Permalänk
Inaktivt företagskonto

Rösta om månadens galleri! (feb 2015)

Hej alla SweClockare!

För några veckor sedan tillkännagavs Månadens galleri, en liten tävling som är till för att ge de allra bästa byggena i galleriet en gnutta välförtjänt uppmärksamhet. Varannan månad kommer jag att nominera ett antal gallerier och sedan är det upp till medlemmarna att rösta fram vinnarna. Nu är det dags för den första omgången. Må bäste hemmabyggare vinna!

Omröstningen pågår i en vecka.

Tävlingsvinster.

Nominerade
(2015-01-01 – 2015-02-12)

Mr3D bygger ett CPU vattenblock från scratch
Ett riktigt fint vattenblock gjort från scratch, i min mening mycket finare än många andra vattenblock på marknaden, bra jobbat!

Trion
Olika häftiga skapelser av gamla hårddiskar, snyggt och nördigt på samma gång.

Projekt Gymnasiearbete
Ett scratchbygge för vattenkylning, riktigt roligt att följa hela processen.

Sabranco Hummer
En uppvisningsdator byggd i en Hummer? Riktigt häftig!

SPRiT Face W 60%
Ett custombyggt 60% tangentbord, roligt att se såna här gallerier med.

Svaniis bygger In-Win D-Frame Mini
Vattenkylningsbygge i ett lite ovanligt chassi som sen väggmonteras.

Egentillverkad spiralkabel
En egentillverkad spiralkabel i retrostil till ett egentillverkat tangentbord!

Arduinostyrd datorbelysning
Kontrollerbar datorbelysning via Arduino.

Permalänk
Medlem

Fap alarmet då?!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Fap alarmet då?!?!

runner-up?

Röstar vi genom att lägga kommentarer i denna tråd?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

SPRiT, Vattenblock från scratch & Trion

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av wille61:

Fap alarmet då?!?!

Må hända den var lite komisk, men kände inte riktigt den passade in!

Permalänk
Medlem

Många fina gallerier, blev lite svårt! Bestämde mig dock för SPRiT

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Mängden jobb som lades ner på SPRiT är fantastiskt. En självklar röst. Gillade spiralkabeln och är faktiskt lite sugen på att göra en sån själv, men de små smältningarna i kabeln drog av några poäng.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Samma här, den vara riktigt cool.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

hmm, jag måste nog säga spiral kabeln^^

Permalänk
Medlem

Jag röstar på http://www.sweclockers.com/galleri/12972-mr3d-bygger-ett-cpu-...

Men förstår inte varför ni inte kan lägga in en fråga så det blir mer överskådligt när man röstar.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

MR3D!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Gymnasiearbetet. Som galleri var det mest intressant. Många och varierande bilder, med text till alla bilder. Slutresultatet var inte pjåkigt det heller.

Många röstade på Hummern, men jag tyckte helt inte att det var snyggt med en rad på taket och skosnöre på huven...

Permalänk
Medlem

cpu-blocket fick min röst!

Permalänk
Avstängd

Blev Sabranco Hummer, otroligt fint bygge och väldigt väldigt unikt.

Permalänk
Medlem

Röstade på det som imponerade mest, alltså den som jag skulle ha svårast att att göra själv: Mr3D bygger ett CPU vattenblock från scratch.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Min röst är självklar, tufft bygget som helt enkelt faller mig i smaken:
http://www.sweclockers.com/galleri/12930-sabranco-hummer-vide...

Visa signatur

Ingenting är omöjligt

Permalänk
Medlem

Många fina, men fastnade för vattenblocket tillslut
En liten sneak-preview bild i öppningsposten hade varit trevligt för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Röstade på det som imponerade mest, alltså den som jag skulle ha svårast att att göra själv: Mr3D bygger ett CPU vattenblock från scratch.

Tänkte exakt som dig. Det är sånt som får mig att bli imponerad

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

Hummern...

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Det absolut svåraste är nog valet mellan otroligt snygga saker skapade av de få lyckliga som har tillgång till CAD/CAM grejor de flesta av oss bara har våta drömmar om eller de som med stor kreativitet och tålamod som bävrar hittar på och förverkligar idéer.
Vattenblocket är estetisk perfektion men spiralsladden vinner på känsla och "det här kan du också göra hemma om du vill". Tävlingen heter ju också Månadens Galleri så känsla för dokumentation skall ju premieras också (och där är det också jämt skägg mellan bägge ovanstående iofs).

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Fap alarmet då?!?!

Var hittar jag detta? Sjukt nyfiken på vad du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Var hittar jag detta? Sjukt nyfiken på vad du menar.

http://www.sweclockers.com/galleri/12986-fap-larm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men va i helvete. Här har vi ju den solklara vinnaren! Vilken hemsk orättvisa är anledningen till att denna inte fick vara med!?

Permalänk