Permalänk
Skrivet av Buio:

Verkar som man kan ladda upp städer också? Tänker på sista bilden.

Man kan ladda upp landskap så det vore nog inte en omöjlighet att kunna ladda upp färdig stad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nom, nom. Blir nog ett köp när det kommer ut

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Ser kul ut, detta vill man ju testa speciellt med tanke på att senaste SC var en besvikelse.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Ser kul ut, detta vill man ju testa speciellt med tanke på att senaste SC var en besvikelse.

Det lär nog dyka upp åsikter om spelet rätt snart efter release. Men sen tar det ett tag att spela det och känna hur det är senare i spelet också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte långt kvar nu! Tror riktigt mkt på detta lir!

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

De la upp en bild på en galet byggd väg och järnväg. Inte praktiskt, men visar att det är flexibelt om man vill bygga eget vägnät.

Permalänk
Medlem

Embargot är nu släppt och Youtube och Twitch svämmar över av material.

Permalänk
Medlem

Kan ju omöjligt bli sämre än Sim City som blev och förblir en besvikelse. Är ypperligt förtjust i sådana här spel! Snudd på att man nästan överväger ett förköp än om jag brukar dra mig från sådant.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Embargot är nu släppt och Youtube och Twitch svämmar över av material.

Japp, finns en bunt med streams och youtube. Tänkte inte kolla mer nu, vill bygga själv. Det jag sett hittills lovar gott. Finns säkert skavanker att hitta, men spelet är inte direkt dyrt.

Permalänk
Medlem

Klockrent spel, hoppas det får bra stöd med DLC osv. Detta spel är som SimCity var tänkt och mycket därtill! Ska bli kul att bygga sina egna versioner av städer i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Japp, finns en bunt med streams och youtube. Tänkte inte kolla mer nu, vill bygga själv. Det jag sett hittills lovar gott. Finns säkert skavanker att hitta, men spelet är inte direkt dyrt.

Jag har tittat lite men håller mig till nästa vecka. Läser lite på reddit och får känslan att detta spel kommer bli ren spelglädje för väldigt många människor i år framåt. Mest tack vare att utvecklarna är väldigt ärliga med vad dom kommer leverera och lovar att lägga till saker som dom inte hunnit med. Och mod-stöd.

Dom är aktiva på Reddit och sitt egna forum. Hela hypetåget verkar skötas snyggt och ärligt från utvecklarnas sida vilket skapar trygghet och tillförsikt.

Permalänk
Avstängd

Ser snyggt ut.
Köpte Sim City för ett tag sen men märkte rätt snabbt problemen med storleken på kartorna. Finns ingen möjlighet att bygga en villabebyggelse då det tar för stor plats så allt går ut på att folk måste bo i skyskrapor.
Håller mig ett par veckor och ser vad folk tycker men sen blir det nog ett köp av detta spel istället så man har att föra tills GTA V kommer.

Hela Sim city tappade när man ska hålla på med robotar, superhjältar och annat skräp. Vill ju bara bygga en stad, kräver ingen historia i denna typ av spel. En miss till är att det är samma saker som kommer upp på varje ny stad man bygger. Lite variation hade varit trevligt.

Tror mycket på detta spel och hoppas de har lyckats bättre än Sim City.
Tyckte också det var kul med flashet om "Play OFFLINE" i trailern.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

kostar ~210kr på Greenmangaming's "vip"-avdelning eller vad man ska kalla det.
http://www.greenmangaming.com/vip/

Permalänk

Åh, jag älskar när man lyckas med att totalt missa sådana här lovande spel fram tills dom nästan är släppta!

Verkar sjukt lovande. Hoppas spelmekanik och prestanda håller även när städerna växer i storlek.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Ser ju grymt kul ut, men jag kan inte låta bli att önska att det hade haft någon form av multiplayer, blir så tomt när man inte kan se vad kompisarna bygger för missfoster till städer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Börjar bli sugen...........

Bara vet att det kommer och jag levlar i wow istället och drömmer om Skylines.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli en bra spel. Får se hur det mottas och vad folk tycker om det när det har släppts. Om det är bra, så köper jag nog detta

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ser ju grymt kul ut, men jag kan inte låta bli att önska att det hade haft någon form av multiplayer, blir så tomt när man inte kan se vad kompisarna bygger för missfoster till städer.

Du ska ju iaf kunna spara en hel stad eller en område, byggnad osv (kanske en väldigt avancerad gjord cirkulationsplats) i steam workshop.
Sen ska andra kunna ta ner det från workskop och köra i sina egna spel. Så på så sätt kan man ju testa och kolla in kompisars städer.

Satt själv igår och tittade på Quill18 (rätt namn?) stream och kan inte vänta på release. Tror det kommer bli den bästa citybuildern på väääldigt länge.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Blev glad när jag såg denna kille lira. Gillar hans filmer. Del 2 ligger färdig och så en "prolouge". Även 1.40+ timmes film från en stream han gjorde.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Blev glad när jag såg denna kille lira. Gillar hans filmer. Del 2 ligger färdig och så en "prolouge". Även 1.40+ timmes film från en stream han gjorde.

https://www.youtube.com/watch?v=yJp_9Ccv5OE

Ja, jag har kollat på båda hans let plays. Skön snubbe

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

5 dagar kvar nu! verkar riktigt lovande detta.

Permalänk
Medlem

Vart hittar man detta spel till ett bra pris då?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Svaret finns redan på din fråga!

!.

Skrivet av Torach:

Vart hittar man detta spel till ett bra pris då?

Skrivet av m4gnify:

kostar ~210kr på Greenmangaming's "vip"-avdelning eller vad man ska kalla det.
http://www.greenmangaming.com/vip/

Permalänk
Medlem

Tack.
Missade själva vip delen och såg inte alls det där priset. Nu har jag också köpt spelet.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Många som streamar det nu på twitch:

http://www.twitch.tv/directory/game/Cities:%20Skylines

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Kikat streams till och från hela dagen, suget är stort!

Verkar vara en bättre version av nyaste Sim City, och man slipper Origin

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz