar.

Tur att du inte är dansk. En Sauron som ändrar sin skede

Danska
Substantiv

skede u
1.slida, vagina Synonymer: vagina

Dold text

Roligt projekt i alla fall. Såg den här tråden när den var ny för något år sedan. Råkade snubbla över den när jag slösurfade på jobbet i dag och kände genast igen tråden. Kul att det börjar hända lite grejer.

Lycka till.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

När du skriver ändra sitt skede blir det lite galet. Ett skede är inte ett utseende, det är en tidsperiod. Du skriver i princip att han reste i tiden och ändrade vad han gjort/ska göra och att det är lika med att ändra utseende
Men jag förstår vad du menar.

Tur att du inte är dansk. En Sauron som ändrar sin skede

Danska
Substantiv

skede u
1.slida, vagina Synonymer: vagina

Dold text

Roligt projekt i alla fall. Såg den här tråden när den var ny för något år sedan. Råkade snubbla över den när jag slösurfade på jobbet i dag och kände genast igen tråden. Kul att det börjar hända lite grejer.

Lycka till.

Haha, blev nog lite fel där! Menar då förstås givetvis att Sauron kan byta "förklädnad" så att säga.

Kul att du gillar projektet!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror skepnad är ordet du letar efter, inte skede

Permalänk

Kul video och tack för tipset, men tyvärr så är det inte själva handen som är svår att göra det är själva utrustningen eller hur man skall säga.
Ta en titt på denna bild.

Kostar en del pengar att köpa men har en kille som är intresserad att hjälpa till med detta fast då en hand som är 3d printad. Vi får se hur det blir, i värsta fall så kanske jag får köpa handen och montera den på något snyggt sätt.

Skrivet av Hiraeth:

Tror skepnad är ordet du letar efter, inte skede

Tackar! Precis skepnad är detta rätta ordet!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Jo de förstår, jag tänkte bara att det kanske skulle sätta fart på tråden lite grann, så du har nåt att göra. Folk ink. jag börjar bli lite trötta på allt "skitsnack" så att säga som andra har nämnt också. Bättre att lägga upp lite bilder då och då än att vänta några månader mellan varje uppdatering.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av ZohanNrOne:

Jo de förstår, jag tänkte bara att det kanske skulle sätta fart på tråden lite grann, så du har nåt att göra. Folk ink. jag börjar bli lite trötta på allt "skitsnack" så att säga som andra har nämnt också. Bättre att lägga upp lite bilder då och då än att vänta några månader mellan varje uppdatering.

Förstår din meningen! Skall försöka få en update ikväll eller imorgon om jag kan få bilder utav Dennis!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Uppdatering!

Hej!

Hoppas ni har det bra, kommer med en liten uppdatering på chassit och ni får se de senaste bilderna utav detta projekt. Är oerhört taggad att få chassit i mina händer och fixa små detaljerna!

Jag väntar fortfarade på om jag och min kompis klarar av att fixa en "customised" top panel. Hur har jag tänkt att det ska se ut som? Jag vill visa upp något som representerar Sauron och även ser riktigt snyggt ut. För ni som har sett The Lord of The Rings - The Fellowship of The Ring som den heter på engelska. I Början utav filmen så hör man Galadriels röst berätta om Ringen och att Sauron Lurade dom sju dvärgfursterna och de nio stora kungarna utav "men".

Så ta en titt på Sauron axlar, jag har tänkt mig att ha axlarna på toppen utav chassit lite som Alienware Aurora har så då blir det ungefär 5 axlar på topp paneln.

Det skall sitta ungefär såhär!

Det är allt för nu och dela gärna med er utav era åsikter vad ni tycker om lackeringen och vad ni tycker om axlarna på toppen som jag har tänkt mig. Har ni något annat förslag eller skall jag bara låta det vara?

Ge mig era kommentarer!

Ta hand om er!
Med vänlig hälsning,
Nils Julius Byrkjeland

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Roligt med uppdatering!

