Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

CSGO, inte smooth

yo, känner att mitt csgo inte hänger med redigt när jag kolla på en vägg och går t.ex. lite hackigt typ, på mina polares datorer är de mycket mer smooth och de kanske beror på att dom har 144hz och jag 60?
Anyways här är min utrustning. http://gyazo.com/4ffc357024dc69a0d81966d134a13e38
Drar processorn ner grafikkortet mycket? och min skärm är en Benq GL2250 som jag antar inte är så himla vass då den ligger på 5ms respons eller något sådant.
Nu till frågan, vad ska jag uppgradera för att de ska bli mer "smooth" // okunnig kille

Permalänk
Medlem
Skrivet av goshabre:

yo, känner att mitt csgo inte hänger med redigt när jag kolla på en vägg och går t.ex. lite hackigt typ, på mina polares datorer är de mycket mer smooth och de kanske beror på att dom har 144hz och jag 60?
Anyways här är min utrustning. http://gyazo.com/4ffc357024dc69a0d81966d134a13e38
Drar processorn ner grafikkortet mycket? och min skärm är en Benq GL2250 som jag antar inte är så himla vass då den ligger på 5ms respons eller något sådant.
Nu till frågan, vad ska jag uppgradera för att de ska bli mer "smooth" // okunnig kille

Vad har du för FPS?
Har du över 60(eller 144 för att kunna utnyttja en 144hz till 100%)?

144hz vs 60hz är som natt och dag, och det är precis som du säger - mer "smooth".

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

jaa, har cap på 145 men når upp mot 250 fast ostabilt

Har provat o lira på mina polares värsting datorer och det är en sjuk skillnad, mycket lättare och skönare på deras ofc. Måste jag lägga ner en jävla massa för att få det som deras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goshabre:

jaa, har cap på 145 men når upp mot 250 fast ostabilt

Har provat o lira på mina polares värsting datorer och det är en sjuk skillnad, mycket lättare och skönare på deras ofc. Måste jag lägga ner en jävla massa för att få det som deras?

Fixa en 144hz skärm så ska du se att det löser sig

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Fixa en 144hz skärm så ska du se att det löser sig

Jag behöver inte uppgradera min processor då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goshabre:

Jag behöver inte uppgradera min processor då?

Det får du själv avgöra. Du har en bra fps och verkar inte gå under 150(?), vilket är tillräckligt för en 144hz skärm

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det får du själv avgöra. Du har en bra fps och verkar inte gå under 150(?), vilket är tillräckligt för en 144hz skärm

Alright får införskaffa mig en sådan. Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Det är definitivt skillnaden i uppdateringsfrekvens som gör det. Om du ligger över 144/120 fps hela tiden borde du investera i en skärm med hög uppdateringsfrekvens.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Så länge du ligger stabilt över 144hz utan massa dippar så ja då kommer skärmen göra allt.