Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Valve erbjuder återköp på Steam i 14 dagar – Proxy-användare riskerar avstängning

Permalänk

Borde det inte alltid vara så som hos Nya zeeländarna? Jag har ganska många spel som jag inte anser vara av acceptabel kvalitet.
Det skulle ju vara bra om man kunde lämna tillbaka dom då det knappt aldrig släpps demon eller liknande längre så att man får testa före köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag har faktiskt aldrig förstått detta.

Jag köper en hårddisk i en affär och den visar sig vara totalt koko, seg, konstiga ljud mm. Inga problem att få en ny, eller häva köpet om det inte går att laga.
Jag köper ett spel i samma affär och det visar sig vara så buggigt och ospelbart, men jag kan inte göra ett enda dugg. Och de undrar varför olagliga spelkopior är så populära...

Vi hade faktiskt behövt kvalitetskrav på mjukvara också. Där man kan ställa "tillverkaren" mot väggen om de inte levererar vad som lovas, och detta ska inte gå att avtala bort.
Gratis spel kan jag acceptera är vad de är, man får ju trots allt det utan kostnad. Men all mjukvara som säljs, där du betala för att få något, eller tillgång till något mjukvarumässigt, borde komma med krav tillbaka på utvecklaren.

Som med Battlefield 4. Jag kunde inte spela spelet första månaden på grund av att spelet kraschade när jag startade det varje gång. Dags för EU att sätta krav på digital ångerrätt.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Som med Battlefield 4. Jag kunde inte spela spelet första månaden på grund av att spelet kraschade när jag startade det varje gång. Dags för EU att sätta krav på digital ångerrätt.

Själv kunde jag inte spela på cirka ett år innan de fixade mitt problem.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Skulle vilja se "demos" på spel som det var i den grå fortiden, då kunde man lätt avgöra om ett visst spel var värt att köpa, eller inte.
Är lite väl mycket köpa grisen i säken numera.

Det jag gör är att kolla en del streams och/eller tuben över tilltänkt spel, men är inte samma sak.
Köper dock väldigt lite spel numera ett eller två om året kanske.

Ja, nu ska du istället köpa spelen baserat på ett par screenshots och välpolerade cinematics som egentligen inte alls speglar hur spelet är vid release. Dessutom ska du göra det långt före spelet släpps.

Permalänk
Medlem

Hade varit soft med Nya Zeelands deal där. Gissar på att rätt många hade nyttjat ångerrätten för tex rome 2 (som jag själv valde att vänta med ) och andra lir som släpps för tidigt. Om en sådan lag/ avtal skulle spridas och bli standard i branschen så skulle vi troligen få slippa en hel del buggar i nysläppta spel och kvalitén skulle tvingas upp.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

De borde gå i Googles fotspår när det gäller Google Play. Där kan man häva köpet efter att man testat spelet! Väldigt trevligt!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag har faktiskt aldrig förstått detta.

Jag köper en hårddisk i en affär och den visar sig vara totalt koko, seg, konstiga ljud mm. Inga problem att få en ny, eller häva köpet om det inte går att laga.
Jag köper ett spel i samma affär och det visar sig vara så buggigt och ospelbart, men jag kan inte göra ett enda dugg. Och de undrar varför olagliga spelkopior är så populära...

Vi hade faktiskt behövt kvalitetskrav på mjukvara också. Där man kan ställa "tillverkaren" mot väggen om de inte levererar vad som lovas, och detta ska inte gå att avtala bort.
Gratis spel kan jag acceptera är vad de är, man får ju trots allt det utan kostnad. Men all mjukvara som säljs, där du betala för att få något, eller tillgång till något mjukvarumässigt, borde komma med krav tillbaka på utvecklaren.

Du har samma möjlighet när det gäller programvara som när det gäller hårdvara, du har 3 års reklamations rätt på allt du köper som konsument. Fungerar inte spelet eller att det är så buggigt att spelet inte går att spela eller har stora problem så kan du reklamera det enligt EU lag och Svensk lag. En produkt som inte är funktions duglig eller inte lever upp till vad du tycker var en väsentlig för dig av vad tillverkaren har lovat så kan du även då reklamera spelet.

Du kan göra en reklamation om du har blivit lovad att ett spel skall ha en viss funktion som till ex Multiplayer och spelet inte har den funktionen. Det gällsom sagt exakt samma regler för mjukvara som för hårdvara.

Permalänk
Medlem

Man riskerar alltså ban om Steam körs i bakgrunden när man har igång en VPN? Bra sätt att behandla sina kunder - straffa dem för att använda någonting som inte är relaterat till någonting kring företaget och deras produkter.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Återköp måste ju vara en sanning med modification då man numera är en "subscriber" och alltså abbonerar på steam, vilket också gjordes för att kringå lagar då Valve inte tyckte de lagarna skulle gälla dem. Så köper gör man ju inte i den vanliga meningen eftersom då hade man haft helt andra rättigheter än man nu har.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yeti:

Återköp måste ju vara en sanning med modification då man numera är en "subscriber" och alltså abbonerar på steam, vilket också gjordes för att kringå lagar då Valve inte tyckte de lagarna skulle gälla dem.

Och folk gnäller på Apple och Lightning, vad är skillnaden? Finns det kryphål så utnyttjas dessa av ALLA företag (och privatpersoner).

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Detta är ju bara en anpassning EU:s regelverk om att konsumenten numera ska ges en ångerrätt på digital mjukvara. Suck on that, EU haters!

Samtidigt gör Valve sitt bästa för att sätta den ur funktion.

Om det hade funnits ett verkligt konsumentskydd som ger köparen rätt till återköp á la Nya Zeeland, så hade det kunna få enorm effekt på branschen, och en utveckling mot en tid då halvfärdiga produkter är et minne blott.
Det hade varit helt fantastiskt Då hade EA:s snikaffärsmodell gått i graven.

Fast det kanske redan gör så, bara det att ingen vet om det. Har själv haft snabbkurs rättigheter i lag kontra avtal, men jag vettitusan hur det är här

Skrivet av anon167336:

Nej, Steam skyddar bara sig.

"IF YOU ARE AN EU SUBSCRIBER, YOU HAVE THE RIGHT TO WITHDRAW FROM A PURCHASE TRANSACTION FOR DIGITAL CONTENT WITHOUT CHARGE AND WITHOUT GIVING ANY REASON FOR A DURATION OF FOURTEEN DAYS OR UNTIL VALVE’S PERFORMANCE OF ITS OBLIGATIONS HAS BEGUN WITH YOUR PRIOR EXPRESS CONSENT AND YOUR ACKNOWLEDGMENT THAT YOU THEREBY LOSE YOUR RIGHT OF WITHDRAWAL, WHICHEVER HAPPENS SOONER. THEREFORE, YOU WILL BE INFORMED DURING THE CHECKOUT PROCESS WHEN OUR PERFORMANCE STARTS AND ASKED TO PROVIDE YOUR PRIOR EXPRESS CONSENT TO THE PURCHASE BEING FINAL."

Det står att du säger upp rättigheten om du accepterar att du säger upp rättigheten. När du nu köper ett spel MÅSTE du kryssa i den rutan som säger upp den rättigheten. Det här är endast för att skydda sig själva mot stämningar.

Gå till valfritt spel, skriv in er betalinformation och ni måste sedan kryssa i något liknande:
"By clicking "Purchase" you agree that Valve provides you immediate access to digital content as soon as you complete your purchase, without waiting the 14-day withdrawal period. Therefore, you expressly waive your right to withdraw from this purchase."

Skrivet av xealo:

Jag uppfattade det snarare som att de beskriver att man säger upp sin rätt till återköp när man börjar föra över pengar, inte när nedladdningen börjar. Skulle säga att eran artikel är missvisande.

I vilket fall som helst så går det inte att avskriva lagliga rättigheter genom avtal. Om ToS och lagen inte säger samma sak så är det lagen som gäller, men man behöver nog brottas en del med supporten för att få ett återköp ändå.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Ingen proxy? Början till slutet på Steam med andra ord.

Snälla förklara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äsch, tycker steam gör rätt för sig ang. proxy, bara fjompigt att använda proxy för att handla på steam. Seriöst varför ?
Dessutom kan de sätta åt folk som bedriver liknande sajter som kinguin mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det är väl rätt enkelt. Ditt IP loggas när du aktiverar produkten och sedan loggas ditt IP när du använder steam normalt. Så vida du inte fortsätter att köra genom en rysk proxy ser de att det är två vitt skilda IPs i olika länder och kan dra slutsatsen att du använt dig av en proxy för att köpa spelet billigare. Så skulle jag gissa att de gör iaf.

Just därför som man bör köra via PPTP eller bättre. Så länge de ser att jag befinner mig i Sverige så borde det räcka.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på att spel ni köpt inte fungerar, det har inte slagit er att det är i er ände det är fel? För det är ju knappast så att alla med samma grafikkortsmodell, CPU eller OS inte kan starta spelet. Fungerar det dock inte för någon med hårdvara och mjukvara listad som kompatibel är det så klart en helt annan historia.