Kan du inte lägga upp lite fler bilder på all airbrush?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Roligt med uppdatering!

Kan du inte ta lite fler bilder på all airbrush?

Skall se om jag kan få dennis och skicka en bild!

Återkommer!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Skall se om jag kan få dennis och skicka en bild!

Återkommer!

Ah ursäkta mig, trodde du hade fått chassit...
Läste texten slarvigt.

Kommer du någonsin få hem chassit?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Ah ursäkta mig, trodde du hade fått chassit...
Läste texten slarvigt.

Kommer du någonsin få hem chassit?

Jaha, nej tyvärr inte. Ja så småningom tar ju en väldigt lång tid det här må jag säga.

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Jaha, nej tyvärr inte. Ja så småningom tar ju en väldigt lång tid det här må jag säga.

Haha det kan man lugnt påstå!

Verkar som att skickade chassit i Maj förra året! (se inlägg #117)
Det är helt otroligt att du inte har fått tillbaka det ännu

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Haha det kan man lugnt påstå!

Verkar som att skickade chassit i Maj förra året! (se inlägg #117)
Det är helt otroligt att du inte har fått tillbaka det ännu

Ja, Haha!

Tråkigt att det har tagit sådan tid men väntar man på något gott väntar man aldrig för länge

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är grymt besviken på denna bygglogg, du började tidigt 2013 och 2015 så har du inte ens börjat med chassit.
Känns som du har svikit företagen som har sponsrat dig och jag tycker du borde rycka upp dig och faktiskt göra allt annat (små detalj sakerna) medans du väntar på chassit..
Som jag uppfattar det så verkar det som att så fort det uppstår komplikationer så gömmer du dig och ignorerar dom, sleeving till exempel, handen som du inte verkar vilja göra heller.
problemlösning är en stor del av moddning och jag tycker verkligen att du behöver skärpa dig om du ens vill försöka hålla igång denna bygglogg..
Tack för mig.

Permalänk
Skrivet av August L:

Måste säga att jag är grymt besviken på denna bygglogg, du började tidigt 2013 och 2015 så har du inte ens börjat med chassit.
Känns som du har svikit företagen som har sponsrat dig och jag tycker du borde rycka upp dig och faktiskt göra allt annat (små detalj sakerna) medans du väntar på chassit..
Som jag uppfattar det så verkar det som att så fort det uppstår komplikationer så gömmer du dig och ignorerar dom, sleeving till exempel, handen som du inte verkar vilja göra heller.
problemlösning är en stor del av moddning och jag tycker verkligen att du behöver skärpa dig om du ens vill försöka hålla igång denna bygglogg..
Tack för mig.

Hej!

Tack för kritiken, jag har definitivt börjat med chassit, har till exempel fixat med radiator platser(två 240s i botten, frontpanelen, tagit bort HDD burarna,fixat ett fönster till sidopanelen bland annat, sleevingen har jag sagt att jag vill vänta med pga utav att jag vill se vad som passar med atmosfären i chassit. Handen är en väldigt svår uppgift och att skapa en hand som skall hålla i en resorvar i 3D med en 3D printer är inte direkt det enklaste som man kan göra om man vill ha ett bra resultat.

Tack återigen för kritiken och skall ta lärdom utav den så det inte uppstår att dessa är några bortförklaringar men vill inte stå och visa att jag inte har tänkt igenom något när jag har gjort det.

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Tyst som i graven..

Visa signatur

|Mobo: Asus P8Z77-I DELUXE mITX |CPU: INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ|RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 VENGEANCE |PSU:Corsair HX 750W 80+ Gold |GPU:EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked|Chassi: BitFenix Prodigy Svart mITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foss3n:

Tyst som i graven..

Ja Sauron dog ju i sista filmen. Fast i den här takten hinner de nog göra remakes på filmerna innan det är klart.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Chanserna till att det här projektet blir klart ser verkligen inte ljusa ut.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X