Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Frozen 540

Hejsan Det här blir mitt första dator projekt som jag har påbörjat. Går ut på att få en kylig dator men samtidigt ska den bli tilltalande utseende messigt. Costum loop har tilltalat mig väldigt länge och fick tillslut chansen att fippla ihop en själv.

Komponenter

* Corsair 540 air.
* Msi z87 g45.
* Msi gtx 970 Tf5.
* Corsair 16 gb minnen.
* Evga G2 850w.
* Corsair H100i.
* i5 4670k.

Vatten kylning som ska inhandlas

* Hw labs Black ice gts 240.
* Phobya Xtreme nova 1080.
* EK - Supremacy EVO - Plexi + Nickel
* Alphacool Laing D5 med Ek top.
* Ek Bay Spin res.
* Alphacool 150 Res.
*Ek Fittings 16/10.
* PrimoChill PrimoFlex 16/10.
* Meyham pastel röd.

Saker som ska modifieras

* Phobya Xtreme nova 1080 Radiator på baksidan utav chassit.
* Botten plåt för att täcka hårddiskarna.
* Lackera gallren.

Frozen 540

Permalänk
Medlem

Ser fram emot fortsättningen!

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

även om jag hade hoppats på att du på nått sätt lyckats få in radiatorn på insidan av chassiet då jag inte är nått fan av externa rads så ser det ganska tufft ut

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

älskar 1080 radiatorn!
Ser riktigt läckert ut klar 5a

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra 1080-radden passivt? Svårt att tänka mig att det skulle vara särskilt effektivt, men hade varit kul o se vad du fått för temperaturskillnad.

Edit: Jag kan ha missförståt inlägget. Var 5 graders sänkningen från passiv till 4x 180mm @ 600rpm?

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk

Tack för dom positiva kommentarerna! När jag har beställt och sedan monterat vatten blocken på Sapphire 7970 korten kommer jag köra mer eller mindre passiv kylning. 180 mm fläktarna sänkte temperaturerna med bara 5 grader ifrån att 1080 radiatorn var passiv. Black ice 240 radiatorn kyls av 2 Corsair af120 fläktar ( inte speciellt mycket luft som passerar radiatorn )

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, påminner rätt starkt om mitt tj08e-bygge som har en mo-ra 1080 på sidan xD Se om du inte kan få in en 360 också om du ändå ska plocka ner allt för gpu block

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Woods:

Riktigt nice, påminner rätt starkt om mitt tj08e-bygge som har en mo-ra 1080 på sidan xD Se om du inte kan få in en 360 också om du ändå ska plocka ner allt för gpu block

Hej och tack för kommentaren! Uppskattas då det här är mitt första dator projekt. Jag hade beställt en 360 mm black ice radiator men den var tydligen slut i lager :/ Det kanske får bli en 360 mm radiator i fronten ^^ Det lär ni se i senare uppdateringar som kommer.

Permalänk
Medlem

7970 Vapor-X finns det inga vattenblock till, så vitt jag vet. Ska du köra med VGA block?

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Skrivet av LifeDisturbens:

7970 Vapor-X finns det inga vattenblock till, så vitt jag vet. Ska du köra med VGA block?

Ja det blir Universala Vgd block! ( dom ligger och väntar på posten just nu ) och råkade även beställa ram block