Varför ska företag riskera att folk laddar ner spelet, spelar färdigt och sen hävdar "det funkade inte, jag vill ha pengarna tillbaka" om felet ligger hos användaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Skönt, nu slipper man fundera mer över att köpa grejer med VPN

Frågan är nu vad som händer med gifts, någon som bor i t.ex ryssland kan ju fortfarande köpa ett spel och skänka det till dig som gift. Vem avgör vad som verkligen är gåvor och vilka gånger som någon betalar för tjänsten?

Dollarn är 9.15 och euron 9.6, försumbart idag även om jag var rätt förbannad på likställningen dollar == euro när differensen var 40%, eller i praktiken 399-449 kr från webbhallen för något som gick lös på 600 på eu-steam och 350 på us-steam.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nautilus011:

*gäsp* det här är lika fånigt som öppet köp endast med obruten förpackning.

Nej mycket sämre eftersom när det handlar om digitala produkter så kan ju inte själva innehållet påverkas på något sätt.

Obruten förpackning har jag full förståelse för... butikerna förlorar pengar på folk som ångrar sina köp.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

ingen proxy? antar att det i realiteten bara gäller folk som använder en utländsk sådan för att aktivera nycklar från "billiga" regioner. Gäller det dock även annan proxy som en vanlig vpn anslutning (anonymisering) eller sk "ping boosters" så är det väldigt illa.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

I det tysta uppdaterar Valve abonnentavtalet för Steam, där användare nu har 14 dagar på sig att häva sitt köp. Samtidigt tillkommer en klausul mot de som kringgår regionslås.

Läs artikeln

Hmmm... Det där med proxyförbudet är ju inte bra, t.ex. min kompis kör ALLTID via proxy på nätet, han vägrar av princip(och paranoia) att vara spårbar av någon alls, och ibland så kör även jag proxy, särskilt när det är nåt temporärt och lokalt problem på nätet i närheten av där man bor kan man ibland komma runt det genom att köra via en proxy, bland annat.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zauii89:

Äsch, tycker steam gör rätt för sig ang. proxy, bara fjompigt att använda proxy för att handla på steam. Seriöst varför ?
Dessutom kan de sätta åt folk som bedriver liknande sajter som kinguin mer.

Alla som använder en VPN-anslutning då?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Nej mycket sämre eftersom när det handlar om digitala produkter så kan ju inte själva innehållet påverkas på något sätt.

Obruten förpackning har jag full förståelse för... butikerna förlorar pengar på folk som ångrar sina köp.

På vilket sätt förlorar butiken mer pengar om då ångrar köp på en fysisk vara eller en digital? Hur som så får de inte in några pengar så de förlorar samma pengar.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

På vilket sätt förlorar butiken mer pengar om då ångrar köp på en fysisk vara eller en digital? Hur som så får de inte in några pengar så de förlorar samma pengar.

Bryter du förpackningen kan man oftast inte längre sälja den som ny.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sCaz:

Dollarn är 9.15 och euron 9.6, försumbart idag även om jag var rätt förbannad på likställningen dollar == euro när differensen var 40%, eller i praktiken 399-449 kr från webbhallen för något som gick lös på 600 på eu-steam och 350 på us-steam.

Dollarn har inte varit över 8.81 sen 2009, och så sent som idag var den nere på 8.48.
http://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=SEK&view=5Y

Men nog är det beklagligt hur det gått upp över senaste året. Och med ECB som vräker ut pengar i över ett år till minst, så är det väl stor risk att USD snart kommer upp till de där 9.15 ändå.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk
Medlem

"att kringgå geografiska begränsningar av spelinnehåll eller att köpa titlar i en annan valuta."

Betyder det att jag nu riskerar att bli avstängd för att jag har båda engelska o svenska visa kort?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

På vilket sätt förlorar butiken mer pengar om då ångrar köp på en fysisk vara eller en digital? Hur som så får de inte in några pengar så de förlorar samma pengar.

Skrivet av Ragin Pig:

Bryter du förpackningen kan man oftast inte längre sälja den som ny.

Precis... tar butiken emot en vara där förpackningen är bruten så kan inte butiken sälja den till fullpris igen.

NetOnNet t.ex. har en avdelning i sina butiker där "returexemplar" säljs till ett reducerat pris. Dock med full garanti. Men man vill ju inte så gärna betala fullpris för en vara med bruten förpackning.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragin Pig:

Bryter du förpackningen kan man oftast inte längre sälja den som ny.

