Phonehouse vägrar DOA, vilka är mina rättigheter?

Permalänk
Medlem

Phonehouse har nu hållt va dom sa från början och jag får en ny telefon. Surt att behöva vänta i nästan två veckor på den men kommer få en ny iaf vilket jag är nöjd med.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaxione:

Fattar inte hur det kan vara så usla villkor......Jag ska alltså bara snällt ställa mig i ledet när en mobiltelefon levereras till mig med en skada? Vänta 1-2 veckor på en reparation på en helt oanvänd mobil? Låter sanslöst i mina öron....

Mvh J

Så har de alltid varit med mobiler. Funkar den inte som ny så kommer de reparera den. Dvs du har köpt en begagnad mobil för nypris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 120hz:

Det man ska göra i dag är att börja filma och fota när man öppnar ett paket så man kan påvisa fel m.m.
Annars har man inte en chans att bevisa nåt fel osv.

Funkar inte. De kan säga att man iscensatt alltihopa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Så har de alltid varit med mobiler. Funkar den inte som ny så kommer de reparera den. Dvs du har köpt en begagnad mobil för nypris.

Nu kan säkerligen något förändrats det senaste, men mig veterligen så har åtminstone Sony, Samsung, Nokia, Motorola, HTC och LG en DoA-period om mellan sju och fjorton dagar efter inköp där telefonen direkt byts ut mot en ny såtillvida den inte uppvisar några tecken på åverkan. Apple däremot tycker inte kundvård är särskilt viktigt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720