Skrivet av GaMeR2K5:

Precis... tar butiken emot en vara där förpackningen är bruten så kan inte butiken sälja den till fullpris igen.

NetOnNet t.ex. har en avdelning i sina butiker där "returexemplar" säljs till ett reducerat pris. Dock med full garanti. Men man vill ju inte så gärna betala fullpris för en vara med bruten förpackning.

Det är något som är inräknat i priset från början, så de förlorar fortfarande inget på själva varan.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

Info om fusk bland annat proxy.

Jag tycker det är bra att dom blir avstäng för att använda sig av proxy det förstör så mycket i spel världen.

Det är fel att du ska lura deras system om du bor i Sverige så ska du låta Steam välja vart du ska spela och om den tycker att du ska spela där så har den rätt eller om du kör med något proxy stäng av den spelare för gott.

Finns för många noob som sitter och spela som använder sig av ping hacks för att får förtur i spelet dom ska blir avstäng.

Om Steam väljer en server åt mig bara för att jag ska får den bästa ping är det för att det ska blir rättvis för dom som spelare på den server.

Du kan inte ha 100 ping och dom andra har 25 ping då bör du blir avstäng eller kicka ur server då du förstör för alla i server.

Om jag ska döda en spelare som har 100-200 ping och jag har 5 ping så behöver jag inte skjuta på den spelare utan jag kan skjuta jätte långt från han då jag vet att han dör då.

Jag anmäler alla spelare som har för hög ping och om dom laggar då jag vet att dom hitta den server på något annat sätt än det dom ska göra.

Finns ett par sätt att får hög ping så här gör dom.

1. Sök server i ett annat land för att får hög ping i sin tur fördel i spelet.
2. Dra igång något program som ladda ner filer så att dom får upp ping ännu mer.
3. Något program som begränsar att spelat att använda internet i full hastighet eller något annat sätt.

Det jag skriver stämmer då jag har kollat upp det här när jag spelar. I visa fall så blir det olika per spel så har bara testat i tf2.

Det jag blir mest sur över att jag ser folk som har 900 ping och dom gör inget åt det kanske en kick skulle vara bra där.

Då jag lägger mycket pengar på att får den bästa ping medans dom andra gör tvärtom.

Samma sak om jag köper en dator för 26k som jag gjorde i detta fallet och dom andra kör med en dator för 7k och dom sätter sina inställningar på det sämsta och då får dom även förtur i spelet dom med och dom laggar så klart när dom spelare då får dom ännu mer förtur.

Rätta mig om jag har fel men jag vet att jag har rätt. Orka inte skriver mer detaljer hur det funkar eller varför det är förtur eller inte, det kan ni får gissa själva.

Så klart jag inte orka rätta min långa text då jag inte är den bästa på att rätt heller. Men antar att någon kommer att påpeka något stavfel, men låt min skola (särvux) göra det jobbat.

Dold text
Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av sCaz:

Dollarn är 9.15 och euron 9.6, försumbart idag även om jag var rätt förbannad på likställningen dollar == euro när differensen var 40%, eller i praktiken 399-449 kr från webbhallen för något som gick lös på 600 på eu-steam och 350 på us-steam.

Varför citerar du mig med detta? 0.o

Det låga priset i ryssland har varken med dollarns eller eurons pris å göra. Många länder har billigare spel för att ekonomin i landet är sämre, så har de dyra spel så säljs de inte alls.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Snälla förklara.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja som jag ser det finns det två delar. Dels har drivkraften att piratkopiera försvagats genom att man kunnat köpa billiga spel om man använder proxy och köper i en för tillfället fördelaktig valuta. Sedan har bahnhof ju kringgått datalagringsdirektivet genom att erbjuda gratis proxy till folk. Och får man inte spela med proxy så försvinner båda fördelarna ovan. Nu är visserligen Sverige ett obetydligt skitland men liknande finns ju i andra länder. Steam kommer helt enkelt kännas ovärt och krångligt för många nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det är väl rätt enkelt. Ditt IP loggas när du aktiverar produkten och sedan loggas ditt IP när du använder steam normalt. Så vida du inte fortsätter att köra genom en rysk proxy ser de att det är två vitt skilda IPs i olika länder och kan dra slutsatsen att du använt dig av en proxy för att köpa spelet billigare. Så skulle jag gissa att de gör iaf.

Det blir dock lite mer problematiskt om man reser eller flyttar. Steam kan ju inte rimligen förbjuda att man köper eller spelar spel när man är på resande fot i andra länder, och ej heller att man faktiskt flyttar.

Visa signatur

5950X, 3090